ارز دیجیتال دیجی بایت | پیش بینی آینده قیمتی DGB

ارسال شده در توسط احسان رباط جزی
ارز دیجیتال دیجی بایت

آیا تا به حال اسم ارز دیجیتال دیجی بایت به گوشتان خورده است؟ تا به حال به این فکر کرده اید که در آلت کوین ها، سرمایه گذاری بلندمدت انجام دهید؟ سود حاصله از سرمایه گذاری در آلت کوین های آینده دار به قدری زیاد است که هر سرمایه گذاری را وسوسه می کند. ارز دیجیتال دیجی بایت یکی از این آلت کوین هاست که می توانید آینده بسیار خوبی داشته باشد. حال این که ارز دیجیتال دیجی بایت چیست و آیا برای سرمایه گذاری بلندمدت مناسب است یا خیر را در این مطلب توضیح داده ایم. آینده ارز دیجیتال دیجی بایت از دیگر جذابیت های این مقاله است و دیگر مقدمه کافیست و بهتر است به سراغ اصل مطلب برویم.

معرفی ارز دیجیتال دیجی بایت

دیجی بایت در سال 2014 میلادی به دست توسعه‌ دهنده ارشد آن و با هدف تمرکز روی افزایش سرعت تراکنش، غیرمتمرکزسازی و امنیت راه اندازی شد. در واقع تکنولوژی مورد استفاده در دیجی بایت به صورت معناداری بهتر از سایر رمزارزها عمل می‌ کند و این موجب می شود تا این ارز دیجیتال خاص شده و یکی از بهترین کارکردها را در بین آلت‌ کوین‌ ها داشته باشد.


در صورتی که تمایل دارید در ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین، اتریوم و … سرمایه گذاری امن کنید و از امتیاز 10 درصد تخفیف کارمزد در معاملات رمزارزها بهره مند شوید، میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید؛

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال


در نظر داشته باشید که دیجی بایت 40 برابر از بیت‌ کوین سرعت بیشتری دارد و زمان بلاک‌ سازی آن تنها 15 ثانیه به طول می انجامد. ارز دیجیتال دیجی بایت با این هدف که سریع‌ ترین سرعت بلاک‌ سازی را داشته باشد، راه اندازی شده است. این همان چیزی است که آینده دیجی بایت را منحصر به فرد و تا حدودی تضمین شده می کند.

پروژه دیجی بایت نخستین پروژه بلاکچین در دنیا به حساب می آمد که پروتکل سگویت را نصب کرد. این پروتکل، تایید تراکنش‌ ها را جدا از اطلاعاتی که در داخل بلاک ذخیره می‌ شود، نگه می‌ دارد که این امر موجب می شود به سرعت بیشتری دست یابد. تیم دیجی بایت می خواهد از تکنولوژی خود به عنوان یک سیستم پرداخت جهانی که مورد استفاده افراد در کل نقاط جهان است، بهره گیرد.

در دنیای پر نوسان رمزارزها، عوامل تاثیرگذاری مانند پروتکل‌ های امنیتی محکم و یک الگوریتم پیشرفته نقشی واقعا کلیدی در تأثیر بر سرمایه‌ گذاران ایفا می کند. با قرار دادن عامل امنیت قبل از هر چیز دیگری، ماموریت اولیه تیم دیجی بایت ارائه خدمات با امنیت بسیار بالا به سرمایه‌ گذاران می باشد.

قابلیت ویژه دیجی بایت چیست؟

نسخه اصلاح شده بیت کوین را دیجی بایت نامگذاری کردند و هدف آن ایجاد تنوع در امنیت، سرعت و ظرفیت عنوان شده است. نخستین تجسم آن به عنوان بلاک چین منبع باز و ارزهای دیجیتال مرتبط با آن، DGB بود. این شبکه از 5 الگوریتم مجزا برخوردار است که به حفظ امنیت کمک شایانی می نماید و به جلوگیری از کنترل بیش از حد قدرت ماینرهای ASIC نیز کمک می کند. در ادامه پیشنهاد دیگری به نام دیجی استس ظهور کرد که توکن اصلی آن DGB نام داشت.

حتما برایتان جالب است : ارز دیجیتال استراتیس چیست و چطور کار میکند؟

دیجی استس برای استفاده توسعه دهندگانی که به دنبال راه اندازی دارایی های دیجیتال، اپ های غیرمتمرکز و رمزگذاری قراردادهای هوشمند مربوطه بودند، طراحی شده است. کل  ساختارهای حاکمیتی برای دیجی بایت به صورت داوطلبانه به اجرا در می آیند، مطابق با این نظریه که شبکه بایستی منبع باز و در دسترس عموم باشد. هزینه تراکنش در DGB به ماینرها به منظور تایید اعتبار بلاک چین پرداخت می گردد.

نحوه استخراج دیجی بایت

به منظور استخراج دیجی بایت به دستگاه‌ های مخصوص ASIC یا FPGA احتیاج دارید و استخراج این ارز با کارت گرافیک صرفه اقتصادی ندارد. این را هیچ موقع از یاد نبرید که دستگاه استخراج شما باید یکی از الگوریتم‌ های دیجی بایت را مورد استخراج قرار دهد.

ارز دیجیتال دیجی بایت چیست

4 الگوریتم SHA-256 Qubit ،Skein و Scrypt از دستگاه ای‌ سیک و الگوریتم Odocrypt از دستگاه FPGA پشتیبانی می‌ کند. با دستگاه‌ های استخراج بیت کوین و لایت کوین نیز این توانایی را دارید که برای استخراج ارز دیجیتالی دیجی بایت اقدام نمایید. بعد از تهیه دستگاه استخراج تنها کافی است که دستگاه خود را به یک استخر استخراج دیجی بایت وصل نمایید.

نحوه خرید رمزارز دیجی بایت

دیجی بایت را هم می‌ توان با ریال و به صورت مستقیم با کارت بانکی خریداری کرد و هم می‌ توان بیت کوین یا اتریوم خرید و در صرافی‌ های خارجی به دیجی بایت تبدیل نمود. به منظور خرید مستقیم دیجی بایت با ریال بایستی از طریق سایت‌ های ایرانی اقدام نمایید، ولی مرسوم ترین روش خرید دیجی بایت، به ویژه برای کاربران ایرانی، خرید بیتکوین یا اتریوم از سایت های ایرانی و در ادامه تبدیل آن به دیجی بایت در صرافی‌ های معتبر خارجی مثل کوینکس می باشد.

حتما برایتان جالب است : ارز دیجیتال گیفتو چیست و چطور کار میکند؟

به این دلیل که صرافی بایننس، معاملات دیجی بایت را پشتیبانی نمی کند، خرید آن در صرافی‌ های خارجی کمی برای ایرانی‌ ها ریسک به همراه دارد. کاربران ایرانی به صورت معمول از صرافی Kucoin و CoinEx استفاده می‌ کنند. نکته مهمی که در این خصوص باید در نظر داشته باشید این است که به علت مسائل تحریم، پیش از انتخاب یک صرافی از مشکل نداشتن آن با کاربران ایرانی اطمینان یابید.

بهترین کیف پول های دیجی بایت

برای استفاده و نگهداری ارز دیجیتال دیجی بایت خارج از صرافی‌ ها، می بایست یکی از کیف پول های این ارز دیجیتال را نصب نمود. در این خصوص گفتنی است که تیم دیجی بایت دو کیف پول مخصوص این ارز دیجیتال را در اختیار کاربران خود قرار داده است.

اولین کیف پول، والت DigiByte Core Wallet است که یک کلاینت فول نود به حساب می آید، لذا از همین روی استفاده از این کیف پول به فضای کافی روی سیستم جهت دانلود کل بلاکچین این رمزارز احتیاج دارد. البته این را هم باید گفت که این کیف پول امن‌ ترین کیف پول دیجی بایت محسوب می شود که بر روی سیستم‌ عامل‌ های ویندوز، مکینتاش و لینکوس قابلیت اجرا را دارا می باشد.

حتما برایتان جالب است : ارز دیجیتال omni | آینده ارز دیجیتال امنی

والت دیگر این رمزارز، کیف پول رسمی موبایل این پول مجازی یعنی DGB Mobile Wallet می باشد که یک کلاینت سبک به شمار می آید و استفاده از آن به فضای خاصی احتیاج ندارد. بلکه این کیف پول برای اتصال به شبکه، به یکی از گر‌ه‌ های کامل، Full Node وصل می گردد. این کیف پول در بستر سیستم عامل‌ های اندروید و آی او اس قابلیت اجرا را دارا می باشد. البته کیف پول های عمومی دیگری هم هستند که برای نگهداری ارز دیجیتال DGB توصیه می شوند که به شرح زیر می باشند :

  • 1) کیف پول اتمیک : این والت اخیرا پشتیبانی از ارز دیجیتال دیجی بایت DGB را فعال کرده است و از یک صرافی داخلی استفده می کند. کیف پول اتمیک در سیستم عامل های ویندوز، مکینتاش، لینوکس، اندروید و iOS قابلیت نصب و استفاده را دارا می باشد.
  • 2) کیف پول کوینومی : یکی از قدرتمندترین کیف پول‌ های چندگانه رمزارزها که از امکانات Segwit و Digi-ID پشتیبانی می‌ کند و از صرافی داخلی هم برخوردار است، این والت می باشد. این کیف پول برای سیستم عامل های ویندوز، مکینتاش، لینوکس، اندروید و iOS قابلیت نصب و استفاده را دارد.
  • 3) کیف پول اکسودوس : اکسودوس یکی از قدیمی‌ ترین والت های چندگانه ارز دیجیتال می باشد که از صرافی داخلی نیز پشتیبانی می کند. این کیف پول از ارز دیجیتال دیجی بایت نیز پشتیبانی کرده و برای سیستم عامل های ویندوز، مکینتاش، لینوکس، iOS و اندروید قابیت نصب و اجرا را داراست.

آینده ارز دیجیتال دیجی بایت

به این خاطر که بازار ارزهای دیجیتال نوسانات بسیاری دارد و می‌ تواند به صورت غیرمنتظره تغییرات عمده را تجربه کند، پیش ‌بینی قیمت یک آلت کوین در طول زمان شاید کار خیلی ساده ای به حساب نیاید. البته تحلیل‌ های تکنیکال متفاوتی وجود دارد و آنهایی بیشتر از همه بررسی می شوند که به دست پیشروهای بازار و یا در بستر وبسایت‌ های پیش‌ بینی در اختیار کاربران مختلف قرار گرفته اند.

دیجی بایت در حال حاضر دو ویژگی دیجی آی‌ دی و دیجی‌ استس را برای کمک به مدیریت امن دارایی‌ های دیجیتال ارائه کرده است و انتظار می‌ رود قیمت دیجی بایت در آینده ای نزدیک، رشد مناسبی را تجربه کند. دیجی‌ آی‌ دی به صورت کامل با والت های موبایلی یکپارچه سازی شده است و یک ابزار با استفاده آسان است که با دانلود رایگان می‌ توان آن را نصب کرد و مورد استفاده قرار داد.

به این دلیل که دیجی بایت پروتکل‌ های امنیتی محکم و الگوریتم پیشرفته را استفاده کرده است، امکان دارد همچنان یکی از پرطرفدارترین ارزهای دیجیتال باقی بماند. هرچند امروزه رمزارزهای بسیاری بالاتر از دیجی بایت قرار دارند، ولی این امکان وجود دارد که به علت امنیت و مقیاس‌ پذیری بالایی که در اختیار کاربران قرار می دهد، در بازار رمزارزها با افزایش رتبه و قیمت مناسبی روبرو شود و همچنین جامعه دیجی بایت بزرگ‌ تر از جامعه سایر رمزارزها گردد.

حتما برایتان جالب است : کیف پول متامسک چیست و چطور کار میکند؟

پیشرفت‌ های جذابی در مسیر رشد این ارز دیجیتال قرار دارد که می‌ توانند تاثیر بسزایی بر بازار داشته باشند. با در نظر گرفتن پیشرفت‌ های آینده این ارز دیجیتال و برنامه‌ هایی که برای تمرکز روی آموزش و ابداعات دارد، توقع رشد قیمت در آینده نزدیک وجود دارد. این رمزارز ظرف چند روز توانست توان خود را نشان بدهد و در بازار شناخته شود. ظرف 5 سال آینده این امکان وجود دارد که بتواند بدون شکست در مقابل همتایان خود ظاهر شود و حتی به بالای جدول برسد ولی به صورت کلی نکته جالب توجه اینجاست که نرخ روی آوردن به آن در کل دنیا در حال افزایش است.


نتیجه گیری و کلام پایانی

دیجی بایت یک کوین مبتنی بر یک بلاکچین غیرمتمرکز ابتکاری است که در سال 2013 میلادی ایجاد شده است. ارز دیجیتالی دیجی بایت با هدف تمرکز روی افزایش سرعت تراکنش، غیرمتمرکزسازی و امنیت، راه اندازی شده است و با این رویکرد که سریع‌ ترین سرعت بلاک‌ سازی را داشته باشد، ایجاد شده است. رمزارز دیجی بایت 40 برابر از بیت‌ کوین سرعت بیشتری دارد و زمان بلاک‌ سازی در 15 ثانیه انجام می شود که در واقع این همان چیزی است که آینده دیجی بایت را خواهد ساخت. آینده دیجی بایت با توجه به قابلیت ها و تکنولوژی استفاده شده در این رمزارز، تا حدود زیادی می‌ تواند مثبت ارزیابی شود.

این کوین در بسیاری از صرافی‌ های معتبر خرید و فروش می شود و دیجی بایت در هر ثانیه ۱۰۶۶ تراکنش را تایید و ارسال می‌ کند. جالب است بدانید که برنامه های بسیاری روی بلاک چین دیجی بایت نوشته شده‌ است که هم موجب افزایش امنیت آن شده است و هم مقیاس پذیری بالا را برای این ارز به دنبال داشته است. شایان ذکر است که رقبای اصلی دیجی بایت، بیت کوین و لایت کوین به حساب می آیند.

تعداد زیادی از کاربران، از برنامه های دیجی بایت برای مصارف مختلفی مانند پرداخت فروشگاهی، تایید سند آسان، ایجاد برنامه های غیرمتمرکز، ایجاد قراردادهای هوشمند، هویت دیجیتالی و مواردی از این دست استفاده می‌ کنند. بیشتر کیف پول دیجی بایت برای سیستم عامل های ویندوز، لینوکس، مک، اندروید، IOS و افزونه مرورگرهای مختلف موجود است که چندین مورد کیف پول مناسب برای شما معرفی شد. البته این را از یاد نبرید که می‌ توانید آن را بر روی کیف پول سخت افزاری خود ذخیره و نگهداری نمایید و با استفاده از بلوتوث یا USB به نرم افزار دیجی بایت متصل کنید و ما همیشه گفته ایم که هیچ چیز نمی تواند جای کیف پول های سخت افزاری را از لحاظ امنیت بگیرد.

همان طور که ابتدای امر قول داده بودیم، به معرفی ارز دیجیتال دیجی بایت و بررسی آینده آن پرداختیم.

چنانچه به دنیای ارزهای دیجیتال علاقه مندید، مطلب ارز دیجیتال سوایپ چیست هم قطعا برای شما جذاب است. 

در ضمن، هرگونه سوالی در مورد خرید و فروش رمزارز دیجی بایت دارید، از طریق بخش ارسال دیدگاه ها از تیم پشتیبان ما سوال کنید.

احسان رباط جزی
Ehsan.rj1998@gmail.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *