دارا دوم کی میاد – زمان عرضه صندوق پالایش یکم در بورس

دارا دوم کی میاد

دارا دوم کی میاد ! این سوالی است که در حال حاضر یکی از دغدغه های هر فرد سرمایه گذاری است. همان طور که می دانید در جهت فرآیند خصوصی سازی منابع دولتی، دولت تصمیم دارد تا صندوق etf دارا دوم را به عنوان دومین صندوق سرمایه گذاری etf بعد از صندوق etf دارا یکم به بازار بورس عرضه کند. زمان خرید دارا دوم اخیرا مشخص شده است و قرار است 10 مرداد 99 شاهد پذیره نویسی دارا دوم در بورس باشیم، پس دیگر می دانیم دارا دوم کی میاد و وارد بورس می شود. نحوه خرید دارا دوم خیلی ساده و دقیقا شبیه روند خرید دارا یکم است و تنها موضوع این است که تا 1 ماه امکان فروش آن وجود ندارد. صندوق etf دارا دوم هم مانند صندوق قبلی دولت، با 20 درصد تخفیف و تا سقف قیمتی 5 میلیون تومان از سوی دولت به مردم واگذار خواهد شد که همین امر هم موجب جذابیت مضاعف آن است.

اگر دوست دارید برای خرید صندوق های سرمایه گذاری etf بعدی (دارا دوم – دارا سوم – دارا چهارم) دولت اقدام کنید و یا دوست دارید از اینکه دقیقا دارا دوم کی میاد و چه شرایطی داره، این مقاله بهترین راهنمایی را در خصوص با ثبت نام سهام دولتی etf دارا دوم خواهد بود. این را هم در نظر داشته باشید که برای خرید دارا دوم می توانید از طریق بانک و کارگزاری های بورس اقدام به خرید کنید. خرید صندوق دارا دوم با توجه به قیمت سهام صندوق دارا یکم و بازدهی آن، به تمامی افراد توصیه می گردد.

دارا دوم کی میاد ؟

تصمیمات دولت در خصوص واگذاری سهام های دارا دوم و دارا سوم مکرر عوض می شود ولی الان و در آخرین تصمیم اتخاذ شده توسط دولت و سازمان بورس، قرار است دارا دوم در تاریخ 10 مرداد ماه سال 99 به سقف 5 میلیون تومان و از طریق پذیره نویسی در بورس و خرید مستقیم با کد ملی از بانک به مردم عرضه شود. در نظر داشته باشید که طبق آخرین گفته های سازمان بورس، قرار است دارا دوم به شرکت های پتروشیمی تعلق داشته باشد و شرکت های فلزی و خودرویی که پیش از این صحبت عرضه آن ها در غالب صندوق دارا دوم وجود داشت، قرار است در ادامه و تحت عنوان صندوق دارا سوم به مردم واگذار شود، پس صندوق دارا دوم بورس شامل سهام شرکت های زیر می باشد ؛

  1. شرکت پالایش نفت بندرعباس با نماد شبندر
  2. شرکت پالایش نفت اصفهان با نماد شپنا
  3. شرکت پالایش نفت تبریز با نماد شبریز
  4. شرکت نفت تهران با نماد شتران

پیشنهاد مطالعه : زمان عرضه دارا دوم – دارا دوم چیست و ثبت نام دارا دوم چگونه است؟

صندوق دارا دوم چیست ؟

دومین صندوق سرمایه گذاری ETF دولتی، صندوق دارا دوم نام دارد که با هدف دسترسی حداکثری مردم به بازار بورس و ارتقای وضعیت اقتصادی خانواده ها از سوی دولت عرضه می شود. لازم به ذکر است که ثت نام این صندوق برای عموم آزاد است و خریداران به مدت 2 هفته پس از ابلاغ زمان دقیق پذیره نویسی صندوق دارا دوم ، برای خرید آن زمان در اختیار دارند. صندوق های سرمایه گذاری دارا دوم دولتی با 20 الی 30 درصد تخفیف عرضه خواهد شد و انتظار می رود که بر خلاف صندوق دارا یکم ، با استقبال خوب مردم روبرو گردد.

به منظور خرید صندوق دارا دوم کافیست در بازه زمانی پذیره نویسی با مدارک شناسایی (کارت ملی) به بانک مراجعه کنید البته افراد دارای کد بورسی نیاز نیست به بانک مراجعه کنند. سرمایه گذاران بدانند که تا 1 ماه امکان فروش آن را نخواهند داشت. حداقل مبلغ لازم برای خرید صندوق دارا دوم 100 هزار تومان و سقف خرید آن 5 میلیون تومان می باشد.

نکات مهم در خصوص صندوق پالایشی یکم

  • کارمزد پذیره ‌نویسی طبق مصوبات سازمان بورس و اوراق بهادار، صفر است.
  • معاملات ثانویه واحدهای سرمایه ‌گذاری قابل معامله، حداقل 1 ماه بعد از اتمام پذیره ‌نویسی و ثبت صندوق، در بازار بورس اوراق بهادار تهران آغاز خواهد شد.
  • امکان خرید صندوق دارادوم از بانک و کارگزاری وجود دارد، ولی امکان فروش این صندوق تنها از طریق کارگزاری بورس امکان پذیر است.
  • دامنه نوسان قیمتی سهام دارا دوم در طول روز کاری، مانند سهام دارا یکم قرار است 10 درصد در نظر گرفته شود.
  • حداقل مبلغ لازم برای خرید صندوق دارا دوم 100 هزار تومان و حداکثر مبلغ مورد نیاز، 5 میلیون تومان در نظر گرفته شده است.
  • این را در نظر داشته باشید که در ابتدای باز شدن سهام دارا دوم در بورس، امکان دارد با توجه به قصد فروشندگان و بازدهی که به همراه داشته است، قیمت آن کاهش یابد ولی با توجه به وجود سهام های بنیادین و مناسب در داخل این صندوق etf ، خریداری و نگهداری این صندوق در میان مدت و بلند مدت توصیه می گردد.

نتیجه گیری و کلام آخر

با توجه به عرضه صندوق دارا سوم و همین طور صندوق دارا چهارم در ادامه عرضه های دولتی، دولت باید سود خوبی را از طریق خرید دارا یکم و خرید دارا دوم عاید مردم کند تا بتواند روی فروش صندوق دارا سوم و دارا چهارم هم حساب کند، پس خرید صندوق دارا دوم از طریق فرآیند پذیره نویسی آن در زمان مشخص شده که 10 مرداد ماه است، به تمامی عزیزان توصیه می شود. البته در نظر داشته باشید که نباید مبنای خرید و فروش شما عزیزان این حرف باشد. دامنه نوسان در نظر گرفته شده برای صندوق دارا یکم احتمالا برای صندوق دارا دوم بورس هم اعمال می شود و این صندوق هم دامنه نوسان 10 درصدی در طول روز کاری را خواهد داشت.

پس باید فهمیده باشید که صندوق دارا دوم چیست و ثبت نام دارا دوم از چه طریقی امکان پذیر است و صندوق سرمایه گذاری دارا دوم شامل سهام چه شرکت های است و می توانید برای خرید صندوق دارا دوم از یکی از دو روش موجود، تصمیم گیری نمایید و صندوق etf دارا دوم را خریداری کنید. اگر سوال یا ابهامی درباره سرمایه گذاری روی صندوق etf دارا دوم و نحوه ثبت نام دارا دوم دارید، حتما از بخش ارسال نظرات و دیدگاه ها با من و مخاطبان ما به اشتراک بگذارید تا پاسخ شما رو در اسرع وقت بدهم.

احسان رباط جزی
Ehsan.rj1998@gmail.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *