معرفی ارز دیجیتال iota به زبان ساده

ارسال شده در توسط احسان رباط جزی
معرفی ارز دیجیتال iota

معرفی ارز دیجیتال iota به شما کمک میکند تا پروژه ارز آیوتا را بهتر بشناسید و از همه چیزی که درباره این پروژه و آینده آن باید بدانید مطلع شوید. در این مقاله به این می پردازیم که ارز دیجیتال آیوتا چیست و چطور کار میکند و در ادامه درباره نحوه خرید ارز آیوتا ، کیف پول هایی که از این ارز پشتیبانی می کنند، مزایا و معایب این پروژه و آینده ارز دیجیتال آیوتا نیز صحبت کرده ایم تا به نوعی، صفر تا 100 پروژه ارز دیجیتال آیوتا را پوشش دهیم و شما با مطالعه این مقاله به تنهایی بتوانید همه چیز درباره رمز ارز آیوتا را متوجه شوید.

معرفی ارز دیجیتال iota

در سال 2020، میلیون‌ ها دستگاه به شبکه اینترنت وصل بودند. در این شبکه اینترنت اشیا، دستگاه‌ ها توانایی تبادل اطلاعات و تراکنش‌ ها با یکدیگر و به صورت روزانه را دارا بودند. پروژه ارز آیوتا می خواهد به مدلی استاندارد برای هدایت تراکنش‌ ها در این دستگاه‌ ها تبدیل شود. به طوری که سرمایه گذاران این پروژه، عبارتی را برای آیوتا در نظر گرفته‌ اند که به شرح زیر است؛ ”این لجر عمومی، مثل ستون فقرات اینترنت اشیا است که سازگاری و همکاری را بین چندین دستگاه، امکان پذیر می‌ کند.“

به زبان ساده، پروژه ارز آیوتا تراکنش‌ ها را میان دستگاه‌ های متصل به هم، امکان پذیر می کند و برای تمامی افراد قابل استفاده است. تیم این پروژه مدعی است که بسیاری از ایرادات و مشکلات موجود در دیگر پلتفرم‌ های دیجیتالی که بر روی بلاکچین قرار دارند را حل کرده است که این مشکلات شامل متمرکز بودن سیستم ماینینگ به یک گروه خاص، سرعت پایین شبکه و مقیاس پذیری می باشد. البته در نظر داشته باشید که منظور از مقیاس پذیری برای رمزارزها، افزایش تعداد تراکنشی است که یک بلاکچین بدون کاهش کیفیت دیگر معیارها، می تواند انجام دهد.


در صورتی که تمایل دارید در ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین، اتریوم و … سرمایه گذاری امن کنید و از امتیاز 10 درصد تخفیف کارمزد در معاملات رمزارزها بهره مند شوید، میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید؛

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال


این مشکلات به علت انباشت تراکنش‌ ها در بلاکچین بیت کوین اتفاق افتاده است. انباشته شدن تراکنش‌ ها هم خود دارای دلایلی مثل کوچکی سایز بلاک‌ ها و پیچیدگی معاملاتی که ماینرها می بایست برای دریافت پاداش از شبکه، حل کنند، است. پلتفرم ارز آیوتا با جایگزینی سیستم Tangle با تکنولوژی بلاکچین، این مشکلات را تا حدود زیادی برطرف کرده است.

به شکل کلی، آیوتا یک لجر متن باز و مقیاس پذیر به حساب می آید که به منظور فعال سازی انتقال یکپارچه اطلاعات و تراکنش‌ ها میان ماشین‌ ها و انسان‌ ها، به وجود آمده است. این شبکه به سرمایه گذاران و شرکت ها برای بررسی و نظارت اطلاعات خود در IoT کمک شایانی می نماید. ارز آیوتا به عنوان توکن بومی این پلتفرم نیز در بهبود و تسریع استفاده از این پلتفرم، نقشی به سزایی دارد.

IOTA از فناوری بلاک چین بهره نمی گیرد و می توان آن را یک دفتر کل توزیع شده متن باز دانست که هدف اصلی ایجاد کردن آن قدرت بخشیدن به IOT یا اینترنت اشیاست. به علاوه، به دنبال انتقال پول بدون نیاز به پرداخت کارمزد و هزینه است. نوآوری جدید و خلاقانه ای که این پروژه از استفاده می شود، تانگل Tangle نامیده می شود. تکنولوی تانگل کاملا متفاوت از ساختار شبکه بلاک چین عمل می کند.

جالب است بدانید که تانگل نوعی ساختار داده ای است که حرکت آن ها به صورت جهت دار می باشد. در روند تانگل به شکل اتوماتیک کاربری که می خواهد تراکنش ارسال کند، تایید کننده تراکنش قبلی است و این روند ادامه پیدا خواهد کرد. دلیل سریع تر بودن زمان انجام تراکش ها در این سیستم هم دقیقا همین موضوع می باشد. مقیاس پذیری نامحدود، انجام سریع تراکنش ها، کارمزد برابر با صفر، انتقال امن داده ها از جمله قابلیت های منحصر به فرد این پروژه به حساب می آید. در ادامه بیشتر به معرفی ارز دیجیتال iota خواهیم پرداخت؛

نحوه کار پروژه IOTA 

برای مثال ما در زندگی روزمره خود، لوازمی مثل یخچال، پنکه، خودرو، تلویزیون، کولر و … را در اختیار داریم که از آن ها استفاده می کنیم. در اینجا برای مثال ما در داخل تلویزیونی که استفاده می‌ کنیم، در سایت اشتراک فیلمی هستیم و حق عضویت به آن سایت می پردازیم و حق اشتراک ما پس از مدت‌ زمان مشخصی مقضی خواهد بود و تلویزیون ما به شکل اتوماتیک حق عضویت را از آن سایت می خرد، ولی با این فرق که ما متوجه نمی‌ شویم و هزینه این پرداخت به وسیله کوین یا توکن آیوتا پرداخت می شود و خود تلویزیون به شکل اتوماتیک این پرداخت را انجام می‌ دهد.


حتما برایتان جالب است : ارز دیجیتال ton چیست و چطور کار میکند؟


به عنوان مثالی دیگر اگر مواد غذایی داخل یخچالی که استفاده می‌ کنیم کم شود و یا تمام شود، خودش به صورت هوشمند داخل شبکه آیوتا از میوه‌ فروشی و یا سوپرمارکت‌ ها ماده غذایی را تأمین می‌ کند. در ادامه خودرویی که داریم، چنانچه خودرو برقی داشته باشیم به صورت شارژ هوشمند آیوتا خودرو برقی ما را شارژ خواهد کرد. ولی به چه شکلی؟ برای مثال همسایه شما یک پنل خورشیدی دارد، ماشین شما به طور هوشمند به این پنل خورشیدی وصل می شود و با این وصل شدن هم ماشین شما شارژ می‌ شود و هم هزینه این شارژ به وسیله کوین آیوتا به پنل خورشیدی همسایه شما پرداخت خواهد شد و بدون این که شما یک درصد متوجه شوید که این اتفاقات در حال انجام است.

پروژه آیوتا چه اهدافی را دنبال می کند؟

در ادامه معرفی ارز دیجیتال iota بایستی به هدف این پروژه اشاره کرد؛ توسعه سخت‌ افزار سه‌ گانه یا سخت‌ افزار کم‌ هزینه و کم‌ مصرف، در درجه اول پردازنده‌ های با کاربرد عمومی، برای استفاده در اکوسیستم اینترنت اشیا اصلی ترین هدف این اکوسیستم محسوب می شود. چنانچه آیوتا هدف‌ هایی شبیه به اهداف سایر پروژه ها داشت، نمی‌ خواست معاملات انجام شده روی شبکه تنگل را تنها محدود به معاملات مالی و اقتصادی کند، بلکه می خواست یک‌ قدم فراتر رود و افراد بتوانند به کمک آن هر داده‌ ای از دستگاه را به سایر دستگاه ها انتقال دهند.

فناوری و توکن آیوتا در طول عمر کوتاه خود تا به حال توانسته است به تمامی اهداف حائز اهمیتی که در نظر داشت، دسترسی پیدا کند. این پروژه توانسته بستری فراهم کند که افراد در سریع ترین زمان ممکن معاملات خود را انجام دهند و با استفاده از اینترنت اشیا، زندگی خود را بهبود دهند؛ به صورتی که دیگر احتیاجی نباشد افراد وقت زیادی را صرف انجام کارهای روزانه، ساده و پیش‌ پا‌ افتاده کنند. یکی از قابلیت های مهمی که آیوتا را از سایر رمزارزها متمایز می‌ کند، قابلیت مقیاس‌ پذیری بیشتر آن به حساب می آید.

همچنین تعداد تراکنش‌ هایی که در هر ثانیه و در شبکه تنگل انجام می‌ شود، بدون محدودیت می باشد و هیچ حداکثر و حداقلی ندارد. آیوتا در کنار این که قابلیت استخراج ندارد و می بایست توکن‌ های دیجیتال آن را ذخیره نمود، مقیا‌س‌ پذیری بیشتری هم دارد و این بدین معنی است که چنانچه یک فرد قصد سرمایه‌ گذاری و معامله نماد ارز آیوتا را داشته باشد، در کنار انجام نقل و انتقال ارز دیجیتال خود، بایستی معاملات دو نفر دیگر را هم تایید کند تا بودجه‌ مورد نیاز برای این کار انتقال پیدا کند.


حتما برایتان جالب است : ارز دیجیتال dodo چیست و چه آینده ای دارد؟


بدین شکل و به کمک این سازوکار، مقیاس‌ پذیری آیوتا به نسبت سایر ارزهای دیجیتال بازار کریپتوکارنسی بیشتر است. شناخت بیشتر و کسب اطلاعات اولیه مورد نیاز در مورد ارز دیجیتالی آیوتا، کنجکاوی در مورد آینده ارز آیوتا را هم به دنبال دارد. در ادامه معرفی ارز دیجیتال iota در بخش بعدی توکن بومی این شبکه را مورد بررسی قرار داده ایم؛

توکن MIOTA چیست؟

از دیگر نکات مهم در دانستن آینده ارز دیجیتال آیوتا و اصولا هر ارز دیجیتال، شناختن توکن‌ های آن است. قبل تر شما را با توکن iota آشنا کردیم که کوچک‌ ترین واحد قابل خریداری در شبکه آیوتا بود. وقتی که برای خرید iota اقدام می کنید و یا در حال تجزیه‌ و تحلیل فعالیت‌ های بازار هستید، به صورت معمول رایج است که ببینید نام میوتا به‌ عنوان واحد ارز درج شده است.

ولی در این قسمت بنا داریم این امر را برای شما شفاف‌ سازی کنیم تا بهتر آینده و پیش بینی قیمت آیوتا را دریابید. باید گفت که یک میوتا، برابر با 1 میلیون iota است. معنی میوتا در حقیقت همان مگا آیوتا یا آیوتای عظیم است، همان طور که یک مگابایت برابر با 1 میلیون بایت است. از میوتا به‌ عنوان واحد معامله استفاده می‌ کنند، به این خاطر که بدین‌ شکل اعداد و ارقام کاملا قابل مدیریت می‌ شوند. در اکثر صرافی‌ های دیجیتالی، یک میوتا، یعنی 1 میلیون iota، واحدی است که مورد معامله قرار می گیرد.

نحوه خرید ارز دیجیتال IOTA

در ادامه معرفی ارز دیجیتال iota باید گفت که برای خرید و فروش و مبادله ارز دیجیتال IOTA یا همان آیوتا همچون هر ارز دیجیتال دیگری باید در ابتدای امر صرافی مناسب را که از این ارز پشتیبانی می کند را انتخاب کنید. در صرافی ها آیوتا را برای کاهش تعداد ارقام و ساده سازی به نام واحد مگا آیوتا می شناسند و علامت اختصاری آن MIOTA است. صرافی بایننس یکی از شناخته شده ترین صرافی های دیجیتالی معتبر در کل دنیاست که در بین کاربران گوناگون دنیا از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار است و شما می توانید برای خرید ارز آیوتا نیز از طریق این صرافی اقدام نمایید.

ارز دیجیتال آیوتا چیست

این صرافی در کنار آیوتا از ارزهای دیجیتال بسیاری پشتیبانی می کند. به منظور استفاده از صرافی می بایست مراحل ثبت نام و ساخت حساب کاربری را انجام دهید و بعد از احراز هویت بایننس توانایی این را خواهید داشت که به سادگی از طریق این صرافی برای معامله ارزهای دیجیتال مخلتف از جمله آیوتا اقدام نمایید. در این قسمت به معرفی چند صرافی شناخته شده دیگر که از رمزارز IOTA پشتیبانی می کنند، پرداخته ایم؛

  • صرافی CoinEx
  • صرافی Huobi
  • صرافی Bittrex
  • صرافی binance
  • صرافی Liquid
  • صرافی OKEx
  • صرافی Bitfinix
  • صرافی HitBTC

جالب است بدانید که صرافی بایننس در حال حاضر با سهمی در حدود ۳۰ درصد از حجم کل معاملات روزانه آیوتا، فعال ترین صرافی برای خرید و فروش این ارز دیجیتال به حساب می آید که در آن ارز دیجیتال آیوتا یا همان MIOTA مورد معامله قرار می گیرد.

ارز آیوتا را در کدام کیف پول نگهداری کنیم؟

در ادامه معرفی ارز دیجیتال iota به معرفی کیف پول های مناسب این ارز پرداخته ایم؛ در حال حاضر برای ذخیره و نگهداری از ارز دیجیتال آیوتا، ولت های زیادی توسعه داده شده اند و کاربران قادرند از هر یک از آن ها به انتخاب خود برای نگهداری از سرمایه و دارایی های خود مورد استفاده قرار دهند. اما توسعه دهندگان ار زدیجیتال آیوتا تا به امروز تنها پیشنهاد ولت رسمی این شبکه را به عنوان کیف پول معتبر و ایمن داده اند.


حتما برایتان جالب است : ارز دیجیتال بلاک توپیا چیست و چطور کار میکند؟


کیف پول رسمی شبکه آیوتا قابل اجرا بر سیستم عامل های مک، ویندوز و لینوکس می باشد و همچنین بر سیستم عامل های اندروید و آی او اس در گوشی های هوشمند قابلیت دانلود، نصب و استفاده را دارد و به سادگی می توان از آن ها در پلتفرم های گوناگون استفاده کرد. در این بخش چند کیف پول اصلی که از ارز آیوتا پشتیبانی می کنند را معرفی کرده ایم؛

کیف پول Ledger Nano S : کیف پول لجر از انواع ولت های سخت افزاری به حساب می آید که امنیت بالایی دارد. حتی در صورت سرقت یا مفقود شدن قطعه سخت افزاری این ولت، امکان بازیابی دارایی های شما امکانپذیر است. در ماه آوریل سال ۲۰۱۸ توسعه دهندگان رمزارز IOTA سازگاری ولت لجر نانو را با این ارز دیجیتال اعلام کردند.

کیف پول Trezor : کیف پول ترزور نیز از انواع سخت افزاری و بسیار امن به منظور نگهداری از ارزهای دیجیتالی گوناگون است. این ولت به وسیله بسیاری از کاربران مورد استفاده قرار گرفته است و با توجه به اتصال کمی که ولت های سخت افزاری به اینترنت دارند، بهترین گزینه برای نگهداری و ذخیره رمزارزها به حساب می آیند.

کیف پول Trust Wallet : این ولت از جمله ولت های نرم افزاری محبوب میان کاربران است که از ارزهای دیجیتالی زیادی مثل ارز آیوتا پشتیبانی می کند. دارا بودن یک صرافی داخلی به منظور معامله رمزارزها، یکی از ویژگی های مثبت این کیف پول محبوب به حساب می آید. همچنین امکان دنبال کردن نمودار ارزهای گوناگون و قیمت آن ها در داخل اپلیکیشن تراست وجود دارد.

کیف پول Trinity : این ولت از جمله کیف پول های تحت وب پشتیبان رمزارز IOTA محسوب می شود که هم نسخه دسکتاپ دارد و هم بر اندروید و آی او اس در گوشی های هوشمند قابلیت اجرا دارد. کار با این ولت بسیار ساده است و رابط کاربری و گرافیکی راحتی برای آن تعریف شده است.

نقاط قوت پروژه IOTA

  • به این خاطر که تراکنش ها در این پلتفرم رایگان انجام می شود، انجام تراکنش های بسیار کوچک در این شبکه، صرفه اقتصادی بسیار بالایی دارد. در نظر داشته باشید که تنها هزینه استفاده از سیستم Tangle، تایید کردن دو معامله دیگر است؛ به بیان دیگر هیچ هزینه ای دریافت نمی شود و هیچ انعامی هم برای ماینرها در نظر گرفته نشده است، چرا که سیستم به ماینرها احتیاجی ندارد.
  • به این خاطر که IOTA برای اینترنت اشیا و دستگاه های با توان پردازشی پایین طراحی شده است، کل این نرم افزار حجم اندکی دارد.
  • مقیاس پذیری بسیار بالا، یکی دیگر از مزایای این پروژه است.

نقاط ضعف پروژه IOTA

  • بعضی از محققان دانشگاه MIT، یک حجره امنیتی در سیستم Tangle یافته اند!
  • غیاب قراردادهای هوشمند بزرگترین ضعف این شبکه به حساب می آید، چرا که در عمل ساخت اپلیکیشن های توزیع شده بر روی آن امکان پذیر نیست!

آینده ارز دیجیتال آیوتا

درست است که بعد از تحلیل آیوتا، بررسی تاریخچه و مشاهده وضعیت فعالی آن، نتایج مطلوبی را مشاهده نمی کنیم، ولی هنوز هم این پروژه نسل سومی، یکی از آینده‌ دارترین پروژه‌ های بازار کریپتوکارنسی به حساب می آید و عوامل گوناگونی مانند ظهور پروژه‌ های قوی با پتانسیل بالا مثل آیوتکس و رقابت با آیوتا، رشد پلتفرم‌ های ارائه دهنده برنامه‌ های غیرمتمرکز و قراردادهای هوشمند و کند بودن روند رشد فنی پروژه آیوتا موجب شد تا این رمزارز سقوطی سهمگین را تجربه نماید.


حتما برایتان جالب است : تریدینگ رنج چیست و چطور از آن سود کنیم؟


ولی از طرفی باید توجه داشت که پروژه آیوتا سابقه‌ ای درخشان در حوزه کاری خود دارد و توانسته مشارکت‌ های مؤثری با شرکت‌ های بزرگی مانند تسلا، مایکروسافت و … برقرار کند. این موارد موجب شده است تا در انتهای تحلیل آیوتا، دریابیم که این رمزارز به این زودی‌ ها قصد خارج شدن از میدان رقابت را ندارد و آینده‌ ای روشن را پیش روی خود می بیند. پیش بینی قیمت ارز آیوتا در سال های آتی را در بخش بعدی برای شما آورده ایم؛

پیش بینی آیوتا 2022 : به صورت کلی پیش بینی می شود که قیمت آیوتا در سال 2022 به سطح حداقلی 2.16 دلار و سطح حداکثری 2.65 دلار برسد. لذا به صورت میانگین، قیمت 2.24 دلار را برای این ارز در سال 2022 متصور هستیم.

پیش بینی قیمت ارز دیجیتال آیوتا در سال 2023 : در سال 2023 هم قیمت این رمزارز، سطح حداقل 3.11 دلار را به خود خواهد دید. البته قیمت آن می‌ تواند تا سطح حداکثر 3.85 دلار هم افزایش پیدا کند. در سال 2023 به صورت میانگیرن، قیمت 3.23 دلار برای این ارز پیش بینی شده است.

پیش بینی قیمت ارز IOTA در سال 2024 : قیمت پیش بینی شده این ارز دیجیتال برای سال 2024 هم روند صعودی را نشان می دهد، به این خاطر که حداقل قیمت آن 4.48 دلار و حداکثر آن 5.35 تخمین زده شده است.

پیش بینی قیمت ارز دیجیتال آیوتا در سال 2025 : قیمت یک عدد از توکن میوتا در سال 2025، با حداقل قیمت 6.64 دلار معامله خواهد شد. البته قیمت می تواند تا سطوح 7.75 دلار نیز افزایش را تجربه کند که قیمت شگفت‌انگیزی برای این ارز دیجیتال به حساب می آید ولی میانگین قیمت این ارز در این سال، کمی پایین تر خواهد بود.

آینده و پیش بینی قیمت IOTA در سال 2030 : بررسی‌ های ما نشان می‌ دهد که قیمت این ارز می‌ تواند تا سال 2030 تا حداقل قیمت 47.87 دلار برسد. بالاترین قیمت آن نیز 55.36 دلار پیش بینی می شود. آیوتا در سال 2030 قیمت میانگین 49.54 دلار را به خود خواهد دید.

چه نگرانی هایی درباره آینده آیوتا وجود دارد؟

مثل دیگر ارزهای دیجیتال، آیوتا هم جدید و نوپا به حساب می آید و امکان دارد با مشکلات فنی روبرو شود. حمله فیشینگ به شبکه آن به سرقت Miota به ارزش 3.94 میلیون دلار منتهی شد و جالب است بدانید که در واکنش به این حمله، تیم توسعه آیوتا یک پست وبلاگ منتشر کردند که در آن مراحل تولید یک سید قوی برای استفاده از ارز دیجیتال را در آن تشریح کردند. توسعه‌ دهندگان آیوتا قرار است در راستای محافظت از رمزارز آیوتا، رمزنگاری خود را “نورد” کنند. به عبارتی آن ها طرح رمزگذاری خود را از ابتدا ایجاد کردند و از عملکرد هش SHA-256 که در بیت کوین مورد استفاده قرار می گیرد، چشم‌ پوشی کردند.

تیم MIT’s Digital Currency Initiation با عملکرد هش IOTA آسیب‌ پذیری جدی پیدا کرد که Curl نام دارد. زمانی که دو ورودی گوناگون در اختیار آن قرار می گرفت، تابع همان خروجی را تولید می‌ کرد. این قابلیت به عنوان “تصادم” شناخته می شد و یک عملکرد هش شکسته را نشان می داد. تیم MIT در تحلیل آسیب‌ پذیری بیان کرد که یک بدافزار می‌ توانست با تکنیک خود بودجه کاربر را از تنگل نابود یا سرقت نماید. البته در نظر داشته باشید که تیم آیوتا این آسیب‌ پذیری را اصلاح کرده است.


حتما برایتان جالب است : ارز دیجیتال okb چیست و چطور کار میکند؟


با توجه به این موضوع که Miota، ارز دیجیتال مورد استفاده در شبکه آیوتا همچنان در مسیر جلب توجه قرار دارد، ادعاهای آن برای از بین بردن مشکلات مقیاس پذیری بلاکچین‌ ها از طریق استفاده از DAG هم اثبات می شود. ویتالیک بوترین، بنیانگذار اتریوم، درباره توانایی هش گراف‌ ها برای حل مسائل مقیاس‌ پذیری مشکوک است. در واقع نسخه‌ های کنونی هش گراف‌ ها وابستگی بلاکچین به حافظه کامپیوتر و قدرت پردازش را برطرف نمی کنند.

مقیاس‌ پذیری سیستم با استفاده از هش گراف‌ ها هنوز به ظرفیت و سرعت رایانه‌ های شخصی در شبکه آن وابسته است. مشکل دیگر آیوتا امروزه کوچک بودن شبکه آن می باشد. کارشناسان دریافته اند که هکرها تنها با تسلط بر کنترل 33 درصد از کل قدرت هش کردن شبکه آیوتا قادرند کل شبکه را نابود کنند! در بیت کوین، کنترل 51 درصدی شبکه به منظور پایین آوردن بلاکچین آن الزامی خواهد بود. درصد نسبتاً پایین‌ تر درباره آیوتا تابعی از اندازه کنونی شبکه آن است.

به منظور اطمینان از امنیت، شبکه آیوتا امروزه از یک سرور مرکزی معروف به عنوان هماهنگ‌ کننده برای پردازش معاملات بهره می گیرد. به این خاطر که معرفی یک هماهنگ‌ کننده به معرفی یک نقطه شکست منجر شده است، این عمل ادعاهای آیوتا را در خصوص با یک سیستم غیرمتمرکز بودن کاهش داده است. همچنین سرعت شبکه را کاهش داده است، چرا که پردازش موازی در یک سیستم مبتنی بر هماهنگ‌ کننده اتفاق نمی افتد.

آیا پروژه آیوتا ارزش سرمایه گذاری دارد؟

آیوتا آن تغییر تکنولوژیکی را به وجود آورده است که فضای رمزارزها برای حل دو مشکل اصلی از جمله کارمزد تراکنش های بالا و مقیاس پذیری نیاز دارد. شبکه تانگل آن به شکلی طراحی شده است که اعتبارسنجی‌ ها را کنترل کند تا برای انجام کار به بلاک‌ ها یا ماینرها احتیاجی نداشته باشد، ولی با این وجود موفقیت این رمزارز وابستگی شدیدی به موفقیت چشم انداز اینترنت اشیا دارد که یک هدف بلندپروازانه ولی جذاب به حساب می آید.

این که آیا آیوتا دردستیابی به آن هدف موفقیتی کسب خواهد کرد یا نه، زمان اثبات خواهد کرد. در این میان، به علت نوسانات غیرقابل پیش بینی قیمت و به صورت کلی نوسانات بالای بازار، می بایست معاملات رمزارزها را جدی بگیرید. تنها مبلغی را در آیوتا سرمایه گذاری کنید که در صورت از دست دادن آن روی وضعیت مالی شما تأثیری نداشته باشد. اصول تجارت ارزهای دیجیتال را آموزش ببینید، خود را در مورد آخرین پیشرفت ها بروز نگهدارید و همیشه ریسک خود را با متنوع کردن سرمایه گذاری خود در سهام و کالاهای گوناگون، به بهترین شکل مدیریت فرمایید.


نتیجه گیری و کلام پایانی

در این مطلب به معرفی ارز دیجیتال iota پرداختیم؛ اینترنت اشیا دقیقا مانند بلاک چین، یک پروژه آینده‌ نگرانه به شمار می رود. شبکه آیوتا بنا دارد رمزارز خودش را در خدمت این فناوری قرار بدهد و ارتباط ماشین با ماشین را تسهیل کند. شبکه آیوتا با استفاده از تانگل به جای بلاک چین، احتیاج به ماینرها را از بین برده است و هر تراکنش دو تراکنش قبلی را تایید می کند. رمزارز IOTA هم امکان تراکنش تقریباً آنی و بدون کارمزد را در اختیار کاربران قرار می دهد. هرچند موفقیت و توسعه کامل این پروژه در راستای تحقق و موفقیت اینترنت اشیا است، ولی همین قابلیت ها توانسته آیوتا را در مدت کمی به رتبه زیر 100 رمزارزها قرار داده است.

آیوتا یک پروژه دیجیتالی منحصر به فرد به حساب می آید که با اکثر پروژه‌ های مرسوم در حوزه ارزهای دیجیتال تفاوت جدی دارد. فناوری تانگل مورد استفاده در ساختار دفتر کل این پلتفرم، ساختاری پیشرفته تر از فناوری بلاک چین دارد. چنانچه به حوزه اینترنت اشیا علاقه مندید و عاشق اندیشیدن به آینده شهرهای هوشمند هستید، پروژه آیوتا می تواند بهترین گزینه برای سرمایه گذاری و تحقیق و بررسی های شما باشد؛ ارز دیجیتالی IOTA همچنان می‌ تواند یک ابزار عالی برای انجام تراکنشات امن، سریع و ارزان در شبکه اینترنت اشیا، میان ماشین و ماشین (M2M) و انسان و ماشین (H2M) به حساب آید.

همان طور که در ابتدای مقاله قول دادیم، در این مطلب به معرفی ارز دیجیتال iota به زبان ساده پرداختیم.

همچنین اگر دوست دارید با ارزهای دیجیتال جدید برای سرمایه گذاری آشنا شوید، توصیه می کنم همین الان این مطلب را مطالعه کنید؛

ما سعی کردیم کامل به معرفی ارز دیجیتال iota بپردزایم ولی اگر نکته و یا موردی خاص جامانده است، در بخش دیدگاه ها از ما بپرسید و یا به ما بگویید تا در مقاله اضافه کنیم.

احسان رباط جزی
Ehsan.rj1998@gmail.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *