عرضه اولیه غزر – ساعت خرید عرضه اولیه غزر

ارسال شده در توسط احسان رباط جزی
عرضه اولیه غزر

عرضه اولیه این هفته بازار بورس همان عرضه اولیه غزر و عرضه اولیه بگیلان هستند که قرار است امروز انجام شوند. بعد از کشمکش های فراوان قرار است نماد غزر هم در لیست عرضه اولیه های سال 99 قرار بگیرد و غزر در بورس عرضه شود. عرضه اولیه غزر در حالی قرار است وارد بورس شود که صحبت پیرامون ارزش گذاری قیمت سهام شرکت هنوز هم ادامه دارد و فعالان بازار سرمایه با بررسی کامل صورت های مالی شرکت زر ماکارون ، خواهان لغو عرضه اولیه غزر در بورس هستند. عرضه اولیه جدید دیگری نیز دیروز انجام شد و فرآیند تخصیص آن به امروز موکول شد که نماد بگیلان بود. ساعت خرید عرضه اولیه غزر امروز و از ساعت 7:30 صبح تا 11:30 است و امکان تمدید آن نیز وجود دارد. غزر عرضه اولیه ابهام بر انگیزی بود که هنوز هم کشمکش ها بر سر ارزش ذاتی قیمت سهام شرکت زر ماکارون ادامه دارد.

عرضه اولیه غزر

عرضه شرکت زر ماکارون در بورس با صروصداهای بسیاری همراه بود و هر بار فعالان بازار سرمایه با فشار بر روی مقامات بورس، سعی در لغو عرضه اولیه داشتند که 2 بار تا به الآن موفق شده اند و باید دید برای سومین بار هم موفق میشوند که تخصیص سهام این شرکت را به تاخیر بی اندازند و موجبات اصلاح قیمتی سهم را فراهم کنند یا خیر. جالب است بدانید که در صورت‌های مالی غزر ابهاماتی وجود دارد. تجدید ارزیابی زمین این شرکت در سال 94 انجام شده و همچنین ماشین‌ آلات، زمین و چند ساختمان هم بابت وامی در رهن یکی از بانک‌ های کشور قرار دارند.

طبق اطلاعیه زیر، کلیه افراد دارای کد بورسی می‌توانند یک سفارش در بازه قیمتی 3775 تا 3975 تومانی ثبت کنند. حداکثر سهمیه در نظر گرفته شده برای هر فرد 150 سهم است. با توجه به میزان مشارکت مردم در عرضه های اولیه قبلی و با توجه به پیش بینی انجام شده، احتمالا در امروز به هر متقاضی 160 هزار تومان برسد، ولی همان طور که پیش تر هم گفتیم، این عرضه اولیه درحالیست که هنوز حاشیه‌ های آن ادامه دارد.

عرضه اولیه غزر

ساعت خرید عرضه اولیه غزر

همان طور که در مقدمه متن هم گفتیم، ساعت عرضه اولیه غزر امروز و از ساعت 7:30 صبح تا 11:30 است و امکان تمدید آن نیز وجود دارد.

پیام ناظر بازار درباره نماد غزر

  1. دوره ثبت سفارش از ساعت 07:30 الی 11:30 است و امکان اصلاح و یا حذف سفارش در این مدت امکان پذیر می ‌باشد.
  2. سهمیه در نظر گرفته شده برای هر کد حقیقی و حقوقی حداکثر 150 سهم و هر کد معاملاتی تنها مجاز به ارسال یک سفارش می ‌باشد.
  3. ورود سفارش در دامنه قیمتی تعیین شده (کف 37750 و سقف 39750 ریال) ، امکان پذیر خواهد بود.

عرضه اولیه غزر

عرضه اولیه بگیلان

عرضه اولیه شرکت توسعه مسیر برق گیلان هم با نماد بگیلان دیروز سفارش گذاری شد و در حال حاضر منتظر تخصیص سهام این شرکت به سفارش دهندگان هستیم. شایان ذکر است که در عرضه اولیه بگیلان 249.4 میلیون سهم برای عرضه به عموم در نظر گرفته شده و زمان عرضه اولیه بگیلان از ساعت 13 تا  17 دیروز بود. در نظر داشته باشید که سهمیه در نظر گرفته شده برای هر کد حقیقی و حقوقی حداکثر 80 سهم و هر کد معاملاتی تنها مجاز به ارسال یک سفارش می‌باشد.

با توجه به استقبال انجام شده در عرضه اولیه آبادا احتمال می رود که در این دو عرضه اولیه مشارکت بین 4.8 تا 5.6 میلیون نفری داشته باشیم. ورود سفارش در دامنه قیمتی تعیین شده (کف 22000 و سقف 24000 ریال) ، امکانپذیر است. در ادامه می توانید اطلاعیه عرضه اولیه بگیلان رو مشاهده کنید :

عرضه اولیه بگیلان

نتیجه گیری و کلام آخر

همان طور که احتمالا میدانید، سرمایه گذاری و خرید تمامی عرضه های اولیه در بورس می تواند در بلند مدت بسیار پرسود و مناسب باشد که عرضه اولیه غزر هم از این قاعده مستثنی نیست. بسیاری از افراد تنها به دنبال خرید عرضه اولیه های بزرگ مثل عرضه اولیه شستا هستند که سود بسیار زیادی حاصلشان شود، این دسته از افراد باید در نظر داشته باشند که درست است که عرضه های اولیه بزرگ برای سهامداران و خریداران عرضه اولیه سودده و مناسب است، ولی با رقم هایی مثل 150 یا 250 هزار تومان که در حال حاضر و با توجه به مشارکت بالای مردم در عرضه اولیه غزر و عرضه اولیه بگیلان نیاز است هم نمی توان سرمایه گذاری مناسبی داشت و ارزش ریالی بسیار پایینی دارد و همین عرضه های اولیه کوچک مثل غزر و بگیلان هم میتواند در بلند مدت سود خوبی را نصیب سهامداران کند، پس عرضه های اولیه را در هر ابعادی که بود و هر میزان پول که نیاز داشت در پرتفوی بورسی خود داشته باشید.

برای افرادی که خرید عرضه اولیه جدید و نگهداری آن در پرتفوی آن ها موجب شلوغ شدن پرتفو و حواس پرتی آن ها می شود این راهکار وجود دارد که در دو کارگزاری حساب داشته باشند. این بدین معنی است که به عنوان مثال شما کارگزاری آگاه رو تنها به خرید عرضه های اولیه بزرگ و کوچک اختصاص دهید و حساب کارگزاری مفید خودتان را به خرید های معمولی در تایم فریم های گوناگون اختصاص دهید.

به این صورت همه عرضه های اولیه در یک پنل برای شما عزیزان در دسترس است و می توانید به صورت بلند مدت از آن ها نگهداری کنید و پرتفوی خلوتی هم داشته باشید تا برای مدیریت پرتفوی سرمایه گذاری خودتان در بورس دچار مشکلی نشوید. زمان عرضه اولیه غزر تعیین شده است و باید دید در صورت عدم لغو مجدد عرضه غزر برای سومین بار، چه تعداد سهام به سفارش گذاران عرضه اولیه این هفته بورس با نماد غزر می رسد. همچنین منتظر تخصیص عرضه اولیه بگیلان هم هستیم.

در انتها امیدوارم از این مقاله نهایت استفاده رو برده باشید. اگر سوال یا ابهامی درباره خرید عرضه اولیه غزر و نحوه سفارش گذاری نماد غزر داشتید، حتما از بخش ارسال نظرات و دیدگاه ها سوالات خودتون رو مطرح کنید تا پاسخ شما رو در اسرع وقت بدهم.

احسان رباط جزی
Ehsan.rj1998@gmail.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *