ارز دیجیتال الگورند چیست و چه آینده ای دارد؟

ارسال شده در توسط احسان رباط جزی
ارز دیجیتال الگورند چیست

آیا میدانید ارز دیجیتال الگورند چیست و آینده آن چگونه است؟ ارز دیجیتال الگورند یکی از آلت کوین های جذاب و آینده دار برای سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال و به خصوص سرمایه گذاری در سال 2022 به حساب می آید که از فاندامنتال بسیار خوبی برخوردار است و به دلیل جذابیت پروژه رمز ارز الگورند در این مطلب ابتدا قصد داریم بررسی کنیم که ارز دیجیتال الگورند چیست و چطور کار می کند تا در ادامه به موضوعات دیگری مانند استخراج الگورند ، کیف پول الگورند و در نهایت هم آینده ارز الگورند اشاره کنیم، بنابراین فقط اگر دوست دارید با پروژه و آینده الگورند آشنا شوید، این مطلب را تا انتها بخوانید.

ارز دیجیتال الگورند چیست ؟ 

الگورند در سال 2019 تاسیس شد و یک بلاک چین و پروتکل دیجیتالی عمومی محسوب می شود که هدف آن ارائه تمرکز زدایی، مقیاس پذیری و امنیت تعریف شده است. جالب است بدانید که بلاک چین الگوراند برای بررسی صحت و تایید بلاک ها از پروتکل اثبات سهام به نام Pure Proof Of Stake بهره می گیرد که بر خلاف پروتکل اثبات کار و حتی اثبات سهام، اطمینان از مشارکت تمام و کامل را تضمین می نماید.


در صورتی که تمایل دارید در ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین، اتریوم و … سرمایه گذاری امن کنید و از امتیاز 10 درصد تخفیف کارمزد در معاملات رمزارزها بهره مند شوید، میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید؛

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال


افرادی که توکن الگورند را در اختیار دارند، با حداقل یک ALGO موجودی می تواند در این اثبات سهام، سهمی داشته باشند. طی این پروسه که افراد به شکل تصادفی انتخاب می شوند، می توانند بلاک های جدید را برای اضافه شدن به زنجیره پیشنهاد دهند. لذا هر چقدر توکن بیشتری در اختیار داشته باشید، احتمال انتخاب شما نیز افزایش پیدا خواهد کرد. کاربران قادرند با اعلام موجودی و یا با تبدیل توکن های خود به سهام در فرایند اثبات سهام، سهیم شوند. در ادامه بیشتر در مورد ارز دیجیتال الگوراند صحبت خواهیم کرد تا شما همه چیز درباره ارز الگورند را یاد بگیرید.

مزایای اصلی رمز ارز الگورند

  • ** الگوراند، پروتکل مبتنی بر اجماع Byzantine را مورد استفاده قرار می دهد.
  • ** توزیع توکن آن روشی منحصر به فردی دارد که به سبک حراج های هلندی است.
  • ** الگوراند به صورت کامل غیر متمرکز می باشد و هر تصمیمی بر اساس اجماع اکثریت انجام خواهد شد.
  • ** تراکنش های الگوراند در کم تر از 5 ثانیه تایید خواهند شد و پول انتقال داده شده، فورا موجود خواهد بود.
  • ** الگوراند یک نود را به شکل تصادفی انتخاب می نماید و این افرادی که به صورت تصادفی انتخاب شده اند، در مورد بلاک جدید رای خواهند داد. این روش بسیار سریع، ایمن و بدون نیاز به اعتماد می باشد که مقیاس پذیری بالایی هم دارد و نیاز به ماینر نیز احساس نمی شود.

امکان استخراج ارز الگورند وجود دارد؟

پس از این که دریافتیم ارز دیجیتال الگورند چیست و مزایای آن کدام است، قابل استخراج بودن یا نبودن این رمزارز را بررسی کرده ایم؛ به این خاطر که شبکه الگورند از اثبات سهام استفاده می نماید و با توجه به این که در این نوع الگوریتم، مجموعه ای از تایید کنندگان برای تایید هر بلوک جدید، مجموعه از تراکنش را امضا می کنند، هر بلوک توسط کاربران شبکه تایید، منتشر و ذخیره می شوند، لذا الگورند مثل سایر رمزارزها قابل استخراج نیست.

نحوه خرید و فروش ارز دیجیتال الگوراند

1. می توانید ارز دیجیتالی الگورند را از صرافی هایی داخلی خریداری کنید؛ ولی باید در انتخاب خود نهایت دقت را داشته باشید. اگر در صرافی های ایرانی مختلف حساب کاربری ایجاد کرده اید که باید به از هر کدام از آن ها که از معاملات ارز الگوراند پشتیبانی می کنند، استفاده کنید ولی اگر از معاملات الگورند پشتیانی نمی کنند و یا در صرافی های ایرانی حساب کاربری ندارید، باید ابتدا در یکی از آن ها که الگوراند را بین رمزارزهای خود دارد، ثبت نام نمایید. در نظر داشته باشید که برای استفاده از خدمات صرافی های مختلف، باید در آن ها احراز هویت کنید و فرآیند احراز هویت و تایید آن ممکن است چند روزی به طول بی انجامد و در ادامه شما قادرید از خدمات صرافی به اندازه سطح کاربری خود استفاده نمایید.


حتما برایتان جالب است : بهترین پروژه های web3 در حال حاضر


2. همچنین می توانید رمزارز الگوراند را از پلتفرم های P2P بخرید. جالب است بدانید که در این پلتفرم ها شما سفارش خرید ارز مورد نظر را ثبت می کند و شخصی که می خواهد برای فروش اقدام کند را پیدا می کنید و از طریق این پلتفرم با او ارتباط برقرار خواهید کرد. معامله در این پلتفرم ها امنیت بالایی دارد، ولی باید در نظر داشته باشید پلتفرمی که انتخاب می کنید، اعتبار بالایی داشته باشد.

3. روش جایگزین دیگری که می توانید از آن استفاده کنید، این است که در ابتدای امر از صرافی های ایرانی تتر خریداری کنید و آن تتر را به یک صرافی خارجی انتقال دهید تا با تحلیل درست در زمان مناسب تتر خود را به الگورند تبدیل نمایید. یکی از صرافی های خارجی معتبر که قادرید در آن به سادگی به معامله الگوراند بپردازید، بدون شک صرافی بایننس می باشد، چرا که صرافی بایینس از رابط کاربری مناسبی برخوردار است، همچنین حجم معاملات در آن به شدت بالاست و همچنین از رمزارزهای بسیاری پشتیبانی می کند، لذا ایرانی های زیادی در این صرافی معامله می کنند، ولی باید این را در خاطر داشته باشید که برای استفاده از بایننس اگر داخل ایران هستید باید از VPN یا VPS استفاده نمایید.

بهترین کیف پول های ALGO

پس از این که ارز دیجیتالی الگوراند را خریداری کردید، نیاز دارید تا آن را در کیف پول شخصی خود به صورت امن نگهداری کنید، چرا که کیف پول خود صرافی به هیچ عنوان محل مناسبی برای نگهداری امن دارایی های دیجیتالی شما نخواهد بود. به صورت کلی کیف پول دیجیتالی شما از یک کلید خصوصی و عمومی برخوردار است، هرگز این کلیدها را در اختیار کسی قرار ندهید و آن را در محلی امن نگهداری کنید، به این خاطر که به محض دسترسی یک فرد به کلید خصوصی شما، ممکن است کل دارایی های خود را از دست بدهید.

ارز دیجیتال الگوراند

برای انتخاب کردن کیف پول، دو نکته کلی را باید مد نظر قرار دهید؛ نخست این که کیف پولی را انتخاب کنید که از لحاظ امنیتی شرایط بسیار خوبی داشته باشد و همچنین رمز عبور قوی برای آن در نظر بگیرید و نکته دوم این که در ارسال آدرس کیف پول توجه داشته باشید، چرا که در صورت ارسال اشتباه، باید با دارایی هایی که فرستادید، خداحافظی کنید! کیف پول های معتبری مانند تراست ولت و کوینومی از این ارز پشتیبانی می کنند، ولی در ادامه لیست کامل تر کیف پول هایی که از ALGO پشتیبانی می کنند را آورده ایم؛

  • ** کیف پول سخت افزاری لجر : اگر قصد خرید مقادیر بالایی از الگوراند را دارید و یا دوست دارید به عنوان هولدر این ارز یا سایر ارزها را در محلی به صورت امن و فیزیکی نگهداری کنید، بدون شک کیف پول های سخت افزاری لجر بهترین گزینه برای شما خواهند بود. کیف پول های سخت افزاری لجر نانو اس و ایکس یکی از بهترین کیف پول های سخت افزاری شناخته شده است و از امنیت بسیار بالایی نیز برخوردار هستند. در حقیقت می توان گفت کیف پول سخت افزاری بهترین گزینه برای نگهداری ایمن ارزهای دیجیتال افراد به حساب می اید.
  • ** کیف پول تحت وب مای الگو : MyALGO کیف پولی است که به وسیله تیم تخصصی الگورند ساخته شده است. این کیف پول یک رابط امن و آسان برای ذخیره الگو در اختیار دارد و به سادگی می توانید ارز دیجیتال الگوراند خود را در آن ذخیره سازی نمایید.
  • ** کیف پول الگورند : الگورند ولت موبایل رسمی بلاک چین الگورند به حساب می آید که به وسیله تیم پشتیبان آن راه اندازی شده است. این کیف پول را می توانید بر روی دستگاه های اندروید و آی او اس نصب کرده و مورد استفاده قرار دهید.
  • ** کیف پول Algorand Core : یک کیف پول موبایلی می باشد که کاربران قادرند این کیف پول را برای سیستم عامل های اندروید و Ios بارگیری نمایند. این کیف پول هم به عنوان یک کیف پول رسمی الگورند شناخته خواهد شد و قابلیت های جدید به صورت منظم به آن افزوده خواهند شد.
  • ** کیف پول اکسدوس : اگر به دنبال کیف پول امن و رایگان برای ذخیره و نگهداری توکن های ALGO می گردید، ولت دسکتاپی اکسدوس می تواند یک گزینه مناسب برای شما باشد. با اکسدوس می توانید امکان ارسال، دریافت و مدیریت دارایی های خود را داشته باشید. کیف پول اکسدوس برای تلفن همراه و سیستم عامل های اندروید و iOS قابل استفاده می باشد.
  • ** کیف پول اتمیک : از دیگر ولت هایی است که در جهت ذخیره سازی رمزارز الگورند قابل استفاده است، همین کیف پول اتمیک می باشد که در کنار ارز دیجیتالی الگورند، از بیش از 500 رمزارز گوناگون دیگر نیز پشتیبانی می نماید. کیف پول اتمیک در نسخه دستکتاپ برای سیستم عامل های مک، ویندوز و لینوکس و در نسخه تلفن همراه برای سیستم عامل های اندروید و آی او اس قابل نصب و استفاده است.

پیش بینی قیمت و بررسی آینده ارز دیجیتال الگوراند

ارز دیجیتال الگورند سال 2021 را با قیمت 0.4914 دلار آغاز کرد و در ادامه نیز روند صعودی خود را حفظ کرد. پیش بینی ها برای سال 2022 نشان دهنده هدف 1.21 دلار و تا انتهای آن، 1.57 دلار است. برای سال 2023 تا 2027 نیز هدف های 2.96 دلار را که رشدی 89 درصدی خواهد بود، پیش بینی کرده است.


حتما برایتان جالب است : ارزهای دیجیتال آینده دار 2022 که اگر نخریم، باختیم!


البته این طور عنوان شده است که اگر این ارز سال 2023 با رقم 1.57 دلار شروع کند و در ادامه صعود به 1.92 دلار طی 6 ماه و پایان آن در قیمت 2.27 دلار تجربه کند، راه برای رسیدن قیمت الگوراند به عدد 2.96 دلار هموار می شود. با وجودی که کل این پیش بینی صعودی و مثبت می باشد، ولی نباید از نوسانات شدید بازار ارزهای دیجیتال نیز نباید غافل شد، به این خاطر که همیشه امکان سقوط به دلایل فاندامنتال یا اخبار منفی وجود خواهد داشت. به صورت کلی در نظر داشته باشید که این پیش بینی ها توصیه خرید و فروش نیست و این شما هستید که در انتها تمام تصمیمات را خواهید گرفت و این پیش بینی ها تنها دید شما را نسبت به سرمایه گذاری و آینده قیمتی بازتر می کند.

روی ارز دیجیتال الگورند سرمایه گذاری کنیم؟

موضوعی که ذهن بسیاری را به خود درگیر میکند این است که آیا ارز دیجیتال الگورند بعد از این مقدار صعود، بازهم توانایی صعودهای بیشتر و ثبت سقف های قیمتی بالاتر را دارد یا خیر؟ در این خصوص باید گفت که بازارهای مالی همواره به شما فرصت ورود خواهند داد. بنابراین هر وقتی که برای خرید اقدام نمایید، با هر مبلغی قادر به انجام معامله خواهید بود.

البته از این اطمینان حاصل کنید که خرید شما به موقع انجام شود و برای این کار باید از مبانی تحلیل تکنیکال استفاده کنید و در صورتی که در این خصوص اطلاعات کافی ندارید، از افرادی که در این زمینه مطلعه هستند سوال نمایید و خریدهای بدون استراتژی نداشته باشید. این را هم باید در نظر داشت که به صورت کلی ALGO از نظر فاندامنتال و حجم معاملات ارز خوبی به حساب می آید. همان طور که پیش تر هم گفتیم، ALGO ارز اصلی بلاکچین Algorand می باشد که این بلاکچین مشکل قیاس پذیری بیت کوین را برطرف کرده است. به صورت کلی ارز خوبی برای سرمایه گذاری است ولی باید در نقطه ورود های مناسب به آن ورود کرد.


نتیجه گیری و کلام پایانی

الگوراند یک فناوری جدید به حساب می آید که طرفداران آن به صورت روز افزون در حال افزایش است. رمزارز الگراند با ترکیب فناوری جدید با طراحی های ساده، شبکه ای از ابزارها و خدمات مبتنی بر بلاک چین را بدون هیچ مانعی در اختیار کاربران قرار می دهد. با استفاده از مکانیزم اجماع اثبات سهام خالص، رمزارز الگوراند بنا دارد مشکلات بلاک چین را برطرف نماید و شبکه‌ ای مقایس پذیر، غیرمتمرکز تر و امن تر را فراهم آورد.

شبکه الگورند به وسیله متخصص رمزنگاری از دانشگاه ماساچوست راه اندازی شد و به وسیله تیمی متخصص و حرفه ای پشتیبانی می شود. هرچند این مشخصات موجب خواهد شد تا انتظارات بسیاری از این پروژه داشته باشیم، ولی تا به اینجا این تیم نتایج مطلوبی به دست آورده است. شبکه آزمایشی آن با رقم حیرت انگیز 1000 تراکنش در ثانیه تاسیس شد که این موجب شده است تا این تیم، مشارکت کنندگان قدرتمندی را جذب نماید که در حوزه های مالی و املاک فعالیت دارند و این نشان می دهد که این نشان دهنده رغبت جهانی نسبت به محصول الگورند می باشد. الگورند همین حالا هم به کمک توسعه فنی خود توانسته تا بستر بلاکچین خود را بهبود دهد.

این شبکه در حال حاضر به دنبال ارتقای بیشتری مکانیزم ترمیم خود در برابر حملات “تفکیک شبکه” می باشد. این بروزرسانی ها از نظر اقتصادی موجب خواهند شد که یک مهاجم نتواند شبکه را برای مدتی مورد نیاز مختل کند. سرعت توسعه بالا و نداشتن اختلالات شبکه در الگورند فوق العاده بوده است. شبکه آزمایشی آن سریع راه اندازی شد و کُد بیس آن به نظر به خوبی از سوی تیمی حرفه ای طراحی شده است. لذا به صورت کلی الگورند از نظر فنی و تجاری در دنیای بلاکچین موفقیت داشته است. البته ما در این مطلب تنها بررسی کردیم که ارز دیجیتال الگورند چیست و خیلی زود است که بخواهیم در مورد آینده ی آن صحبت کنیم، اما این پروژه ارزش دنبال کردن را دارد.

همان طور که در ابتدای مقاله قول دادیم، این را بررسی کردیم که ارز دیجیتال الگورند چیست و اینده ارز دیجیتال الگورند چگونه است.

همچنین اگر دوست دارید توکن های بر بستر اتریوم را بشناسید، توصیه می کنم حتما این مقاله را بخوانید.

به نظر شما آینده ارز دیجیتال الگورند چطور است؟

احسان رباط جزی
Ehsan.rj1998@gmail.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *