خرید سرخطی در بورس | منظور از خرید سرخطی در بورس چیست؟

ارسال شده در توسط احسان رباط جزی
خرید سرخطی در بورس

خرید سرخطی در بورس در حال حاضر یکی از دغدغه های سهامداران و سرمایه گذاران بورسی به حساب می آید، به دلیل این که صف های خرید سهم های مختلف معمولا اجازه ورود به سهامداران خرد را نخواهد داد، لذا خرید سرخطی در بورس اینجا اهمیت پیدا خواهد کرد. حال این که اصطلاح خرید سرخطی در بورس چیست و نحوه سرخطی زدن در بورس به چه صورت است را قصد داریم در این مطلب به صورت جامع و با زبانی ساده مورد بررسی قرار دهیم و نکات طلایی و کلیدی سرخطی زدن در بورس را تحت عنوان آموزش سفارش سرخطی در بورس به شما آموزش دهیم، پس همراه ما باشید.

خرید سرخطی در بورس چیست؟

چنانچه در حال مطالعه این مقاله هستید، حتما شما هم به سرخطی زدن در بورس یا سفارش عرضه های اولیه علاقه مندید. بسیاری از افراد با خرید عرضه های اولیه و اطلاع از زمان فروش آن ها، سود های بسیار بالایی را کسب می کنند. افرادی هم وجود دارند که با استفاده از سفارشات سرخطی و قیمت های مناسب، سود های بسیار خوبی را در کوتاه مدت و میان مدت کسب می کنند. وقتی که به دلایل گوناگونی در یک سهم صف های سنگین تشکیل می شود، در زمان پیش گشایش بازار تعداد بسیاری از سرمایه گذاران تلاش می کنند تا جزو نخستین نفرات در صف باشند، در این شرایط هزاران سفارش در کسری از ثانیه به سمت هسته معاملات فرستاده خواهد شد.

حتما برایتان جالب خواهد بود : بهترین زمان خرید سهام بورسی چه موقعی است؟

لذا به این دلیل که قیمت سفارشات در صف خرید بر روی حداکثر قیمت و در صف فروش در پایین ترین قیمت تنظیم شده است، بنابراین رقابت تنها جنبه زمانی خواهد داشت که در اینجا سرخطی زدن معنا پیدا خواهد کرد. با یادگیری آموزش سفارش سرخطی در بورس و در صورت موفق شدن و خریدن آن سهم به علت وجود تقاضای زیاد در روزهای بعدی، سود بسیار مناسبی می تواند نصیب شما شود، به همین دلیل در این آموزش با هدف توزیع عدالت و برابری اقدام به نشر تمام روش های مجاز سرخطی کرده ایم تا بتوانید از آن در کارگزاری هایی که در آن ها حساب دارید استفاده کنید و در نظر داشته باشید که ترفند سرخطی زدن در بورس برای تمام کارگزاری های بورسی یکسان می باشد.

سرخطی زدن در بورس یعنی چه؟

به زبان ساده به سفارشی که در راس ساعت شروع معاملات در صف خرید یا فروش گذاشته می شود تا بتوانید در صف جایگاه بهتری داشته باشید، در اصطلاح سرخطی زدن گفته می شود. به بیانی دیگر سرخطی زدن یا سفارش سرخطی روشی از معامله در بورس است که معامله گر سفارش خود را راس ساعت ۸:۳۰ صبح در اولین لحظه آغاز ساعت کاری بازار ثبت و ارسال می کند. حائز اهمیت ترین نکته برای ارسال سفارشات سرخطی سرعت و دقت فرد و سیستم معاملاتی کارگزاری و اینترنت فرد است.

به عنوان مثال این طور فرض کنید شما بر اساس تحلیل های خود می خواهید برای خرید یک سهام مناسب اقدام کنید و این احتمال را می دهید که از اولین لحظه روع معاملات سهم مورد نظر شما قفل در صف خرید باشد، به این منظور که بتوانید سهم را خریداری کنید در صف نمانید، باید با ثبت بالاترین قیمت روز راس ساعت ۸:۳۰ اقدام به خرید سرخطی سهم مورد نظر نمایید.

در این حالت می گویند شما سهم مورد نظر را سر خطی زدید. این را در خاطر داشته باشید که سرخطی مربوط به کارگزاری است و در صورتی که کارگزاری شما هسته مناسبی داشته باشد و مسئول استیشن و کامپیوتر به درستی به سازمان متصل شده باشد، سفارش شما در بهترین زمان ممکن به هسته معاملاتی ارسال خواهد شد و احتمال اینکه آن سهم به شما تعلق بگیرد، افزایش خواهد یافت.

روش سرخطی در بورس چگونه است؟

به منظور خرید عرضه اولیه ها در بورس و همچنین خرید و فروش سهم های سنگین سفارش سرخطی در دستور کار سهامداران است. مفهوم سرخطی زدن در بورس یا همان ثبت سفارش سرخطی این است که معامله گر راس ساعت شروع معاملات سفارش خود را ثبت می کند تا در صف خرید یا فروش بهتری قرار بگیرد، به همین خاطر معامله گر می بایست راس ساعت ۸:۳۰ صبح برای خرید یا فروش سهم اقدام نماید. در حقیقت با ثبت سفارش سرخطی، خرید و فروش سهم با همان قیمت لحظه ای انجام می شود. وقتی که شما یک کارگزاری مناسب داشته باشید، توانایی ثبت و اعلام بالاترین قیمت برای خرید سرخطی را خواهید داشت.

برای ثبت سفارش روش های گوناگونی وجود دارد، اما خرید سرخطی در بورس یکی از آسان ترین روش های نوع سفارش در بازار های مالی مثل بورس محسوب می شود که البته با توجه به قیمت های لحظه ای بازار قابل انجام می باشد. توجه کنید که با ثبت سفارش سرخطی گاها موجب تغیر قیمت سهام خواهید شد، به این صورت که شما با ثبت بالاترین قیمت برای یک سهم می توانید تاثیر زیادی در تغییر قیمت آن سهم داشته باشید. لذا ممکن است سفارش سرخطی شما تغییر زیادی در قیمت این سهم ‌ها ایجاد کند.

ترفند سرخطی در بورس

نکته مهمی که باید در نظر داشته باشید این است که برای سفارش سرخطی در بورس ، دانلود و یا خرید روبات سرخط خرید در بورس نیازی نمی باشد. روشی که برای تمام کارگزاری های بورسی مانند؛ مفید، فارابی، آگاه و … کار می کند را در متن ذکر کردیم. به صورت خلاصه این روش بدین صورت است که ابتدا حدود 10 سفارش را قبل از شروع بازار ثبت کنید. 10 ثانیه قبل از شروع بازار یک سفارش را ارسال نمایید تا رد شود، سپس 3 ثانیه مانده به زمان مجاز ارسال سفارش‌ها باقی سفارشات خود را ارسال کنید. در نظر داشته باشید که روش سرخطی در بورس که عنوان شد، برای تمام کارگزاری های بورسی از جمله آگاه، فارابی، مفید و … کارایی برابری خواهد داشت.

نرم افزار ارسال سفارش سرخطی در بورس

شما به دانلود نرم افزار ارسال سفارش سرخطی در بورس نیاز ندارید، به خاطر این که بر اساس اخطار های کارگزاران به مشتریان خود استفاده از این نرم افزارها برای ارسال سفارش های سرخطی مجاز نیست. جالب است بدانید که هشدار یکی از کارگزاری ها به کاربرانی که از این روش استفاده می کردند بدین شرح است که؛ استفاده از هر نرم افزاری به غیر از سامانه هایی که توسط سازمان بورس دارای مجوز نیستند از لحاظ امنیتی مورد تایید نیست.

حتما برایتان جالب خواهد بود : نحوه خرید و فروش سهام | آموزش معامله سهام بصورت آنلاین در بورس

استفاده از نرم افزار های متفرقه مانند بات های سرخط گیری، نرم افزارهای سرخط گیری که نه تنها به سرقت لطلاعات کاربران می پردازند، باعث اختلال در سامانه های کارگزاری و هسته معاملات خواهند شد و از دیدگاه مرکز نظارت بر امنیت اقدام به حمله داس است و مشتری ناخواسته قصد اختلال در سیستم را داشته است و پیگرد قانونی به همراه خواهد داشت.

به ربات های سرخطی میتوان اعتماد کرد؟

اخیرا در شبکه های اجتماعی ربات هایی تبلیغ می شود تحت عنوان ربات های سرخطی. این ربات ها با دریافت نام کاربری و رمز عبور شما به پرتفوی شما دسترسی پیدا خواهند کرد. از آنجایی که این ربات ها نه به هسته سازمان و نه کارگزاری دسترسی دارند، امکان انجام سرخطی وجود ندارد و تنها اقدام به دستکاری و یا کلاهبرداری از پرتفوی شما می کنند، لذا به هیچ عنوان به این ربات ها اعتماد نکنید.

بهترین کارگزاری برای خرید سرخطی در بورس

انتخاب کارگزاری مناسب برای انجام معاملات در بازار بورس از اهمیت بسیاری برخوردار است. حتی انتخاب یک کارگزاری مناسب می تواند عمل سرخطی زدن را به بهترین شکل ممکن پیش ببرد، به این دلیل که بعضی از کارگزاری ها از هسته مناسبی برخوردارند و به موقع و به بهترین شکل ممکن به سازمان بورس متصل شده و عمل سفارش را در همان ثانیه های ابتدایی معاملات به بهترین شکل ممکن انجام خواهند داد.

استفاده از بهترین کارگزاری ها به منظور معامله در بورس ضروری است، به خاطر این که برخی از سهم های موجود در بازار دارای صف های سنگین خرید یا فروش هستند، این سهم ها به دلیل حجم بالای معاملات تاثیر زیادی در شاخص کل بورس خواهند گذاشت و اغلب مورد حمایت شرکت های دولتی هستند، از همین روی می بایست از کارگزاری هایی استفاده کرد که بتوانند با انجام دادن عمل سرخطی این سهم ها را به پرتفوی ما اضافه کند تا از سود حاصل از این سهم ها بی نصیب نمانیم. یک کارگزاری خوب بورس برای انجام این عمل سرخطی زدن باید قابلیت های زیر را دارا باشد:

  • ** تنوع در خدمات کارگزاری : یک کارگزاری خوب بورس باید انواع خدمات را به مشتری برساند تا دیگر به دیگر کارگزاری ها یا نماد ها احتیاجی نداشته باشد.
  • ** کارمزد کم : کارگزاری ها در قبال معامله و عملی که برای مشترین خود انجام می دهند، قسمت کوچکی از معاملات را به عنوان هزینه کارمزد به خود اختصاص می دهند، از همین روی هر کارگزاری که بتواند هزینه کارمزد کمتری را بردارد برای انجام سرخطی زدن و ثبت سفارش مناسب تر است.
  • ** پشتیبانی مناسب : هر کارگزاری که بتواند پشتیبانی بهتری را برای مشتریان خود داشته باشد مناسب تر از دیگر کارگزاری ها خواهد بود.
  • ** سیستم معاملاتی خوب و بدون قطعی، کندی و هنگی : یک صرافی یا کارگزاری مناسب باید از یک سیستم معاملاتی پیشرفته برخوردار باشد تا بتواند سفارش ها را به بهترین شکل به سازمان ارسال کند و عمل خرید و فروش را به بهترین شکل ممکن انجام دهد.
  • ** دسترسی آسان به پشتیبانی : در هر صورت و هر زمانی این کارگزاری در دسترس مشتریان خود باشد.

نکته : این ها تنها چند نمونه از قابلیت های یک کارگزاری خوب به منظور انجام این عمل و خرید و فروش سهام است، شما با تحلیل ویژگی های یک واسط یا کارگزاری قادرید بهترین آن ها را انتخاب کنید. همچنین شما قادرید از اینترنت پر سرعت و سرورهای مجازی بورس در راستای سرخطی زدن استفاده نمایید. تقریبا تمام روش های سرخطی زدن برای تمامی کارگزاری ها برابر می باشد.

امکان موفقیت خرید سرخطی در بورس چقدر است؟

قبل از شروع معاملات و باز شدن بازار، بالاترین قیمت برای سهم مشخص می باشد. یعنی بعد از باز شدن بازار و خرید اولیه ممکن است سهم با افت قیمتی مواجه شود. البته این اتفاق تنها مربوط به سهم‌ هایی است که صف خرید شده ‌اند. لذا برخی سهامداران این نمادها، به طمع نوسان ‌گیری برای فروش پیش از شروع معاملات اقدام می کنند تا با باز شدن بازار دوباره سهم را با قیمت پایین ‌تر بخرند که البته برای این سهم‌ ها کار بسیار ریسک داری است. برخی از سهامداران نیز سهم را در قیمت ‌های خیلی پایین‌ تر خریده اند و به سود مورد نظرشان رسیده ‌اند و حالا قصد دارند سهم مورد نظر را به فروش برسانند.

بعضی از سهامداران به پول نقد نیاز دارند و راهی جز فروش سهم ندارند، پس تمامی این شرایط، فرصت را برای شما به وجود می آورد تا با سرخطی زدن به این سهام ارزشمند ورود نمایید. حائز اهمیت ‌ترین عامل در سرخطی زدن، سرعت عمل است. در این مسیر حتما از داشتن اینترنت پرسرعت اطمینان یابید و اگر کارگزاری بازی در می ‌آورد، در اولین فرصت به فکر تعویض آن باشید. در خاطر داشته باشید که برای سرخطی زدن نباید قیمت دلخواه را وارد کنید، بلکه بالاترین قیمتی که در صفحه کارگزاری قابل ‌مشاهده هست را وارد کنید، تا شانس موفقیت شما افزایش یابد. ممکن است با این روش دو سه روز در منفی بمانید، اما نگران نباشید، حالا شما یک سهام ارزشمند دارید که در کم ترین زمان بیشترین سودها را برای شما به ارمغان خواهد آورد.


 نتیجه گیری و کلام آخر

به منظور سرخطی زدن در بورس، معیارهای زیادی وجود دارد مانند؛ انتخاب یک کارگزاری بسیار مناسب که زیر ساخت ‌های مورد نیاز برای ارائه خدمات به کاربران و مشتریان زیادی که دارند را داشته باشد. بنابر اعلام وب داده، بعد از کارگزاری مهم ‌ترین معیار داشتن یک اینترنت پر سرعت است که بتوان سریع ‌تر و زودتر از دیگران درخواست خود را فوری و سرخطی ثبت نمایید که سرور مجازی بورس بهترین انتخاب برای داشتن یک اینترنت پر سرعت است.

استفاده از یک اینترنت پر سرعت با پینگ پایین به کارگزاری های بورس استفاده نمایید. در ایران به ویژه در سال های اخیر، پیشرفت چشمگیری در سرعت اینترنت شرکت های اینترنت را شاهد بوده ایم، اما با وجود پیشرفت های موجود هنوز هم هستند افرادی که سرعت اینترنت پایینی دارند و یا مشکل پینگ به کارگزاری های بورس را دارند. ساعت زمانی که برای عرضه اعلام می شود را مبنا قرار ندهید، چنانچه به شما اعلام می شود 8:30 بازار برای خرید باز می شود یا عرضه ای انجام می شود، شما از ساعت 8:29:30 شروع به کلیک کردن و ارسال سفارشاتی که از پیش آماده کرده اید، کنید. عواملی که موجب این تغییر ساعت می شود اختلاف ساعت سرور بورس ایران و سرور مجازی بورس یا کامپیوتر شماست که میتواند به نفع شما باشد.

در پایان امیدوارم از این مقاله با عنوان خرید سرخطی در بورس نهایت استفاده رو برده باشید.

همچنین اگر در مورد روش سرخطی در بورس و انتخاب بهترین کارگزاری برای سرخطی سوالی داشتید، تجربه‌ ای کسب کرده ‌اید یا اینکه مشکلی دارید، حتما در بخش دیدگاه ها که در ادامه مشاهده می کنید، بنویسید تا پاسخ دهم.

احسان رباط جزی
Ehsan.rj1998@gmail.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *