عرضه اولیه آبادا – همه چیز راجب شرکت تولید نیروی برق آبادان

عرضه اولیه آبادا

معمولا افراد تازه وارد به بورس به منظور شروع سرمایه گذاری در بورس مناسب می دانند که به خرید عرضه اولیه سهام در بورس بپردازند، به این دلیل که ریسک خرید عرضه اولیه بسیار پایین است و در عین حال بازدهی بسیار خوبی به همراه دارد. عرضه های اولیه سال 99 تا به اینجا سوددهی بالایی داشتند، از جمله عرضه اولیه شستا که سود بسیار خوبی را نصیب سهامداران خود کرد و اخیرا هم قرار است که عرضه اولیه آبادا در بورس عرضه شود. در این مطلب قصد داریم به آموزش خرید عرضه اولیه آبادا بپردازیم و نحوه خرید عرضه اولیه آبادا در بورس بپردازیم و تمام نکاتی که در خصوص خرید عرضه اولیه آبادا در بورس را عنوان کنیم. این مقاله راهنمای خرید عرضه اولیه آبادا خواهد بود. در نظر داشته باشید که خرید خودکار عرضه اولیه آبادا هم امکان پذیر است و عرضه اولیه جدید در بورس که تولید نیروی برق آبادان با نماد آبادا هستش را می توانید از این روش ثبت سفارش کنید.

عرضه اولیه آبادا

طبق پیام کارگزاری‌ ها، متقاضیان عرضه اولیه آبادا قادر بودند از 2 روز پیش سفارشات خود را به صورت آفلاین در سامانه معاملاتی ثبت نمایند و یا امروز برای خرید عرضه اولیه آبادا اقدام کنند. امروز در اولین روز مرداد ماه قرار بود شرکت تولید نیروی برق آبادان 300 میلیون سهم خود که معادل 12 درصد از کل سهام شرکت است را با نماد “آبادا” از طریق عرضه ‌اولیه به بورس وارد کند که از این میان 250 میلیون سهم به عموم عرضه خواهد شد.

شرکت تولید نیروی برق آبادان

شرکت تولید نیروی برق آبادان که فعالیت رسمی خود را مهر سال 1387 در زمینه تولید نیروی برق استارت زده است، یک بار پیش از این در سال 1390 وارد فرابورس شده بود، ولی به علت عدم رعایت مقررات و آیین ‌نامه ‌های مربوطه از فهرست شرکت‌ های فرابورس کنار گذاشته شد. همچنین نکته قابل ذکر دیگر اینجاست که 75 درصد از سهام این شرکت متعلق به شرکت مهندسی ری ‌نیرو و 25 درصد آن در اختیار شرکت گروه اقتصادی مفید قرار دارد. از طرفی عملکرد مالی این شرکت در سال 99 نشان می‌ دهد که آبادا در خرداد ماه امسال 253 میلیارد ریال درآمد داشته که نسبت به اردیبهشت ماه 52 درصد و نسبت به مدت مشابه سال گذشته بی تغییر بوده است.

نتیجه گیری و کلام آخر

سرمایه گذاری و خرید تمامی عرضه های اولیه در بورس می تواند در بلند مدت بسیار پرسود و مناسب باشد. بسیاری از افراد تنها به دنبال خرید عرضه اولیه های بزرگ مثل عرضه اولیه شستا هستند که سود بسیار زیادی حاصلشان شود، این دسته از افراد باید در نظر داشته باشند که درست است که عرضه های اولیه بزرگ برای سهامداران و خریداران عرضه اولیه سودده و مناسب است، ولی با رقم هایی مانند 50 هزار تومان، 100 هزار تومان و یا 300 هزار تومان که برای عرضه های اولیه کوچک نیاز هست هم نمی توان سرمایه گذاری مناسبی داشت و ارزش ریالی بسیار پایینی دارد و همین عرضه های اولیه کوچک هم میتواند در بلند مدت سود خوبی را نصیب سهامداران عزیز نماید، پس عرضه های اولیه را در هر ابعادی که بود و هر میزان پول که نیاز داشت در پرتفوی بورسی خود داشته باشید.

برای افرادی که خرید عرضه اولیه و نگهداری آن در پرتفوی آن ها موجب شلوغ شدن پرتفو و حواس پرتی آن ها می شود این راهکار وجود دارد که در دو کارگزاری حساب داشته باشند. این بدین معنی است که به عنوان مثال شما کارگزاری آگاه رو تنها به خرید عرضه های اولیه بزرگ و کوچک اختصاص دهید و حساب کارگزاری مفید خودتان را به خرید های معمولی در تایم فریم های گوناگون اختصاص دهید. به این صورت همه عرضه های اولیه در یک پنل برای شما عزیزان در دسترس است و می توانید به صورت بلند مدت از آن ها نگهداری کنید و پرتفوی خلوتی هم داشته باشید تا برای مدیریت پرتفوی سرمایه گذاری خودتان در بورس دچار مشکل و یا اشتباهی نشوید.

امیدوارم از این مقاله نهایت استفاده رو برده باشید. اگر سوال یا ابهامی درباره سرمایه گذاری و خرید عرضه های اولیه و نحوه سفارش گذاری عرضه های اولیه داشتید، حتما از بخش ارسال نظرات و دیدگاه ها سوالات خودتون رو مطرح کنید تا پاسخ شما رو در اسرع وقت بدهم.

احسان رباط جزی
Ehsan.rj1998@gmail.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *