پروژه متاورسی ovr چیست و چطور کار میکند؟

ارسال شده در توسط احسان رباط جزی
پروژه متاورسی ovr

آیا می دانید پروژه متاورسی ovr چیست و نحوه کار آن به چه صورت است؟ همانطور که احتمالا می دانید، پروژه های متاورسی در دنیا بولد شده اند و بهترین پروژه های متاورسی دنیا یعنی متاورس دیسنترالند و سندباکس بیشترین توجه را در این بهین به خود اختصاص دادند و به همین خاطر، قیمت زمین در دیسنترالند و یا حتی قیمت زمین در سندباکس به اندازه ای بالاست که عده زیادی نمی توانند در آن پلتفرم ها برای خرید زمین مجازی اقدام کنند، ولی پروژه متاورسی ovr یکی دیگر از پروژه های قدرتمند دنیای متاورس به حساب می آید که در عین حال که پتانسیل خوبی برای سوددهی و پیشرفت دارد، قیمت زمین در آن نیز به مراتب پایین تر از پروژه های معروف متاورس است، پس همه چیز درباره پروژه متاورسی ovr را همین الان اینجا به صورت رایگان یاد بگیرید؛

صفر تا صد پروژه متاورسی ovr 

ارز دیجیتال OVR، یک پلتفرم متن‌ باز است که مطابق با واقعیت افزوده و در مقیاس جهانی طراحی شده است که زیرساخت غیرمتمرکز بر بستر شبکه بلاکچینی اتریوم را در اختیار کاربران قرار می دهد. با کنار هم گذاشتن دنیای فیزیکی و دنیای مجازی، بازی متاورسی OVR، تمام ابزارهای مورد نیاز برای ارائه یک تجربه همه‌ جانبه، تعاملی و واقعیت مجازی را به صورت کاملا غیر متمرکز امکان پذیر کرده است.


در صورتی که تمایل دارید در ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین، اتریوم و … سرمایه گذاری امن کنید و از امتیاز 10 درصد تخفیف کارمزد در معاملات رمزارزها بهره مند شوید، میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید؛

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال


فناوری OVR، با دستگاه‌ های تلفن همراه و عینک‌ های هوشمند نیز سازگاری دارد، بنابراین بازی OVR تجربه جدیدی از واقعیت افزوده را برای بازی کنندگان، تولیدکنندگان محتوا، هواداران، هنرمندان و کاربران روزمره فراهم می کند. توکن بومی بازی OVR یک توکن ERC-20 به حساب می آید که کاربران قادرند به ازای مشارکت در مدیریت اکوسیستم بازی OVR، توکن OVR را به عنوان پاداش بگیرند و بدین ترتیب، درآمد خوبی به دست آورند.

این توکن به منظور خرید، اجاره یا فروش دارایی‌ های OVRLand هم کاربردهای فراوانی دارد. همچنین، کاربران قادرند با استیکینگ توکن OVR، پاداش بگیرند. از طرفی تولیدکنندگان محتوای واقعیت افزوده و واقعیت مجازی نیز قادر هستند با طراحی و انتشار تجربیات برای کاربران، توکن‌ OVR دریافت نمایند. با در اختیار داشتن این توکن چند منظوره، می‌ توان به نودهای OVR رأی داد.

ارز دیجیتال OVR چگونه کار می کند؟

به صورت کلی فضای پروژه متاورسی ovr از قسمت های گوناگونی برخوردار می باشد که هر کدام موارد استفاده مخصوص به خود را دارند. نکته جالب اینجاست که این قسمت ها در کنار هم، یک دنیای کاملا مجازی مشابه دنیای واقعی را تشکیل می دهند. به عنوان مثال توکن OVR به هنرمندان بستری برای روابط نزدیک‌ تر با طرفداران خود را ارائه می دهد و همچنین تجربه‌ ای همه جانبه و دنیای ماورایی AR را در اختیار آن ها قرار می دهد. OVR به صورت کامل غیرمتمرکز طراحی شده است و یک زیرساخت تبلیغاتی را برای تبلیغات اسپانسری در تجربیات AR انتخاب شده ارائه می کند.


حتما برایتان جالب است : درآمدزایی از متاورس | اموزش کسب درامد از متاورس


این پلتفرم به وسیله توکن OVR و گره های OVR یا OVRNodes محافظت می شود. جالب است بدانید که OVRNodes مسئولیت اطمینان از رفتار خوب در کل اکوسیستم OVR را نیز بر عهده دارد. پلتفرم OVR زیرساخت غیرمتمرکز برای وب فضایی می باشد که دنیای فیزیکی و مجازی را توسط واقعیت افزوده ترکیب می نماید و بعد جدیدی را به وجود می آورد که در آن همه چیز امکان پذیر می باشد. این یک لایه دیجیتالی است که کل کره زمین را پوشش می دهد. این لایه از 1.6 تریلیون 6 ضلعی مخصوص به نام زمین های OVR یا OVRLands ایجاد شده است.

ارز دیجیتال Ovr چه ویژگی هایی دارد؟

  • تعداد زیادی از نقشه‌ برداران در این پلتفرم می توانند با اسکن مکان‌ های فیزیکی با گوشی هوشمند خود، توکن‌ های OVR را به دست آورند.
  • توکن OVR در واقع پلتفرمی برای تجربیات واقعیت مجازی و واقعیت مجازی مبتنی بر بلاکچین اتریوم می باشد که امکان ایجاد میزبانی و تجسم بر روی محتویات AR و VR با موقعیت جغرافیایی تلفن همراه را دارد.
  • پروژه متاورسی ovr از یک توکن قابل تعویض OVR نیز برخوردار است که به منظور داشتن حاکمیت و تبادل ارزش روی پلتفرم مورد استفاده قرار می گیرد. انتشار رمزارز OVR به وسیله یک IBCO که به وسیله DAO تحت چارچوب سیستم آراگون راه اندازی شده است، مدیریت می شود. مطابق گفته تیم سانزده؛ چشم انداز این پروژه تبدیل شدن به پلتفرم غیرمتمرکز وب فضایی می باشد و باید دید این پروژه تا چه اندازه می تواند به این چشم انداز نزدیک شود.
  • جهان به 1.6 تریلیون 6 ضلعی تقسیم شده است که هر کدام از آن ها با ترکیبی از 3 کلمه انگلیسی نشانه گزاری شده اند. در نظر داشته باشید که هر شش ضلعی موقعیت جغرافیایی خاصی را نشان می دهد و مالک آن OVRLland می تواند تصمیم گیری کند که چه تجربه AR/VR در آن مکان تجسم شود. بازی ها، رویدادهای زنده، خرده فروشی مجازی، آواتارها، گردشگری و … همگی از موارد استفاده تحت پوشش این پروژه به حساب می آیند.

خرید زمینه در پروژه متاورسی ovr

در بازی OVR کاربران این توانایی را دارند تا زمین‌ های مجازی که به OVRLand معروف هستند را مورد معامله قرار دهند. آن ها همچنین قادرند زمین‌ های خود را مزایده بگذارند، اجاره دهند یا به فروش برساند. همان طور که پیش تر هم اشاره کردیم، در بازی متاورسی OVR در حدود ۱٫۶ تریلیون زمین OVRLand منحصربه‌فرد به صورت شش‌ ضلعی تعبیه شده است که می توانید آن ها را خرید و فروش کنید.


حتما برایتان جالب است : نحوه خرید زمین در دسنترالند {آموزش جامع}


در حقیقت تیم OVR از بین 3 شکل مربع، مثلث و شش‌‌ ضلعی برای پوشاندن سطح کره زمین، شش‌ ضلعی را انتخاب کردند، به این خاطر که در بین این اشکال، شش‌ ضلعی بیش ترین ضلع را دارد، بنابراین کاربر بیشترین همسایه را با شش ضعلی در کنار خود خواهد داشت و این امر، کاربران را به تعامل بیشتر با همسایه‌ های خود ترغیب خواهد کرد. زمین‌ های OVRLand توکن های غیر قابل تعویض یکتایی به حساب می آیند که با استفاده از استاندارد ERC-721 به وجود آمده اند.

پروژه متاورس ovr

به منظور کمک به کاهش حداکثری کارمزد گس اتریوم، بازی OVR از سایدچین XDai جهت پردازش تراکنش‌ ها بهره می گیرد. بنابراین از هر گونه ازدحام در شبکه بلاکچین اتریوم جلوگیری خواهد شد و همچنین XDai از امنیت اتریوم نیز استفاده خواهد کرد. به منظور فرستادن دارایی‌ های XDai به بلاکچین اتریوم و فروش آن ها در بازارهای NFT، قراردادهای پل هوشمند می توانند به کاربران کمک نمایند.

چگونه در پروژه ovr زمین بخریم؟

مرحله اول : خرید زمین در پروژه متاورسی ovr ساده است و شما در ابتدای امر می بایست وارد وب سایت ovr با آدرس Ovr.ai شوید. این وب سایت از امکانات زیادی برخوردار است ولی در این بخش، تنها نحوه خرید زمین را مورد بررسی قرار داده ایم.

در ادامه و در بخش بالای سایت گزینه BUY OVRLAND را انتخاب کنید تا به قسمت خرید زمین OVR ارجاع داده شوید. در این بخش، تعداد کل زمین هایی که تا به امروز فروش رفته که را مشاهده خواهید کرد که این عدد همواره در حال افزایش است.

مرحله دوم : نقشه کل دنیا در داخل این سایت قابل مشاهده است و بر روی نقشه عدد هایی نمایش داده خواهد شد، در حقیقت این عدد ها تعداد زمین های به فروش رفته در آن منطقه هستند. مطمئنا در ناحیه هایی مثل اروپا، آمریکا و … تعداد زمین های به فروش رفته به مراتب بالاتر است. لذا روی بعضی زمین های این بازی، کلمه sold نوشته شده است و این نشان از آن دارد که این زمین ها به فروش رفته اند ولی چنانچه روی آن ها کلیک کنید، قیمتی که زمین به فروش رفته را مشاهده خواهید کرد.

مرحله سوم : پس از انتخاب زمین در کشور و محل مورد نظر آن را انتخاب کنید، وقتی زمین مورد نظر را انتخاب می کنید به شکل قرمز رنگ در می آید و وارد مزایده خواهند شد تا 24 ساعت چنانچه کسی بالاتر از قیمت شما درخواست خرید زمین را ارائه ندهد، شما می توانید آن زمین را با قیمت مورد نظر خود خریداری کنید.

شما با انتخاب زمین خود و کلیک روی آن، وارد ثبت نام یا LOGIN خواهید شد و اطلاعات تان را وارد می کنید و باید اجازه دهید تا OVR به کیف پولتان متصل شود و نهایتا ثبت نام خود را تکمیل کنید. نهایتا شما قادرید با خرید ارز OVR، زمین خود را خریداری کنید و به یکی از سرمایه گذاران در حوزه متاورس تبدیل شوید.

در پروژه ovr زمین بخریم یا نه؟

همانطور که پیش تر اشاره کردیم، کاربران قادرند زمین مجازی، معروف به OVRLand را بخرند و حراج های خود را به وجود آورند. همچنین کاربران می توانند توکن های Land منحصر به فرد خود را استخراج نمایند. ۱٫۶ تریلیون زمین OVR منحصر به فرد وجود دارد که قابلیت معامله دارند.


حتما برایتان جالب است : خرید زمین بهتر است یا آپارتمان؟


اول، آن ها همسایه های متقابل هستند و این بدین معنی است که همه همسایه ها به صورت مساوی از هم فاصله دارند. همچنین، این کار محاسبات نقشه همسایه را ساده تر خواهد کرد. زمین های OVR الگوهای توکن غیرقابل تعویض ERC-721 هستند که داده های منحصر به فردی را نشان می دهند. زمین های OVR را می توان با تجارب OVR که از بازار OVR در دسترس است تنظیم و تقویت کرد.

این که در این پروژه اقدام به خرید زمین نمایید یا خیر، تصمیمی کاملا اختیاری محسوب می شود ولی باید در نظر داشته باشید که خرید زمین در پروژه هایی که محبوبیت خیلی زیادی در دنیای متاورس و ارزهای دیجیتال ندارند، هم می تواند در آینده سود بسیار بالایی برایتان به همراه داشته باشد و هم می تواند باعث از بین رفتن سرمایه تان شود، پس در نظر داشته باشید که اگر این پروژه در آینده طرفداران به مراتب بیشتری را به سمت خود جذب کند، مطمئنا قیمت توکن و زمین های متاورسی آن نیز افزایش پیدا خواهد کرد و شما هم از روش های گوناگون می توانید از زمین و توکن هایی که در قیمت های پایین تر برای خرید آن اقدام کرده اید، استفاده کرده و سود به دست آورید.

ولی از طرفی هم این امکان وجود دارد که این پروژه در آینده نتواند مقبولیت زیادی بین علاقه مندان این حوزه پیدا کند و یا رقبا در این زمینه عملکرد بهتری از خود نشان دهند و قیمت توکن، زمین و به صورت کلی ارزش کلی این پروژه بیش از پیش هم افت کند و شما سرمایه ای که در آن داشته اید را از دست بدهید، پس با خودتان بررسی کنید که این ریسک را می پذیرید یا خیر و در این راستا، تحلیل بنیادی پروژه متاورسی ovr بسیار کمک کننده است، چرا که می تواند آینده این پروژه را ترسیم کند و به شما دید خوبی در مورد روند فعالیت های آتی پروژه بدهد.

استیکینگ OVR چگونه است؟

چنانچه کاربران پروژه متاورسی ovr قصد داشته باشند از اکوسیستم OVR پشتیبانی نمایند و نتوانند فضای ذخیره‌ سازی، پهنای باند یا حداقل نیاز اولیه را فراهم نمایند، می توانند به صورت متناوب توکن‌ های OVR خود را استیک نمایند.


حتما برایتان جالب است : استیک ارز دیجیتال در تراست ولت چگونه است؟


زمانی که توکن های OVR شرط بندی می شوند، دارندگان واجد شرایط رای دادن برای ما، بهترین مجریان میزبانی می شوند. گره ها طبق دو معیار کلیدی که به یک اندازه حائز اهمیت هستند، امتیازدهی خواهند شد که به شرح زیر می باشند:

  • منابع مستقر شده به وسیله گره
  • تعداد کل توکن های OVR که مستقیم و غیرمستقیم روی گره قرار می گیرند

گره های OVR که بهترین عملکرد خدمات میزبانی و بیشترین رای را ارائه دهند، به صورت دوره ای جوایز توکن OVR را می گیرند. همچنین به رای دهندگان اصلی OVRNode به عنوان تشکر برای حمایت از شبکه، با توکن های OVR پاداش اعطا خواهد شد. گره‌ ها و سهامداران برای 3 سال اول بعد از راه‌ اندازی پلتفرم، جوایز استیکینگ خواهند داشت.

جالب است بدانید که این پاداش‌ ها از صندوق ذخیره می آیند، بنابراین یارانه برای پاداش‌ های شرط‌بندی، تورمی ایجاد نخواهد کرد. پس از آن با افزایش هزینه های میزبانی پلتفرم، به گره های OVR یارانه پرداخت می شود. در طول دوره 3 ساله اولیه، گره های OVR از شرط شما 6 درصد APY دریافت می نمایند. همچنین در این دوره رای دهندگان پروژه متاورسی ovr و سهامداران نیز 5.5 درصد APY دریافت می کنند.


نتیجه گیری و کلام پایانی

پروژه متاورسی ovr طیف وسیعی از تجربیات واقعیت افزوده و واقعیت مجازی را درهم آمیخته و در اختیار کاربران قرار می دهد. به علاوه باید گفت که OVR روش های گوناگونی به منظور کسب درآمد غیرفعال در اختیار کاربران قرار می دهند.

از پیدا کردن گنج با جوایز توکن OVR تصادفی گرفته تا میزبانی فضای تبلیغاتی اسپانسری و پشتیبانی از شبکه مثل OVRNode، روش های بسیاری برای مشارکت در نظر گرفته شده است. همچنین OVR WebGL Builder به کاربران بدون تجربه برنامه نویسی این امکان را می دهد تا دارایی ها و تجربیات AR خود را به وجود آورند و حتی به فروش برسانند.

رویدادهای OVR Live که میزبان کنسرت‌ های AR می باشد نیز، روشی جدید و صمیمی‌ تر برای تعامل با طرفداران هنرمندان به حساب می آید. همچنین هنرمندان قادرند هر طراحی صحنه‌ ای را که مد نظر دارند انجام دهند و به طرفداران یک کنسرت مجازی جدید و همه‌ جانبه ارائه دهند.

همان طور که در ابتدای مقاله قول دادیم، همه چیزی که در مورد پروژه متاورسی ovr باید میدانستید را به زبان ساده شرح دادیم.

همچنین اگر دوست دارید نحوه ساخت توکن nft را یاد بگیرید، توصیه می کنم این مطلب را از دست ندهید.

نظر شما در مورد آینده ارز دیجیتال ovr و به صورت کلی پروژه متاورس ovr چیست؟

احسان رباط جزی
Ehsan.rj1998@gmail.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *