ارز دیجیتال کریپتو دات کام چیست؟

ارسال شده در توسط احسان رباط جزی
ارز دیجیتال کریپتو دات کام

آیا می دانید ارز دیجیتال کریپتو دات کام چیست و چه آینده ای در انتظار آن است؟ ارز دیجیتال کریپتو دات کام یکی از آلت کوین های بازار است که به دلیل اسم خاصی که دارد، به سادگی در ذهن آدم می ماند. جالب است بدانید که رمز ارز کریپتو دات کام در لیست ارزهای دیجیتال برتر دنیا جایگاه خوبی دارد و نام آن بین 20 رمزارز برتر دنیا قرار دارد. بنابراین اگر قصد دارید یاد بگیرید ارز دیجیتال کریپتو دات کام چطور پروژه ای است و آینده ارز دیجیتال کریپتو چگونه است، این مطلب برای شما نوشته شده است.

ارز دیجیتال کریپتو دات کام

ارز دیجیتال کریپتو دات کام یکی از محصولات مجموعه کریپتو دات کام می باشد که به منظور سرعت دادن به پروسه پذیرش جهانی ارزهای رمزپایه به عنوان روشی برای افزایش کنترل شخصی سرمایه، حفاظت از اطلاعات کاربر و محافظت از هویت کاربران در بازار رمزارزها عرضه شده است. بلاکچین این ارز در درجه اول بلاک‌ چینی است که به عنوان رسانه‌ ای به منظور پشتیبانی از برنامه پرداخت موبایل Crypto.com Pay فعالیت می کند.

ولی مطابق با آنچه که به وسیله این استارت آپ انتشار پیدا کرده است، Crypto.com بنا دارد در آینده گستره دسترسی به بستر CRO را افزایش دهد تا سایر محصولات خود را هم بهبود بخشد و پشتیبانی نماید. جالب است بدانید که نخستین و حائز اهمیت ترین کاربرد ارزهای دیجیتال، همان پول سنتی است که قادرید از آن در راستای خرید در سایت‌ هایی که آن‌ ها را قبول می کنند، استفاده نمایید. همچنین تعداد زیادی از ارزهای دیجیتال برای سرمایه‌گذاری استفاده می نمایند.


در صورتی که تمایل دارید در ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین، اتریوم و … سرمایه گذاری امن کنید و از امتیاز 10 درصد تخفیف کارمزد در معاملات رمزارزها بهره مند شوید، میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید؛

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال


توکن این شبکه طبق استاندارد توکن ERC-20 کار می کند و به صورت معمول به منظور پرداخت آن را مورد استفاده قرار می دهند. به علاوه مزایای دیگری مثل کاهش کارمزد تراکنش‌ ها نیز قابل ذکر می باشد. کاربران شبکه کریپتو دات کام قادرند با استفاده از توکن‌ های این شبکه بلاک‌ چین، به اندازه نصف توکن‌ های عرضه شده، در قالب ارزهای دیجیتال پایداری مثل تتر و USDC، وام بگیرند. به علاوه قادرید کارت‌ های اعتباری پرداخت کریپتو دات کام که از طرف ویزا کارت پشتیبانی می شود را بخرید و به شکل رمزنگاری شده، استفاده نمایید.

با داشتن این کارت‌ ها، قادر خواهید بود دارایی خود را از طریق اپ کریپتو دات کام با اضافه کردن رمزنگاری یا با ساخت سپرده‌ های مالی، اداره فرمایید. با هر خریدی که توسط این کارت‌ ها انجام می دهید، توکن MCO کسب خواهید کرد. در نظر داشته باشید که هر چقدر از این توکن به مقدار بیشتری در اختیار داشته باشید، پاداش بیشتری به دست خواهید آورد و سهم بیشتری از سود شرکت به شما اختصاص پیدا خواهد کرد. نکته جالب دیگر این که این کارت‌ ها تخفیفاتی نیز برای استفاده از خدمات سایت‌ هایی مثل اسپاتیفای و نتفلیکس در اختیارتان قرار می دهد.

رمز ارز کریپتو دات کام چیست؟

همان طور که پیش تر هم اشاره کردیم، ارز دیجیتال کریپتو دات کام توکن بومی پلتفرم کریپتو دات کام به حساب می آید. این محصول به منظور سرعت بخشیدن به فرآیند پذیرش جهانی ارزهای دیجیتال در جهت افزایش کنترل شخصی سرمایه، حفاظت از اطلاعات خصوصی کاربر و همچنین هویت آنها طراحی شده است. این ارز در واقع به عنوان یک ارز واسط عمل کرده و این امکان را در اختیار آن ها قرار می دهد تا ارزهای دیجیتال خود را با هزینه کمتر به ارزهای فیات تبدیل نمایند.

شایان ذکر است که هدف کریپتو دات کام ارائه روشی به صرفه و همیشه در دسترس برای پرداخت خریدهای آنلاین با استفاده از رمزارزهاست و با این وجود راه حل هایی را نیز به منظور رفع مشکلات مرتبط با مقیاس پذیری ارائه کرده است. البته همان طور که می دانید، مقیاس پذیری مشکلی بزرگ در دنیای کریپتوکارنسی هاست که مانع از ادغام گسترده تر فناوری بلاکچین می شود.

در نظر داشته باشید که مقیاس پذیری به توانایی یک بلاکچین برای مقابله با هجوم بزرگ تراکنش هایی که به صورت هم زمان روی بلاکچین در حال انجام هستند، اشاره دارد و مقیاس پذیری ضعیف نشان از آن دارد که بلاک چین مربوطه توانایی مدیریت و تایید تراکنش های زیادی را در بازه زمانی کوتاه ندارد و همین موضوع موجبات افزایش هزینه انتقال را نیز فراهم خواهد کرد که به هیچ عنوان و برای هیچ پروژه ای مناسب نیست.


حتما برایتان جالب است : پروژه های اسکم و کلاهبرداری در بازار رمزارزها


چنانچه یک بلاکچین برای مقیاس پذیری بهینه نشده باشد، کاربرانی که تراکنش های فراتر از آستانه بلاکچین را انجام می دهند در یک صف باقی خواهند ماند. افرادی که بیشترین کارمزد را می پردازند، جایگاه اول صف را به خود اختصاص خواهند داد و همان طور که پیش تر هم اشاره داشتیم، هدف کریپتو دات کام چین ارائه راه حلی برای مشکل مقیاس پذیری با ارائه تاییدیه های پرداخت فوری و در عین حال پشتیبانی از مقیاس پذیری در راستای افزایش تعداد تراکنش هاست. لازم به ذکر است که زمان تایید کریپتو دات کام چین کم تر از یک ثانیه است و این پلتفرم مدعی است که بعد از اتمام پیاده سازی شبکه آزمایشی، بیش از 50 هزار تراکنش در ثانیه را پشتیبانی نماید.

مزایا و معایب شبکه Crypto.com

مزایا

شبکه کریپتو دات کام از یک بلاک‌ چین مدرن و مناسب برخوردار است که این موضوع موجب می شود تا بستر این تکنولوژی در برابر خطا‌ها انعطاف‌ پذیری داشته باشد. مثل دیگر بلاک‌ چین‌ ها، اطلاعات تراکنش‌ ها بر روی دفترچه متن باز و عمومی کریپتو دات کام ذخیره شده و کاربران می توانند تا برای بررسی این اطلاعات اقدام کنند. به علاوه تراکنش‌ ها در بلاک‌ چین کریپتو دات کام با سرعت بالا و کارمزد کمی صورت گرفته و این بلاک‌ چین به صورت کامل متن باز و پذیرای کد‌نویسی به وسیله کاربران می باشد.

معایب

به علت نوین بودن فضای بلاک‌ چین و تکنولوژی رمزارزها، همچنان تعداد زیادی از مردم نامفهوم بودن و سخت بودن این عرصه را به جان نمی خرند و اعتماد زیادی به آن ندارند. از طرف دیگر هم مشکلات امنیتی زیادی از کاربران را از سرمایه‌ گذاری بر روی دارایی‌ های دیجیتال باز خواهد داشت. حال آن که پروژه کریپتو دات کام بر خلاف تعداد زیادی از پلتفرم‌ های دیجیتالی، به منظور برطرف کردن این مشکلات راه حل‌ هایی را ارائه داده است. شبکه کریپتو دات کام برای مبارزه با مشکلات مورد نظر، محصولات و خدمات خود را در 3 گروه تقسیم بندی کرده است که شامل پرداخت‌ ها، معاملات و خدمات مالی می شود.

خرید ارز دیجیتال کریپتو دات کام چگونه است؟

در صورتی که می خواهید برای خرید ارز دیجیتال CRO اقدام کنید، در ابتدای امر این را مورد بررسی قرار دهید که چه صرافی هایی از این ارز دیجیتالی پشتیبانی می کنند. در حال حاضر صرافی های آنلاین زیادی وجود دارند که در حوزه کریپتوکارنسی به فعالیت می پردازند.


حتما برایتان جالب است : نکات مهم معامله گری برای تریدرها


این را هم در نظر داشته باشید صرافی که برای انجام معاملات خود انتخاب می کنید، امنیت بالایی داشته باشد تا بتوانید با خیال راحت سرمایه گذاری خود را انجام دهید. بعد از انتخاب صرافی مورد نظر، در آن ثبت نام کرده و عملیات خرید را انجام دهید. صرافی هایی که در ادامه نام آن ها را آورده ایم، صرافی های انلاین خارجی می باشند که از ارز دیجیتال کریپتو دات کام پشتیبانی می کنند؛

  • 1) صرافی کوکوین
  • 2) صرافی بیترکس
  • 3) صرافی اوککس
  • 4) صرافی کوین بیس
  • 5) صرافی بیت هامب
  • 6) صرافی هیوبی گلوبال 

کیف پول های کریپتو دات کام کدامند؟

بعد از خریداری ارز دیجیتال CRO شما قادرید آن را در یکی از کیف پول های سخت افزاری و یا نرم افزاری که در ادامه به شما معرفی می کنیم ذخیره سازی کنید :

  • ** کیف پول نرم افزاری تراست : کیف پول تراست در دو نسخه اندروید و Ios برای کاربران در دسترس است. شما می توانید به سادگی این کیف پول را بر روی تلفن همراه خود نصب کنید و از آن برای ذخیره سازی ارز دیجیتال CRO استفاده نمایید.
  • ** کیف پول نرم افزاری اتمیک : کیف پول اتمیک دارای رابط کاربری ساده ای می باشد. این کیف پول در دو نسخه دسکتاپ و تلفن همراه ارائه شده است. همچنین از ارزهای دیجیتالی زیادی پشتیبانی می نماید.
  • ** کیف پول های سخت افزاری لجر : کیف پول سخت افزاری لجر در دو مدل نانو ایکس و نانو اس موجود است که هر دو از ارز دیجیتال دات کام پشتیبانی می کنند و این در حالی است که انتخاب شما کیف پول سخت افزاری است، کیف پول لجر گزینه خوبی به حساب می آید.
  • ** کیف پول نرم افزاری سیف پل : کاربران قادرند اپلیکیشن کیف پول سیف پل را بر روی تلفن همراه خود نصب کنند و از آن به منظور ذخیره سازی رمزارز کریپتو دات کام استفاده نمایند. جالب است بدانید که در این کیف پول امکان تبدیل ارزهای دیجیتالی به یکدیگر و ترید وجود دارد.
  • ** کیف پول نرم افزاری متامسک : متامسک به عنوان کیف پول رسمی اتریوم معرفی می شود و کاربران می توانند ان را به صورت افزونه ای بر روی مرورگرهای خود نصب کنند. با استفاده از این کیف پول شما قادرید به سادگی برای نگهداری اتریوم و یا توکن های مبتنی بر اتریوم اقدام کنید.

نکته : البته کیف پول های سخت افزاری ترزور، اکسدودس و کوینومی نیز از ارز دیجیتال کریپتو دات کام پشتیبانی می کنند که می توانید از خدمات آن ها نیز برای نگهداری امن این توکن پرطرفدار استفاده نمایید.

رمز ارز کریپتو دات کام

آینده ارز دیجیتال کریپتو چگونه خواهد بود؟

پیش‌ بینی قیمت CRO در سال 2022 : چنانچه روند صعودی بلندمدت ارزهای دیجیتال تا انتهای سال میلادی ادامه پیدا کند، ارزش آن تا پایان سال 2022 میلادی به مبلغی حدود 1 دلار خواهد رسید. آمارها نشان می دهد که این صعود در نیمه دوم سال میلادی کند خواهد شد، ولی هیچ افت قیمت شدیدی اتفاق نمی افتد. هرچند رشد قیمت این ارزهای دیجیتال تا 1.5 دلار کمی خوش‌ بینانه است، با این حال دیر یا زود چنینی رشدی به دست خواهد آمد.

پیش‌ بینی قیمت CRO در سال 2023 : این طور انتظار می رود که قیمت CRO با وجود تمام نوسانات، در پایان سال 2023 میلادی به 2 دلار هم برسد، ولی این موضوع تنها در صورتی قابل انجام است که بازار رمزارزها روند صعودی خود را حفظ کند.


حتما برایتان جالب است : پر پتانسیل ترین ارزهای دیجیتال


پیش‌ بینی قیمت CRO در سال 2024 : پیش‌ بینی‌ ها ثابت کرده است که ارز دیجیتال کریپتو دات کام و پلتفرم آن قادرند با بروزرسانی ها، توسعه‌ ها و تغییرات مثبتی که دائما در حال ایجاد آن‌ ها هستند، بر قیمت کریپتو دات کام اثر زیادی بگذارند. انتظار می‌ رود که قیمت این رمزارزها تا پایان سال 2024 به 4 دلار افزایش پیدا خواهد کرد.

پیش‌ بینی قیمت CRO ر سال 2025 : در سال 2025 میلادی، قیمت این ارز می‌ تواند تا 5 دلار افزایش یابد. دستیابی به این ارزش با وجود امکانات و خدماتی که ارز دیجیتالی کریپتو دات کام در حال توسعه آن هاست، امکان پذیر است.


نتیجه گیری و کلام پایانی

ارز دیجیتال کریپتو دات کام کوین یا توکن CRO به عنوان ابزاری به منظور افزایش پذیرش ارزهای رمزپایه در مقیاس جهانی توسعه داده شده‌ است. از همین روی این شرکت همیشه در حال توسعه ابزارهایی است که این امکان را در اختیار کاربران قرار می دهد تا اکثیر از ارزهای دیجیتال استفاده نمایند تا نهایتا کنترل آن ها بر پول، اطلاعات و هویتشان افزایش پیدا کند.

کریپتو دات کام امروزه خدماتی را در اختیار کاربران قرار می دهد تا می تواند آینده آن را تحت تاثیر قرار دهد. به عنوان مثال با استفاده از کارت پیش پرداخت MCO visa کاربران قادرند برای خرید و پرداخت آسان رمزارزها اقدام کنند. در واقع تیم توسعه دهنده این پلتفرم معتقند که علاقمندان به رمزارزها در زمان‌ هایی که بخواهند از این دارایی‌ ها برای پرداخت‌ های خود به شکل روزانه استفاده نمایند با مشکلاتی روبرو خواهند شد.

به این خاطر این پروسه ها در مدت زمان طولانی صورت می پذیرد و از طرفی تعداد اماکن کمی وجود دارد که این نوع پرداخت‌ ها را قابل انجام می کند. همچنین خرید ابزار و وسایل لازم از خارج از کشور از طریق کارت‌ های اعتباری، هزینه‌ های زیادی برای کاربران به همراه دارد، لذا کاربران می‌ توانند به جای استفاده از این کارت‌ ها، از کارت MCO استفاده نمایند و از این طریق، برای خرید و پرداخت‌ های مورد نظر خود اقدام کنند. جالب است بدانید که این کارت برای آن ها هزینه‌ ای به وجود نمی آورد و کارمزد بسیار مطلوبی هم دارد.

همان طور که در ابتدای مقاله قول دادیم، در این مطلب همه چیز درباره ارز دیجیتال کریپتو دات کام را مورد بررسی قرار دادیم.

همچنین اگر دوست دارید با میم کوین های آینده دار در سال 2022 آشنا شوید، توصیه می کنم حتما این مقاله را حتما مطالعه فرمایید.

به نظر شما آینده ارز دیجیتال کریپتو روشن است یا خیر؟

احسان رباط جزی
Ehsan.rj1998@gmail.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *