بهترین سرمایه گذاری با 10 میلیون تومان در ایران

بهترین سرمایه گذاری با 10 میلیون

بهترین سرمایه گذاری با 10 میلیون چیست؟ با 10 میلیون چی بخرم که ارزش پولم حفظ بشه؟ سرمایه گذاری در ایران امری اجتناب ناپذیر است، چرا که همواره با توجه به تورم، تحریم و افزایش شدید قیمت اجناس و دارایی ها، ارزش پول مردم کاهش می یابد، پس تا اینجا فهمیدیم که باید سرمایه گذاری داشته باشیم. حال سوال اینجاست که بهترین سرمایه گذاری با پول کم چیست که بتواند سودآور باشد؟ بسیاری از افراد پول زیادی برای سرمایه گذاری ندارند و به عنوان مثال دنبال بهترین سرمایه گذاری با 10 میلیون تومان هستند. سرمایه گذاری با 10 میلیون تومن بسیار آسان است چرا که چند گزینه بیشتر پیش روی ما نیست. لذا در این مطلب قصد داریم که راهنمایی بی طرفانه ای برای مردم عادی ارائه دهیم تا بتوانند بهترین سرمایه گذاری با 10 میلیون تومان در ایران را یاد بگیرند، پس همراه ما باشید.

بهترین سرمایه گذاری با 10 میلیون

با 10 میلیون تومان کجا سرمایه گذاری کنم؟ اگر با دقت به اطراف خود نگاه کنیم، متوجه خواهیم شد که بیشتر افراد برای سرمایه ‌گذاری سرمایه ‌چندان بزرگی ندارند و با مقدار اندک پس ‌اندازی که دارند قصد شروع سرمایه ‌گذاری را دارند و از همان مقدار اندک سرمایه می خواهند که کسب سود کنند. مطمئنا هر فردی به دنبال مناسب‌ ترین سرمایه ‌گذاری و همچنین سرمایه‌ گذاری با سود بالا است ولی این که سرمایه کجا و چگونه عمل کند تا بهترین نتیجه را داشته باشد، به تجربه و دانش و همچنین تحقیق در این زمینه احتیاج دارد.

حتما برایتان جالب است : بهترین سرمایه گذاری بلند مدت در ایران

کسانی که از سرمایه زیادی برای سرمایه ‌گذاری برخوردارند، طبیعتا دارای انعطاف عمل بیشتری بوده و قدرت کسب سود بیشتر را دارند، به این دلیل که وقتی سرمایه زیاد باشد، می‌ توان آن را در بازارهای گوناگون به صورتی تقسیم و سرمایه‌ گذاری کرد که هم میزان ریسک کاهش یابد و هم میزان سودآوری را افزایش داد، بنابراین سرمایه ‌گذاری مطمئن با سود بالا این طور شکل می گیرد، ولی افرادی که قصد دارند با سرمایه کم شروع به سرمایه ‌گذاری نمایند، باید دقت بیشتری به خرج دهند، چرا که به ‌اندازه افراد با سرمایه زیاد قدرت مانور ندارند و اغلب مجبور به انتخاب یک یا نهایتا دو بازار برای سرمایه ‌گذاری خواهند شد.

نکته مهم این است که کار با سرمایه ۱۰ میلیون تومانی جزو سرمایه ‌گذاری‌ های کوچک به حساب می آید و باید دقت بیشتری در سرمایه ‌گذاری آن انجام شود و انواع راهنمایی جهت سرمایه‌ گذاری گرفته شود تا مناسب‌ ترین سرمایه‌ گذاری انجام شود. همچنین باید توجه داشت که خصوصیات فردی و اخلاقی سرمایه‌ گذار در انتخاب بازار سرمایه ‌گذاری بسیار موثر است. روش های گوناگونی برای سرمایه ‌گذاری و کار با سرمایه ۱۰ میلیون تومانی وجود دارد که در ادامه مطلب به آن ها خواهیم پرداخت و نقاط مثبت و منفی هر یک را بازگو خواهیم کرد و در پایان پیشنهادی برای سرمایه ‌گذاری بهتر خواهیم داد، پس با سایت سرمایه گذاری آنلاین همچنان همراه بمانید.

سرمایه گذاری در بانک با 10 میلیون تومان

یکی از روش هایی که بیشتر افراد در مواجه با پس ‌اندازهای خود انجام می ‌دهند، سرمایه‌ گذاری در بانک است! البته این کار اغلب به دو روش صورت می پذیرد و هرکدام از این موارد به صورت مستقیم به نوع نگرش و ریسک ‌پذیر بودن و یا عدم ریسک‌ پذیری شما وابسته است. نخستین روش سرمایه‌ گذاری در بانک، قرار دادن پول در بانک به‌ صورت کوتاه ‌مدت و دریافت وام و در ادامه سرمایه‌ گذاری در بازارهای مالی دیگر است. بدین معنی که با سرمایه ۱۰ میلیونی، ۱۰ میلیون تومان وام گرفته و مجموعا ۲۰ میلیون را در بازار دیگر سرمایه‌ گذاری می ‌نمایید. البته این شیوه بیشتر به ‌عنوان کمک به سرمایه‌ گذاری بعدی و افزایش سرمایه در شروع سرمایه ‌گذاری جدید است تا سرمایه گذاری در بانک.

ولی دومین روشی که یک سرمایه ‌گذاری محسوب می شود این است که شما سرمایه خود را در حساب‌ های کوتاه ‌مدت یا بلند مدت به‌ صورت سپرده قرار می ‌دهید و از سود ماهیانه آن به‌ عنوان سود استفاده می کنید. شاید در کشور ما این شیوه یکی از مطمئن ‌ترین روش های سرمایه‌ گذاری به حساب آید، ولی این نکته را باید در نظر داشت که نکات منفی نیز در آن وجود دارد. یکی از نکات منفی آن سود پایین این شیوه سرمایه‌ گذاری است که در مقابل دیگر سرمایه‌ گذاری ‌ها به مقدار کم تری است.

حتما برایتان جالب است : بهترین اوراق قرضه برای سرمایه گذاری در ایران

نکته منفی دیگر آن عدم رشد سرمایه به نسبت تورم است و این بدین معنی است که اگر جامعه در تورم به سر ببرد با سرمایه‌ گذاری در بانک از ارزش سرمایه در طول زمان کاسته می ‌شود و این یعنی کاهش قدرت خرید و بی ‌ارزش شدن پول. نکته ای که باید در این بین به آن توجه داشته باشید این است که این شیوه دارای نکات مثبتی همچون نقد شوندگی بالا و ریسک بسیار پایین در سرمایه ‌گذاری است. با این توصیفات سرمایه ‌گذاری در بانک می‌ تواند برای افرادی که قصد ندارند ریسکی را متحمل شوند و به میزان سود کمتری قانع هستند جزو مناسب ‌ترین سرمایه ‌گذاری ‌ها به شمار می رود.

بهترین سرمایه گذاری با 10 میلیون در بازار ارز

بازار ارز و بیشتر بازارهای دلار، یورو، پوند و لیر یکی از بازارهای سرمایه ‌گذاری می باشد که بیشتر افراد برای از بین نرفتن ارزش سرمایه و میزان قدرت خرید به سمت آن هجوم می ‌برند. بازار ارز به‌ خودی ‌خود سودآوری ندارد و با معامله در آن می ‌توان به کسب سود پرداخت. چنانچه به‌ عنوان مثال ۱۰ میلیون پول را به دلار تبدیل کرده و یک سال بعد این مقدار ۲۵ درصد رشد داشته باشد و میزان ریالی آن ۱۲.۵ میلیون تومان باشد، شما کم تر از ۲۵ درصد سود به دست آورده اید، چرا که میزان تورم نیز با افزایش قیمت دلار افزایش پیدا می ‌کند و به‌ صورت دو طرفه با هم در ارتباطند.

با 10 میلیون چه سرمایه گذاری میشه کرد

بنابراین چنانچه قصد دارید به صورت هم زمان هم از سرمایه خود سود کسب کنید و هم از ارزش دارایی‌ تان کاسته نشود وارد بازار ارز شده و در این بازار شروع به معامله کنید. بازار ارز دارای سود بالایی است و میزان نقد شوندگی آن نیز زیاد است، ولی بزرگ ‌ترین مشکل این بازار ریسک بسیار بالای آن است که افراد را برای ورود به این بازار دچار شک و تردید می ‌کند. یک راه دیگر برای ورود به بازار ارز تبدیل پول به دلار و ورود به بازار بورس ارز است، درصد سود در این بازار بسیار زیاد بوده و درعین ‌حال ریسک بسیار بالایی به همراه خواهد داشت.

حتما برایتان جالب است : سرمایه گذاری در بازار دلار – از صفر تا صد ارز و دلار

البته نکته مهم این بین اینجاست که برای به دست آوردن سود در این بازار، می بایست از اطلاعات کافی در این زمینه استفاده کرد، ولی با توجه به داشتن شرایط که از جمله آن دانش تخصصی و تجربه در بازار بورس ارز است، بازار ارز یکی از بهترین گزینه‌ ها برای سرمایه ‌گذاری ۱۰ میلیون تومانی به حساب می آید. لذا اگر قدرت ریسک بالایی دارید، بازار ارز می ‌تواند مناسب ‌ترین گزینه برای سرمایه ‌گذاری به حساب آید.

سرمایه گذاری در بازار سکه و طلا با ده میلیون

خرید سکه و طلا از دیگر روش های سرمایه گذاری است که می‌ توان با سرمایه ۱۰ میلیون تومانی در آن فعالیت داشت. به چند دلیل گوناگون این بازار نیز جزو مناسب ‌ترین سرمایه ‌گذاری ‌ها به حساب می آید. اصلی ترین علت آن نقد شوندگی بسیار بالا آن است. سکه طلا با پول نقد برابری می‌ کند. دومین دلیل آن عدم از دست رفتن ارزش سرمایه شماست. شاید بازار طلا جزو سرمایه ‌گذاری مطمئن با سود بالا نباشد، ولی این که در مقابل تورم از میزان ارزش سرمایه شما کم نشود نیز بسیار حائز اهمیت است. البته به تجربه ثابت شده که بازار طلا همواره سود خوبی را برای سرمایه‌ گذاران به همراه داشته است.

به علت نوسانات قیمتی در بازار طلا این بازار از ریسک بیشتری نسبت به سرمایه‌ گذاری در بانک برخوردار است، ولی مطمئنا سود بهتری را برای سرمایه‌ گذار به همراه خواهد داشت. یکی از روش های کار با سرمایه ۱۰ میلیون تومانی در این بازار، خرید سکه ‌های یک گرمی و یا در نهایت ربع ‌سکه است، چرا که این موضوع ثابت شده است که تعداد سکه بیشتر با وزن کمتر به نسبت تعداد سکه کمتر با وزن بیشتر قدرت عمل بالاتری را برای کسب سود بیشتر به سرمایه ‌گذار ارائه می ‌دهد، همچنین برای انجام معاملات بیشتر و معامله در بازه‌ های زمانی گوناگون مانع از دست رفتن میزان زیادی سرمایه خواهد شد.

حتما برایتان جالب است : سرمایه گذاری در طلا و سکه – از صفر تا صد طلا و سکه

به عنوان مثال چنانچه شما با سرمایه ۱۰ میلیونی ۲ سکه نیم بهار خریداری کنید در کمترین حالت ۲۰ درصد از سرمایه خود را برای انجام معامله جدید ریسک می ‌کند حال اگر شما با ۱۰ میلیون تومان سکه یک گرمی و ربع ‌سکه به تعداد بیشتر خریداری کنید، در کمترین حالت ۵ درصد از سرمایه خود را ریسک کرده است. با تمام این توضیحات اگر شما از روحیه‌ ای با ریسک ‌پذیری متوسط برخوردار باشید، بازار سکه و طلا می ‌تواند گزینه مناسبی برای شما محسوب شود.

سرمایه گذاری در بورس با 10 میلیون

بازار بورس هم روش دیگری برای سرمایه گذاری در ایران است. چنانچه تجربه و دانش کافی در این زمینه را ندارید، قادرید با سپردن پول به صندوق‌ های سرمایه ‌گذاری و یا صندوق ‌های سبد گردانی از سود این بازار استفاده نمایید تا آن‌ ها به‌ جای شما به انجام معامله بپردازند و نهایتا سود شما را بهتان بدهند، ولی چنانچه از تجربه و دانش کافی در زمینه بورس برخوردارید، می ‌توانید به‌ خوبی با ۱۰ میلیون سرمایه در این بازار به کسب سود بپردازید. بازار بورس آنلاین به صورت کلی ریسک نسبتا بالایی دارد و میزان نقد شوندگی پایین ‌تری نسبت به بازار سرمایه‌ گذاری ذکرشده دارد.

حتما برایتان جالب است : سرمایه گذاری در بورس – از صفر تا صد بورس

با این وجود کسب سود به نسبت بالا در آن می‌ تواند برای سرمایه‌ گذاری وسوسه‌ برانگیز باشد. نکته ای که باید در نظر داشته باشید این است که تقریبا بازار بورس می ‌تواند خود را همگام با تورم سازد یعنی با افزایش تورم به میزان معقولی سهام افزایش قیمت پیدا می ‌کنند که این امر می ‌تواند تا حدودی ارزش پول و سرمایه فرد سرمایه‌ گذار را حفظ نماید. چنانچه سرمایه ۱۰ میلیونی دارید و قصد دارید در این بازار ورود کنید، حتما شرایط سیاسی و اقتصادی جامعه را به‌ خوبی مد نظر قرار دهید، چرا که تغییرات سیاسی و اقتصادی به ‌شدت در این بازار تاثیرگذار است. با توجه به تمام مواردی که گفتیم، کار با سرمایه ۱۰ میلیون در این بازار می ‌تواند سود بسیار خوبی را به خصوص در بلندمدت برای شما به همراه داشته باشد.

بهترین سرمایه گذاری با 10 میلیون در ارزهای دیجیتال

يكى از پر ریسک ترین سرمايه ‌گذارى‌ ها، ارزهای دیجیتال مانند بيت كوين است. درباره رمز ارزها نظرات و استدلال‌ هاى گوناگونی وجود دارد. به عنوان مثال مجله فوربس بيت كوين را بهترين سرمايه ‌گذارى در سال 2013 معرفى كرده بود، اما بولومبرگ در سال 2014 از بيت كوين به عنوان يكى از بدترين سرمايه گذارى ‌ها ياد كرده بود اين را هم در نظر داشته باشيد كه نوسان قيمت رمز ارزها بسيار بالاست و امروزه روند رو به رشد بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال ارزشمند مانند اتریوم، استلار، بیت کوین کش و … موجب شده است تا دنیا و همین طور ایران نگاه مطمئن تر و ویژه تری نسبت به این بازار داشته باشند و این برای آینده این بازار نوظهور بسیار مفید خواهد بود.


در صورتی که تمایل دارید در ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین، اتریوم و … سرمایه گذاری امن کنید و از امتیاز 10 درصد تخفیف کارمزد در معاملات رمزارزها بهره مند شوید، میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید؛

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال


روند سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال به این صورت است که شما در ابتدا باید یک ارز را برای خرید و سرمایه گذاری انتخاب کنید. فرض می کنیم که رمزارز بیت کوین را انتخاب کردید و در قدم بعدی باید به دنبال یک کیف پول امن برای نگهداری بیت کوین باشید. به عنوان مثال کیف پول بلاکچین از بیت کوین پشتیبانی می کند و باید برای این که کیف پول مخصوص به خود را داشته باشید، در سایت بلاکچین ثبت نام کنید. در گام بعدی که ثبت نام در بلاکچین را که بسیار ساده هم است انجام دادید، می توانید با خرید بیت کوین از افراد قابل اعتماد و یا صرافی های خارجی و ایرانی، با ریال بیت کوین بخرید و با آدرس کیف پولی که ایجاد کرده اید، به اندازه سرمایه ای که دارید بیت کوین بریزید. حال بیت کوین در حساب شما قرار دارد و می توانید در زمانی که حس کردید قیمت آن در سقف قرار دارد، آن را بفروشید و کسب درآمد کنید.

راه اندازی سایت فروشگاهی یا آموزشی

بهترین راه سرمایه گذاری با 10 میلیون از نگاه بسیاری از افراد راه اندازی سایت است. یکی از ایده‌ های کارآفرینی با سرمایه ۱۰ میلیون، استفاده از مدل کسب و کار همکاری در فروش و راه ‌اندازی یک فروشگاه اینترنتی پورسانتی است. در این روش شما به داشتن یک انبار برای محصولات و حتی نیروی کار برای ارسال مرسولات نیاز ندارید، بلکه تنها کافی است تا با ارسال درخواست همکاری به برخی از تولیدکنندگان، وظیفه فروش محصولات آنها را در وب ‌سایت خود به دست گرفته و از هر فروش مبلغی را به عنوان پورسانت دریافت کنید. برای انجام این کار نیاز به یک طراح وب ‌سایت، گرافیست و در ادامه نیاز به نیروی کار جهت پشتیبانی دارید. هزینه اولیه پیاده‌ سازی این مدل بسیار اندک بوده و مختص به راه‌ اندازی وب ‌سایت آن می‌ شود.

حتما برایتان جالب است : بهترین سرمایه گذاری با پول کم در حال حاضر

راه ‌اندازی یک وب ‌سایت با محتوای آموزشی ایده دیگری برای کارآفرینی با حداقل بودجه امکانپذیر است. در این روش شما نیازمند یک طراحی وب ‌سایت و چند نفر نیروی کار برای تولید محتوای با کیفیت خواهید بود. مدل کسب و کار این روش می ‌تواند به شیوه‌ های گوناگون مانند درآمدزایی از طریق تبلیغات و یا فروش قسمتی از محتوای آموزشی پرطرفدار و خاص باشد. پس از تخصیص هزینه ‌های اولیه برای راه ‌اندازی و طراحی سایت، می ‌توانید با دیگر اعضای تیم به صورت شراکتی همکاری داشته باشید.


نتیجه گیری و کلام پایانی

برای سوال چگونه با 10 میلیون سرمایه گذاری کنیم ، پاسخی به‌ صورت قطعی و صد درصد وجود ندارد و به عوامل مختلفی وابسته است که می ‌توان این عوامل را به دو دسته عوامل بیرونی و عوامل درونی تقسیم کرد. عوامل درونی شامل خصوصیات فردی است که قدرت ریسک ‌پذیری، داشتن دانش در حوزه ای که مدنظر سرمایه‌ گذاری است و قدرت تحمل فرد برای کسب سود، جزو این عوامل محسوب می شود.

به عنوان مثال کسی که از قدرت ریسک ‌پذیری بالایی برخوردار است، می ‌تواند در بازار ارز و بازار بورس سرمایه ‌گذاری نماید، ولی کسی که تحمل برای کسب سود را نداشته و از طرف دیگر قدرت ریسک‌ پذیری پایین ‌تری دارد، می ‌تواند در بانک و یا صندوق های سرمایه گذاری اقدام به سرمایه گذاری کند. عوامل بیرونی شامل تورم، مسائل سیاسی و اقتصادی است. در شرایطی که تورم بالاست به ‌دور از منطق است که در بانک سرمایه ‌گذاری انجام شود و یا هنگامی که شرایط سیاسی نابسامان است منطقی نیست که وارد بازار بورس شد، بنابراین با مشخص کردن شرایط شخصی و اقتصادی کلان، می ‌توان بهترین پیشنهاد را برای سرمایه ‌گذاری ۱۰ میلیونی شناسایی نمود.

نظر شما راجب بهترین سرمایه گذاری با 10 میلیون چه میباشد؟

سرمایه گذاری زودبازده با 10 میلیون تومان از نظر شما چیست؟

هر نظر یا تجربه ای در مورد سرمایه گذاری با 10 میلیون تومان و یا بیشتر داشتید، حتما در بخش ارسال دیدگاه ها بنویسید تا سایر مخاطبان هم استفاده کنند.

احسان رباط جزی
Ehsan.rj1998@gmail.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *