بهترین سرمایه گذاری بلند مدت در ایران

بهترین سرمایه گذاری بلند مدت

تشخیص بهترین سرمایه گذاری بلند مدت برای هرکس شاید کار خیلی ساده ای نباشد، ولی فلسفه سرمایه گذاری بلند مدت در این است که افراد یک یا چند بازار مناسب جهت سرمایه گذاری آینده دار را شناسایی کرده و سرمایه خود را به چند بخش تقسیم نمایند و در ادامه بهترین سرمایه گذاری بلند مدت برای آن ها دیگر کار ساده ای است و تنها کافی است مابقی داستان را به زمان بسپارند تا رشد بسیار خوبی نصیبشان شود. اگر دوست دارید برای آینده خود و یا فرزندانتان، سرمایه گذاری امن و پرسودی را انجام دهید، این مطلب به شما بهترین سرمایه گذاری بلند مدت در ایران را معرفی خواهد کرد. در این مطلب سعی شده بدون نگاه جانب دارانه به بازارهای مالی مختلف مثل طلا، بورس، مسکن، ارز و … سرمایه گذاری های آینده دار را برای شما بیان کنیم.

بهترین سرمایه گذاری بلند مدت

سرمایه گذاری بلند مدت چیست و چرا باید برای آینده سرمایه گذاری کنیم؟ پیش از انتخاب بهترین روش های سرمایه گذاری بلندمدت در ایران باید این نکته را مد نظر قرار داد که وارد شدن به هر کدام از بازارها نیازمند دقت، تجربه و تحقیق می باشد. پیش از سرمایه گذاری تمامی جوانب را در نظر بگیرید و با علم و دانش جلو روید تا هم بهترین انتخاب را داشته باشید و هم در آن موفق شوید و به سود آوری بالایی دست یابید.

حتما برایتان جالب است : بهترین جا برای سرمایه گذاری در ایران کدام است؟

بهترین سرمایه گذاری بلند مدت برای فرزندان قطعا سرمایه گذاری در بازارهای پویا، سودآور و آینده دار به حساب می آید، چرا که برای این سرمایه گذاری، حداقل 15 سال زمان نیاز است و بهتر است اگر برای کودکان انجام می شود، از سن 1 تا 3 سالگی آغاز گردد تا در زمان جوانی و سن 18 سالگی فرزندتان، بتوانید از مزایا و افزایش دارایی حاصل از سرمایه گذاری بلندمدتی که کردید، استفاده کنید. ولی در نظر داشته باشید که سرمایه گذاری بلندمدت در ایران بسیار حائز اهمیت است چرا که تورم و تحریم های پی در پی، همواره در افزایش بسیار شدید دارایی هایی مانند؛ ملک و املاک، خودرو، سهام های بورسی، طلا و سکه، ارز کشورهای مختلف مخصوصا دلار و حتی ارزش استارتاپ های موفق گوناگون تاثیرگذار بوده است.

1) بهترین سرمایه گذاری بلند مدت در بورس

سرمایه گذاری بلند مدت در سهام یکی از بهترین روش های سرمایه گذاری بلندمدت در ایران و از روش های سرمایه گذاری بسیار سودده در ایران است که به شرط آگاهی و ریسک پذیری، بازاری پرسود و جذاب برای هر شخصی خواهد بود. چنانچه بخواهید در هر زمینه ای سرمایه گذاری نمایید، بسته به نوع سرمایه گذاری باید سرمایه بالایی داشته باشید ولی در بورس می توان با تشخیص بهترین سهام برای سرمایه گذاری بلند مدت با هر مبلغی میتوان سرمایه گذاری انجام داد. برای سرمایه گذاری در بورس نیازی به مبالغ بالا نیست و میزان نقدشوندگی سرمایه هم دراین روش بالاست و به پیدا کردن خریدار احتیاجی نمی باشد.

صدها شرکت در بورس فعالیت دارند که تعداد زیادی از آن ها از رشد بازار عقب مانده اند یا سهام های بنیادی زیادی زیادی وجود دارد که برای خرید و سرمایه گذاری بلند مدت گزینه های مناسبی به حساب می آیند و سود بسیاری را نصیب خریداران می کند. با توجه به اینکه کشور در شرایط تورمی قرار دارد و روز به روز قیمت دلار در حال افزایش است چنانچه سرمایه گذاری درستی را انجام ندهید، مطمئنا رفته رفته ارزش پول شما کم می شود و از تورم بازار عقب خواهید ماند.

حتما برایتان جالب است : سرمایه گذاری در بورس – از صفر تا صد بورس

ولی بازار سرمایه با افزایش نرخ دلار و وجود تحریم ها روند صعودی خود را پیش خواهد گرفت و روند شرکت ها هم صعودی می شود. در حقیقت در بازار بورس چنانچه بتوانید سهم درستی را برای خرید و سرمایه گذاری انتخاب کنید و این سهام مناسب را در زمان مناسبی بخرید، مطمئنا به سود بالایی در بلند مدت دست پیدا خواهید کرد. همچنین توجه کنید که حتما برای سرمایه گذاری بلند مدت در بورس باید پرتفوی یا سبد سهام متنوعی از صنایع مختلف و پیش روی بازار تشکیل دهید.

2) سپرده سرمایه گذاری بلند مدت 5 ساله

شاید بتوان سپرده‌ های مدت ‌دار (5 ساله یا بیشتر) بانکی را نخستین گزینه سرمایه ‌گذاری بلندمدت با ریسک کم تر دانست. یکی از عمده‌ ترین خدمات ارائه شده به وسیله بانک ‌ها، حساب‌ های مختلف بانکی است که می توانید با تحقیق و پرسش از افرادی که در این کار هستند، بهترین بانک برای سرمایه گذاری بلند مدت را شناسایی و در آن ها سرمایه گذاری های بلندمدت انجام دهید. این حساب‌ ها طبق هدف و بازه زمانی مختلفی که دارند، می ‌توانند برای اهداف مختلف افراد به عنوان سرمایه ‌گذاری در نظر گرفته شوند.

بهترین سرمایه گذاری بلند مدت برای فرزندان

اکثر سپرده‌ های بلندمدت فعلی بازه ‌های زمانی حداقل یک ساله دارند و صاحبان این سپرده ‌ها امکان افزایش یا کاهش سرمایه خود در طی این دوره را ندارند. معمولا ریسک این حساب‌ های بانکی به نسبت دیگر گزینه ‌های موجود در بازار بسیار کمتر بوده و با توجه به ریسک کم آن‌ ها، بازد‌ه‌ های پایین ‌تری را نیز ارائه می‌ دهند. البته این را به صورت کلی در نظر داشته باشید که در ایران با توجه به تورم بسیار زیادی که حاکم است، حتی بهترین بانک جهت سرمایه گذاری بلند مدت هم نمی تواند ارزش سرمایه شما را در طول سال حتی حفظ کند، چه برسد به این که بخواهد ارزش سرمایه شما را افزایش دهد!

3) بهترین ارز برای سرمایه گذاری بلند مدت

همانطور که میدانید در ایران تقریبا همه چیز به دلار و بازار ارز وابسته است و شرایط سیاسی و اقتصادی تاثیر مستقیمی بر بازار ارز دارد. سرمایه گذاری در بازار ارز یکی از بهترین روش های سرمایه گذاری بلندمدت در ایران است، ولی افزایش تقاضا برای آن برای جامعه اثراتی مثبتی نخواهد داشت و موجب کاهش ارزش پول ملی و ایجاد تورم می شود.

حتما برایتان جالب است : سرمایه گذاری در بازار دلار – از صفر تا صد ارز و دلار

سرمایه گذاری در بازار ارز ریسک نسبتا زیادی دارد و بر اساس اتفاقات و تحولات داخلی و دنیا، نوسانی خواهد شد، بنابراین چنانچه تمایل به خرید ارز هم دارید باید زمان مناسب برای خرید را تشخیص دهید. این را در نظر داشته باشید که تعیین ارزش ذاتی نرخ ارز ارتباط مستقیمی با عرضه و تقاضای آن دارد، طرف عرضه که بخش عمده آن در ایران را صادرات به ویژه صادرات نفت تشکیل می ‌دهد و طرف تقاضا که شامل تقاضا رسمی و غیررسمی ارز است. اگر قصد خرید ارز کشورهای دیگر مانند دلار، یورو، پوند، لیر و … را دارید، بهتر است به نکات زیر توجه داشته باشید :

  • 1) امکان فروش و نقد شدن این ارز بالا باشد. به عنوان مثال امکان دارد رشد اقتصادی یک کشور آمریکای لاتین بالا باشد، اما زمانی که بخواهید این ارز را به فروش برسانید، مشتری مناسبی برای آن نیابید و ناچار شوید به قیمت ارزان آن را بفروشید.
  • 2) ارزهای گران ‌قیمت، در هنگام خرید و فروش با قیمت روز، حاشیه سود کمی دارند، اما ارزهای ارزان قیمت که در حجم بالا خریداری شوند، با اندکی کاهش یا افزایش قیمت، حاشیه سود بیشتری را نصیب شما خواهند کرد. به عنوان مثال خرید ده واحد ارز با قیمت ۱۰،۰۰۰ تومان و فروش آن با قیمت ۱۰،۱۰۰ تومان تنها ۱۰۰۰ تومان برای شما سود به همراه دارد ولی خرید ۱۰۰۰ واحد ارز با قیمت ۱۰۰ تومان و فروش به قیمت ۱۱۰ تومان برای شما ۱۰،۰۰۰ تومان سود به همراه خواهد داشت.
  • 3) برخی از ارزها نوسان ‌های زیادی دارند. به عنوان مثال یورو در مقایسه با دلار عمدتا نوسان ‌های بیشتری دارد و در زمانی خاص امکان دارد سود یا زیان بیشتری نسبت به دلار به سرمایه داران خود بدهد.
  • 4) چنانچه به دلایل گوناگون نمی ‌توانید ارزهای متداول دلار یا یورو را برای خرید بیابید، ارزهای همتراز دیگری نیز وجود دارند که حساسیت کمتری ایجاد می ‌کنند و آسان ‌تر می ‌توانید آن ها را خریداری نمایید.
  • 5) در زمان خرید ارزهای خارجی باید با شیوه‌ های بررسی اصالت آن ‌ها آشنا شوید. همواره ریسک خرید ارزهای تقلبی وجود دارد و چنانچه در این زمینه اطلاعات کافی نداشته باشید، امکان دارد ضرر و زیان زیادی را تجربه کنید.
  • 6) معامله ارزهای خارجی در مقادیر خرد یا اسکناس‌ های درشت هم تفاوت قیمت ‌هایی دارد. همچنین سال چاپ اسکناس امکان دارد مقداری در قیمت ارز اثرگذار باشد. قبل از خرید ارز، باید این شش نکته را حداقل در نظر داشته باشید.

4) سرمایه گذاری در استارتاپ های ایرانی

سرمایه گذاری در کسب و کارهای نوپا از بهترین شیوه های سرمایه گذاری بلندمدت به حساب می آید که البته در ایران کمتر به آن توجه می‌ شود، سرمایه گذرای بر روی استارتاپ ‌ها یا همان کسب و کارهای نوپا در آینده‌ ای نزدیک سود فراوانی را برای سرمایه گذار به ارمغان خواهد آورد و بازدهی سرمایه گذاری بسیار بالایی دارد. البته باید توجه داشت که در کسب و کارهای نوپا امکان دارد بازدهی خوبی رقم بخورد و هم ممکن است در آن شکست بخورید و قطعا ریسک سرمایه گذاری بسیار زیاد است. بسیاری از افراد بر این باورند که یکی از بهترین سرمایه گذاری ها، سرمایه گذاری بر روی کسب و کارهای نوپا به ویژه استارتاپ هایی که  با دقت انتخاب شده اند، است. اگر قصد سرمایه گذاری در استارتاپ را دارید، در این مطلب از صفر تا صد راه اندازی کسب و کار استارتاپ به صورت رایگان توضیح داده شده است.

5) سرمایه گذاری بلند مدت ارز دیجیتال

به عقیده خیلی از سرمایه گذاران امروزه سرمایه گذاری بلند مدت در ارز دیجیتال مناسب ترین و پرسودترین سرمایه گذاری در میان تمام بازارهای مالی است، ولی این که بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری بلند مدت کدام است را نمی توان به طور قطعی نظر داد. روش اصلی استخراج استفاده از دستگاه های ماینینگ است که باید آن ها را خریداری کنید. استخراج می تواند بسیار پرسود باشد، ولی باید در نظر داشت که این امر به شرطی سودآور است که هزینه برق ارزان و سخت افزار مناسب برای استخراج را داشته باشید، ولی امروزه بسیاری از افراد دیگر به فکر استخراج بیت کوین نیستند و ارزهای دیجیتال را خرید و فروش می کنند. بهترین رمز ارزها برای سرمایه گذاری را در این مطلب معرفی کرده ایم.


در صورتی که تمایل دارید در ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین، اتریوم و … سرمایه گذاری امن کنید و از امتیاز 10 درصد تخفیف کارمزد در معاملات رمزارزها بهره مند شوید، میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید؛

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال


سوال پیش می آید و این است که چگونه ارز دیجیتال بخریم؟ ما ایرانی ها به این دلیل که به حساب ‌های بین‌ المللی دسترسی نداریم، صرافی ‌های آنلاین ایرانی گزینه‌ راحت ‌تری برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال می باشند. به عنوان مثال به راحتی میتوانید در سایت ایرانی مانند نوبیتکس، والکس، بیدارز و … با استفاده از کارت بانکی شتاب، ارزهای دیجیتال مانند بیت‌کوین را خریداری کرده و یا بفروشید، در این خصوص حتما مطلب آموزشی صرافی ارز دیجیتال چیست و کدام یک صرافی آنلاین معتبر ایرانی است را مطالعه کنید.

در بین ارزهای مختلف دیجیتالی؛ بیت کوین، اتریوم، ریپل، بیت کوین کش، لایت کوین را می توان به عنوان بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری بلند مدت به حساب آورد. سرمایه گذاری بلند مدت بیت کوین البته قطعا مطمئن تر و سودآورتر خواهد بود، چرا که عملکرد آلت کوین ها معمولا به عملکرد بیت کوین وابسته است. بهترین روش ترید ارز دیجیتال در سال 2021 رو اینجا رایگان آموزش ببینید.

6) طلا بهترین سرمایه گذاری بلند مدت

از قدیم در ایران سرمایه گذاری بر روی طلا جزو سرمایه گذاری های شناخته شده است. با توجه به این موضوع که طلا متاثر از عوامل داخلی و خارجی بسیاری است و بر اساس دلار و فاکتورهای داخلی تأثیرگذار مثل نرخ برابری دلار به ریال و فاکتور خارجی مانند قیمت اونس جهانی نوسان می کند با ایجاد تورم و بالا رفتن قیمت دلار طلا هم رشد می کند و در بلند مدت بسیار سودده خواهد بود.

با در نظر داشتن این که قدرت نقدشوندگی در بازار سکه و طلا بسیار بالاست و با هر قیمتی میتوان اقدام به خرید طلا کرد، سرمایه گذاران زیادی جذب این بازار شدند و برای حفظ سرمایه و کسب سود اقدام به خرید و فروش طلا می کنند. البته باید در نظر داشت که اگر برای سرمایه گذاری اقدام کرده اید، در هنگام خرید طلا بهتر است طلای ساخته نشده را خریداری کنید تا هزینه های اضافی مانند اجرت ساخت و … از جیب شما خرج نشود.

حتما برایتان جالب است : سرمایه گذاری در طلا و سکه – از صفر تا صد طلا و سکه

علاوه بر خرید مستقیم طلا، می توانید برروی یکی دیگر از روش ‌های سرمایه‎گذاری طلا در ایران تحت عنوان صندوق ‌های سرمایه گذاری طلا سرمایه گذاری نمایید. در این روش شما بدون درگیر شدن برای خرید طلا و برای جلوگیری از خطرات موجود برای نگهداری طلا اقدام به خرید صندوق های سرمایه گذاری طلا میکنید. با این کار ارزش سرمایه شما طبق قیمت طلا محاسبه می‌ شود. این روش، یکی از بهترین روش های سرمایه گذاری در ایران به شمار می رود.

7) سرمایه گذاری بلند مدت در حوزه مسکن

تعداد زیادی از تحلیلگران، بازار مسکن را یکی از اجزای اصلی یک اقتصاد می ‌دانند و بر این باورند که اگر روند مناسبی را در بخش مسکن استفاده نمایند، این بخش می تواند دستاوردهای خوبی را برای اقتصاد کشور به همراه داشته باشد. هر ساله قیمت مسکن در حال افزایش است، اما خرید مسکن برای سرمایه گذاری، همواره مشکلاتی را به دنبال خواهد داشت. با توجه به تصویب قانون مالیات بر خانه های خالی افراد کم تری به سمت این نوع سرمایه گذاری می روند، ولی هنوز هم هستند افرادی که بازار مسکن را یکی از بهترین روش های سرمایه گذاری بلندمدت در ایران بدانند. اما سرمایه گذاری در بازار مسکن مزایا و معایبی دارد که شامل :

  • ** میتوان با اجاره آن درآمدزایی کرد
  • ** ریسک نسبتا پایین برای حفظ سرمایه
  • ** اطمینان از ثبات و از بین نرفتن سرمایه
  • ** سرمایه گذاری خوب به عنوان سرمایه‌گذاری بلند مدت

این نوع از دارایی ‌ها را نیز می ‌توان جزو سرمایه ‌گذاری بلندمدت به حساب آورد. سرمایه ‌گذاری در مسکن از روش‌ های سنتی سرمایه‌ گذاری در ایران محسوب می شود که در بعضی از سال ‌ها توام با سود رضایت‌ بخش و در بعضی سال ها نیز کم رونق و در رکود بوده است. از محدودیت‌ های این روش پایین بودن نقدشوندگی و نیاز به حداقل سرمایه بالا برای سرمایه‌ گذاری می باشد، اما سرمایه گذاری در بازار مسکن معایبی هم دارد، همانطور که می دانید بازار مسکن نقدشوندگی پایینی دارد و افرادی که قصد ورود به بازار مسکن را دارند باید سرمایه زیادی داشته باشند و این مسائل مانع از ورود بعضی از سرمایه‌ گذاران به بازار ملک و املاک می ‌شود. برای شروع آموزش رایگان صفر تا صد خرید و فروش مسکن روی لینک سرمایه گذاری در بازار مسکن کلیک کنید.


امیدوارم از این مطلب که 7 مورد از بهترین سرمایه گذاری بلند مدت در ایران را معرفی کرد، استفاده کرده باشید.

اگر سوال یا ابهامی در مورد سرمایه گذاری های بلند مدت داشتید، حتما در بخش دیدگاه ها بنویسید تا پاسخ داده شود.

احسان رباط جزی
Ehsan.rj1998@gmail.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *