راهکارهای اقتصادی برای پولدار شدن

ارسال شده در توسط احسان رباط جزی
راهکارهای اقتصادی برای پولدار شدن

چند تا از راهکارهای اقتصادی برای پولدار شدن را می شناسید؟ برای ثروتمند شدن چه برنامه هایی دارید؟ دوست دارید در آینده یک کسب و کار برای خودتان داشته باشید و درآمد منفعل ایجاد کنید یا این که درآمدتان از کسب و کارتان افزایش پیدا کند؟ در واقع این راهکارهای اقتصادی برای پولدار شدن که در این مطلب برای شما توضیح داده ایم، نکات ساده ولی بی اندازه مهمی هستند که اگر در طول زندگی تان آن ها را رعایت کنید، می توانید به سادگی در طول زمان به ثروت بزرگی دست پیدا کنید؛ البته که پولدار شدن فرمول خاصی ندارد و یک شبه هم اتفاق نمی افتد، پس اگر شما هم مثل من دوست دارید راهکارهای اقتصادی برای پولدار شدن را به زبان ساده یاد بگیرید، این مطلب برای شما مناسب است.

راهکارهای اقتصادی برای پولدار شدن

موفقیت اقتصادی و مالی همواره به دانستن مهارت هایی احتیاج دارد؛ برای مثال یکی از این مهارت ها در راستای دستیابی به موفقیت اقتصادی، داشتن صبر می باشد. هیچ کس یک شبه موفقیتی به دست نخواهد آورد و مطمئنا امکان دارد میان راه با شکست هایی مواجه گردد که چنانچه صبر کافی نداشته باشد، قادر به بلند شدن از جایش نخواهد بود!

به منظور دستیابی به موفقیت اقتصادی می بایست یک برنامه ریزی صحیح و منظم برای خودتان در نظر بگیرید. تعداد زیادی از ما انسان ها همیشه در تلاش برای کسب ثروت هستیم تا قادر شویم آن طور که دوست داریم لباس بپوشیم یا خانه و ماشین لوکس خریداری کنیم و از استفاده از آن ها لذت ببریم.


حتما برایتان جالب است : ارزهای دیجیتال آینده دار 2022 که اگر نخریم، باختیم!


البته این را همین ابتدا باید گفت که پولدار شدن به خصوص در ایران آنچنان کار سخت و دشواری نیست و در این مسیر شما کافی است با روش های پولدار شدن در ایران آشنایی داشته باشید تا قادر باشید وضعیت اقتصادی خود را به بهترین شکل پیش ببرید و به جرگه پولداران و سرمایه داران شهر اضافه شوید.

بین شما و ثروتی بزرگ، تنها 15 اقدام ساده اما کاربردی قرار می گیرد که اگر آن ها را مد نظر قرار دهید، بدون شک می توانید به یکی از افراد سرمایه دار و قدرتمند شهر تبدیل شوید، پس ما این 15 مورد را به زبان ساده برایتان آورده ایم تا دیدتان نسبت به این موضوع از همیشه بازتر شود، پس اگر آینده مالی تان برایتان اهمیت دارد، ادامه مطلب را به دقت مطالعه فرمایید؛

1) سرمایه گذاری برای پولدار شدن

یکی از بهترین راهکارهای اقتصادی برای پولدار شدن، کار کشیدن از پول برای پولدار شدن می باشد، بنابراین به جای خرید وسایل پر زرق و برق و چشم و هم چشمی با سایر افراد، خانواده و یا آشنایان، پولتان را با سرمایه گذاری های پر بازده و مناسب مثل خرید سهام، اوراق قرضه، طلا و سکه و … از طریق سرمایه گذاری چندین برابر کنید و در نظر داشته باشید که اگر پولتان بیشتر شد، می توانید بازار مسکن را بیشتر در نظر بگیرید، چرا که همواره سود خوبی به همراه دارد و همچنین به دلیل چسبندگی قیمت، امکان ضرر کردن در آن بسیار محدود است و به خصوص در ایران نیز تعداد کسانی که از این حوزه سود کردند بسیار بالا ولی افرادی که ضرر کردند بسیار اندک است، چرا که بازار ملک و املاک در ایران همیشه توانسته از انتظارات تورمی افراد را به بهترین شکل پاسخ دهد.

از طرفی کتاب‌ ها و مقالات بسیاری در این خصوص وجود دارد که هر روز هم به تعداد آن‌ ها نیز اضافه می شود و می تواند ما را در مسیر درست سرمایه گذاری در بازارهای مالی راهنمایی کند. ولی آیا همه‌ این صحبت‌ ها مسیر درست را به ما نشان خواهند داد؟ تعریف سرمایه‌ گذاری اندکی با آن چیزی که در ذهن بسیاری از افراد وجود دارد متفاوت است. کاربران زیادی در ذهن خود افراد سرمایه‌ گذار را شخصی می دانند که یک‌ شبه درآمدهای بسیار بالایی به دست آورده است و از همان ابتدا نیز سرمایه‌ بسیار زیادی را وارد بازار یا بازارهای مالی کرده است، ولی این موضوع درست نیست! سرمایه‌ گذاری جدای از کسب درآمدهای بالا و باز کردن دریچه دستیابی به پول، یک علم است. مثل هر علم دیگری برای استفاده از مزایای آن می بایست آموزش‌ های مورد نیاز را پشت سر گذاشت و با منطق و تکنیک‌ های درست در این مسیر حرکت کرد.

سرمایه گذاری چیزی فرای قمار و شانس می باشد، بنابراین یک اشتباه در سرمایه گذاری می تواند کل یا بخش بسیار بزرگی از سرمایه ما را به صورت کلی نابود کند، لذا باید مطمئن شوید که هر زمان که تصمیم به سرمایه گذاری می گیرید، حال این سرمایه گذاری می تواند در هر بازاری باشد، بهتر است دو بار فکر کنید! برای شما بهتر است که نظرات متخصصان و حرفه ای ها را هم جویا شوید. شما در ایران برای سرمایه گذاری کردن، بازارهایی مثل بازار سهام، بازار طلا و سکه، بازار مسکن، حوزه کسب و کار، سپرده گذاری های بانکی و متاسفانه بازار خودرو و ارز می باشد که شما با توجه به میزان سرمایه ای که در اختیار دارید، وضعیت بازارهالی مالی موازی برای سرمایه گذاری، سطح ریسک پذیری، دانش و مهارتی که از بازار مورد نظر دارید و نظر و شخصیت خود می توانید بهترین بازار را در بهترین زمان برای خودتان و سرمایه تان انتخاب کرده و برای ورود و سرمایه گذاری در آن اقدام نمایید.

2) برای پولدار شدن افکارتان را تغییر دهید

پول به معنی رفاه بیشتر، آرامش، فرصت بیشتر است و اصولا در تفکر ثروت، ناآرامی و عدم امنیت جایی پیدا نمی کند، لذا این که جمع کردن و خرج کردن آن به صورت معمول همراه اضطراب و احساس ناامنی است را کنار بگذارید. در ابتدای مسیر ثروتمند شدن شما باید ذهنیت خودتان را راجب پول، ثروت و نحوه دستیابی به آن تغییر دهید؛ در حقیقت اگر شما فکر کنید پول چرک کف دست است و یا نباید ریسک کرد و خود را در موقعیت های خطرناک و دشوار قرار داد، شما نمی توانید در مسیر دستیابی به ثروت قدم بردارید و نهایتا بتوانید به امنیت مالی دست پیدا کنید!

لذا برای این که در این مسیر به موفقیت هایی دست پیدا کنید، لازم است که بینش خود به پول و ثروت را تغییر دهید و از صمیم قلب پول و مسیر دستیابی به آن را با تمام سختی ها و خطراتش دوست بدارید و این را هم در نظر بگیرید که برای رسیدن به پول باید از یک سری چیزها بگذرید و همیشه نمی توانید هم پای دوستان خود تفریح کنید و این را هم باید بدانید که قرار نیست در اولین و یا حتی 20 امین تلاش خود برای دستیابی به ثروت برنده شوید و باید یاد بگیرید که در این مسیر شکست های بسیاری وجود خواهد داشت و شما باید از آن درس بگیرید و قوی تر از جای خود بلند شده و پر قدرت به مسیر خود ادامه دهید تا به موفقیت اصلی و خاسته قلبی خود دست پیدا کنید؛ اگر این ذهنیت ها را ندارید، هیچ اشکال ندارد، قبل از قدم گذاشتن در این مسیر، ذهنیت خود را تغییر دهید و به این باورها برسید و سپس در این مسیر قدم بگذارید، چراکه در این صورت شانس دستیابی شما به موفقیت حداکثر خواهد بود.

3) همیشه در معرض افراد موفق و پولدار باشید

روشی عالی برای حرکت رو به رشد شما به سمت موفقیت مالی، بدون شک معاشرت با افراد موفق و پولدار است. چراکه وقتی پای صحبت این افراد بنشینید و از تجربیات آن ها استفاده کنید و در زندگیتان از این تجربیات را مورد استفاده قرار دهید، مسیر شما برای دستیابی به موفقیت و کسب پول کوتاه تر و هموارتر خواهد شد و نکته هایی را خواهید آموخت که در مسیر عادی و با معاشرت با افراد عالی و خانواده تان، نمی توانستید به هیچ عنوان آن ها یاد بگیرید.


حتما برایتان جالب است : پیش بینی بورس در سال 1401


استیو سیبولد در مقاله بیزینس اینسایدر درباره راهکارهای اقتصادی برای پولدار شدن گفت؛ در اکثر اوقات، دارایی خالص شما بازتابی از نزدیک ترین دوستانی است که دارید. این یک فلسفه جدید به حساب نمی آید. بلکه از زمان اندرو کارنگی این اصل به عنوان اصول رهبری بر ذهن مطرح بوده و هست. او این طور گفت که میلیونر ها با افرادی نشست و برخاست می کنند که متفاوت تر از طبقه متوسط فکر می کنند و می توان با حضور آن ها چیزهای بسیاری یاد گرفت.

فرضیه درست دیگری در این خصوص وجود دارد که می گوید؛ ذهنیت شما ترکیب ذهنیت های 5 الی 10 نفر اول زندگی شماست که به شما از همه نزدیک ترند و شما بیشترین معاشرت را با آن ها دارید و بیشتر زمان خود را در کنار آن ها می گذرانید و در یک کلام همواره در معرض تفکر آن ها قرار دارید؛ این فرضیه کاملا درست و اثبات شده است پس سعی کنید افراد نزدیک زندگی خود را به بهترین شکل اصلاح کنید، جوری که بتوانید از آن ها چیزهای خوبی یاد بگیرید و خودتان نیز بتوانید با ذهنیت مثبت خود به آن ها کمک کنید.

4) برای ثروتمند شدن باید ریسک پذیر باشیم

فقرا، سخت برای پول کار می کنند ولی در آن روی سکه، پول برای ثروتمندان سخت کار می کند، بنابراین چنانچه قصد دارید زندگی مالی خود را برای همیشه تغییر دهید، باید ریسک پذیر باشید و بگذارید پول شما برایتان کار کند. زمانی که شما برای پول کار کنید، سخت ترین کار ها را برای دستیابی به پولی اندک انجام می دهید ولی زمانی که پول برای شما کار کند، سخت ترین امور را به پول می سپاریم که برایمان اصطلاحا اسکناس چاپ کند و جالب است بدانید که این افراد، این را پذیرفته اند که پول می تواند عملکرد بهتری از خود نشان دهد به نسبت شخص ما، پس بخشی از امور را به آن واگذار کرده اند. قطعا این را شنیده اید که پول، پول می آورد! این کاملا درست است؛ در واقع چنانچه شما پول خود را در یک کسب و کار مناسب سرمایه گذاری کنید، خواهید دید که چگونه پول شما برایتان پول های بیشتری به همراه خواهد داشت و این موضوع در سایر سرمایه گذاری ها و بازارهای مالی هم صدق می کند.

5) درآمدهای چندگانه و منفعل ایجاد کنید

به دست آوردن ثروت بدون تغییر دادن وضعیت قبلی کاری امکان پذیر نیست! در واقع شما قادر نیستید بدون برداشتن یک قدم، فاصله میان تهران تا اصفهان را بروید. لذا به منظور دستیابی به ثروت هم بایستی قدم‌ های بیشتر و کاملا هدفمندی بردارید. هر اندازه هم که شخصی صرفه‌ جویی به حساب آیید، تا وقتی که درآمد شما افزایش پیدا نکند، قادر نخواهید بود به پول خوبی دست پیدا کنید. اضافه کردن جریانات درآمدی به زندگی‌ شما، روشی مناسب جهت دستیابی به ثروت به حساب می آید.

به منظور آغاز این مسیر می توانید روی افزایش درآمد از شغل فعلی‌ خود متمرکز شوید. همچنین در نظر داشته باشید که افراد بسیاری هستند که در کنار شغل اصلی خود به دنبال شغل‌ های فرعی نیز هستند؛ امکان دارد شغل‌ های فرعی مانند شغل اصلی در آمد بالایی به ارمغان نیاورد، ولی جریان های نقدی که به حساب شما واریز می شود را افزایش خواهد داد، لذا به منظور پولدار شدن بایستی به سراغ شغل دومی بروید که امکان پیشرفت آن مهیا باشد و رفته رفته میزان درآمد شما از آن افزایش پیدا کند.

در حال حاضر با پیشرفت تکنولوژی و تغییر مفاهیم و روش های سنتی جهت به دست آوردن پول، یکی از بهترین روش ها جهت دستیابی به موفقیت مالی، ایجاد درآمد انفعالی به شمار می رود. درآمد انفعالی به درآمدی می گویند که جهت کسب آن به انجام یک کار مداوم احتیاج نخواهید داشت و نیازی به حضور فیزیکی شما نخواهد بود. به بیان دیگر شما برای انجام یک کار تا وقتی وقت صرف می کنید و به مدت طولانی از آن درآمد به دست می آورید، بدون این که نیازی باشد زمان زیادی را صرف نمایید.

به عنوان مثال درآمد حاصل از فروش یک کتابی که در گذشته به دست شما نوشته شده است، درآمد حاصل از ویدیو های آموزشی که پیش از این تولید کرده اید، سود بانکی، سود حاصل از سرمایه گزاری در بورس، وب سایت آموزشی که در گذشته راه اندازی کردید و در حال کار است و … همگی مثال های بارزی از درآمد منفعل به حساب می آیند که می توانید برای خود ایجاد کنید.

6) برای پس انداز خود ارزش قائل شوید

یکی از اشتباهات مرسوم کسانی که هرگز به موفقیت های مالی دست پیدا نمی کنند، پس انداز نکردن پول است. این افراد کل عمر خود را صرف کار برای دیگران می کنند و مالیات بیشتری می دهند، چرا که پس اندازی ندارند که برای آن ها کارکند ولی کسانی که پس انداز دارند، ثروت زیادی به دست می آورند و مالیات کمتری نیز پرداخت می کنند، چرا که این افراد نحوه سرمایه گذاری پس اندازهای خود را بلد هستند و از پول سایر افراد بهره می گیرند تا پول به مراتب بیشتری به دست آورند.

7) همیشه به دنبال یادگیری باشید

یاد گرفتن به معنی بیشتر دانستن و بیشتر دانستن در زمانه‌ ای که به عصر اطلاعات شهرت دارد، یک قدرت محسوب می شود. جهت دستیابی به ثروت می بایست در زمینه مورد علاقه خودتان تخصص پیدا کنید؛ آن‌ قدر که هیچ اطلاعات جدیدی در آن زمینه وجود نداشته باشد که شما از آن اطلاع پیدا نکرده باشید.

چنانچه نیاز است در زمینه کاری خودتان آموزش ببینید و آن را کامل کنید، حتما این کار را انجام دهید، حتی اگر فکر می کنید تخصص کافی دارید و درآمدتان از آن کار خوب است، باز هم اگر چیز جدیدی در آن تخصص وجود داشت که می توانستید یاد بگیرید، حتما آن را یاد بگیرید و در مسیر موفقیت از آن استفاده کنید و این را هم در نظر داشته باشید که همیشه تخصص ارزش بسیار بالایی دارد و اگر یک کار تخصصی را تنها افراد محدودی بتوانند انجام دهند و شما هم یکی از آن ها باشید، مطمئنا افراد، شرکت ها و ارگان های زیادی هستند که برای آن تخصص، هزینه های بسیار زیادی می کنند و شما نیز قادرید از این مسیر به ثروت زیادی دست پیدا کنید و این را هم در نظر داشته باشید که در این شرایط، کسی که روی تخصص و مهارت شما قیمت می گذارد، خود شما خواهید بود و کارفرمایان به دلیل کمبود این تخصص، همواره بهترین شرایط را در اختیارتان قرار می دهند تا شما کارشان را انجام دهید.


حتما برایتان جالب است : خطرات سرمایه گذاری در بورس ایران


از طرف دیگر با افزایش دانش و تخصص، درهای جدیدی برای ایجاد درآمد به روی شما باز خواهد شد. در واقع تخصص و مهارت، چیزهایی هستند که در سخت‌ ترین شرایط مالی به داد شما خواهند رسید، چرا که شخص دیگری نمی‌ تواند آنچه یاد گرفته‌ اید را از شما بدزدد یا پس بگیرد و تنها می توانند در صورت رضایت شما و پرداخت پول، از آن تخصصی که دارید استفاده کنند. پس موضوع تخصص و مهارت را در این زمانه فعلی جدی تر بگیرید.

8) پول قرض نگیرید 

زندگی در کارت‌ های اعتباری و وام‌ های گوناگون، نمی تواند برای شما شرایط مالی ویژه ای را رقم بزند. وارن بافت هیچ وقت مبالغ بسیار زیاد وام دریافت نکرد، چه برای خرید مسکن و چه برای سرمایه گذاری. او درباره کسانی که با قرض گرفتن می‌ خواستند پولدار شوند، پیشنهادات بسیاری داشته و نمونه های زنده زیادی از شکست آن‌ ها آورده است. در این خصوص، او دو پیشنهاد داشت؛ یکی مذاکره کردن با طلبکاران و دیگری یک سرمایه گذاری عاقلانه با پول به دست آمده است.

در سال های پیش شاهد این موضوع بودیم که افراد برای سرمایه گذاری در بورس در زمانی که وضعیت آن بسیار عالی بود، پول قرض می گرفتند، وام دریافت می کردند و یا دارایی های خود را به فروش می رسانند تا بتوانند سرمایه بیشتری را وارد بورس کنند و به چشم دیدید که چه وضعیتی شامل حال این افراد شد و چطور بازار بورس آن ها را زمین زد و نمی توان به صورت مطلق گفت که مشکل از بازار بورس و سیاست گذاری ها بود، چرا که افراد هم طمع کردند و با پولی برای سرمایه گذاری اقدام کردند که توان از دست دادن آن را نداشتند و حتی در صورت از دست دادن آن، بدهکار نیز می شدند و این اصلا درست نیست! بنابراین برای سرمایه گذاری و کسب ثروت هم باید با سرمایه ای اقدام نمایید که می توانید آن را در بدترین شرایط از دست بدهید و همچنان در مسیر باقی بمانید و از این مسیر دست نکشید.

9) بگذارید پول برایتان کارها را انجام دهد

رابطه بیشتر افراد با پول، رابطه‌ ای دوگانه و آمیخته با عشق و نفرت است. برخی افراد همزمان از افرادی که پولدار هستند متنفر هستند و در عین حال خودشان هم آرزو دارند که در آینده شخص پولداری شوند. اگرچه یکی از دلایلی که بیشتر افراد جامعه نمی‌ توانند پول جمع کنند این است که از ماهیت پول و چگونگی کار آن مطلع نیستند.

اصل بزرگی که به صورت معمول در نظر گرفته نمی شود، موضوع “سرمایه” است! سرمایه دقیقا مانند یک انسان، موجودی زنده است. زمانی که صبح از خواب بیدار می‌ شوید و سرکار می روید، در حال فروختن یک محصول هستید؛ خودتان و زمانی که دارید. این امر در خصوص با سرمایه‌ شما هم صدق می کند. زمانی که این موضوع را درک کنید، قادرید به قدرت اصلی سرمایه در زندگی خود برسید.

هر یک تومانی که پس انداز می کنید، دقیقا مانند این است که یک نیروی کار را تحت خدمت خود قرار دهید. هدف شما در بلندمدت این است که کاری کنید این کارمندها با سختی بیشتری کار کنند و آن‌ قدر شما را به پول های بیشتری برسانند که کارمندان بیشتری استخدام فرمایید. در انتها و زمانی که به اندازه کافی پول به دست آوردید و دیگر نیازی نبود نیروی کار خود را در اختیار دیگران قرار دهید، قادرید با سرمایه‌ خود به بهترین شکل زندگی کنید و لذت ببرید.

10) پول خود را بودجه بندی و مدیریت کنید

یکی دیگر از روش های اقتصادی در راستای دستیابی به پول، داشتن استراتژی مناسب و برنامه ریزی مالی می باشد. تقریبا تمامی افراد به بودجه بندی احتیاج دارید، خواه امروزه 1 میلیون دلار در بانک داشته باشند یا به بسیاری از افراد بدهکار باشند. لذا جهت یادگیری چگونگی ثروتمند شدن، می بایست بودجه بندی ایجاد نمایید. بودجه بندی شما را کمک خواهد کرد تا در راستای اهداف مالی که پیش از آن تدوین کرده اید، قدم بردارید و حتی زمانی که به هدف های خود دست پیدا کردید، به جلوگیری از فشارهای مالی در آینده منجر شود.

این موضوع به این دلیل است که بودجه بندی شما را از درآمد و هزینه های خود آگاه می کند. با بودجه بندی دقیق می دانید که هر ماه چقدر قادرید هزینه کنید، چه میزان باید کار کنید، در چه زمینه هایی هزینه را بایستی ارزیابی کنید و دیگر موارد. با این وجود تعداد زیادی از مردم بودجه بندی برای خود در نظر نمی گیرند. جالب است بدانید که برای مثال، بیش از 60 درصد خانوارهای آمریکایی بودجه بندی ندارند! چنانچه در بودجه بندی تازه وارد هستید، حتما در زمان ایجاد آن، همه درآمدها و هزینه های خود را بنویسید تا دیدتان نسبت به این موضوع بازتر شود.

11) کاهش هزینه های اضافی برای پولدار شدن

چاله ها و چاه های زیادی در مسیر پولدار شدن افراد سبز می شود که در این بین می توان به اسراف و هزینه کردن های اضافی و نابجا، اشاره نمود که اصلی ترین این چاله ها به حساب می آید. رد پای این دام های بزرگ و کوچک را می توان در استفاده زیاد از آزانس های دربست، سیستم های اسنپ و یا تپ سی، گذراندن اوقات و صرف هزینه های زیادی بر خریدن چیز هایی که لازم نیست و موارد این چنینی یافت.


حتما برایتان جالب است : پیش بینی بازار خودرو در سال 1401


بهتر است که برای صرفه‌ جویی در هزینه‌ ها تا جایی که امکان دارد کارت بانکی ‌را با حسابی متوسط پر کنیم، به این خاطر که برای پولدار شدن نیاز است تا از خرید وسایل غیر ضروری اجتناب کرد. زمانی که افراد مبلغ زیادی در کارتشان داشته باشند و کارت اعتباری مورد نظر را همه جا همراه خود ببرند، سریعا در مقابل پیشنهادات خرید، وسوسه شده و از موجودی کارت خود استفاده خواهند کرد؛ بنابراین هزینه های این چنینی و نابجایی برای افراد ایجاد می شوند، که اگر مدیریت داشته باشید، می توانید به بهترین شکل آن ها را کنترل نمایید.

12) پس انداز بخشی از درآمد به شکل مستمر

یکی از بهترین راهکارهای اقتصادی برای پولدار شدن، پس انداز کردن پول در طول زمان است. افراد بهتر است به محض دریافت حقوق خود، 1/5 آن را پس انداز کنند و البته به آن دست نزنند.

روش های پولدار شدن در ایران

در حقیقت هر انسانی بهتر است که حساب های پس انداز را از حساب های خرجی روزمره خود جدا نماید، به این خاطر که هر پولی که در دسترس انسان قرار داشته باشد، محکوم به خرج شدن خواهد شد و در مورد 11 هم به این موضوع اشاره هایی داشتیم.

13) بروز باشید تا ثروت را به سمت خود بکشانید

همان طور که می دانید، همواره دنیا در حال پیشرفت و تحول است. یکی از شرایط اصلی برای برای پولدار شدن، سازگاری با شرایط جدید محسوب می شود. پایبندی و اصرار بیهوده روی روش هایی که دیگر قدیمی محسوب می شوند و کاربرد زیادی ندارند، تنها هدر دادن هزینه و زمان می باشد. بدین شکل خیلی زود از گردانه رقابت خارج خواهید شد. شاید به یاد داشته باشید روزگاری که یاهو مسنجر یکه‌ تاز ارتباط آنلاین بود و تقریبا هر کسی که با اینترنت آشنایی داشت، از یاهو مسنجر نیز استفاده می کرد تا بتواند با دوستان و اطرافیانش ارتباط برقرار نماید.

ولی پس از گذشت مدتی، شبکه‌ های اجتماعی جدید جای یاهو مسنجر را گرفتند و امروزه به جای آن برنامه، تلگرام، اینستاگرام، فیسبوک (متا)، توییتر، لینکدین و … وجود دارند که به بهترین شکل، ارتباطات را بین افراد ایجاد کرده و حفظ کرده اند اما یاهو مسنجر کجاست؟! دلیل اصلی به عقب کشیده‌ شدن یاهو مسنجر این بود که خیلی دیر برای بروزرسانی اقدام کرد و در حقیقت از قافله تکنولوژی عقب ماند؛ بنابراین در نتیجه گیری باید گفت که شما نباید این گونه باشید. پس همواره به فکر روش هایی بهتر و جدیدتری باشید که بتوانید با کمک آن ها مسیر پیشرفت را برای خودتان هموارتر نمایید.

14) در بازار ملک و مسکن و زمین فعالیت کنید

همیشه مشارکت و فعالیت در حوزه ملک و املاک یکی از مهم ترین و ساده ترین راهکارهای اقتصادی برای پولدار شدن در ایران به شمار می آید. البته باید دید که چگونه در این حوزه قصد فعالیت را دارید. به عنوان مثال می توانید با یکی از دوستان یا افوام خود شراکت کنید و یک زمین یا خانه کوچک در منطقه ای در حال رشد را خریداری کرده و در زمان مناسب تری به فروش برسانید و یا نگهداری کنید و یا یک صندوق خانوادگی ایجاد کنید و با جمع آوری مبلغی پول از همه فامیل یک باغ میوه یا مزرعه پرمحصولی را خریداری کنید و از این طریق سود به دست آورید.


حتما برایتان جالب است : تاثیر احیای برجام بر بورس ایران


یا چنانچه زبان چرب و نرمی دارید، به عنوان مشاور املاک فعالیت کنید و حق معامله از دیگران دریافت کنید و در نظر داشته باشید که در مسیر کاری خود، به مورد هایی برای خرید و فروش بر خواهید خورد که برای شما هم مناسب به حساب می آیند و در واقع سود اصلی مشاوران املاک مشارکت خودشان در این امور است و چون که از بازار و قیمت ها به بهترین شکل اطلاع دارند، در موقعیت هایی خاص می توانند معاملات خود را انجام دهند و تنها به حق معامله دیگران بسنده نکنند. البته این به شما بستگی دارد که از کدام روش بخواهید در این حوزه پول در بیاورید. فقط این موضوع را به خاطر داشته باشید که هرکاری که خواستید انجام دهید، قبلش جستجو و بررسی انجام دهید و سپس برای ورود به آن اقدام نمایید.

15) استراتژی مناسبی ایجاد کنید و به آن پایبند باشید

احتمال برخورد ناگهانی با ثروتمند شدن بسیار ناچیز است، هرچند به نظر می آید بسیاری از داستان های موفقیت که به گوشمان می خورد، مبتنی بر شانس هستند، ولی در حقیقت اصلا این طور نیست. اکثر افراد ثروتمند با برنامه ریزی دقیق و نظم و انضباط به ثروت زیادی دست پیدا می کنند.

برنامه داشتن شامل مواردی مثل  تنظیم بودجه زندگی و جدول زمانی و همین طور برنامه ای است که در هر مرحله از موفقیت ممی بایست در دستور کار قرار گیرند. این موضوع را هم باید در نظر داشته باشید که یک فرد کم هوش ولی دارای برنامه و منظم، می تواند در قیاس با بسیاری از افراد تیزهوش موفق تر عمل نماید.

نکات کلیدی و طلایی برای ثروتمند شدن

  • در وقتتان برنامه ریزی نمایید.
  • وسایلی گران قیمتی خریداری نکنید که استهلاک بالایی دارند!
  • پول ذخیره کرده خود را سرمایه گذاری نمایید، نه این که همین طور نگهداری کنید!
  • یک حرفه مناسب بیابید تا شما را در زمینه کار خودتان مشاوره دهید و کسب درآمد نمایید.
  • لیستی از 10 فرد برتر دنیا تهیه کنید و تکنیک های آن ها را یاد بگیرید؛ از کتاب های گوناگونی که این افراد و یا افراد این چنینی نوشته اند نیز می تواند استفاده نمایید.
  • پولدار شدن را به یک هدف برای خودتان تبدیل نمایید؛ بنابراین یک کاغذ داخل اتاق نصب کنید با عنوان من پولدار می شوم و هر روز آن را با صدای بلند، 30 بار فریاد بزنید!
  • بجز کسب و کار اصلی خود، تلاش کنید از مجراهای دیگری هم درآمد به دست آورید؛ مثلا خانه اجاره دهید یا مقداری پول در سهام سرمایه گذاری کنید و یا هر کاری که می توانید از آن درآمد منفعل حلال در بیاورید را امتحان کنید.
  • تا می توانید با مردم و دوستان مثبت اندیش رابطه خود را بیشتر کنید. ارتباطات بیشتر به معنای فکر و اندیشه های پولی بیشتر در اطراف شما خواهند بود، پس سعی کنید افراد نزدیک به خود را طوری انتخاب کنید که شما را در مسیر پیشرفت راهنمایی کنند، نه این که با دیدگاه های پوچ خود شما را هم از مسیر پیشرفت دور کنند.

نتیجه گیری و کلام پایانی

در سالیان گذشته، افراد زیادی راهکارهای اقتصادی برای پولدار شدن در کوتاه مدت را تبلیغ می کنند، ولی تجربه ثابت کرده است که پولدار شدن، فرایندی بلندمدت است و تنها با تلاش و هوشمندانه کار کردن قادر به دستیابی به این هدف هستیم، ولی از این موضوع هم نمی توان غافل شد که بعضی افراد در ایران به سادگی پولدار می شوند و می توانند در کوتاه مدت و یا میان مدت این کار را انجام دهند و این بسیار عالی است اما برای همه افراد جامعه امکان پذیر است؟!

یکی از راهکارهای دستیابی به ثروت در اقتصاد ایران که همیشه با تورم های سنگین همراه است، سرمایه گذاری درست و منطقی است که در بلند مدت می تواند اثرات چشمگیری بر سطح رفاه افراد داشته باشد. لذا سرمایه گذاری کردن را می توان به عنوان یکی از مهم ترین راهکارهای اقتصادی برای پولدار شدن در نظر گرفت که خود این موضوع هم نیازمند آموزش و کسب تجربه بسیار زیاد است، ولی شما همین الان و با مطالعه این مطلب در این مسیر قدم نهادین و آرزو داریم در ادامه هم همین مسیر را دنبال نمایید.

همان طور که در ابتدای مقاله قول دادیم، در این مقاله راهکارهای اقتصادی برای پولدار شدن را به شما آموزش دادیم.

همچنین اگر دوست دارید آینده اقتصاد ایران در سال 1401 را هم به زبان ساده مطالعه کنید، به شما پیشنهاد می کنم این مطلب را حتما بخوانید.

حال که دیگر 15 تا از مهم ترین راهکارهای اقتصادی برای پولدار شدن را یاد گرفتید، فکر می کنید روند سرمایه گذاری و برنامه ریزی شما بعد از مطالعه این مطلب تغییر خواهد کرد؟

احسان رباط جزی
Ehsan.rj1998@gmail.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *