زمان واریز پول فروش سهام عدالت | پول فروش سهام عدالت چرا واریز نشده ؟

ارسال شده در توسط احسان رباط جزی
زمان واریز پول فروش سهام عدالت

همانطور که احتمالا میدانید، زمان واریز پول فروش سهام عدالت به صورت دقیق مشخص نیست و با اینکه مردم برای فروش سهام عدالت در بانک اقدام کرده اند، اما پولی برای آن ها واریز نشده است و یا واریزی ها کم و با تاخیر انجام شده است! زمان واریز پول فروش سهام عدالت به گفته مسئولین نباید بیشتر از 10 روز بعد از درخواست فروش سهام عدالت در بانک باشد، ولی چیزی که دیده میشود با گفته مسئولین همخوانی ندارد! مشمولان سهم عدالت سوالاتی دارند که اغلب آن ها از این قرار است؛ پول فروش سهام عدالت چرا واریز نشده ، پول فروش سهام عدالت چگونه واریز میشود ، پول فروش سهام عدالت چقدر است و این که اصلا زمان دقیق واریز فروش سهام عدالت کی است؟ در این مطلب با زبان ساده موضوع زمان واریز پول فروش سهام عدالت را بررسی کرده ایم که قطعا میتواند برای مشمولان سهام عدالت مفید باشد.

پول فروش سهام عدالت کی واریز میشود ؟

مدیرعامل یکی از کارگزاری‌ ها، در خصوص شیوه خرید و فروش سهام عدالت بیان کرد که ساز و کار سهام عدالت سختی هایی دارد که مردم از آن بی اطلاع اند و از همین روی نگرانی‌ هایی دارند و نمی ‌دانند برای پیگیری روند فروش سهام عدالت باید چه اقداماتی انجام دهند. افرادی که روش مستقیم را برگزیده اند، می ‌توانند با مراجعه به بانک یا کارگزاری‌ه ا برای فروش 60 درصد سهام خود اقدام نمایند. یکی از اشتباهات مرسوم سهامداران این است که فکر می‌ کنند باید سهام عدالت را در سبد دارایی خود مشاهده کنند.

پیشنهاد مطالعه : سامانه سهام عدالت سعدی

برای دیدن دارایی سهام عدالت باید به درگاه ذی نفعان بازار سرمایه مراجعه نمایند. وقتی که سهامدار بنا دارد سهام عدالت خود را بفروشد، می بایست به سایت کارگزاری مراجعه نماید و کارگزار ناظر خود را انتخاب کند تا بتواند برای فروش سهما عدالت خود اقدام کند. پس از این که سهامدار به کارگزاری درخواست فروش سهام عدالت را داد، پس از تجمیع به شرکت سپرده گذاری فرستاده می شود و شرکت سپرده گذاری طرف یک هفته لیست نماد‌هایی که قابل فروش هستند را برای کارگزاری می فرستد تا کارگزاری برای فروش اقدام کند.

پس از این که کارگزاری سهام را به فروش رساند، مجدد لیست را به شرکت سپرده گذاری می فرستد تا شرکت سپرده گذاری شماره شبا و همراه سهامدار را برای کارگزاری ارسال کند و کارگزاری بعد از دریافت لیست، وجه فروش را در مدت یک روز کاری به حساب سهامدار واریز نماید. مبنای فروش سهام از وقتی است که شرکت سپرده گذاری مرکزی، لیست فروش سهام را به کارگزاری می فرستد و کارگزار طبق بازار و در راستای حفظ حقوق سهامدار، به بالاترین قیمت سهام را می فروشد پس سهامداران مبنای قیمت را از زمان درخواست در نظر نگیرند.

پول فروش سهام عدالت چرا واریز نشده ؟

شیوه فروش سهام عدالت اولین تجربه صنعت کارگزاری بورس است و زیر ساخت ‌ها برای این حجم فروش کافی نیست و از همین روی نسبت به فروش سایر سهم‌ ها زمان بر است. یکی از علت های واریز نکردن وجه فروش سهام عدالت این است که شماره شبا یا تلفن همراه سهامدار در سامانه اشتباه است و امکان واریز وجه وجود ندارد، از همین روی بایستی به سامانه سهام عدالت مراجعه نمایند و نسبت به تصحیح شماره شبا و تلفن همراه خود اقدام نمایند.

پیشنهاد مطالعه : پول فروش سهام عدالت – واریز پول فروش سهام عدالت

بعضی از نماد‌ها به دلایل مختلفی مانند؛ توقف یا بسته بودن امکان فروش ندارند، ولی سهم‌ های به فروش رفته در چند بخش به حساب سهامدار واریز می ‌شود. امکان دارد شماره شبا سهام مشکلی نداشته باشد، ولی حساب راکد است و ما نمی ‌توانیم وجه را به حساب سهامدار واریز نماییم.

زمان واریز پول فروش سهام عدالت

کسانی که برای فروش سهام عدالت به بانک ‌ها وکالت دادند، پروسه فروش سهام بیشتر می ‌شود، به خاطر ان که بانک درخواست‌ ها را تجمیع و به کارگزاری می فرستد و کارگزاری‌ ها دیگر فرآیند فروش سهام عدالت را انجام می هند. مشمولان سهام عدالت در نظر داشته باشند که با وارد به سامانه سهام عدالت و مراجعه به بخش سوالات رایج، بیشتر مشکلات و سوالاتشان برطرف خواهد شد.

پول فروش سهام عدالت چگونه واریز میشود ؟

از نظر رئیس هیات مدیره کارگزاری، واریز قطره ‌چکانی پول سهام دو دلیل اصلی دارد؛ یکی این که برخی از سهام موجود در پرتفوی سهام عدالت مشتریان تعداد خیلی کمی هست و وقتی ما 60 درصد همان تعداد کم را به فروش می رسانیم و به حسابشان واریز می ‌شود، عدد قابل توجهی نیست. علت دوم هم به نحوه عملکرد شرکت صحرا و سپرده‌ گذاری در بررسی کردن درخواست‌ های فروش و بعد از آن هم نحوه تقسیم وجه در زمان ارسال لیست واریز برمی‌ گردد که هر میزان فروش در هر نمادی داشته باشیم ارزش خالص فروش و تقسیم بر تعداد نفرات می ‌کنند و این موضوع موجب ایجاد واریزی‌ های خرد و متعدد می‌ شود.

پیشنهاد مطالعه : واریز پول فروش سهام عدالت چطور انجام میشود؟

او همچنین در مورد این که همه سهامداران نمی‌ توانند از طریق شماره‌ های تماس مشکلات خود را پیگیری نمایند این طور بیان داشت که؛ به خاطر این که حجم تماس‌ ها زیاد است و تعداد همکاران ما محدود است، ما به یک مجموعه کال سنتر قوی و آموزش دیده نیاز داریم تا بتوانیم درصد قابل توجهی از تماس ‌ها را پاسخ بدهیم. اکنون جلب رضایت تمامی مشتریان با امکانات و نیرو‌های فعلی امکان پذیر نیست. امروزه تمامی افراد می ‌توانند به سایت زیرساخت کارگزاری مراجعه کنند و بخشی از اطلاعات فروش و واریز سهامشان را مشاهده فرمایند.

پول فروش سهام عدالت چقدر است ؟

کسانی که درخواست فروش یکجای 60 درصد سهامشان را ثبت کرده اند، نمی ‌دانند نماد کدام شرکت به فروش رسانده اند، ولی افرادی که علاقه‌ مند هستند تعداد خاصی از سهام و یا نماد خاصی را بفروشند، می ‌توانند به کارگزاری ‌ها مراجعه نمایند. همچنین در نظر داشته باشید که از زمان در خواست فروش تا زمان واریز وجه امکان دارد چند هفته زمان بر باشد و طی چند مرحله این فروشها و واریز آن به صورت مدیریت شده صورت خواهد پذیرفت. به عنوان مثال اگر ارزش سبد شما 15 میلیون تومان باشد و درخواست فروش 60 درصد زده باشید، تقریبا 5 میلیون تومان ممکن است طی 10 روز کاری برای شما عزیزان واریز گردد.

زمان دقیق واریز فروش سهام عدالت

به گفته وی، بازه زمانی که از زمان ثبت درخواست فروش تا واریز پول به طول می انجامد به عوامل بسیاری وابسته است و نمی ‌توان عدد دقیقی برای آن در نظر گرفت. اساسی ترین عامل هم شرایط بازار برای فروش سهام است. برای مثال در هفته گذشته به خاطر فشار فروشی که در بازار داشتیم کارگزاران اجازه فروش سهام را نداشتند و در صورتی فروش هم تقاضای مناسبی برای خرید آن در بازار دیده نمی شد.

احسان رباط جزی
Ehsan.rj1998@gmail.com

2 دیدگاه برای “زمان واریز پول فروش سهام عدالت | پول فروش سهام عدالت چرا واریز نشده ؟”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *