استخراج مونرو با کارت گرافیک + راهنمای استخراج 100% رایگان

استخراج مونرو با کارت گرافیک

استخراج مونرو با کارت گرافیک چگونه است؟ استخراج ارزهای دیجیتال در حال حاضر در دنیا و همین طور ایران یکی از سرمایه گذاری های بسیار پرسود و کم دردسر است و همواره افراد به دنبال راه اندازی و خرید سیستم های استخراج برای ارزهای دیجیتال مختلف هستند و ما در این مطلب قصد داریم در خصوص استخراج ارز مونرو صحبت کنیم. استخراج مونرو با کارت گرافیک و همچنین با سیستم های خانگی و اسیک ها امکان پذیر است. جالب است بدانید که کامپیوترهای شخصی نیز قادرند در شبکه استخراج مونرو حضور داشته باشند، هرچند که هیچ وقت استخراج با سیستم های شخصی مثل کامپیوترها، لپ تاپ ها و گوشی های شخصی را برای استخراج ارز دیجیتال مناسب نمی دانیم، ولی به هر حال با سیستم های خانگی هم می توان برای استخراج مونرو اقدام کرد. این مطلب آموزش استخراج مونرو با کارت گرافیک را به زبان ساده و 100% رایگان در اختیار شما قرار می دهد، پس ادامه مطلب رو از دست ندهید.

آموزش استخراج مونرو با کارت گرافیک

به منظور استخراج مونرو شما به کارت های گرافیک قدرتمند احتیاج خواهید داشت. به صورت معمول جهت ماین چندین کارت قدرتمند را بر روی یک ریگ سوار می کنند و به وسیله رایزر آنها را به مادر برد متصل می کنند. پیش از تهیه کارت گرافیک حتما باید به سه فاکتور بسیار مهم توجه داشته باشید؛ هش ریت کارت گرافیک، مقدار توان مصرفی و قیمت کارت گرافیک که همگی باید در نظر گرفته شوند. با بررسی این سه مورد و ارزیابی درآمد ماینر به وسیله وب سایت cryptocompare.com به اطلاعات دقیقی از میزان بازگشت سرمایه و میزان سود آوری خواهید رسید.


در صورتی که تمایل دارید در ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین، اتریوم و … سرمایه گذاری امن کنید و از امتیاز 10 درصد تخفیف کارمزد در معاملات رمزارزها بهره مند شوید، میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید؛

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال


به منظور راه اندازی ریگ همه کارت ها از یک برند باید باشند، کارت های AMD هش ریت بهتری به نسبت قیمتشان دارا هستند. به منظور راه اندازی ریگ ماینینگ ابتدا به شاسی آن نیاز خواهید داشت. به این نکته توجه داشته باشید که برای نصب و اسمبل کردن ریگ همچنین برای نصب ویندوز و راه اندازی سیستم حتما از یک کارشناس کمک بگیرید و هرچقدر فنی هستید و ای این مسائل سر در میاورید، بگذارید کسی که در این کار تخصص دارد این کار را انجام دهد. در گام بعدی به کمک رایزر ها باید کارت های گرافیک را روی ریگ سوار کرده و آن ها را به مادر برد وصل نمایید.

پپیشنهاد می کنیم از مادر بورد های مخصوص ماین کمپانی بایو استار مدل TB360-BTC Expert استفاده نمایید که شامل 17 پورت pci express است. رم حداقل 4 گیگابایت و یک سی پی یو سطح متوسط هم نیاز خواهید داشت. به منظور تهیه پاور بایستی مصرف برق کارت ها، مادر برد و سی پی یو را جمع کرده و پاور مورد نساز با مصرف ریگ تهیه کنید. پاور GREEN GP1200B-OCPT به صورت معمول انتخاب مناسبی برای راه اندازی ریگ های ماینینگ به حساب می آید. جهت استخراج در استخر ماینینگ گیت در ابتدای امر باید در سایت استخر ثبت نام نمایید و در ادامه نرم افزار استخراج را بر روی کامپیوترتان نصب نمایید. در ادامه ابتدا خواهیم گفت که مونرو چیست و سپس به استخراج ارز مونرو با کارت گرافیک می پردازیم.

ارز مونرو چیست؟

مونرو دقیقا مثل بیت ‌کوین یک ارز دیجیتال می باشد که برای پرداخت و دریافت مبالغ کارایی دارد. این طور فرض کنید احسان قصد دارد 100 دلار به شایان بدهد و برای این کار می‌ تواند از بیت ‌کوین، لایت کوین و مونرو استفاده کند. حال سوال اینجاست که چرا احسان باید مونرو را ترجیج دهد؟ در پاسخ می توان گفت که چنانچه احسان و شایان بخواهند این تراکنش مخفی و غیرقابل ردگیری باقی بماند، بهترین گزینه مونرو خواهد بود.

چنانچه این تراکنش در بیت‌ کوین انجام شود، در شبکه ثبت شده و تمام افراد حاضر در آن قادرند آن را مشاهده کنند. همه می‌ توانند فرستنده و دریافت‌ کننده را ببینند و این موضوع بدین معنی است که تراکنش‌ ها در بیت ‌کوین عمومی است. اگرچه بیت ‌کوین یک ارز غیرمتمرکز محسوب می شود، ولی این دلیل بر خصوصی بودن آن نیست. مونرو از آن طرف هم غیرمتمرکز و هم خصوصی است، در حقیقت تکنولوژی این ارز دیجیتال این امکان را در اختیار کاربران قرار می دهد که به صورت کامل ناشناس عمل کنند و تراکنش ‌های غیرقابل ردگیری انجام دهند.

حتما برایتان جالب است : مضرات استخراج بیت کوین برای کامپیوتر | ناگفته های استخراج

چنانچه در مثالی که در مورد آن صحبت کردیم احسان و شایان از مونرو استفاده نمایند، تنها کسانی که از این تراکنش خبر دارند همین دو نفر خواهند بود و هیچ فرد دیگری در شبکه مونرو متوجه نخواهد شد که همچنین انتقالی انجام شده است. این قابلیت و خصوصی بودن مونرو یکی دیگر از دلایلی است که موجب شده است XMR در بین مردم طرفداران بسیاری پیدا کند، چرا که بسیاری از کاربران نمی خواهند که کسی در مورد تراکنش ‌های آن‌ ها بداند. علاوه بر حریم خصوصی، این ارز دیجیتال امکانات خاص دیگری نیز دارد که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت ولی ابتدا به این سوال پاسخ می دهیم که برای استخراج مونرو حتما باید دستگاه ماینر داشته باشیم یا روش های دیگری نیز وجود دارد.

استخراج مونرو به ماینر‌های ASIC نیاز دارد؟

دستگاه ASIC یک نوع سخت ‌افزار به حساب می آیند که برای استخراج بیت ‌کوین مورد استفاده قرار می گیرند. یک ASIC می ‌تواند چندهزار دلار قیمت داشته باشد و علاوه بر آن نگهداری و هزینه‌ های برق آن نیز فوق ‌العاده بالاست به صورتی که اگر ده‌ ها دستگاه ASIC نداشته باشید؛ استخراج با یکی دوتا از آن ‌ها توجیه اقتصادی نخواهد داشت، از همین روی بسیاری از افراد از استخراج بیت‌ کوین دلسرد شده و برای استخراج آن اقدام نمی کنند.

خوشبختانه استخراج مونرو  به ASIC نیازی ندارد و با CPU/GPU کامپیوتر خودتان نیز می توانید برای استخراج آن اقدام کنید. این یک گزینه خوب در اختیار تازه ‌کارانی می ‌گذارد که نمی خواهند سرمایه زیادی را روی استخراج بگذارند. خوب در حال حاضر که تفاوت‌ های مونرو با بیت ‌کوین را درک کردید، وقت آن است که به سراغ سوال اصلی رفته و در مورد استخراج مونرو و نحوه انجام آن صحبت کنیم، ولی پیش از آن در خصوص پاداش و استخر استخراج مونرو صحبت خواهیم کرد.

پاداش استخراج مونرو

امروزه پاداش استخراج هر بلاک از تراکنش ‌های مونرو 1.97 کوین XMR به اضافه 0.06573 کوین هزینه تراکنش است. حال مشکلی اصلی این است که پس از استخراج تمام 18.4 میلیون XMR موجود در شبکه چه بلایی بر سر استخراج ‌کنندگان و پاداش آن‌ ها خواهد آمد؟ پس از این که تمام 18.4 میلیون XMR استخراج شد، در هر دقیقه 0.3 مونرو به شبکه اضافه می ‌شود تا از آن به این افراد پاداش داده شود، اینگونه استخراج‌ کنندگان برای ادامه کار خود انگیزه دارند.

استخراج هر بلاک مونرو 2 دقیقه بیشتر طول نمی کشد و همان طور که گفته شد پاداش هر بلاک امروزه 1.97 مونرو است و با یک محاسبه ریاضی ساده متوجه خواهیم شد که استخراج هر یک مونرو 24 ثانیه زمان احتیاج دارد. خوب اکنون در مورد استخراج مونرو و دلیل انجام آن اطلاعاتی کسب کرده اید، به این موضوع خواهیم پرداخت که چگونه می ‌توانید این کار را انجام دهید.

استخر استخراج مونرو

پیش از این که کار خود را شروع کنید باید تصمیم گیری نمایید که قصد دارید استخراج را به تنهایی انجام دهید و یا به یک استخر استخراج بپیوندید. در یک استخر استخراج گروهی از ماینرها به هم دیگر پیوسته و قدرت سخت ‌افزاری خود را با یک دیگر ترکیب می کنند تا شانس بیشتری برای استخراج و پاداش گرفتن داشته باشند. پس یادتان باشد که این کار شانس شما را برای دریافت پاداش بیشتر می ‌کند، به خاطر این که رقابت بسیار سخت است. آن 1.97 کوین نیز بین افراد حاضر در استخر تقسیم می ‌شود و به صورت معمول بین 0 تا 2 درصد هم هزینه حضور در استخر بوده و به صاحبان آن تعلق خواهد گرفت.

استخراج مونرو با سی پی یو

این طور فرض کنید که شما از کل قدرت سخت ‌افزاری یک استخر استخراج 5 درصد آن را تامین می ‌کنید. پس از استخراج شما 5 درصد از پاداشی که به آن استخر تعلق گرفته را از هزینه خود استخر کسر می کنید. شایان ذکر است که استخراج به صورت تکی به تازه‌ کاران توصیه نمی ‌شود، چرا که برای دریافت پاداش نیازمند یک سخت ‌افزار فوق ‌العاده قوی هستید تا بتوانید یک بلاک کامل را تایید نمایید. 

جمع‌ آوری سیستم استخراج مونرو با کارت گرافیک

به منظور استخراج به صرفه مونرو باید یک کیس کامپیوتر که از یک CPU قدرتمند برخوردار باشد، داشته باشید. همان طور که پیش تر هم گفتیم به کیس ‌های کامپیوتر برای ماینینگ، ریگ استخراج هم گفته می شود. ریگ ‌های استخراج را می‌ توانید به صورت آماده بخرید و یا خودتان قطعات را جمع ‌آوری و اسمبل نمایید. به صورت کلی یک کیس کامپیوتر برای ماینینگ مونرو باید از قطعات زیر برخوردار باشد :

1) کارت گرافیک

به منظور استخراج با CPU به کارت گرافیک احتیاج نیست. یک کارت گرافیک معمولی و ارزان قیمت که با مادربرد شما سازگار باشد، برای شما کافی خواهد بود.

2) CPU قدرتمند

اصلی ‌ترین بخش ریگ مونرو، پردازنده مرکزی یا همان CPU‌ است. شما به یک پردازنده قدرتمند احتیاج دارید. دو شرکت Intel و AMD بزرگ ترین تولیدکنندگان CPU در دنیا هستند. چنانچه قصد ماینینگ حرفه ‌ای را دارید، بهتر است از پردازنده ‌های جدید سری رایزن از شرکت AMD استفاده نمایید.

حتما برایتان جالب است : استخراج بیت کوین در منزل + راهنمای گام به گام

با این وجود می ‌توان از پردازنده‌ های اینتل هم برای ماینینگ مونرو استفاده نمود. هر CPU یک قدرت پردازش خاص دارد که به آن نرخ هش یا هش ریت هم گفته می شود. با داشتن هش ریت هر پردازنده و مراجعه به ماشین حساب ماینینگ، قادرید سود تقریبی خود از استخراج را مورد ارزیابی قرار دهید.

3) شاسی یا قاب کیس

شاسی وسیله ‌ای برای سوار کردن قطعات ریگ روی آن است. شما قادرید شاسی را به صورت آماده تهیه نمایید و یا خودتان برای ساخت آن اقدام نمایید. شاسی باید به شکلی باشد که قطعات به خوبی روی آن پیچ شوند و نامتعادل نباشند. هم قادرید یک قاب کیس آماده با اندازه مناسب بخرید و هم این امکان را دارید که با توجه به نیازی که دارید، خودتان برای ساخت یک شاسی اقدام کنید.

4) کابل های مورد نیاز

به منظور اتصالات مختلف در ریگ به کابل ‌های مناسب احتیاج خواهید داشت که در بازار به وفور یافت می شود. به صورت معمول چنانچه قطعات داخل کیس را نو خریداری کنید، خودشان کابل ‌های لازم را خواهند داشت.

5) رم 

در نظر داشته باشید که استخراج به رم زیادی نیاز ندارد. یک رم ۸ گیگابایتی با سرعت ۳۰۰۰ کفایت می کند. بهترین برند رم موجود Gskill است و برای استخراج با CPU برخلاف کارت گرافیک، ۴ گیگابایت رم کافی نیست و بهتر است از حداقل ۸ گیگ استفاده نمایید.

6) مادربرد

شما همچنین یک مادربرد مناسب برای اتصال قطعات احتیاج خواهید داشت. در انتخاب مادربرد حتما به خوبی محصولات گوناگون را مورد بررسی قرار دهید و اطمینان حاصل کنید که مادربردتان جدید و با دیگر سخت ‌افزارهای شما سازگاری داشته باشد.

7) درایو SSD

به منظور نصب سیستم عامل و اجرای نرم افزارهای استخراج به حافظه نیاز دارید. یک درایو ۱۲۰ گیگابایتی SSD برای شما کافی است. این را در نظر داشته باشید که برای راحتی بیشتر، اشغال فضای کمتر و دسترسی به سرعت بالاتر حتما از درایو SSD استفاده کنید. برای ماینینگ حرفه ‌ای هارد معمولی گزینه مناسبی نخواهد بود، ولی برای ماینینگ با سیستم خانگی مشکلی ایجاد نخواهد کرد.

8) اینترنت ADSL + مودم

استخراج به اینترنت پرسرعت احتیاجی ندارد، ولی نکته بسیار مهم پایدار بودن و عدم قطعی اینترنت است. بهترین نوع اینترنت برای استخراج اینترنت خانگی ADSL یا TD-LTE به حساب می آیند که چنانچه خط تلفن ثابت داشته باشید، می توانید از طریق مخابرات یا شرکت های خصوصی سرویس اینترنت خود را فعال نمایید و از آن برای استخراج و موارد دیگر استفاده کنید.

حتما برایتان جالب است : استخراج ارز دیجیتال با کارت گرافیک + راهنمای گام به گام استخراج

بنابراین جهت اتصال به اینترنت به یک مودم احتیاج خواهید داشت. یک مودم ساده و بادوام کفایت می کند. با کابل Ethernet می توانید مودم خود را به کارت شبکه مادربرد وصل نمایید. این موضوع را در خاطر داشته باشید که باید تا حد امکان قطعی و وصلی مودم را کاهش دهید، به خاطر این که قطعی و وصلی فرایند استخراج را با مشکل روبرو خواهد کرد. استخراج حجم زیادی را مصرف نخواهد کرد و فعالیت ماینینگ حداکثر 5 گیگ در ماه مصرف اینترنت به همراه خواهد داشت.

9) منبع تغذیه یا همان پاور مناسب

به منظور جلوگیری از آسیب دیدن قطعات، این موضوع را بسیار جدی بگیرید. میزان توان مصرفی ریگ شما به علاوه سایر قطعات بیشتر از ۳۵۰ وات نخواهد شد، ولی بهتر است همیشه با توجه به نوسانات برقی شبکه برق ایران، از یک منبع تغذیه با کیفیت مانند گرین برای ماینینگ مونرو استفاده نمایید. پیشنهاد ما استفاده از یک منبع تغذیه ۴۳۰ گرین یا برندهای معتبر خارجی است. البته این را در نظر داشته باشید که در صورتی که از یک گرافیک ارزان قیمت استفاده نمایید و سیستم بار اضافه ‌ای نداشته باشد.

اسمبل قطعات : در این مرحله می بایست قطعات را روی مادربرد و کیس سوار نمایید. جالب است بدانید این کار تقریبا ساده است و خیلی فرقی با اسمبل کردن یک کیس ساده ندارد. در این خصوص ویدیوهای زیادی در یوتیوب وجود دارد که می‌ توانید از آن ها استفاده کنید و برای این کار تنها کافیست عبارت computer assembly را در یوتیوب جستجو نمایید (البته قبل از سرچ باید وی پی ان خود را وصل کرده باشید).

نصب سیستم عامل و درایورها : شما می ‌توانید از سیستم عامل‌ های ویندوز، مک و لینکوس برای اجرای نرم افزارهای استخراج مونرو استفاده نمایید. البته پیشنهاد ما نصب ویندوز ۱۰ است. به دلیل نداشتن درایور DVD، ویندوز را باید از طریق فلش مموری نصب نمایید. ویندوز را با نرم افزارهای ISO روی فلش بریزید. سیستم خود را به برق و یک مانیتور متصل و آن را روشن کنید. از طریق بوت USB می توانید ویندوز را نصب نمایید. درایورهای مورد نیاز کارت گرافیک و همچنین کارت شبکه را روی ویندوز نصب نمایید. بعد از ایجاد سیستم و نصب سیستم‌ عامل روی آن، حالا نوبت به ساخت یک کیف پول مونرو می ‌رسد تا بتوانید مونروهای استخراجی خود را در آن دریافت نمایید.

آیا استخراج مونرو به درد شما می‌خورد؟

هر کسی می خواهد که با استخراج مونرو درآمد داشته باشد، ولی این موضوع به فاکتورهای مهمی بستگی دارد که به شرح زیر است :

  • ** نرخ هش 
  • ** هزینه استخر استخراج
  • ** مصرف برق سخت‌افزار شما
  • ** مجوزهای لازم برای استخراج ارز
  • ** هزینه برق به ازای هر کیلووات ساعت
  • ** هزینه اضافی راه‌اندازی سخت ‌افزار مانند کابل و …

نتیجه گیری و کلام پایانی

تصمیم وارد شدن به استخراج مونرو کاملا بر عهده خود شما خواهد بود و می توانید بعد از بررسی مواردی که در مقاله عنوان کردیم، این کار را شروع نمایید. تنها باید این نکته را در نظر داشته باشید که هر چقدر بیشتر روی سخت ‌افزار خود سرمایه ‌گذاری نمایید، پاداش به مراتب بالاتری دریافت خواهید کرد. در نظر داشته باشید که استخراج مونرو می ‌تواند سودآور باشد و یا حتی ضرر را برای شما به همراه داشته باشد، بنابراین تمام تصمیمات در خصوص راه اندازی و موارد جزئی دیگر به شما بستگی دارد و باید هزینه‌ ها و درآمد را در محاسبه‌ گرهای آنلاین بررسی و محاسبه نمایید و سپس برای خرید و شروع فرآیند استخراج اقدام کنید تا احتمال ضرر کردنتان به حداقل برسد و سودآوری مطمئن تر و مناسب تری داشته باشید.

امیدوارم از این مطلب آموزشی که به آموزش استخراج مونرو با کارت گرافیک پرداخت، نهایت استفاده رو برده باشید.

هر گونه سوال و یا ابهامی در مورد استخراج انواع ارزهای دیجیتال داشتید، از بخش ارسال نظرات از ما سوال کنید.

احسان رباط جزی
Ehsan.rj1998@gmail.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *