ارز دیجیتال dodo چیست و چه آینده ای دارد؟

ارسال شده در توسط احسان رباط جزی
ارز دیجیتال dodo چیست

اگر در دنیای کریپتوکارنسی فعالیت داشته باشید، احتمالا اسم ارز دیجیتال dodo به گوشتان خورده است ولی آیا می دانید که ارز دیجیتال dodo چیست و چطور کار می کند؟ در این مطلب قصد داریم علاوه بر این که توضیح می دهیم ارز دیجیتال dodo چیست و آیا برای سرمایه گذاری بلندمدت مناسب است یا خیر، بررسی خواهیم کرد که از کجا می توانید این ارز را خریداری کنید، در چه کیف پول هایی قادرید آن را نگهداری کنید و اصلا آینده ارز dodo قرار است تا سال های آتی چگونه رقم بخورد، پس حتما تا انتها همراه مای مانی بمانید تا صفر تا صد پروژه ارز dodo را به زبان ساده یاد بگیرید؛

ارز دیجیتال dodo چیست

زنجیره هوشمند بایننس و توکن BNB عملکرد مناسبی از خود نشان داده است و افزایش قیمت خوبی را تجربه کرده است. می توان این طور گفت که این بلاکچین بستر خوبی برای برنامه‌ های نامتمرکز و ایجاد دارایی‌ های جدید توسط توسعه‌ دهندگان به حساب می آید و از جمله دلایل رشد قیمت این ارز، می توان به انتشار خبری اشاره کرد که به ایجاد یک مزرعه نقدینگی جدید اشاره داشت.


در صورتی که تمایل دارید در ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین، اتریوم و … سرمایه گذاری امن کنید و از امتیاز 10 درصد تخفیف کارمزد در معاملات رمزارزها بهره مند شوید، میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید؛

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال


جالب است بدانید که این نقدینگی در پلتفرم و سیستم لانچ پول بایننس رخ داد و دودو نام داشت؛ در واقع دودو یک صرافی غیرمتمرکز چینی محسوب می شود که بر روی بلاکچین بایننس راه اندازی شده است. لذا کاربران صرافی بایننس در 3 مزرعه گوناگون تراکنش می‌ کنند و در ازای آن توکن دودو دریافت می کنند. شایان ذکر است که این کار با استیکینگ اتر و بایننس کوین و یا واریز استیبل کوین می توانید انجام دهید. دریافت پاداش هم تا سقف 1 میلیون توکن امکان پذیر خواهد بود.

رمزارز دودو کمک می کند که در بلاکچین نقدینگی فراهم شود و برای این کار از الگوریتمی به نام بازارساز فعال یا همان PMM بهره می گیرد. این الگوریتم با کمک اوراکل و فرمول قیمت گذاری پیشرفته اجرا شده است و می‌ تواند به فراهم‌ کردن نقدینگی لازم شبکه با قابلیت انعقاد قرارداد کمک کند. در ادامه به این که ارز دیجیتال dodo چیست بیشتر پرداخته ایم؛

درباره ارز دیجیتال dodo

دودو با نماد اختصاری DODO یک رمزارز یا شکلی از دارایی دیجیتال به حساب می آید که در در حال بهبود رتبه خود در بازار رمزارزهاست. در واقع ارز دودو یک پروتکل مالی غیر متمرکز دیفای و ارائه دهنده نقدینگی روی زنجیره می باشد که الگوریتم خاص سازنده بازار فعال یا هدف ارائه نقدینگی و ثبات قیمت بهتر نسبت به بازارسازان خودکار می باشد.

همچنین پروتکل دودو یک صرافی غیر متمرکز محسوب می شود که بر روی زنجیره هوشمند اتریوم و بایننس بنا شده است و هدف از راه اندازی آن، دسترسی بیشتر به نقدینگی در نظر گرفته شده است. نکته جالب اینجاست که برخلاف بسیاری از DEXهای دیگر که از الگوریتم سازنده بازار خودکار بهره می گیرند، صرافی دودو از الگوریتم سازنده بازار فعال خود بهره می گیرد. همچنین بر اساس گفته تیم توسعه دهنده این پروژه، مدل PMM آن نسبت به AMM DEX از ثبات قیمت و نقدینگی به مراتب بهتری برخوردار است.


حتما برایتان جالب است : ارز دیجیتال ton چیست و چطور کار میکند؟


محصول پروتکل DODO شامل اسمارت ترید می باشد که معاملات بین توکن ها را در همان شبکه تسهیل می نماید و با یافتن هوشمندانه بهترین مسیریابی سفارش از منابع نقدینگی بسیار، بهترین قیمت ها را در اختیار تریدرها قرار می دهد. به صورت کلی می توان این طور گفت که پروتکل DODO بستر بسیار خوبی برای برنامه های غیر متمرکز و ایجاد دارایی های جدید به وسیله توسعه دهنده ها به حساب می آید و از طرفی دیگر، صرافی دودو نیز پلتفرمی خلاقانه به شمار می رود که در تلاش است تا با نوآوری های خود، جا پای محکمی در عرصه رقابتی صرافی های غیر متمرکز برای خود باز کند، پس می توان به آینده این پروژه امیدوار بود.

پروژه dodo چگونه کار می کند؟

حال که دیگر میدانید ارز دیجیتال dodo چیست ، بهتر است نحوه کار این پروژه را بررسی کنیم؛ در گذشته بخش کلی غیر متمرکز با ظهور مجموعه ای از محصولات و خدمات دیفای در بازار، محوبیت بسیاری پیدا کرد. البته این خدمات بیشتر با مزایایی نسبت به خدمات مالی سنتی همراه است که ساختار متمرکز آن ها می تواند برای مردم عادی، آسیب ساز باشد. با این وجود دیفای هم با مشکلاتی مانند لغزش و از بین رفتن دائمی همراه می باشد!

در حالی که کاربران معمولا باید به منظور رفع تمامی احتیاجات دیفای خود یا حتی برای پیدا کردن قیمت های بهتر، در برنامه های گوناگونی ثبت نام نمایند؛ لذا پروتکل دودو هم یکی از پروژه هاست که هدفش مقابله با این گونه مسائل تعیین شده است. تریدرها در این شبکه قادرند از صرافی دودو به منظور پیدا کردن قیمت برای معاملات، از طریق بهترین مسیرهای سفارش از منابع نقدینگی انبوه بهره گیرند.

ارائه دهنده های نقدینگی هم قادرند با مشارکت در استخرهای نقدینگی با کاهش لغزش قیمت و کاهش زیان دائمی، کارمزد کسب کنند. همچنین توکن های دودو را می توان به منظور دریافت تخفیف و تخصیص کارمزد معامله برای شرکت در Crowdpooding و IDO نگهداری کرد.

همچنین می شود از توکن دودو به منظور ایجاد و رای دادن به پیشنهادات بهره برد. به بیان دیگر صرافی دودو پروژه ای به حساب می آید که هدف آن، برطرف کردن محدودیت های مبادله غیر متمرکز از طریق یک سیستم بازارساز فعال می باشد. در حقیقت PMM راه حلی خاص است که جایگزینی را برای فناوری بازارساز خودکار در اختیار کاربران قرار می دهد.


حتما برایتان جالب است : ارز دیجیتال okb چیست و چطور کار میکند؟


همچنین باید گفت که رمزارز دودو یک پروتکل جدید دیفای به حساب می آید که در تلاش است نوآوری بیشتری را در این اکوسیستم مبتکرانه ایجاد کند. نکته حائز اهمیت دیگر این که تیم توسعه دهنده صرافی DODO الگوریتم بازارساز فعال غیرخطی را برای قیمت دهی مناسب در اختیار کاربران خود قرار داده اند. در این الگوریتم با تقلید از معاملات بازار، قیمت مناسب تری در اختیار معامله گران قرار می گیرد که این سیستم به صورت کلی انعطاف پذیری به مراتب بالاتری از سایر سیستم های اینچنینی ارائه می دهد.

ارز دیجیتالی dodo چه قابلیت هایی دارد؟

می توان گفت که هدف اصلی تیم پروژه دودو، دستیابی به نقدینگی در تراکنشات دیفای و نامتمرکز تعریف شده است. ساختار این ارز هم مطابق با مدیریتی است که پلتفرم تعیین می‌ کند و امکانات زیادی را بدین وسیله در اختیار کاربران خود قرار می دهد. امکانات حائز اهمیت این ارز دیجیتال به شرح زیر است:

امکان حق رأی در شبکه : مالکان ارز دودو در این بلاکچین می توانند نسبت به پیشنهادات مطرح شده از جانب توسعه‌ دهندگان شبکه رای خود را اعلام نمایند.

قابلیت تبادل توکن DODO : کاربران شبکه توانایی این را خواهند داشت که رمزارزهای خود را با توکن دودو اکسچینج نمایند و از استیکینگ، جایزه و یا سود سهام شبکه بهره مند شوند.

قابلیت استیکینگ : کاربران دودو قادرند ارزهای خود را در قسمت مخصوص استیکینگ شبکه قفل نمایند و در ازای آن ها به عنوان پاداش، توکن DODO دریافت نمایند.

تخفیف در کارمزد : مالکان ارز دودو امکان اخذ تخفیف‌ در تراکنشات و یا معاملاتی را دارند که در بستر این پلتفرم صورت می پذیرد .

اجتماع یا Crowdpooling : مالکان ارز دودو در این پلتفرم حق شرکت در کمپین‌های اجتماع و اظهار نظر یا مطرح کردن پیشنهادات خود را خواهند داشت.

چرا DODO منحصر به فرد است؟

DODO خود را به عنوان یکی از رقابتی ترین ارائه دهندگان نقدینگی معرفی کرده است که از طریق الگوریتم PMM خود که برای نخستین بار در فروردین 1399 طراحی شد، کارمزدهای معاملاتی بسیار پایین و افت قیمت را ارائه می دهد.


حتما برایتان جالب است : ارز دیجیتال بلاک توپیا چیست و چطور کار میکند؟


این تیم مدعی است که الگوریتم PMM آن ها به علت منحنی قیمت صاف تر، قیمت گذاری برتری نسبت به یونی سواپ رقیب AMM در اختیار کاربران خود قرار می دهد. PMM وجوهی را نزدیک به قیمت بازار جمع آوری می کند تا نقدینگی کافی به وجود آورد که هر چقدر قیمت از قیمت بازار بیشتر شود، به سرعت کاهش پیدا خواهد کرد.

دودو به شکل اتوماتیک قیمت های بازار را برای جذب آربیتراژ تنظیم می کند که به پایدار نگه داشتن سبد سرمایه گذاری ارائه دهندگان نقدینگی کمک شایانی خواهد کرد. این امر قیمت گذاری بهتر، استفاده بیشتر از صندوق و کاهش لغزش قیمت، قرار گرفتن در معرض ریسک واحد و عدم ضرر دائمی را تضمین خواهد کرد.

نقاط قوت و ضعف پروژه دودو چیست؟

  • نوآوری و بروزرسانی پیوسته
  • دارا بودن شبکه بزرگ و در دسترس
  • پرهیز از قراردادن واسطه و شخص ثالث به منظور انجام معامله
  • دارای عملکردهای گسترده و امکان استفاده برای دیگر تراکنش‌ ها و خارج از قالب ارز دیجیتال
  • عدم ثبات و نوسان پیوسته قیمت این ارز در بازار!
  • مسیر یادگیری برای توسعه‌ دهندگان دشوار است!
  • هزینه های کارمزد و تراکنشات در حال افزایش است!
  • هنوز آینده مشخصی را نمی توان برای این پروژه ترسیم کرد!

از کجا ارز دودو را خریداری کنیم؟

دودو در حال حاضر در صرافی های متمرکز MXC.com، L Bank و BiKi و همچنین صرافی های غیرمتمرکزی مثل Uniswap V2، Mooniswap و Dodo قابلیت خرید و فروش دارد.

بهترین کیف پول‌ های رمزارز دودو

همان طور که می دانید، نخستین کار بعد از خرید رمزارزها، انتخاب مناسب و امن ولت، برای نگهداری و ذخیره امن دارایی های دیجیتال به حساب می آید. ولت های دیجیتالی به چند دسته دسکتاپ، نرم‌ افزاری و سخت‌ افزاری تقسیم بندی می‌ شوند که در این بخش قصد داریم به معرفی بهترین ولت ها برای نگهداری ارز دودو بپردازیم:

کیف پول سخت‌ افزاری لجر نانو اس : از محبوب ترین برندهای موجود در بازار که امنیت بسیاری را برای کاربران خود به همراه دارد و با قیمت مناسب زیر ۱۰۰ دلار در بازار قابل خریداری است، ولت لجر نانو اس به حساب می آید که از طریق برنامه لجر لایو می توانید برای انتقال ارزها و دسترسی به کیف پول آفلاین خود استفاده نمایید.

کیف پول سخت‌ افزاری لجر نانو ایکس : این ولت ورژن جدیدتر و بهتر از مدل لجر نانو اس به حساب می آید که امکانات اضافی مثل صفحه‌ نمایش بزرگ‌ تر و دکمه‌ های بهتر را ارائه می دهد، ولی از نظر پشتیبانی تفاوتی با مدل نانو اس ندارد و به صورت کلی می توان گفت که کارایی این دو کیف پول سخت افزاری از شرکت لجر یکسان است ولی این کیف پول به دلایل چند قابلیت اضافی که دارد، اندکی از کیف پول لجر مدل نانو اس گران قیمت تر است.

کیف پول سخت افزاری Trezor : یکی از ولت های دیجیتالی که می توانید ارز دودو را به سادگی در آن ذخیره کنید، کیف پول سخت افزاری ترزور به حساب می آید که نوعی ولت سخت افزاری می باشد که امن ترین و پراستفاده ترین ولت دیجیتالی حال حاضر دنیا به شمار می رود که در دو نوع ترزور وان و ترزور تی طراحی و روانه بازار شده است. ولت ترزور توانسته است از لحاظ امنیتی کاری کند که تقریبا هیچ دخل و تصرف غیر مجاز فیزیکی و مجازی روی سرمایه شما امکانپذیر نباشد و این برای دنیای غیرمتمرکز و پرریسک کریپتوکارنسی بسیار فوق العاده است.


حتما برایتان جالب است : ارز دیجیتال کوانت چیست؟


همچنین ولت ترزور یک ولت چند ارزی به حساب می آید و این بدین معنی است که می تواند تعداد زیادی از رمزارزهای مختلف را درون خود کاملا ایمن ذخیره سازی کند. به صورت کلی همه ولت های سخت افزاری به نسبت ولت های نرم افزاری امنیت بیشتری دارند، اما ولت های سخت افزاری زیادی وجود دارند که از بین آن ها، ترزور را می توان یکی از ایمن ترین گزینه ها به حساب آورد. این کیف پول به وسیله تمامی سیستم عامل های تحت دسکتاپ و موبایل مانند ویندوز، لینوکس، مکنتاش، ios و اندروید پشتیبانی می شود و شما برای استفاده آن از طریق سیستم عامل های گوناگون، به کوچک ترین مشکلی برخورد نخواهید کرد.

کیف پول تراست‌ : یکی از پرطرفدارترین کیف پول های دیجیتالی، کیف پول تراست به حساب می آید که نسخه دسکتاپ و موبایلی خود را در اختیار کاربران قرار داده است. از اصلی ترین قابلیت هایی که این شبکه داراست، می توان به امنیت بالا و توسعه آن اشاره داشت که از رمزارزها پشتیبانی می‌ کند و این امر تا حدی است که صرافی بایننس، یکی از بزرگ‌ ترین و معتبرترین صرافی‌ های دنیا روی این کیف پول سرمایه گذاری کرد و آن را خرید و در حال حاضر می توانیم بایننس را به عنوان مسئول و مدیر این کیف پول بشناسیم.

کیف پول MetaMask : یکی دیگر از ولت های نرم افزاری برای ذخیره از ارز دیجیتالی دودو، کیف پول متامسک است که می توان آن را نوعی کیف پول برای ذخیره توکن های شبکه اتریوم به حساب آورد که دسترسی به صرافی های غیر متمرکز Dex، فرصت های سرمایه گذاری در پروتکل غیر متمرکز دیفای و سیستم عامل های بازی را برای کاربران تسهیل می نماید. این ولت از امکان نصب بر روی مرورگرهای کروم، فایرفاکس و Brave برخوردار می باشد.

کیف پول اتمیک‌ : از امکانات این ولت می توان به توانایی پشتیبانی از تعداد زیادی ارز دیجیتال اشاره داشت. همچنین این سیستم با نرم‌ افزارهای ShapeShift و Changelly یکپارچه می‌ شود و مبادله انواع رمزارزها را امکان پذیر می کند.

اینده ارز دیجیتال dodo

یکی از مواردی که در زمان سرمایه گذاری و خرید دودو بایستی در نظر داشته باشید، قیمت و اینده DODO می باشد. همان طور که می دانید بازار رمزارزها همیشه نوسانات قیمتی بسیاری را تجربه کرده است و همین موضوع موجب شده تا تحلیل قیمت و آینده دودو کار خیلی ساده ای نباشد. از طرفی می بایست در بررسی آینده دودو، فاکتورها و عوامل بسیاری را مورد ارزیابی قرار داد.

وضعیت اقتصادی کشورها، افزایش یا کاهش تقاضا، اخبار و رسانه و اهداف تیم توسعه دهنده پروتکل دودو از جمله مواردی به حساب می آیند که اثرات مثبت و منفی زیادی بر قیمت و آینده این ارز دیجیتال می گذارند. رمزارز دودو یکی از پروژه های موفق پلتفرم لانچ پول بایننس به حساب می آید و در حال حاضر تمرکز خود را بر روی بازاریابی و توسعه بیشتر در چین و کشورهای انگلیسی زبان گذاشته است.


حتما برایتان جالب است : بهترین ارزها برای استیک کدام است؟


همچنین رمزارز دودو جایگاه خوبی در ژاپن برای خود پیدا کرده است. تیم توسعه دهنده پروتکل Dodo سعی دارد تا بتواند پلتفرم خود را در سرتاسر دنیا عرضه نماید و همچنین صرافی دودو بنا دارد تا مشارکت های بیشتری را با پروژه ها و سازمان های حوزه دیفای برقرار کند. لذا با توجه به اهداف تیم توسعه دهنده پروتکل دودو، آینده این ارز درخشان پیش بینی می شود.

از طرف دیگر تیم توسعه دهنده پروتکل DODO تصمیم دارد تا به عنوان بستری باز برای بازخوردهای سازنده شناخته شود. صرافی دودو همچنین قصد دارد تا از طریق سیستم عامل های گوناگون در رسانه های اجتماعی مشارکت و تعامل بیشتری در جامعه داشته باشد. لذا این طور انتظار می رود که تقاضای خرید دودو در آینده بیشتر شود و محبوبیت بیشتری میان سرماهیه گذاران پیدا کند، البته این ها همه پیش بینی آینده این ارز دیجیتال است و باید دید در آینده تیم توسعه دهنده چه عملکردی از خود نشان می دهد، چه تعداد از سرمایه گذاران جدید و سرمایه گذاران اصلی بازار به این پروژه جذب می شوند و قیمت این ارز چه واکنش هایی نشان خواهد داد.


نتیجه گیری و کلام پایانی

این موضوع که آیا ارز dodo برای سرمایه گذاری گزینه مناسبی به حساب می آید یا خیر موضوعی است که هر معامله گری باید روی آن تحقیق کند و بر اساس اهداف و برنامه‌ های خود تصمیم گیری نماید. ارز dodo تا به امروز نوسانات بسیاری را به خود دیده است و رشد قیمتی خوبی را هم تجربه کرده است. به علاوه، شرکت‌ ها و پروژه‌ های برجسته بسیاری برای سرمایه گذاری روی این پروژه آینده دار اقدام کرده اند که آن‌ ها نیز به نوبه خود اثر زیادی در افزایش قیمت و رشد این رمزارز داشته اند.

دودو به لطف مدل خاص سازنده بازار فعال خود که نقدینگی و ثبات قیمت بهتری را نسبت به پروتکل های AMM در اختیار کاربران خود قرار می دهد، به عنوان یک DEX متمایز شناخته شده است. ویژگی تجارت و تجمیع SmartTrade محصول برای آن دسته از تریدرهایی که به دنبال بهترین قیمت‌ ها می گردند، بسیار مناسب است و این در حالی است که قابلیت Crowdpooling برای پروژه‌ های جدید دیجیتالی و سرمایه‌ گذاران سوددهی بسیار خوبی دارد.

ارائه دهندگان نقدینگی مزایای بسیاری برای استفاده از DODO پیدا می کنن که در این بین می توان به توانایی ایجاد و مدیریت استراتژی‌ های ساخت بازار زنجیره‌ ای خود، کاهش لغزش قیمت و انعطاف‌ پذیری سپرده‌ های تک توکن اشاره کرد. رمز ارز DODO دارای طیف گسترده ای از ابزارهاست و نگهداری آن مزایای گوناگونی را برای کاربران این پلتفرم به همراه دارد.

برنامه ها و ابتکارات تشویقی برنامه ریزی شده تیم DODO به صورت بالقوه می تواند کاربران به مراتب بیشتری را به پلتفرم جذب کند و ارزش بیشتری برای پروژه و رمزارز آن به دنبال داشته باشد. اما به هر حال، رمزارز dodo یکی از پروژه‌ های جدید دنیای کریپتوکارنسی به حساب می آید که ویژگی‌ ها و ابزار‌های یکتای زیادی را در اختیار کاربران این حوزه قرار می دهد. لذا سرمایه گذاران حوزه کریپتوکارنسی قادرند ارز dodo را از صرافی‌ های معتبر خریداری کرده و در معاملات خود استفاده کرده و یا به صورت بلندمدت آن را نگهداری کنند.

اینکه ارز دیجیتال dodo چیست را یاد گرفتید، ولی به صورت کلی این را هم همیشه در نظر داشته باشید که سود اصلی، برای آن دسته از کاربرانی حاصل خواهد شد که دارایی های ارزشمند خود را به دید بلندمدت نگهداری می کنند و از هیجانات و نوسانات مقطعی بازار صرف نظر می کنند؛ این افراد همواره آرامش بیشتری دارند، تحت تاثیر هیجانات و احساسات تصمیمات اشتباه کمتری می گیرند و سود به مراتب بیشتری در بلندمدت به دست می آورند، پس این موضوع را حتما در نظر داشته باشید.

همان طور که در ابتدای مقاله قول دادیم، در این مطلب به این پرداختیم که ارز دیجیتال dodo چیست و چه آینده ای در انتظارش است.

همچنین اگر دوست دارید با ارزهای دیجیتال جدید برای سرمایه گذاری آشنا شوید، توصیه می کنم همین الان این مطلب را مطالعه کنید؛

حال که دیگر می دانید ارز دیجیتال dodo چیست و چطور کار می کند، فکر می کنید گزینه خوبی برای سرمایه گذاری بلندمدت شما به حساب می آید یا خیر؟

احسان رباط جزی
Ehsan.rj1998@gmail.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *