ارز دیجیتالی فانتوم + آینده ارز فانتوم

ارسال شده در توسط احسان رباط جزی
ارز دیجیتالی فانتوم

آیا میدانید که ارز دیجیتالی فانتوم چیست و چطور کار می کند؟ ارز دیجیتالی فانتوم یکی از آینده دارترین رمزارزها در حوزه کریپتوکارنسی می باشد که چند وقتی می شود که سروصدای زیادی بپا کرده است. لذا در این مطلب سعی می کنیم در مورد استخراج ارز دیجیتال فانتوم ، نحوه خرید ارز دیجیتال فانتوم ، کیف پول ارز دیجیتال فانتوم و آینده ارز فانتوم صحبت کنیم و امیدواریم که بتوانیم همه چیز در مورد ارز دیجیتال فانتوم را پوشش دهیم تا بدانیم رمز ارز فانتوم چیست و آیا برای سرمایه گذاری مناسب است یا خیر، پس با ما تا انتها همراه بمانید.

ارز دیجیتالی فانتوم

ابتدا در پاسخ به این سوال که ارز دیجیتال فانتوم چیست باید گفت که فانتوم شاخص‌ ترین محصول پروژه فانتوم در بلاکچین اختصاصی خودپ به حساب می آید که ایده اولیه راه‌ اندازی آن با یک پروژه بلندمدت و جاه‌ طلبانه ترکیب شده است. به صورت کلی هدف اصلی پروژه فانتوم، راه‌ اندازی یک بلاکچین قدرتمند با سرعت و امکانات متفاوت به نسبت نسل‌ های قبلی بلاکچین می باشد. تیم توسعه دهنده این پروژه با راه‌ اندازی بلاکچین فانتوم می خواهند در بلندمدت، بستر توانمندی برای قراردادهای هوشمند طراحی کنند که به یک سیستم عصبی برای شهرهای هوشمند در آینده بدل شود!

استفاده از تکنولوژی پیشرفته DAG، پروژه را در زمینه انجام تراکنش‌ های فوری با هزینه‌ ای بسیار پایین و همچنین با مقیاس‌ پذیری بسیار بالا به یکی از بهترین پروژه های کریپتوکارنسی تبدیل کرده است. درباره فعالیت های این تیم این نکته را هم باید در نظر داشته باشید که تمرکز آن‌ ها بر روی ساخت یک ماشین مجازی با عملکردی قوی برای اجرای ایمن و مطمئن قراردادهای هوشمند می باشد و نکته مهم تر این که صحبت درباره اجرایی‌ شدن چنین ایده‌ های بلندپروازانه‌ ای آسان است، ولی به اجرا درآوردن و محقق‌ شدن این اهداف بزرگ کار چندان ساده ای نخواهد بود.


در صورتی که تمایل دارید در ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین، اتریوم و … سرمایه گذاری امن کنید و از امتیاز 10 درصد تخفیف کارمزد در معاملات رمزارزها بهره مند شوید، میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید؛

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال


در این مطلب ابتدا هدف اصلی پروژه فانتوم را به دقت بررسی می کنیم تا دید خوبی نسبت به آینده این ارز دیجیتال پیدا کنیم و در ادامه نیز در مورد استخراج ارز فانتوم، خرید ارز دیجیتال فانتوم، کیف پول هایی که می توانید ارز فانتوم را در آن ها ذخیره کنید، آینده این رمزارز و همین طور این که اصلا سرمایه گذاری در فانتوم در حال حاضر مناسب است یا خیر صحبت خواهیم کرد تا هیچ نکته ای نباشد که در مورد رمز ارز فانتوم نگفته باشیم.

هدف اصلی پروژه FANTOM چیست؟

در واقع می توان ماموریت اصلی پروژه فانتوم را ایجاد سازگاری و اجماع میان کل ارگان‌ های معامله در کل دنیا دانست، تا بدین وسیله بتوان اکوسیستمی ایجاد کرد که امکان انجام معاملات را در زمان واقعی فراهم کند و همین طور بتواند اشتراک داده را با هزینه های به مراتب کمی انجام دهد. به منظور رسیدن به اهدافی که گفتیم، شبکه اصلی فانتوم در سال 2019 راه اندازی شد. چنانچه بخواهیم به بنیان گذاران این پلتفرم اشاره کنیم باید گفت که پروژه اصلی این ارز توسط دانشمند کامپیوتر کره جنوبی دکتر Ahn Byung Ik راه اندازی و پایه ریزی شده است.

تیم پشتیبان فانتوم تجربه زیادی در زمینه توسعه بلاک چین تماما یکپارچه دارند و هدف آن ایجاد یک پلت فرم قرارداد هوشمند است که مقیاس پذیری، تمرکززدایی و امنیت را بهبود می بخشد. در نظر داشته باشید که تیم Fantom متشکل از مهندسان متخصص، دانشمندان، محققان، طراحان و کارآفرینان است. فانتوم از نظر دامنه پروژه، به پروژه هارمونی شباهت های زیادی دارد و ساختار آن بر اساس DAG ساخته شده است و به COTI وابسته می باشد.

رمزارز فانتوم مزایای بسیاری دارد که در این بین می توان به گسترش پذیری و سرعت بسیار بالاتر آن نسبت به سایر ارزهای دیجیتالی و از جمله بیت کوین، اشاره داشت. از دیگر قابلیت های فانتوم که در حقیقت مشخصه آن هم محسوب می شود، می توان به امکان اجرای چندین تراکنش همزمان اشاره داشت. همچنین ارز دیجیتالی فانتوم از امنیت بیشتری نسبت به دیگر ارزهای دیجیتالی برخوردار است. لذا در خصوص امنیت سیستم باید این را هم بیان کنیم که Fantom از انواع سفارشی الگوریتم اثبات سهام برای ارائه خدمات و ایمن سازی شبکه خود بهره می گیرد که به عنوان Lachesis شناخته می شود که نمونه ای از مکانیزم اجماع به اصطلاح ناهمزمان تحمل خطای بیزانسی به شمار می رود.


حتما برایتان جالب است : ارزهای دیجیتال آینده دار 2022 که اگر نخریم، باختیم!


با حذف رهبری بین شرکت‌ کنندگان شبکه، Fantom از خطر حمله کم‌ هزینه جلوگیری می‌ کند و این در حالی است که شرط‌بندی انگیزه‌ های کاربران بیشتری را برای امنیت عملیات با استفاده از ذخایر توکن FTM اضافه می‌ کند. به بیانی دیگر فانتوم با استفاده از پروتکل اجماع Lachesis می‌ تواند بسیاری از گره‌ ها را در یک محیط بدون منبع و باز، پشتیبانی نماید و بدین صورت امنیت سیستم را تضمین کند.

استخراج ارز دیجیتال فانتوم امکانپذیر است؟

با توجه به این موضوع که پلتفرم فانتوم از الگوریتم اثبات سهام یا همان PoS استفاده می نماید. در حقیقت پاسخ به این سوال منفی می باشد و توکن فانتوم را نمی توان ماین کرد، چرا که برای استخراج لازم است که آن رمزارز از الگوریتم اثبات کار یا PoW استفاده کند. اما در مورد استخراج و به دست آوردن ارز فانتوم باید این را هم گفت که شما می توانید از طریق استیک کردن ارز دیجیتال فانتوم، به صورت ثابت کسب درآمد کنید و واحدهای جدیدی از همین ارز را بدون استفاده از سخت افزاریهای مختلف به دست آورید.

نحوه خرید ارز دیجیتال فانتوم

توکن FTM را می توانید در صرافی های مختلفی مثل بایننس، کوکوین، گیت، هات بیت، ماندالا اکسچنج، FTX و Bitfinex مورد معامله قرار دهید. فانتوم در صرافی‌ های غیرمتمرکزی مثل بایننس دکس، یونی سواپ، سوشی سواپ، پنکیک سواپ و 1inch Exchange هم برای معامله لیست شده اند و اگر امکان احراز هویت و خرید از صرافی های متمرکز را ندارید، این صرافی های غیر متمرکزی که نام بردیم، می توانند گزینه های مناسبی برای خرید و فروش ارز دیجیتال فانتوم و سایر رمزارزها باشند.

کیف پول ارز دیجیتال فانتوم

شما می توانید کوین شبکه فانتوم را در کیف پول رسمی شبکه فانتوم یعنی PWA wallet یا fWallet نگهداری کنید. البته به این موضوع هم توجه داشته باشید که با استفاده از این کیف پول تنها قادرید ارزهای دیجیتال مبتنی بر شبکه اصلی فانتوم را نگهداری کنید و برای توکن‌ های ERC20 و BEP2 باید از سایر کیف پول ها استفاده کنید که البته این کار خیلی هم منطقی نمی باشد و شما می توانید تمامی دارایی های دیجیتالی خود را در یک کیف پول ذخیره سازی نمایید که از جمله این کیف پول‌ ها می‌ توان به موارد زیر اشاره داشت :

  • ** متامسک
  • ** مث ولت 
  • ** OKEx
  • ** توکن پاکت
  • ** تراست ولت 
  • ** کوین بیس ولت 
  • ** کیف پول سخت‌ افزاری لجر نانو اس و نانو ایکس

همه چیز در مورد ارز دیجیتال فانتوم

آینده ارز دیجیتال فانتوم

با توجه به این که دید کوتاه‌ مدت همه تحلیل‌ گران به رمزارز fantom با توجه به وایت پیپر پروژه فانتوم، مثبت است، شرایط پایدار این ارز در روندهای اخیر، می‌ تواند سیگنال مثبت برای ثبات قیمت یا حتی افزایش قیمت ارز دیجیتالی فانتوم باشد. البته این را هم باید در نظر داشت که در بازار کریپتوکارنسی، هیچ پدیده‌ ای به صورت دقیق و کامل، قابل پیش‌ بینی نمی باشد و ما نمی‌ توانیم مدعی شویم که رشد و آینده ارز دیجیتال فانتوم مطمئنا با همین روند در سالیان آتی هم ادامه پیدا خواهد کرد، ولی به صورت کلی می توان گفت که روند این ارز و به شکل کلی کل بازار کریپتو در میان مدت و بلندمدت صعودی است و رمزارز فانتوم هم در بین این صعودها، می تواند ارزش بازار و قیمت خود را افزاش دهد، لذا با احتیاط می‌ توان تخمین زد که در سال‌ های آینده هم همچین روندی هرچند با شیب ملایم تر ولی می تواند ادامه پیدا کند.


حتما برایتان جالب است : ارزهای دیجیتال آینده دار 2022 که اگر نخریم، باختیم!


البته چنانچه اتفاق خاصی را در بازار شاهد نباشیم و ارزش‌ هایی که بلاکچین در اختیار کاربران قرار می دهد، مثل حال حاضر برای فعالان بازار بلاکچین و کریپتو جذابیت داشته باشد. در این حالت مطمئنا شاهد جهش های قیمتی در این ارز و کل بازار کریپتو خواهیم بود. لذا اگر بخواهیم دیدمان به سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال و به خصوص فانتوم را مثبت نگه داریم، می توان پیش بینی کرد که این ارز حتی تا 4 برابر هم افزایش قیمت را تجربه خواهد کرد و این بدین معنی است که سرمایه‌ گذاری در فانتوم می تواند بازده بسیار بالایی در آینده به همراه داشته باشد. البته بهتر است نیم نگاهی به آن روی سکه داشته باشیم که امکان دارد شیب صعودی فانتوم و سایر ارزها در سال های آتی کند و حتی منفی شود، لذا مدیریت سرمایه در این زمان می تواند کارایی بسیاری داشته باشد. در ادامه به پیش بینی قیمت ارز دیجیتال فانتوم در سال های آتی خواهیم پرداخت؛

پیش بینی قیمت فانتوم در سال 2022 : چنانچه روند صعودی ادامه پیداکند، قیمت ارز فانتوم تا پایان سال 2022 میتواند به 15 دلار هم برسد. البته باید در نظر داشت که این پیش بینی ها از نظر قیمتی کاملا خوش بینانه بیان شدهاست، ولی بدون تردید در بدترین شرایط هم برای آینده دورتر در دسترس خواهد بود.

پیش بینی قیمت فانتوم در سال 2023 : چنانچه FTM سطح پشتیبانی را در حدود 200-MA نگه دارد، میانگین متحرک بلندمدت 200 روز، خریداران زمان و ثبات کافی دارند تا ماموریت حمله بعدی را در سطح حیاتی 40 دلار انجام دهند و این موضوع موجب خواهد شد تا از کاهش قیمت این رمزارز جلوگیری شود و روند صعودی همچنان ادامه پیدا کند.

پیش بینی قیمت فانتوم در سال 2024 : با توجه به آخرین پیش بینی ها، پیشرفت‌ ها و بروزرسانی تحلیل ها، کاربران و سرمایه گذاران این پروژه می توانند انتظار مشارکت و ادغام‌ های بسیاری را در حدود سال 2024 داشته باشند تا آینده ارز دیجیتال فانتوم را روشن تر از پیش نماید. به علاوه این امکان وجود دارد که قیمت FTM را در بازار رمزارزها بیشتر شود و حتی در بهترین حالت می تواند به حدود قیمتی 52 دلار نیز برسد.

پیش بینی قیمت فانتوم در سال 2025 : آینده ارز دیجیتالی فانتوم سال 2025 نیز روشن است و می توان قمیت 75 دلار را برای فانتوم پیش بینی کرد. با این وجود دستیابی به این سطح برای FTM خیلی سخت نخواهد بود، چرا که این پروژه پتانسیل زیادی برای رشد و افزایش قیمت خواهد داشت.

آیا سرمایه گذاری در رمزارز فانتوم خوب است؟

چنانچه با امید افزایش 10 هزار درصدی قیمت فانتوم در سال آینده قصد سرمایه گذاری در این ارز را دارید، کاملا در اشتباهید. به احتمال زیاد تنها گمانه‌ زنی‌ ها در مورد قراردادهای هوشمند موجب افزایش قیمت فانتوم شده باشد و این را هم باید در نظر گرفت که هیچ تضمینی داده نشده است که این قیمت و رشد ادامه دار باشد، ولی از آنجا که بازار در کوتاه مدت به شدت غیرقابل پیش‌ بینی شده است، منطقی به نظر می رسد که روی عملکرد فانتوم در بلند مدت تمرکز داشته باشید و نه در بازه های زمانی کوتاه تر. به صورت کلی مواردی که در این مقاله بررسی کردیم، نشان می دهد که فانتوم از قدرت فاندامنتالی نسبتا خوبی برخوردار است و این موضوع در کنار اینکه تیم مدیریتی خوبی در حال کار روی این پروژه هستند، می تواند پتانسیل قوی این ارز برای رشد و توسعه در آینده را اثبات کند.


حتما برایتان جالب است : ارزهای دیجیتال آینده دار 2022 که اگر نخریم، باختیم!


علاوه بر این ارز دیجیتالی فانتوم از سمت سرمایه‌ گذاران معتبری مثل آلامدا ریسرچ و HyperChain Capital نیز حمایت شده است. امروزه فانتوم در فضای بسیار رقابتی قرار دارد و رقبای اتریوم مثل  کاردانو، سولانا، پولکادات و … همگی سعی در شکست یکدیگر دارند و هر کدام از سرعت بالا و هزینه‌ های پایین تراکنش خود به عنوان مزیت اصلی پروژه خود یاد می کنند. به احتمال زیاد 5 یا 6 مورد از این پروژه ها می توانند به عنوان برنده این بازی در سال های آتی نیز در رقابت حضور داشته باشند و سایر پروژه ها را پشت سر بگذارند، از همین روی فانتوم نیز از شانس زیادی برای موفقیت در این نبرد برخوردار است.


نتیجه گیری و کلام پایانی

با توجه به مواردی که درباره ارز دیجیتال فانتوم بیان کردیم، به نظر می‌ رسد سرمایه‌ گذاری و استیک ارز دیجیتالی فانتوم مناسب باشد. همچنین رشد قیمتی فانتوم و قرارگیری بین 50 ارز دیجیتال برتر دنیا در کمتر از چند سال، خود گواهی دیگر بر پیشرفت عظیم این پروژه در بازارهای مالی و آینده روشن آن در سال های پیش روست. البته این امر بدون درنظرگرفتن پاداش‌ های استیک در این شبکه و تنها با بررسی گذشته و افق پیش روی پروژه بیان شده است. منافع حاصله از استیک رمزارز فانتوم یا شرکت در تأیید تراکنش‌ های آن به عنوان یک نود، یک منفعت شخصی محسوب می شود و در تحلیل ورود به سرمایه‌ گذاری یا عدم ورود به آن در نظر گرفته نمی شود.

همان طور که گفتیم، هدف نهایی این مجموعه نفوذ به کل دنیا از طریق ایجاد یک اکوسیستم قدرتمند در صنعت بلاکچین می باشد و هر اکوسیستمی که بتواند با نوآوری‌ ها و تکنولوژی‌ های جدید خود، احتیاجات روز بشر را با سرعت بیشتر و تمام کمال تر پاسخ دهد و می تواند رقابت بین پروژه ها را برنده شود و توسعه پیدا کند. این انقلاب بزرگ در صورت تحقق، از پرداخت‌ های آنی و سراسری، اقتصاد تمام دیجیتالی، احراز هویت و شناسایی، اینترنت سراسری و جهانی تا تمام جنبه‌ های زندگی روزمره جوامع بشری نفوذ می کند و این تحول بزرگی در زندگی بشر خواهد بود.

در صورت تحقق اهداف بزرگ پروژه فانتوم، رمزارز فانتوم یکی از قدرتمندترین سرمایه‌ های دیجیتالی در بازار کریپتو خواهد شد که به غیر از معاملات بزرگی که با آن صورت می پذیرد، خیل عظیمی از نیازهای اقتصادی و اجتماعی را نیز پاسخگو خواهد بود، ولی مجددا این را تکرار می کنم که تمام این گفته‌ ها منوط به ادامه روند رو به رشد بازار کریپتوکارنسی و همین طور پیروزی پروژه یادشده است و در صورت شکست یا نوآوری دیگر بلاکچین‌ ها یا ظهور شبکه‌ های جدیدی که سریع تر و کم هزینه تر باشند، آینده فانتوم و یا دیگر رمزارزها را با ابهام گره خواهد زد.

همان طور که ابتدای مقاله به شما قول دادیم، در این مطلب به معرفی ارز دیجیتال فانتوم پرداختیم و همه چیز درباره ارز فانتوم را بررسی کردیم.

همچنین اگر دوست دارید ارز ديجيتال پالی گان چیست و چه آینده ای دارد ، توصیه می کنم حتما این مطلب آموزشی را بخوانید.

در مورد ارز دیجیتالی فانتوم هر سوالی دارید در بخش دیدگاه ها بنویسید تا شخصا پاسخ بدم؛

احسان رباط جزی
Ehsan.rj1998@gmail.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *