نحوه خرید تتر با ریال چگونه است؟

ارسال شده در توسط احسان رباط جزی
نحوه خرید تتر با ریال

اگر قصد ورود به بازار ارزهای دیجیتال را کرده باشید، مطمئنا متوجه شده اید که خرید تتر لازمه ورود به این بازار و خرید و فروش ارزهای دیجیتال گوناگون است. حال اگر باید تتر تهیه کنید، نحوه خرید تتر با ریال را نیز باید بلد باشید. البته باید گفت که نحوه خرید تتر با ریال بسیار ساده است و از طریق افراد و صرافی های مختلف به سادگی می توانید برای خرید تتر در ایران و سایر نقاط دنیا اقدام کنید. تتر در واقع همان یک دلار خودمان است و ارزش آن همواره برابر یک دلار آمریکاست و تنها محرکه قیمت تتر، همین دلار آمریکا به حساب می آید. اگر شما هم دوست دارید نحوه خرید تتر با ریال را به زبان ساده یاد بگیرید، این مطلب شما را راهنمایی می کند.

نحوه خرید تتر با ریال

به زبان ساده می‌ توان گفت که تتر مثل دلار، یورو و ین یک ارز بدون پشتوانه یا همان فیات به حساب می آید که ارزش آن معادل دلار است، البته با وجود این که این ارز پایدار، ویژگی های یک ارزهای دیجیتال را داراست و بلاکچین محور است، اما نوسان قیمت دیگر ارزهای دیجیتال در آن دیده نمی شود و این ارز معمولا نوسانات بسیار کمی را تجربه می کند که همان هم معطوف به قیمت دلار در ایران و همین طور وضعیت بازار ارزهای دیجیتال است.


در صورتی که تمایل دارید در ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین، اتریوم و … سرمایه گذاری امن کنید و از امتیاز 10 درصد تخفیف کارمزد در معاملات رمزارزها بهره مند شوید، میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید؛

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال


لذا مهم ترین قابلیت تتر ثبات قیمتی است که دارد، به این معنی که این ارز مثل بیت کوین از نوسانات قیمت شدیدی برخوردار نیست و داشتن آن مشابه داشتن دلار است، از همین روی نیز برای انجام پرداخت‌ های بین‌ المللی و حفظ ارزش سرمایه، گزینه خوبی محسوب می شود. بزرگترین مزیت رمزارز تتر امکان تبدیل سریع و آسان آن به دیگر ارزهای دیجیتال یا بالعکس است که با توجه به ثابت بودن تقریبی قیمت آن، موجب می شود ابزار مناسبی برای خرید و فروش سریع بیت کوین، اتریوم و دیگر ارزها در وب سایت‌ های مربوطه باشد.

همه معاملات تتر در بلاکچین ثبت می‌ شوند و حساب‌ های ارزی آن نیز به صورت پیوسته مورد بررسی قرار می دهند که این امر، قابل اطمینان بودن این ارز را ثابت می کند. همچنین مشابه دیگر رمزارزها، هزینه‌ هایی مثل کارمزد بانکی در پرداخت و انتقال تتر از کیف پول اینترنتی بسیار کم است و پرداخت و انتقال ارزی با استفاده از آن سرعت بالایی دارد.

تفاوت تتر با سایر ارزهای دیجیتال چیست؟

تتر در اصل، یک معادل برای ارزهای بدون پشتوانه به حساب می آید که از بستر بلاکچین بهره می گیرد، لذا دارنده آن در حقیقت ارز دلار دارد که می‌ تواند از قابلیت رمزارزها از جمله ذخیره ارز در کیف پول اینترنتی، امکانات بلاکچین، کارمزد پایین و سرعت در انتقال و پرداخت نیز استفاده نماید. همچنین تتر بر خلاف ارز دیجیتال بیت کوین، یک ارز متمرکز محسوب می شود و دولت می‌ تواند بر روی آن اثرگذار باشد.

چگونه ارز دیجیتال تتر بخریم؟

برای خرید تتر بهترین روش مراجعه به یک صرافی ارز دیجیتال معتبر داخلی یا خارجی است. روش خرید ارز دیجیتال تتر به شکل کلی به دو مدل تقسیم بندی می شود که کاربران ساکن ایران برای خرید USDT از یک صرافی آنلاین معمولا از یکی از این دو روش استفاده می‌ کنند :

  • ** تبدیل بیت کوین یا سایر ارزهای دیجیتالی به تتر در صرافی‌ های خارجی مانند بایننس
  • ** خرید مستقیم از سایت‌ های ایرانی با ریال و کارت بانکی

می ‌توانید با جستجوی کلمه “خرید تتر” در مرورگرتان، وب ‌سایت‌ های ایرانی را که تتر می فروشند بیابید و پس از ثبت ‌نام و احراز هویت، مستقیما با کارت بانکی خود خرید نمایید. بعضی از سرمایه‌ گذاران و تریدرها هم از روش دوم استفاده می ‌کنند؛ یعنی تبدیل بیت کوین یا دیگر رمزارزها به USDT در صرافی‌ های بین ‌المللی.

حتما برایتان جالب است : تبديل بيت كوين به تتر + آموزش گام به گام رایگان

البته نباید این نکته را هم فراموش کنید که صرافی‌ های خارجی به علت تحریم‌ ها اجازه فعالیت با کاربران ایرانی را نمی دهند، بنابراین خطر بلاک شدن حساب شما وجود دارد، ولی با این حال اکثر کاربرانی که در ایران سکونت دارند، با تغییر آی ‌پی خود بدون مشکل در صرافی بایننس فعالیت دارند.

نحوه خرید تتر از صرافی‌ های خارجی

  • ** صرافی بایننس؛ این صرافی که امروزه یکی از بزرگ ترین صرافی‌ های ارز دیجیتال در دنیا است که از 130 نوع کوین گوناگون از جمله تتر پشتیبانی می‌ کند. یکی از اصلی ترین معایبی که می توان به آن اشاره کرد، عدم پشتیبانی از ارز‌های فیات برای معامله رمزارزهاست، لذا برای خرید تتر در این صرافی شما می بایست حتما از بیت کوین یا اتریوم و یا سایر ارزهای دیجیتالی استفاده نمایید. به بیانی دیگر این سایت ارز‌های دیجیتال گوناگون را به یکدیگر تبدیل می‌ نماید.
  • ** صرافی کراکن؛ این صرافی نیز از بزرگ ترین صرافی ‌های آنلاین به حساب می آید که اتفاقا از تتر نیز پشتیبانی به عمل می آورد. یکی از قابلیت های این صرافی امکان خرید تتر از طریق دلار و ۱۸ نوع ارز فیات دیگر است که این صرافی را به نسبت سایر صرافی ها متمایز می‌ کند. تعداد زیادی از صرافی‌ های دیجیتال خارجی دیگر نیز وجود دارند که می‌ توانید از آن ها برای خرید رمزارزها مورد نظر خود و یا تبادل و ترید استفاده کنید.

دلیل اینکه باید تتر بخریم چیست؟

به دلایل گوناگونی می توان برای خرید تتر اقدام کرد، برای مثال تتر را می‌ توان برای کسب سود از طریق معامله آن خریداری کرد. باتوجه به این که نوسانات قیمت تتر خیلی زیاد نیست و از طرف دیگر نوسان قیمت بیت کوین زیاد است، از تتر به منظور نوسان گیری رمزارزها مثل بیت کوین استفاده می‌ شود. در حقیقت امروزه اصلی ترین جفت ارز مناسب برای بیت کوین، تتر است و بازار تبدیل این دو کوین به یکدیگر بسیار داغ است.

حتما برایتان جالب است : بهترين زمان خريد ارز ديجيتال + نکات طلایی خرید رمزارز

دلیل دیگری که کاربران را می تواند به خرید تتر ترغیب کند، قبول تتر به عنوان وجه قابل معامله از طرف بعضی سایت‌ ها و یا مراکز خرید می باشد. تتر می‌ تواند به عنوان یک ارز پرطرفدار در بین ایرانی‌ ها جایگاه خود را تثبیت کند، به خاطر این که مثل دیگر ارزهای دیجیتال از طریق تتر نیز می‌ توان بدون نگرانی از بابت تحریم‌ ها، کالاها و یا خدمات لازم خود را دریافت کرد، ولی مزیت عمده تتر در این بخش به دلیل ثبات قیمت آن است که موجب می شود ارز دیجیتال مناسبی برای انجام معاملات به حساب آید.

ولی حائز اهمیت ترین دلیلی که می‌ توان برای خرید تتر به آن اشاره کرد، خرید ارز‌های دیگر با استفاده از تتر است. در تعداد زیادی از صرافی‌ های دیجیتال خارجی، تتر به عنوان یک استیبل کوین مرجع شناخته می‌ شود و با استفاده از آن می‌ توان بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتالی را خریداری نمود.

چگونه ارز دیجیتال تتر بخریم

به عنوان مثال اگر شما قصد داشته باشید رمزارز تزوس، نئو توکن و یا حتی کاردانو را خریداری کنید، باتوجه به این که این رمزارزها در بازار ایران به ندرت به وسیله صرافی‌ ها عرضه می‌ شوند، می‌ توانید با خرید تتر از صرافی‌ های ایرانی و تبدیل تتر به ارز مورد نظر خود در صرافی‌ های بزرگ بین المللی، به ارز دیجیتال مورد نظر خود دست پیدا کنید.

نکات مهم برای خرید و فروش تتر

1) پیش از خرید تتر از صرافی مورد نظر، توجه داشته باشید که صرافی مورد نظر شما از کیف پول داخلی برخوردار باشد، چرا که صرافی ارز دیجیتالی که از طریق آن برای خرید اقدام کنید، کیف پول داخلی نداشته باشد، به منظور انتقال تتر به کیف پول خود مجبور هستید که کارمزد شبکه بپردازید.

حتما برایتان جالب است : ارز دیجیتال meme چیست و آیا ارزش سرمایه گذاری دارد؟

کارمزد شبکه تتر با زمان متغییر است و می تواند تا 500 هزارتومان برای شما هزینه به همراه داشته باشد. همچنین در صورتی‌ که صرافی رمزارزی که از آن خرید می‌ کنید، از کیف پول داخلی برخوردار باشد، این امکان را در اختیارتان قرار خواهد داد که بدون پرداخت کارمزد شبکه بتوانید در بازار تتر برای نوسان گیری اقدام کنید.

2) قبل از خرید تتر از صرافی ارز دیجیتال مورد نظر خود، دقت کنید که از فاصله قیمت خرید و فروش صرافی آنلاین کم باشد. گپ قیمتی بالا باعث می‌شود شما عملا مجبور به خرید با قیمتی بسیار بالاتر از قیمت جهانی و همچنین فروش با قیمتی بسیار پایین تر از قیمت جهانی باشید. در واقع گپ بالای قیمت خرید و قیمت فروش تتر باعث می‌شود که تتر را به قیمت غیر بهینه خریداری کنید.

مثلا هنگامی که فاصله قیمت خرید و فروش تتر ۴ درصد باشد، با یکبار خرید و فروش تتر ارزش پول شما ۴ درصد کم میشود. در بین صرافی ارز دیجیتال داخلی، صرافی ارز دیجیتال تبدیل، به کمک ربات های بازارگردان پیشرفته خود، کمترین گپ قیمت خرید و فروش تتر را داراست.

3) صرافی در واقع این امکان را به شما بدهد که بتوانید به مقدار کم USDT خریداری کنید، به مراتب صرافی مناسب تری برای معامله تتر محسوب می شود.

4) تعداد زیادی از صرافی‌ ها تنها این امکان را در اختیارتان قرار می دهد تا حجم محدودی تتر خریداری کنید و از این نظر کاربران را محدود می‌ نماید.

5) صرافی باید به شما کیف پول تتر ارائه کند و این بدین معنی است که شما تتر خریداری شده را بر روی کیف پول شخصی خودتان بر روی صرافی نگهداری کنید. در غیر این صورت مجبورید از یک کیف پول خارجی برای نگهداری تتر استفاده کنید.

6) توجه داشته باشید که صرافی آنلاینی که از آن برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال استفاده می کنید، حتما دارای راهنمای گام به گام مناسب باشد که مانع از اشتباه شما در خرید تتر و از دست رفتن پول شما گردد.

حتما برایتان جالب است : صرافی ارز دیجیتال چیست و کدام یک صرافی آنلاین معتبر ایرانی است؟

7) صرافی برای خرید تتر مناسب است که بتوانید به صورت آنی USDT خرید و فروش کنید. این بدین معنی است که در لحظه قادر باشید حساب خود را شارژ کنید و برای خرید اقدام کنید و هچنین در لحظه بتوانید رمزازر مورد نظر خود را به فروش برسانید و وجه فروخته شده را دریافت کنید.

8) به عنوان آخرین نکته صرافی را برای خرید و فروش تتر مناسب می دانیم که شما به سادگی قادر باشید با سایر معامله گران معامله کنید و طرف شما فقط خود صرافی نباشد. در واقع این آپشن این امکان را برای شما فراهم می کند تا بتوانید در قیمت های متنوع سفارش خرید و فروش تتر قرار دهید و در صورت وجود خریدار یا فروشنده بر روی قیمت مد نظر خود برای معامله تتر اقدام کنید.


همان طور که در ابتدای مطلب قول داده بودیم، نحوه خرید تتر با ریال را به زبان ساده شرح دادیم.

اگر تجربه سرمایه گذاری در تتر و یا خرید و فروش تتر در صرافی های ایرانی و خارجی را دارید، حتما در بخش دیدگاه ها بنویسید تا سایر مخاطبان هم استفاده کنند.

احسان رباط جزی
Ehsan.rj1998@gmail.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *