آینده بیت کوین در سال 2021 چگونه است؟

آینده بیت کوین در سال 2021

آینده بیت کوین چگونه است و قیمت بیت کوین در سال 2021 چقدر خواهد شد؟ این دسته از سوالات در حال حاضر بیشترین و پرتکرارترین ابهامات ذهن فعالان، سرمایه گذاران و علاقه مندان به حوزه ارزهای دیجیتال و به خصوص بیت کوین و اتریوم هست. همه دوست دارند بدانند آینده بیت کوین در سال 2021 چطور رقم خواهد خورد و آیا قیمت بیت کوین به اهداف رویایی خود خواهد رسید یا خیر. اهداف کلی بیت کوین روی 100، 300 و حتی 500 هزار دلار اعلام شده است و باید دید با رشد خوبی که بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال در سال گذشته داشتند، آینده بیت کوین در سال 2021 چطور رقم می خورد. به صورت کلی در نظر داشته باشید که اهدافی که بیت کوین در سال جاری دنبال می کند، به گفته صاحب نظران و فعالان خبره بازار ارزهای دیجیتال، بین 100 تا 300 هزار دلار تعیین شده است که این گمانه زنی ها نشان از رقم خوردن آینده بیت کوین در سال 2021 و سال های آتی به بهترین شکل خواهد داشت.

آینده بیت کوین در سال 2021

همانطور که احتمالا مطلع هستید، قیمت بیت کوین به بالاترین سطح قیمتی چند ساله خود رسیده است، ولی عوامل زیادی وجود دارند که نشان می دهند روزهای بهتری برای این ارز در پیش خواهند بود. اواخر سال 2020 بحث ها در فروم های ردیت با محوریت ارز رمزنگاری و همچنین شور و اشتیاق هودلرهای بیت کوین برای این شمش دیجیتال به بالاترین حد خود رسیده بود و از طرف دیگر پذیرش و ارائه خدمات ارز رمزنگاری به وسیله شرکت پرداخت پی پال و ورود سرمایه گذاران سرشناسی مانند مایکل سایلور، جک دورسی و پل تودور جونز به بازار ارز رمزنگاری، موجب رونق گرفتن این بازار شده اند. همزمانی رشد قیمت و ابراز علاقه هنرمندان عرصه سینما مثل میسی ویلیامز به خرید بیت کوین و اقدام شرکت بیمه عمر MassMutual برای خرید این ارز، موجب افزایش قیمت و احساسات پیرامون این ارز برتر بازار می شوند.


در صورتی که تمایل دارید در ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین، اتریوم و … سرمایه گذاری امن کنید و از امتیاز 10 درصد تخفیف کارمزد در معاملات رمزارزها بهره مند شوید، میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید؛

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال


نکته جالب اینجاست که این روند همچنان رو به افزایش است، به خاطر این که دورکاری باعث تحول حوزه دیجیتال می شود و این طور به نظر می آید که سال 2021 یک سال پر بار و مهیج برای بیت کوین خواهد بود. رسیدن قیمت بیت کوین به 100 هزار دلار یا 200 هزار دلار در طی سال جدید، به یک پیش بینی رایج در میان تحلیلگران تبدیل شده است. حتی برخی از تحلیلگران این قیمت ‌ها را هدف بسیار ساده‌ ای برای بیت کوین می‌ دانند. حدس و گمان در خصوص قیمت بیت کوین و ارزش آن در آینده همچنان داغ ‌ترین موضوع بحث افراد علاقه مند به بازار سرمایه و تکنولوژی به حساب می آید. اگر شما هم به دنبال پیش بینی وضعیت بیت کوین در سال 2021 هستید با سایت سرمایه گذاری آنلاین همراه باشید.

آیا بیت کوین به 100 تا 200 هزار دلار خواهد رسید؟

بر اساس گزارش های اخیرا منتشر شده، مارک یوسکو مدیرعامل مورگان کریک گفت که احتمالا در سال آینده قیمت بیت کوین فراتر از سطح 100 هزار دلار خواهد رفت، امروزه قیمت این ارز بیش از دو نیم برابر شده است، ولی در سال آینده تقریبا باید 300 درصد دیگر افزایش داشته باشد تا 6 رقمی شود. این برآورد قیمت شبیه به پیش بینی مدل انباشت به جریان می باشد. PlanB سازنده این مدل گفته است که بیت کوین همچنان در مسیر شش رقمی شدن قرار دارد. او در ماه گذشته بار دیگر تاکید کرد که قیمت بیت کوین به خاطر کمبود عرضه تا دسامبر 2021 به سطح 100 هزار دلار خواهد رسید. PlanB در ماه گذشته این طور نوشت که مردم از من می پرسند که آیا هنوز به پیش بینی مدل خود اطمینان دارم یا نه؟ واضح است. شک ندارم که پیش بینی S2F درست است و بیت کوین پیش از دسامبر 2021 به منطقه 100 تا 288 هزار دلار می رسد.

آیا قیمت بیت کوین به 200 تا 300 هزار دلار نیز می رسد؟

به گفته دیگر تحلیلگران، پیش بینی قیمت 200 هزار دلاری حتی امکان پذیرتر است. ویلی وو، تحلیلگر مشهور گفته است که در این روند صعودی شاهد هودلینگ یا انباشت و همچنین کاهش موجودی بیت کوین در صرافی ها در نتیجه کمبود عرضه هستیم. به گفته وو، این برای روندهای نزولی یک ضربه مضاعف خواهد بود، مدل برتر من رسیدن قیمت به سطح 200 هزار دلار تا پایان سال 2021 را پیش بینی می کند و معقول به نظر می رسد. البته احتمال رسیدن قیمت به سطح 300 هزار دلار نیز وجود دارد. وی در پست دیگری ادامه داد که نظر من درباره سال 2021 تا این حد صعودی نبوده است. این مرحله انباشت مجدد، همزمان با جذب موجودی بازار و در حدود 2 برابر طولانی تر و عمیق تر از چرخه گذشته است. این به افزایش بیشتر قیمت منتهی می شود.

قیمت 400 هزار دلار و بیشتر برای این طلای دیجیتال امکانپذیر است؟

پیش بینی رسیدن قیمت به سطح های بالاتر، از این استدلال ناشی می شود که بیت کوین می تواند طلا را به چالش بکشد و نهایتا جایگزین آن شود. این را در نظر داشته باشید که برخی از صعودی ترین پیش بینی ها از طرف بخش مالی سنتی انجام شده است، چرا که بیت کوین در اوایل دسامبر به بالاترین سطح جدید خود رسید و در سال 2020 عملکرد بسیار بهتری نسبت به طلا داشت، به عنوان مثال یک تحلیلگر از سیتی بانک در ماه نوامبر در یادداشتی به مشتریان گفت که احتمالا قیمت بیت کوین در سال 2021 به سطح 318 هزار دلار خواهد رسید. تام فیتزپاتریک، مدیر عامل سیتی بانک، همچنین بیان کرد که روندهای صعودی تاریخی و غیرقابل تصور بیت کوین بعد از اصلاحات شدید قیمت رخ داده است.

حتما برایتان جالب است : بهترین ارز دیجیتال برای آینده کدام است؟

امروزه مدیر سیتی بانک بر این باور است که بیت کوین در میانه یک روند صعودی قرار دارد. به نظر می رسد یک کانال کاملا مشخص وجود دارد که قیمت را تا دسامبر سال 2021 به سطح 318 هزار دلار خواهد رساند. در همین حال، جی پی مورگان به افزایش محبوبیت بیت‌ کوین در بین سرمایه گذاران سنتی اشاره می کند، در حقیقت این غول سرمایه گذاری پتانسیل صعودی بسیار بیشتری را برای بیت کوین به عنوان طلای دیجیتال پیش بینی می کند.

دلایل افزایش قیمت بیت کوین در سال 2021 

آینده بیت کوین چگونه است

1) چاپ بی رویه پول

پیش بینی های شش رقمی شدن قیمت بیت کوین در این چرخه صعودی به صورت فزاینده ای در حال تکرار است و عامل اصلی آن چاپ بی رویه پول به وسیله بانک مرکزی است، در حقیقت سرمایه گذاران میلیاردری مثل ری دالیو در حال مطرح کردن ایده بیت کوین در کنار طلا به عنوان راهی برای ایجاد تنوع در برابر کاهش ارزش پول هستند.

او در تاریخ 8 دسامبر در جلسه ردیت هشدار داد که ما  در سیلی از پول و اعتبار قرار داریم که منجر به افزایش بیشتر قیمت دارایی ها می شود و ثروت را به شکلی توزیع می کند که سیستمی که به اعتقاد ما نرمال است قادر به انجام این کار نیست و این امر ارزش پول و اعتبار ما را تهدید می کند، احتمالا این سیل فروکش نمی کند، لذا قیمت این دارایی ها در قیاس با کاهش ارزش پول کاهش نمی یابد. متنوع سازی از نظر ارز و کشورها و همچنین کلاس های دارایی بسیار حائز اهمیت است.

2) بیت کوین جایگزین طلا

امروزه ارزش بازار بیت‌ کوین کمتر از چهار درصد ارزش بازار طلا است. این پتانسیل صعودی عظیم همین طور دیگر سرمایه گذاران مشهور را بر آن داشته تا پیش بینی کنند که بیت کوین سرانجام طلا را به چالش می کشد و ارزش بازار این ارز از ارزش بازار 9 تریلیون دلاری طلا  پیشی می گیرد. آنتونی پمپلیانو از مورگان کریک پیش بینی می کند که قیمت بیت‌ کوین در سال 2021 به حدود سطح 100 هزار دلار می رسد.

حتما برایتان جالب است : بهترین ارز دیجیتال برای آینده کدام است؟

او در تابستان پیش بینی کرد که اگر بیت کوین به مسیر خود برای رسیدن به طلا ادامه دهد، قیمت این ارز در طولانی مدت به سطح 400 هزار دلار خواهد رسید. در ضمن، تایلر و کامرون وینکلووس معتقدند که بیت کوین طلایی بهتر از طلا خواهد شد؛ به این معنی که احتمال افزایش قیمت تا سطح 500 هزار دلار وجود دارد. آنها همچنین انتظار دارند که قیمت این ارز برتر بازار در سال های آینده همچنان به روند افزایشی خود ادامه دهد. بر اساس گفته کامرون، خرید مقادیر قابل توجهی بیت ‌کوین به وسیله مایکرواستراتژی و دیگر شرکت های سرمایه گذاری تنها شروع یک تغییر بزرگ است. 

3) پذیرش جریان اصلی بیشتر

استفاده از بیت کوین در زندگی روزمره همیشه مانند مشکل مرغ و تخم‌ مرغ بوده است. افراد بسیار کمی از آن استفاده می‌کنند یا آن را قبول دارند، ولی سال 2020 تحول چشمگیری در انطباق با بیت کوین رخ داد. شرکت ‌های برجسته فین تک از سرمایه‌ گذاری 50 میلیون دلاری Square در بیت کوین تا اینکه PayPal به کاربرانش امکان خرید و فروش بیت کوین را داده است، مهر تاییدی بر این ارز دیجیتال زدند. به‌ این‌ ترتیب سال 2021 احتمالا شاهد افزایش این روند خواهیم بود. حداقل یک بانک آمریکا یا اروپا خرید و فروش بیت کوین را امکان ‌پذیر خواهد کرد یا توافق می ‌کنند که دارایی دیجیتال را برای مشتریان خود نگهداری کنند.

4) تسهیل روند خرید بیت کوین برای سرمایه‌گذاران خُرد

هر کسی که دستی در ارزهای دیجیتال داشته باشد، احتمالا با این پرسش از طرف دوستان و افراد خانواده روبرو شده است که؛ از کجا باید بیت کوین بخرم؟ مادر من نمونه جالبی از این‌ گونه افراد است. چند سال پیش مقداری بیت کوین به‌ عنوان هدیه به مادرم دادم و او ناامیدانه سعی می‌ کرد متوجه شود من برای گذران زندگی چه می‌ کنم. واقعیت اینجاست که خرید ارزهای دیجیتال، هیچ ‌وقت تا به این اندازه آسان نبوده است، امروزه تعداد زیادی صرافی‌ قانونی فیات به ارز دیجیتال در کشورهای گوناگون فعالیت می ‌کند. علاوه بر این، تعداد حساب ‌های کاربری در این صرافی‌ ها، از ۵ میلیون در سال ۲۰۱۶ به بیش از ۱۰۰ میلیون در سال ۲۰۲۰ افزایش پیدا کرده است.

البته، عامل موثر در این بخش، شرکت‌ های بزرگ فناوری مثل پی ‌پل و اسکوئر هستند که همچنان خرید بیت کوین و دیگر دارایی ‌های دیجیتال را برای افراد آسان می ‌سازند. این دو شرکت به‌ تنهایی معادل ۱۰۰ درصد از بیت کوین ‌های تازه ‌استخراج ‌شده را خریداری کرده‌ اند تا تقاضای مشتریان آمریکایی خود را برآورده کنند. چنانچه سرویس ‌دهی چند مورد از این پلتفرم ‌ها تا سال آینده برای مشتریان بین ‌المللی نیز فراهم شود، میزان تاثیر آنها شگفت ‌انگیز خواهد بود، همچنین بسیاری از پیشرفت‌ های کلان اقتصادی، از سطوح کم‌ سابقه تسهیل مالی تا ممانعت کشورها از برداشت پول شهروندان، موجب افزایش تقاضا برای بیت کوین شده است. سال ۲۰۲۰، رکورددار افزایش تعداد کیف پول ‌های بیت کوین بود و چندان عجیب نیست اگر این رکورد باز هم در سال ۲۰۲۱ شکسته شود.

5) تمایل صندوق‌ های سنتی به ارزهای دیجیتال

در سال ۲۰۲۰، صندوق ‌های بزرگ پوشش ریسک از گاگنهایم تا رنسانس تکنالاجیز، ورود به فضای ارز دیجیتال را به‌ صورت جدی در دستور کار خود قرار دادند، همچنین مدیران برجسته صندوق ‌های عمومی پوشش ریسک، از پال تودور جونز تا استنلی درانکنمیلر هم با اشاره به بیت کوین به ‌عنوان ذخیره ارزش، خبرساز شدند. با توجه به ایجاد چندین راه‌ حل سنتی و قانونی، از جمله قراردادهای آتی بیت کوین در بورس کالای شیکاگو و محصولات دیجیتالی شرکت گری اسکیل برای سهولت دسترسی به دارایی ‌های دیجیتال، احتمالا در سال ۲۰۲۱ روند ورود شرکت‌ های پوشش ریسک و صندوق ‌های مدیریت سرمایه‌ های خانوادگی به فضای ارزهای دیجیتال هم سرعت می گیرد.

حتما برایتان جالب است : بهترین ارز دیجیتال برای آینده کدام است؟

بسیاری از صرافی‌ های قانونی ارز دیجیتال که روی تعامل با سازمان‌ ها تمرکز دارند، از ارائه خدمات به این صندوق‌ ها استقبال به عمل می آورند. همچنین فعالیت و راه‌ حل ‌های کارگزاران اصلی ارز دیجیتال که بسیاری از آن ها در زمان بازار صعودی سه سال پیش هنوز ایجاد نشده بودند، می ‌تواند زمینه را برای جهش خیره‌ کننده میزان معاملات ارزهای دیجیتال در صندوق‌ های سنتی پوشش ریسک در سال ۲۰۲۱ مهیا کند.

6) رشد صرافی ‌های مشتقه ارز دیجیتال

خارج از فضای دارایی‌ های دیجیتال، اندازه و حجم معاملاتی در بازار محصولات مشتقه چند برابر بازار نقدی است، ولی این گزاره در بازارهای ارز دیجیتال صدق نمی ‌کند. با این که چندین صرافی مشتقه دارایی ‌های دیجیتال وجود دارد، ولی تعداد بسیار اندکی از آنها قانونی هستند یا فرایند ارزیابی صلاحیت سرمایه ‌گذاران سازمانی را عملا طی می‌ کنند. در سال ۲۰۲۱ یکی از حوزه‌ هایی که باید مد نظر قرار دهیم، بازار محصولات مشتقهه ارز دیجیتال است. میزان قراردادهای آتی بیت کوین در بورس کالای شیکاگو که معیار مناسبی برای سنجش تمایل سرمایه ‌گذاران به حساب می آید، اخیرا در بالاترین سطح خود قرار داشته است.

7) وضع قوانین جدید و افزایش تقاضا برای دیفای

رشد امور مالی غیرمتمرکز، یا به ‌اختصار دیفای، در سال ۲۰۲۰ دیوانه‌ وار بود و ارزش کل قفل‌ شده در این حوزه، از کمتر از ۱ میلیارد دلار در ژانویه به بیش از ۱۵ میلیارد دلار تا به امروز رسیده است. در چند صرافی‌ دیفای، حجم ‌های معاملاتی بزرگ ‌تر از برخی صرافی‌ های بزرگ سنتی بوده است. در سال ۲۰۲۱، دیفای احتمالا شاهد رشد بیشتری خواهد بود.

هرچند بعید به نظر می آید، ولی ممکن است شاهد افزایش علاقه سرمایه ‌گذاران سازمانی به این حوزه هم باشیم و می ‌توان انتظار داشت گروه متخصصی که در صنعت ارزهای دیجیتال روی این بخش جذاب کار می ‌کنند، همچنان به پیشرفت‌ های بیشتری دست پیدا کنند. برخی از قابلیت های دیفای، همانند ترکیب ‌پذیری، به ما کمک می ‌کند تا به ‌شکلی اساسی و بنیادین، نگرشی جدید به خدمات مالی داشته باشیم.


نتیجه گیری و کلام آخر

با در نظر گرفتن روند فعلی ارزهای دیجیتال، به صورت کلی گفتنی است که در سال ۲۰۲۱ نیز روند مثبت رشد ارزهای دیجیتال ادامه پیدا خواهد کرد. با گسترش روزافزون کاربرد این ارزها در کارهای روزمره و نیز صنایع مختلف انتظار می رود تقاضا برای ارزهای دیجیتال و به ویژه بیت کوین که سرآمد این حوزه است در سال ۲۰۲۱ افزایش چشمگیری داشته باشد و این عوامل نهایتا به افزایش چشمگیر قیمت این دارایی های دیجیتال منتهی می شود.

با توجه به این شرایط، تحلیل گران بلومبرگ پیش‌ بینی کرده ‌اند که قیمت بیت‌ کوین به 50 هزار دلار برسد. بر اساس نظر بعضی از تحلیلگران نیز قیمت بیت‌ کوین در 12 ماهه آینده به 100، 170 و حتی 318 هزار دلار خواهد رسید.

نظر شما راجب آینده بیت کوین در سال 2021 چیست؟

به نظر شما سرمایه گذاری در بیت کوین آینده ای دارد؟

هر نظر یا تجربه ای در مورد بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال دارید، خوشحال میشیم اگر در بخش ارسال دیدگاه ها بنویسید تا سایر مخاطبان هم استفاده کنند.

احسان رباط جزی
Ehsan.rj1998@gmail.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *