پول فروش سهام عدالت – واریز پول فروش سهام عدالت

ارسال شده در توسط احسان رباط جزی
پول فروش سهام عدالت

سوال اصلی مشمولان سهام عدالت که قصد فروش سهام عدالت خود را دارند، این است که پول فروش سهام عدالت بعد از واگذاری به بانک، به چه صورت و در چه بازه زمانی به حساب سهامدار واریز می شود؟ اخیرا شنیده ایم که پول فروش سهام عدالت به صورت تیکه تیکه و واریز اعدادی مانند 100 یا 200 هزار تومان به حساب سهامدار بوده و این واریز پول فروش سهام عدالت هم بعد از یک ماه صورت گرفته که واقعا تاسف بار است! افرادی که قصد فروش سهام عدالت را دارند باید ابتدای امر در سامانه آزادسازی سهام عدالت ، روش مستقیم سهام عدالت را انتخاب کرده باشند، سپس نسبت به مشاهده دارایی سهام عدالت در سامانه سهام عدالت اقدام کنند و در صورت تصمیم فروش، باید مراحل مربوط به احراز هویت سهام عدالت را در سایت سجام سهام عدالت انجام دهند و برای فروش سهام عدالت به بانک اقدام نمایند و در انتها منتظر دریافت پول فروش سهام عدالت از طرف بانک باشند.

پول فروش سهام عدالت

افراد در سامانه آزادسازی سهام عدالت ثبت نام کرده اند و احراز هویت سهام عدالت رو هم انجام داده اند و برای دریافت کد معاملاتی آنلاین از کارگزاری نیز اقدام کرده اند و در انتها هم برای فروش 30 درصد سهام عدالت خود به بانک مراجعه کرده اند، ولی هنوز یا کلا پولی برای آن ها واریز نشده است، یا این که وجه واریزی بسیار کم و در واریز های پی در پی بوده است و اصل پول حاصل از فروش 30 درصد سهام عدالت سهامداران به ندرت به صورت کامل به آن ها پرداخت شده است!

واریز پول فروش سهام عدالت

این طور که به نظر می آید احتمالا امسال پرونده آزادسازی کامل سهام عدالت بسته خواهد شد، به این خاطر که بر اساس وعده ریاست جمهور، 30 درصد دیگر سهام عدالت برای عید غدیر (18 مرداد) و 30 درصد دیگر هم برای 22 بهمن آزادسازی خواهد شد و مشمولان سهام عدالت می توانند برای فروش کل سهام عدالت خود اقدام نمایند. لذا افرادی که در حال حاضر قصد فروش سهام عدالت را دارند می توانند بعد از تاریخ 18 مرداد ماه، نسبت به فروش 60 درصد سهام عدالت خود در بانک اقدام نمایند تا پول فروش سهام عدالت به حساب آن ها واریز گردد.

بهترین زمان برای فروش سهام عدالت

در نظر داشته باشید که ما همچنان به سهامداران سهام عدالت توصیه داریم تا از فروش سریع سهام خود خودداری نمایند. جالب توجه است که بر اساس وضعیت بازار در 28 تیرماه، ارزش واقعی سهام عدالت با ارزش اولیه 492 هزار تومان بیشتر از 17 میلیون و 700 هزار تومان بوده است و این در حالی است که ارزش سهام عدالت در اوایل خردادماه حدود 7 میلیون و 600 هزار تومان بود و این نشان از ارزنده بودن سهام شرکت های موجود در سهام عدالت دارد و این را در خاطر داشته باشید که این سهام ها، باز هم جای رشد و افزایش قیمت را دارند.

پیشنهاد مطالعه : کد بورسی برای سهام عدالت – ثبت نام سجام و دریافت کد بورسی

توصیه ما این است که اگر قصد فروش سهام عدالت را دارید، تا انتهای امسال صبر کنید و سپس برای فروش دارایی خود اقدام نمایید. آن زمان هم وضعیت فروش سهام عدالت به صورت کامل و درست مشخص شده است و دیگر واریز دیر هنگام و یا کم وجود ندارد، هم اینکه با توجه به این موضوع که روند شاخص کل بورس ایران امسال صعودی است، می توانید از این روند صعودی استفاده کرده و نسبت به نگهداری و حتی اضافه کردن به سهام عدالت خود اقدام کنید و مطمئن باشید اگر ارزش سهام عدالت شما امروز 19 میلیون باشد، انتهای سال رقمی بسیار بالاتر خواهد بود.

واریز پول فروش سهام عدالت

پس صبور باشید و از روند صعودی شاخص کل بورس به نفع خودتان استفاده کنید. این را در نظر داشته باشید که اگر در حال حاضر برای فروش سهام خود اقدام کنید، امکان این که پول کم تری از ارزش ذاتی سهام عدالت شما نصیبتان شود وجود دارد. اگر قرار است با قیمت روز سهام عدالت، امروز نسبت به فروش اقدام کنید و پول آن را 30 تا 45 روز دیگر و به صورت نصفه و با استرس دریافت کنید، بهتر است اجازه دهید تا روند واریز پول فروش سهام عدالت روی روال منطقی خودش قرار گیرد و فروشندگان عجول نسبت به فروش سهام  عدالت خود اقدام کنند و در ادامه شما برای اتخاذ تصمیم فروش، نگهداری و یا خرید اقدام نمایید.

مراحل احراز هویت سهام عدالت

باید در نظر داشته باشید که افرادی که قصد دریافت کد معاملاتی آنلاین را دارند باید به صورت عادی برای ثبت نام سجام و دریافت کد بورسی اقدام کنند. مراحل دریافت کد بورسی آنلاین به شکل زیر خواهد بود تا بتوانند سهام عدالت 99 خود را دریافت نمایند :

1) در ابتدا باید نسبت به ثبت نام در سامانه سجام اقدام کرد، برای این کار می توانید سایت سجام را در اینترنت سرچ کنید و در سامانه سجام روند ثبت نام خود با کد ملی و شماره تلفنی که به نام شماست آغاز خواهد شد و در انتها برای شما کد 10 رقمی سجام ارسال می شود که نشان دهنده تایید اطلاعات وارد کرده شما خواهد بود. برای ثبت نام سجام باید شماره موبایلی که به نام خودتان باشد و شماره شبا حسابی که به نام خودتان هست را به سیستم بدهید، پس اگر خط به نام خود ندارید (حتی اعتباری) و یا شماره شبای خود را نمی دانید، در ابتدا این دو مورد را فراهم کنید و در ادامه برای ثبت نام سامانه سجام بورس اقدام نمایید.

2) ارائه کد ده رقمی سجام به همراه اصل کارت ملی و شناسنامه به دفاتر پیشخوان دولت

3) انجام فرآیند احراز هویت و دریافت کد بورسی

4) انتخاب یک کارگزاری و ثبت نام در آن کارگزاری از طریق دفاتر پیشخوان دولت

5) دریافت کد آنلاین و وارد کردن آن کد و رمز عبور که از پیش انتخاب کرده اید، در سایت معاملاتی کارگزاری انتخاب شده

6) ورود به پنل معاملاتی کارگزاری انتخابی خود و شروع فرآیند سرمایه گذاری در بورس یا فروش سهام عدالت و اموری از این قبیل

نتیجه گیری و کلام پایانی

بنابراین سهامداران مشمول برای دریافت پول فروش سهام عدالت از بانک باید در ابتدا در سامانه سجام ثبت نام کنند و کد 10 رقمی تایید را دریافت نمایند و در سایت کارگزاری که انتخاب کرده اند، نیز نیاز به ثبت نام است و در ادامه با همراه داشتن کد ده رقمی سجام و اصل کارت ملی و شناسنامه به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کرده و ادامه فرآیند دریافت کد آنلاین بورسی برای فروش سهام عدالت را در دفتر پیشخوان پیگیری می نمایند و کد بورسی و کد آنلاین آن ها از طریق اس ام اس و یا ایمیل برای آن ها ارسال می شود و در ادامه و با داشتن حساب بورسی فعال، قادرند برای فروش سهام عدالت به بانک مراجعه نمایند و در صورت تمایل فرم فروش 30 درصد از سهام عدالت رو پر نمایند و منتظر واریز پول فروش سهام عدالت باشند.

پیشنهاد مطالعه : مراحل ثبت نام در بورس – چگونگی ثبت نام در بورس

در انتها امیدوارم از این مقاله راهنما با عنوان پول فروش سهام عدالت نهایت استفاده رو برده باشید. هر گونه سوال و یا ابهامی داشتید، از طریق قسمت ارسال نظرات و دیدگاه ها با ما و دیگر مخاطبان سایت سرمایه گذاری مای مانی به اشتراک بگذارید، همچنین نظرات و تجربیات خود درباره فروش سهام عدالت در بانک را با ما و دیگر مخاطبان سایت در میان بگذارید تا افرادی که تجربه شما را ندارند، بتوانند از آن بهره مند شوند.

احسان رباط جزی
Ehsan.rj1998@gmail.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *