واریز سهام عدالت از امشب | واریز پول فروش سهام عدالت

ارسال شده در توسط احسان رباط جزی
واریز سهام عدالت از امشب

از زمانی که سهام عدالت آزادسازی شده است، ابهامات و سوالات بسیار زیادی برای مردم پیش آمده است و عدم پاسخگویی مناسب مسئولین باعث دامن زدن به این شک و شبهات شده است. خبر های ضد و نقیض از واریز سهام عدالت از امشب و عدد های واریزی و تاریخ های واریز نامنظم و بی برنامه باعث شده است تا تصمیم گیری مناسب در خصوص فروش سهام عدالت بسیار سخت و دشوار شود. به همین دلیل در این مطلب قصد داریم تا در خصوص خبر واریز سهام عدالت از امشب صحبت کنیم و ببینیم که واریزی های جدید سهام عدالت افرادی که اخیرا درخواست فروش سهام عدالت خود را داده اند، چه زمانی و با چه روندی پرداخت می شود. پس اگر سهام عدالت دارید این مقاله راهنما تحت عنوان واریز سهام عدالت از امشب را از دست ندهید.


جزئیات واریز سهام عدالت از امشب

بعد از آزادسازی سهام عدالت برخی سهامداران اقدام به فروش 30 درصد از سهام عدالتشان کردند و عدم پرداخت پول سهام عدالت مورد اعتراض فروشندگان بود، ولی واریز پول سهام عدالت ۹۹ از امشب آغاز می شود و متقاضیان فروش می توانند برای فروش سهام عدالت خود تا سقف 60 درصد اقدام نمایند.

پیشنهاد مطالعه : انتقال سهام عدالت به پرتفوی | چه زمانی سهام عدالت وارد بورس میشود؟

ولی جالب است بدانید که برخی از مخاطبان اظهار کرده‌ اند که علی رغم ثبت سفارش فروش ۳۰ درصد از سهام خود در سامانه معاملات سهام عدالت در سایت کارگزاری ‌ها هنوز هیچ مبلغی را دریافت نکرده ‌اند و این موضوع برای افرادی که 60 درصد از سهام خود را به فروش رسانده اند نیز صادق است.

فروشندگان سهام عدالت از مبالغ واریزی فروش ناراضی هستند! 

روایت مردم از مبالغ واریزی برای پول سهام عدالت از 4 میلیون تا ۵۰۰ هزار تومان نوسان دارد! برای برخی از مردم کل پول در یک مرحله پرداخت شده است و برای برخی در چند مرحله این کار صورت گرفته است، ولی بسیاری هستند که نمی ‌دانند تمام پولی که از طریق فروش سهام عدالت نصیب آن ها می شود همان است که واریز شده یا باید منتظر باقی آن هم باشند و مسئولین هم در این زمینه پاسخگویی مناسبی ندارند. اغلب این طور گفته می شود که برای واریز پول سهام عدالت منتطر دریافت لیست از سوی شرکت سپرده ‌گذاری مرکزی هستند و تا زمانی که این لیست به دست آن ها نرسد، نخواهند توانست برای هیچ کس پولی واریز نمایند. این موضوع در حال حاضر هم وجود دارد و سهامداران سهام عدالت از نحوه و مقدار پول واریزی رضایت ندارند.

جزییات واریز پول سهام عدالت

همانطور که قول داده بودند، پول حاصل از فروش سهام عدالت برای فروشندگان طی مراحل مختلف واریز شد. بسیاری از فروشندگان طی 2 تا 3 دوره پول فروش سهام عدالت را از بانک ها دریافت کردند، ولی واریز پول سهام عدالت ۹۹ از امشب شروع می شود و بخش عمده ای از مبالغ فروش کارگزاری ها انجام شده و در مرحله پرداخت می باشد.

واریز پول سهام عدالت از سامانه سعدی

سامانه سعدی که سامانه معاملات سهام عدالت کارگزاری فارابی است، چندی پیش نخستین وجه حاصل از فروش سهام عدالت را به حساب مشتریان خودش که متقاضی فروش 60 درصد از سهام بودند، واریز کرد. سری دوم و اصلی وجوه سهام عدالت هر روزه به حساب حدود ۵۰ هزار نفر واریز می‌ شود که با واریز هایی که در حال انجام است، احتمالا قسمت زیادی از افرادی که در درخواست فروش داده بودند، به وجوه مورد نظر خود دسترسی پیدا کرده اند.

پیشنهاد مطالعه : کارت اعتباری سهام عدالت چیست | ثبت نام کارت اعتباری سهام عدالت

جالب است بدانید که بانک‌ ها 14 روز زودتر شروع به فروش سهام عدالت کردند، اما خبر خوب این است که تاخیر فروش سهام عدالت در کارگزاری‌ ها به نفع سهامدار هایی شد که از طریق کارگزاری برای فروش اقدام کرده بودند. خبر خوب دیگر این است که سری دوم و اصلی وجوه سهام عدالت در حال حاضر به حساب متقاضیان آن واریز می شود. البته این امکان وجود دارد که نمادی که سهامداران انتخاب می‌ کنند به دلیلی بسته باشد، یا تشخیص داده شود که اگر این سهم در روز های آتی به فروش برسد، ارزش افزوده بیشتری برای مشتری خواهد داشت، سعی نخواهند کرد به هر قیمت ممکن سهام عدالت مشتریان را حراج نمایند!

راهکار دریافت پرسرعت پول فروش سهام عدالت

این احتمال وجود دارد که شماره شبا گروهی از مشتریان اشتباه وارد شده باشد یا اینکه شماره شبا و کد ملی افراد با یکدیگر همخوانی نداشته باشد، لذا چنانچه این دسته از مشتریان زمان انتظارشان طولانی شده است برای پیگیری این موضوع به شعب بانک‌ ها مراجعه فرمایند.

مشکل فروش 30 درصد دوم

در خصوص مشکل برخی از سهامدارانی که نمی ‌توانند درخواست فروش 30 درصد دوم را ثبت کنند باید در نظر داشت که این افراد ابتدا از طریق تماس باید مطمئن شوند که کارگزار ناظرشان دقیقا چه بانکی است. به عنوان مثال اگر سامانه 1569 کارگزاری بانک سپه را به عنوان کارگزار ناظر اعلام کرد، وارد سامانه فروش کارگزاری شوند و روی گزینه “ورود به سامانه” کلیک کنند. در این مرحله کد ملی خود را وارد کنند و گزینه رمز فراموشی را بزنند. اما اگر شخص هنوز اقدام به فروش سهام نکرده است و برای نخستین بار قصد دارد درخواست فروش خود را از طریق کارگزاری بانک سپه ثبت کند باید از طریق “ثبت نام در اولین ورود” وارد شوند، همچنین سهامداران در هر بخش به توضیحات درج شده در سامانه توجه داشته باشند.

اما زمان فروش سهام عدالت چقدر طول می‌ کشد تا وجه حاصل از فروش سهام به حساب فروشندگان ریخته شود؟

در این خصوص در ابتدای امر باید گفت که بانک بعد از درخواست مشتری بلافاصله فهرست فروشندگان سهام عدالت را برای شرکت سپرده‌ گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه یا سمات می فرستد. در ادامه و بعد از این فرآیند زمان و قیمت مناسب فروش سهام عدالت افراد، به وسیله کارگزاری‌ ها تعیین می ‌شود تا سهام افراد با بالاترین قیمت و در زمان مناسب به فروش گذاشته شود و بانک ‌ها مداخله ‌ای در فروش سهام عدالت نخواهند داشت.

 پول فروش سهام عدالت کی واریز میشود

به علت گستردگی پروسه فروش سهام عدالت و اجرای این فرآیند برای اولین بار در کشور ممکن است که بانک ‌ها با مشکلات و اختلال ‌هایی در واریز پول فروش سهام عدالت روبرو باشند، ولی کارگزاری ‌ها تمام تلاش خود را انجام خواهند داد که سهام عدالت افراد را با قیمت مناسب به فروش برسانند و بانک‌ ها نیز تلاش خواهند کرد تا  در سریع ‌ترین زمان ممکن وجوه را به حساب متقاضیان پرداخت نمایند تا به سرعت فرآیند فروش سهام عدالت از این طریق رفع و رجوع شود و مردم برای فروش سهام عدالت خود از طریق بانک، کارگزاری و یا سامانه سعدی کوچک ترین مشکلی نداشته باشند و در سریع ترین زمان به وجوه خود دسترسی پیدا کنند.

به خاطر این که قسمتی از فرآیند فروش سهام عدالت و واریز پول آن خارج از کنترل سامانه سعدی و یا کارگزاری ها و بانک هاست، نمی ‌توان زمان دقیقی را برای واریز پول بیان کرد، اما بر اساس تجربه فروش طی هفته ‌های اخیر، میانگین 10 روز زمان لازم است تا سهام فروخته و پول آن به حساب مشتری واریز شود، این زمان ۱۰ روزه یک وعده قطعی نیست، به دلیل این که خود سامانه سعدی نیز از این وضعیت رضایت کافی ندارد، اما نمیتوان آن ها را مقصر دانست! برای مثال بخشی از این سهام مربوط به شرکت مخابرات است که این نماد بسته است، طبیعتا کسانی که این نماد را برای فروش انتخاب کردند، با تاخیر فروش و واریزی مواجه می شوند که امری طبیعی است و مردم نباید این حجم از نارضایتی را به دیگران وارد کنند!

دلایل تاخیر در فروش سهام سهامداران عدالت

سخنگوی ستاد راهبری آزادسازی سهام عدالت بیان کرده است که؛ کارگزاران طبق شرایط بازار و وضعیت سهم، سهام این افراد را در بورس یا فرابورس می فروشند و پول را در روز‌های آینده به حساب شبای آن ‌ها واریز می کنند. در خصوص دلایل تاخیر در فروش سهام سهامداران عدالت باید اشاره داشت که اطلاعات این افراد جدید روز گذشته در اختیار شرکت سپرده گذاری مرکزی قرار گرفت و از روز گذشته اطلاعات آن ‌ها بروز رسانی و در اختیار کارگزاران قرار خواهد گرفت. جالب است بدانید که گفته شده است افرادی که شماره شبای حساب بانکی آن ‌ها صحیح، مورد تایید بانک مرکزی و فعال بوده و شماره تلفن همراهشان نیز به نام خود فرد بوده است، تمام وجه را در روز‌های اول آزادسازی سهام عدالت دریافت کرده‌ اند.

پیشنهاد مطالعه : نحوه فروش سهام عدالت | آموزش ساده و کاربردی

در نظر داشته باشید که طبق مصوبه شورای عالی بورس و اوراق بهادار، مشمولان سهام عدالت با ارائه شماره حساب شبای معتبر و فعال و تلفن همراه به نام خود از فرایند شناسایی مشتری نزد بازار بورس (ثبت‌ نام در سجام، احرازهویت سجام، ارائه مدارک و پرداخت هزینه …) معاف شدند و در این خصوص باید گفت که تعدادی از افراد همچنان با مشکل شماره تلفن همراه به نام خود روبرو هستند و برای برخی افراد نیز بانک مرکزی شماره شبای آن‌ها را تایید نکرده یا حساب بانکی آن‌ ها غیر فعال بوده است. افرادی هستند که شماره شبای آن‌ ها تایید شده، ولی بیش از ۶ ماه است که حساب آن ‌ها راکد بوده و نمی‌توان وجه این افراد را به حسابشان واریز نمود.

از کجا بفهمیم کدام سهام از مجموع سهام عدالت را فروخته ایم؟

کسانی که درخواست فروش یکجای 30 یا 60 درصد سهامشان را ثبت کرده‌ اند، نمی ‌دانند نماد کدام شرکت فروخته شده است، ولی افرادی که علاقه‌ مند هستند تعداد خاصی از سهام یا نماد خاصی را به فروش برسانند، می ‌توانند به کارگزاری ‌ها مراجعه نمایند. با توجه به ارزش روز سهام عدالت باید در نظر داشته باشید که اگر افراد مبالغ کمتر دریافت کرده ‌اند باید به جایی که درخواست خود را ثبت کرده‌ اند، مراجعه داشته باشند و پیگیری های لازم را انجام دهند.

فروش سهام عدالت از طریق کارگزاری ها

  1. 1) انتخاب کارگزار فروش : با توجه به قوانین اعلام شده در زمینه فروش سهام عدالت شما نمی‌توانید این سهام را به صورت مستقیم در بورس بفروشید. در نتیجه برای این کار باید یک کارگزار را به عنوان نماینده انتخاب کنید. وظیفه کارگزار در این روش دریافت سهام و فروش آن به نمایندگی از شما در زمان اعلام شده توسط بورس است.
  2. 2) انتخاب سهام : سپس نوبت انتخاب سهامی که قصد فروش آن را دارید می‌رسد. در این مرحله بعد از ورود به صفحه مشخص شده در سایت کارگزار‌ها برای این موضوع و ورود به صفحه شخصی خودتان، لیست سهام عدالت شما نمایش داده می‌شود. حالا شما باید انتخاب کنید که چه سهامی را بفروشید وچه سهامی را نگهدارید.
  3. 3) تایید در خواست فروش : بعد از انتخاب سهامی که قصد فروش آن را دارید یکبار دیگر لیست را بررسی کنید و در صورتی که از انتخاب خودتان مطمئن بودید درخواست فروش را تایید کنید.

زمان مناسب برای فروش سامانه سهام عدالت سعدی

توصیه ما و تمامی بزرگان بازار بورس به سهامداران سهام عدالت این است که برای فروش سهام عدالت خود عجله نداشته باشند و تا انتهای سال صبر کنند. گفتنی است که طبق وضعیت بازار ارزش سهام عدالت در مرداد ماه با ارزش سهام عدالت در خرداد ماه امسال قابل مقایسه نیست و افزایش چشم گیری را شاهد بوده ایم و این نشان از ارزنده بودن سهام شرکت های موجود در سهام عدالت دارد و این را در خاطر داشته باشید که این سهام ها، باز هم جای رشد و افزایش قیمت را خواهند داشت، از همین روی توصیه ما به سهامداری سهام عدالت است.

پیشنهاد مطالعه : واریز پول فروش سهام عدالت چطور انجام میشود؟

اگر هم قصد فروش سهام عدالت را دارید، تا انتهای امسال صبر کنید و سپس برای فروش دارایی خود اقدام کنید. آن زمان هم وضعیت فروش سهام عدالت به صورت کامل و درست مشخص شده است و دیگر واریز دیر هنگام و یا کم وجود ندارد، هم اینکه با توجه به این موضوع که روند شاخص کل بورس ایران امسال صعودی است، می توانید از این روند صعودی استفاده کرده و نسبت به نگهداری و حتی اضافه کردن به سهام عدالت خود اقدام کنید و مطمئن باشید اگر ارزش سهام عدالت شما امروز 18 میلیون باشد، انتهای سال رقمی بسیار بالاتر خواهد بود.


نتیجه گیری و کلام آخر

در انتها بد نیست بدانید که مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت امور اقتصادی و دارایی پیرو اعلام وزیر اقتصاد، طی اطلاعیه ای از فروشندگان سهام عدالت خواست که اگر با تأخیر غیرمعمول در واریز مبلغ حاصل از فروش سهام عدالتشان مواجه شده اند، می توانند مشکل خود را در بخش ارتباط مستقیم با وزیر امور اقتصادی و دارایی که در پورتال این وزارتخانه به نشانی mefa.gov.ir تعبیه شده است، با درج مشخصات فردی، شماره تماس و کد هویت ملی مطرح نمایند. در این اطلاعیه، شماره تلفن 33967300 نیز برای پیگیری این گروه از مردم درج شده است که مشمولان معترض سهام عدالت میتوانند از این طریق نسبت به دریافت حق خود اقدام کنند.

به صورت کلی آن دسته از کسانی که در سامانه آزادسازی سهام عدالت ثبت نام کرده اند و احراز هویت سهام عدالت رو هم انجام داده اند و برای دریافت کد معاملاتی آنلاین از کارگزاری نیز اقدام کرده اند و در انتها میتوانند برای فروش 60 درصد سهام عدالت خود به بانک مراجعه نمایند،

در این مطلب راهنمای رایگان همه چیز درباره واریز سهام عدالت از امشب را گفتیم و امیدواریم که استفاده کرده باشید.

همچنین هر گونه سوال و یا ابهامی در خصوص واریز سهام عدالت داشتید، از طریق قسمت ارسال نظرات و دیدگاه ها با ما و دیگر مخاطبان سایت سرمایه گذاری مای مانی به اشتراک بگذارید. اگر هم تجربه ای در این زمینه دارید، خوش حال میشم از طریق بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید.

احسان رباط جزی
Ehsan.rj1998@gmail.com

4 دیدگاه برای “واریز سهام عدالت از امشب | واریز پول فروش سهام عدالت”

  1. سلام خسته نباشيد من سهام عدالت هفت ماه پيش فروختم بعدسه ماه واريزكرد كي بقيه رو ميدي لازم دارم دستم خالي هست 😔😔😔😔😔

    1. سلام دوست عزیز
      در خصوص سهام عدالت باید به بانک یا کارگزاری که برای فروش سهام عدالت، اونجا اقدام کردید مراجعه کنید و یا کلا پیگیری های لازم را از اون طریق انجام بدید.
      اما به صورت کلی به دلیل روند نزولی بازار بورس، فرآیند فروش سهام عدالت در بورس کمی با تاخیر و کند پیش میره ولی با پیگیری میتونید پولتون رو زودتر به دست بیارید.

  2. من لازم دارم دستم خالي اينقدزنگ زدم واريز نميكند فقط ميگه درصف معامله ميگم ك واريز ميكند مانميدونم كي واريز ميكند شما يكي كاري بكنيد 😔😔😔😔

    1. سلام مجدد
      فرآیند اداری واریز سهام عدالت خیلی کند و با تاخیر انجام میشه و متاسفانه امکان پیگیری توسط ما نیست.
      امیدوارم که سریعا پولتون براتون واریز بشه و کارتون راه بیوفته.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *