سرمایه گذاری در ارز دیجیتال اتریوم

ارسال شده در توسط احسان رباط جزی
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال اتریوم

آیا سرمایه گذاری در ارز دیجیتال اتریوم در حال حاضر سودآور است؟ برای سرمایه گذاری روی اتریوم چه مواردی را باید در نظر بگیریم و چه روش هایی وجود دارد؟ سرمایه گذاری در ارز دیجیتال اتریوم همواره برای فعالان بازار ارزهای دیجیتال جذاب بوده است و همچنان نیز جذابیت های بسیاری دارد. اتریوم در حال حاضر بعد از بیت کوین مشهورترین و باارزش ترین ارز دیجیتال دنیاست و در رتبه دوم بازار ارزهای دیجیتال قرار دارد، پس اگر سرمایه گذاری در ارز دیجیتال اتریوم جذاب نباشد، چه سرمایه گذاری می تواند جذابیت داشته باشد؟! همه چیز درباره سرمایه گذاری در اتریوم را اینجا یاد بگیرید.

سرمایه گذاری در ارز دیجیتال اتریوم

به زبان ساده اتریوم یک زیرساخت آزاد مبتنی بر فناوری بلاکچین است که می‌ توان روی آن برنامه‌ های کامپیوتری غیرمتمرکز را به اجرا درآورد. غیرمتمرکز بودن اتریوم بدین معنی است که این سیستم به‌ تنهایی به هیچ‌ کس تعلق ندارد و آن را یک یا چند شخص خاص تحت کنترل ندارند. همه می‌ توانند مالکیت این شبکه را در اختیار داشته باشند و تمامی افراد قادرند در کنترل آن سهیم باشند.


در صورتی که تمایل دارید در ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین، اتریوم و … سرمایه گذاری امن کنید و از امتیاز 10 درصد تخفیف کارمزد در معاملات رمزارزها بهره مند شوید، میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید؛

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال


به‌ لطف ساختار غیرمتمرکز شبکه اتریوم، بعد از پیاده‌ سازی یک برنامه روی شبکه اتریوم، این برنامه دیگر قابل‌ توقف و دستکاری نخواهد بود، حتی چنانچه خود خالق آن قصد آن را داشته باشد! وب‌ سایت رسمی اتریوم هم این پروژه را به این صورت تعریف کرده است؛ اتریوم یک بستر غیرمتمرکز برای اجرای قراردادهای هوشمند می باشد که هیچ‌ گونه احتمال از کارافتادگی، سانسور، تقلب یا دخالت افراد شخص ثالث برای برنامه‌ هایی که روی این شبکه اجرا می‌ شوند، امکان پذیر نخواهد بود.

آغاز پروژه اتریوم چگونه بود؟

آقای ویتالیک بوترین، جوان 26 ساله روسی – کانادایی، در سال 2013 میلادی و کمی بعد از آشنایی با بیت کوین و در حالی که تنها 19 سال داشت، وایت پیپر اتریوم را انتشار داد. در این وایت پیپر او ایده غیرمتمرکز کردن همه چیز را ارائه داد؛ چیزی که پیش از بیت کوین و بلاکچین، قابل اجرا نبود. ویتالیک خیلی زود ایده خود را با توسعه‌ دهندگان بزرگی مانند گوین وود و چارلز هاسکینسون در میان گذاشت و کار توسعه اتریوم رسما در سال 2014 میلادی شروع شد.

در همین سال، تیم توسعه این پروژه توانست با پیش‌ فروش توکن‌ های اتر به سرمایه‌ گذاران، سرمایه لازم برای توسعه را جذب نماید. در این به‌ اصطلاح عرضه اولیه، سرمایه‌ گذاران به‌ ازای هر واحد بیتکوین، 2 هزار واحد اتر دریافت کردند. نهایتا تیم اتریوم توانست حدود 31 هزار واحد بیتکوین جذب سرمایه داشته باشد که ارزش آن در آن زمان حدود 18.4 میلیون دلار بود و سرمایه بسیار خوبی به حساب می آمد.

هدف از ایجاد ارز دیجیتال اتریوم چیست؟

اتریوم به وجود آمد تا به منظور انجام امور زندگی‌ خود به هیچ بانک، شرکت و نهاد دیگری به‌ جز خودمان نیازمند نباشیم. اتریوم یک قدم پا را فراتر گذاشته و امکان اجرای غیرمتمرکز کدهای کامپیوتری را هم فراهم کرده است تا بتوانیم به علاوه پول، سایر فرایندها را نیز غیرمتمرکز نماییم.

ارز دیجیتال اتریوم؛ اتر

نام ارز دیجیتال شبکه اتریوم، اتر است و واحد اختصاری آن ETH می باشد. این دارایی به‌ عنوان واحد پولی شبکه و همچنین روشی به منظور پرداخت هزینه‌ ها و کارمزدها در نظر گرفته شده است، لذا هر چقدر که مقبولیت شبکه اتریوم بیشتر شود، از نظر تئوری ارزش اتر هم بیشتر خواهد شد. در میان اعضای جامعه رمزارزها، به رمزارز شبکه اتریوم، همان اتریوم نیز می گویند، ولی در واقع نام آن اتر می باشد.

حتما برایتان جالب است : آموزش خرید و فروش اتریوم + راهنمای ترید ارز دیجیتال اتریوم

لذا چنانچه جایی خرید اتریوم، تحلیل اتریوم و … را مشاهده کردید، منظور همان اتر می باشد. بنابراین اتریوم یک شبکه مبتنی بر بلاکچین می باشد و اتر در حقیقت رمزارز شبکه اتریوم محسوب می شود. در حال حاضر افراد بسیاری با امیدواری نسبت به آینده اتریوم، روی این رمزارز حساب باز کرده اند. اتر را می‌ توان از سایت‌ های صرافی دیجیتالی خرید و در کیف پول های مختلف که در ادامه معرفی خواهیم کرد، ذخیره سازی کرد. البته این که چگونه باید اتریوم خریداری کنیم را نیز در ادامه مورد بررسی قرار داده ایم.

نحوه کار رمزارز اتریوم چگونه است؟

شبکه اتریوم از هزاران کامپیوتر در کل جهان تشکیل شده است که از یک دفتر دیجیتال که در حقیقت همان بلاکچین است، نگهداری می‌ نمایند. اطلاعات تراکنش‌ ها روی این دفتر دیجیتال نوشته می‌ شود و هر کامپیوتر یک رونوشت از آن را در اختیار خواهد داشت. این نودها با یکدیگر ارتباط مستقیم دارند و هر تراکنشی که به شبکه اتریوم فرستاده شود را مورد بررسی قرار می دهند تا اطمینان یابند معتبر است. توزیع این نودها موجب خواهد شد تا این شبکه یک نقطه نفوذ مرکزی نداشته باشد و این بدین معنی است که با خروج یا خطای یک نود، شبکه هیچ گونه مشکلی را تجربه نخواهد کرد.

چرا باید روی اتریوم سرمایه گذاری کنیم؟

  • ** اتریوم تنها رمزارزی به حساب می آید که در کوتاه مدت رشد آن از بیت کوین بیشتر بوده است.
  • ** اتریوم بزرگ ترین شبکه بلاکچین برای برنامه‌ های غیرمتمرکز را در اختیار دارد و دومین بازار بزرگ بعد از بیت کوین نیز به این ارز دیجیتال تعلق دارد.
  • ** با استفاده از برنامه‌ های غیرمتمرکز و استاندارد ERC20، اتریوم کاربرد های بسیاری می تواند داشته باشد و انتخاب اصلی برای توسعه‌ دهندگان ارز‌های جدید می باشد.
  • ** تمامی برنامه های غیرمتمرکز DAPP‌، قرارداد‌های هوشمند، توکن‌ های امنیتی، توکن‌ های غیرقابل تعویض یا دیگر محصولات به اتریوم احتیاج دارند تا روی بلاکچین قابلیت اجرایی شدن پیدا کنند.
  • ** امروزه رمزارز بیت کوین به سایر راه حل‌ های سطح 2 مثل شبکه لایتنینگ برای اجرای قرارداد‌های هوشمند نیاز دارد. حتی با ارتقا به این مورد باز هم تنها عملکرد ساده و هوشمند قرارداد را ارائه می‌ دهد و همچنان اتریوم برای این فرآیند انتخاب بهتری خواهد بود.
  • ** اتریوم از سال 2015 میلادی یک انتخاب پرطرفدار بوده و همچنان نیز است و امکانات خود را نشان داده است و با آپدیت اتریوم 2.0 و با تغییر به مکانیسم POS بسیار کارآمد‌تر و سریع تر شده است و از آن جایی که اتریوم آغاز به توکن سوزی کرده است، این موجب خواهد شد تا قیمت اتریوم با شیب به مراتب بیشتری افزایش پیدا کند.

نحوه استخراج ارز دیجیتالی اتریوم

اتریوم مثل سایر سرمایه گذاری ها ریسک مخصوص به خود را به همراه دارد و این بدین معنی است که امکان دارد شما هزینه کنید و امکانات لازم برای استخراج اتریوم را تهیه نمایید، اما ضرر و زیان شما از سود و هزینه‌ هایتان نیز بیشتر شود، ولی به صورت کلی به منظور استخراج اتریوم مراحل زیر را باید قدم به قدم انجام دهند؛

  • 1) در گام نخست می بایست حتما یک سیستم سخت‌ افزاری قدرتمند یا همان ریگ استخراج را تهیه نمایید. به صورت معمول این سخت‌ افزارها برای شما اندکی گران تمام خواهد شد.
  • 2) در گام بعدی می بایست حتما کیف پول مخصوص اتریوم را داشته باشید تا بعد از هر بار استخراج این رمزارز، آن را به کیف پول خود منتقل نمایید. بهتر است این کیف پول سخت افزاری باشد تا خیالتان از بابت دارایی هایتان آسوده باشد.
  • 3) در انتها نیز قادرید کار استخراج اتریوم را با اجرای نرم‌ افزار مخصوص ماینینگ و پیوستن به استخر استخراج آغاز نمایید.

نحوه خرید ارز دیجیتال اتریوم در ایران

به منظور خرید اتریوم بهترین کار مراجعه به یک سایت صرافی دیجیتالی است. کاربران ساکن ایران برای خرید اتر از یک صرافی آنلاین به صورت معمول از یکی از دو روش زیر استفاده می نمایند:

  • 1) خرید مستقیم اتر از سایت‌ های ایرانی با ریال و کارت بانکی
  • 2) خرید بیت کوین یا تتر از سایت‌ های ایرانی با ریال و کارت بانکی و در ادامه تبدیل آن به اتر در صرافی‌ های خارجی مثل بایننس

بسیار ساده می توانید با جستجوی عبارت خرید اتریوم در گوگل، وب‌ سایت‌ های ایرانی را که با ریال اتریوم به فروش می رسانند را بیابید و بعد از ثبت‌ نام در آن ها، مستقیما با کارت بانکی خود اتریوم خریداری کنید. با این وجود بعضی مواقع که نقدینگی یک صرافی پایین است یا هزینه تمام‌ شده خرید زیاد است، سرمایه‌ گذاران قادرند از روش دوم کمک بگیرند.

حتما برایتان جالب است : ارز دیجیتال etc | همه چیز درباره ارز دیجیتال اتریوم کلاسیک

این بدین معنی است که خرید بیت کوین یا تتر از سایت‌ های داخلی و در ادامه تبدیل آن به اتریوم در صرافی‌ های خارجی مثل بایننس می تواند گزینه مناسبی به حساب آید. این را در نظر داشته باشید که بیشتر صرافی‌ های بین‌ المللی به‌ علت تحریم‌ ها اجازه فعالیت به کاربران ساکن ایران نمی‌ دهند و ریسک مسدود‌ شدن حساب وجود خواهد داشت. با این وجود اکثر کاربران ایرانی امروزه آی‌ پی خود را عوض می کنند و از خدمات صرافی بایننس بهره مند می شوند.

انواع کیف پول اتریوم کدام است؟

دو کیف پول ترزور و لجر نانو اس، بهترین کیف‌ پول‌ های سرد یا همان سخت افزاری ارز دیجیتال اتریوم محسوب می شوند. شیوه استفاده از این کیف‌ پول‌ ها بسیار ساده است ولی این امکان وجود دارد که به منظور اجرای قرارداد هوشمند بر روی آن، احتیاج به نصب مورد دیگری باشد. بهترین کیف‌ پول‌ های تحت وب اتریوم هم مای اتر والت و متامسک هستند. البته کیف‌ پول‌ های تحت وب به اندازه والت های سخت افزاری مطمئن نیستند، به این خاطر که ذخیره‌ سازی آن‌ ها آنلاین می باشد و امکان هک وجود دارد.

سرمایه گذاری در ارز اتریوم

والت های نرم‌ افزاری که از نامشان مشخص است، به‌ صورت یک نرم‌ افزار بر روی سیستم شما نصب می‌ شود و با اینترنت کار می کنند. این را باید در نظر داشته باشید که باید کیف پولی را انتخاب نمایید که دارایی شما را روی حافظه گوشی‌ تان ذخیره نماید، نه روی سرور خود اپلیکیشن. بهترین والت های نرم‌ افزاری اتریوم هم، کیف پول اتومیک و کیف پول میست می باشد. بهترین کیف پول نسخه موبایل اتریوم هم، کیف پول Jaxx و کیف پول کوینومی می باشد که همگی رایگان هستند و به سادگی می توانید در آن ها ثبت نام ساده را انجام داده و از خدمات آن ها استفاده نمایید.

آیا آینده بیت کوین و اتریوم مشترک است؟

همان طور که می دانید، بیت کوین پیشگام رمزارزهاست؛ این شبکه نوعی نرم افزار روی یک بلاکچین است، ولی با این حال بیت کوین تنها یک نرم افزار است. به عنوان مثال ایمیل یکی از کاربردهای اینترنت به حساب می آید ولی تنها یکی از هزاران کاربرد این فناوری است. دکتر گاوین وود از بنیان‌ گذاران اتریوم در این خصوص عنوان کرده است؛ فرض کنید در خیابان هستید و قصد دارید تاکسی بگیرید. از اسنپ درخواست خودرو می‌ کنید و یک ماشین خودران، بدون راننده شما را سوار می‌ کند. تاکسی شما را به یک پمپ بنزین می‌ برد و هزینه سوخت را از پول مسافرهای قبلی‌ اش می پردازد.

حتما برایتان جالب است : تبدیل بیت کوین به اتریوم + راهکار عملی و ساده

این خودرو در ادامه شما را به مقصدتان خواهد رساند و کرایه سفرتان هم از کیف پول الکترونیکی شما کسر خواهد شد. هنگامی که تاکسی در حال رساندن شما به مقصد است، کاملا اتوماتیک هزینه بیمه سالیانه و بدهی ماهانه مالک خود را نیز پرداخت می کند و پس از پیاده کردن شما هم به یک تعمیرگاه می‌ رود تا عیب‌ های احتمالی اتومبیل را تعمیر نماید. شاید با خودتان این طور فکر کنید که این‌ ها صحنه‌ ای از یک فیلم علمی و تخیلی باشند، ولی این آینده جهان است. در واقع می توان این طور گفت که  قراردادهای هوشمند می‌ توانند آینده جهان را بسازند.

سرمایه گذاری در اتریوم یا بیت کوین؟

اگر واقع بین باشیم باید گفت که سهم بازار بیت کوین از اتریوم بیشتر است، حتی چنانچه اتریوم از نظر فنی بهتر باشد، بازهم بسیاری از افراد در دنیا به جای خرید اتریوم، ترجیحشان برای خرید، رمزارز بیت کوین می باشد. با این وجود آیا اتریوم در بلند مدت سرمایه گذاری بهتری نسبت به بیت کوین به حساب می آید؟ در حالی که خرید اتریوم ارزان تر است و ارزش توکن آن کم تر از بیت کوین است، الگوریتم آن از نظر فنی از بیت کوین پیشرفته تر است و توانایی پردازش با سرعت بسیار سریع تری را دارد. مثل بیت کوین، باید بدانید که اتریوم یک ارز جایگزین برای ارزهای فیات و کالاها باشد.

شما می توانید با استفاده از اتریوم هر چیزی را مورد معامله قرار دهید، ولی این قدرت اتریوم در قیاس با سایر رمزارزها نیست، تمامی آن ها می توانند این کار را انجام دهند. به هر روی شما با وجود اتریوم و خرید اتریوم، قادرید برای خرید کالا و … اقدام نمایید. اتریوم اجازه می دهد قراردادهای هوشمند وجود داشته باشد که اتریوم را با ارزش تر از بیت کوین می کند، از همین روی توصیه می شود تا برای خرید اتریوم اقدام نمایید. می توان این طور گفت که تفاوت مهم بین اتریوم و بیت کوین هدف از ارائه آن هاست. هر دو رمزارز مبتنی بر فناوری بلاکچین هستند. در واقع ارز دیجیتال، نوعی پول دیجیتال است که بین مردم دست به دست می شود و شما نیز با خرید اتریوم می توانید برای انجام معاملات ارزی و … اقدام نمایید.

آیا اتریوم یک سرمایه گذاری مطمئن است؟

همه سرمایه گذاری ها حتی خرید اتریوم و بیت کوین، نوعی ریسک را شامل خواهد شد. به شما در زمینه سرمایه گذاری توصیه می شود که تنها آنچیزی را که توانایی از دست دادن آن را دارید سرمایه گذاری نمایید. بیت کوین، اتریوم و دیگر رمزارزها هنوز هم در معرض عملکرد بازار سهام هستند، حتی چنانچه از نوسانات کم تری نسبت به گذشته برخوردار باشند، ولی با این وجود خرید اتریوم بسیار زیاد دیده می شود.

حتما برایتان جالب است : بهترین کیف پول ارز دیجیتال دسکتاپ

با این حال سودآوری اتریوم در ایجاد قراردادهای هوشمند، با این واقعیت همراه است که بسیاری از رمزرازها دیگر مبتنی بر شبکه اتریوم هستند و این بدین معنی است که اتریوم می تواند سرمایه گذاری منطقی تری از بیت کوین برای بلندمدت به حساب آید. در واقع وقتی که بازار رمزنگاری فرصت بالغ شدن داشته باشد، اتریوم سرمایه گذاری هوشمندانه تری محسوب می شود، ولی هیچ چیز را نمی توان قطعی گفت، پس در نهایت این شما هستید که انتخاب می کنید چه سرمایه گذاری در چه بازاری داشته باشید.


نتیجه گیری و کلام پایانی

جالب است بدانید که وبسایت Digitalcoinprice حداکثر قیمت اتریوم تا پایان 2021 را حدود 5 هزار دلار تخمین زده است. همچنین پیش‌ بینی آن‌ ها تا سال 2030 حدود 25 هزار دلار است. تحلیل گران بر این باورند که ارزش بازار اتریوم تا پایان سال 2025 از ارزش بازار بیت کوین بیشتر خواهد شد تا ارز دیجیتال اتریوم به صورت وسیع تری در کل دنیا مورد معامله قرا گیرد، به همین خاطر بسیاری از کارشناسان اتریوم را جزو بهترین رمزارزها برای سرمایه گذاری در سال های آتی به حساب می آورند.

همان طور که ابتدای مقاله به شما قول دادیم، در این مطلب همه چیزی که در مورد سرمایه گذاری در ارز دیجیتال اتریوم باید می دانستید را توضیح دادیم.

اگر دوست دارید همه چیز درباره سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال را یکجا یاد بگیرید، از این مطلب جامع تر پیدا نخواهید کرد.

به نظر شما سرمایه گذاری در اتریوم برای بلندمدت سودآور است؟

احسان رباط جزی
Ehsan.rj1998@gmail.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *