ارز دیجیتال کوانت چیست؟

ارسال شده در توسط احسان رباط جزی
ارز دیجیتال کوانت 

آیا می دانستید ارز دیجیتال کوانت یکی از ارزشمندترین پروژه های آینده دار دنیای کریپتوکارنسی است و در حال حاضر نیز می تواند برای سرمایه گذاری بلندمدت گزینه مناسبی به حساب آید؟ اگر دوست دارید بدانید ارز دیجیتال کوانت چیست و چطور کار می کند و یا این که کارشناسان چه آینده قیمتی را برای آن متصور هستند، این مقاله همه چیز درباره ارز دیجیتال کوانت با نماد QNT را به زبان ساده به شما آموزش می دهد، پس تا انتها همراه مای مانی بمانید.

ارز دیجیتال کوانت 

رمزارز کوانت که در دنیای رمزارزها با علامت اختصاری QNT شناخته می شود، یک توکن از نوع ERC-20 به حساب می آید که در شبکه کوآنت برای پرداخت هزینه کالا، خدمات و هزینه دریافت مجوز کاربرد دارد. جالب است بدانید که این شبکه به عنوان فناوری شناخته می شود که ارتباط میان چندین بلاکچین را با کمک سیستم عامل اورلجر فعال می‌ کند و مسائل مربوط به امکان همکاری بلاک‌ چین‌ ها را بدون استفاده از نرم‌ افزارهای پیچیده برطرف خواهد کرد. کوانت از معدود بلاک‌ چین‌ هایی محسوب می شود که برای اتصال دفاتر مختلف توزیع‌ شده و همچنین سیستم‌ عامل‌ ها، برنامه‌ ها و شبکه‌ های موجود کاربرد دارد.


در صورتی که تمایل دارید در ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین، اتریوم و … سرمایه گذاری امن کنید و از امتیاز 10 درصد تخفیف کارمزد در معاملات رمزارزها بهره مند شوید، میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید؛

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال


در حقیقت Overledger این امکان را در اختیار توسعه‌ دهندگان قرار می دهد تا برنامه‌ های چند زنجیره ای غیرمتمرکز به نام MApps را برای مشتریان به وجود آورند. مشتریان برای ایجاد یک MApp در شبکه، ملزم به نگهداری مقداری توکن QNT خواهند بود. همان طور که پیش تر هم گفتیم، توکن شبکه کوانت QNT نام دارد و توسعه‌ دهندگان برای ایجاد هر چیزی در پلتفرم کوانت، نیاز به خرید مجوز QNT خواهند داشت. به زبان ساده می توان این طور گفت که اکوسیستم کوانت از توکن QNT برای دسترسی به شبکه و پلتفرم Overledger بهره می گیرد و اشتراک‌ گذاری داده‌ ها را ایمن سازی می کند.

لذا QNT به عنوان بخش حائز اهمیتی از شبکه، ارزش‌ های پروژه را اشتراک گذاری می کند و از آن حمایت می‌ کند. نکته مهم در خصوص با شبکه کوانت این است که این شبکه منبع باز نیست، لذا فناوری مورد استفاده در بسیاری از محصولاتی که استفاده می‌ کنند، دارای حق ثبت می باشد و به منظور استفاده از آن مجوز نیاز خواهد بود. این شبکه می تواند تا از ریپل، بایننس‌ چین، استلار، آیوتا، همین طور اتریوم، بیت‌ کوین و از بلاکچین‌ های هایپرلجر متعلق به شرکت فابریک، کوروم متعلق به شرکت جی‌ پی مورگان و بلاکچین کوردا متعلق به شرکت r3 پشتیبانی نماید. با توجه به این که پروژه کوانت منبع باز نمی باشد، پس عجیب نیست که شیوه کار و جزئیات عملکرد فناوری‌ هایی که استفاده می‌ کند را اشتراک گذاری نمی کند.

ارز دیجیتال کوانت چگونه است؟

مشکل اصلی در فناوری بلاک چین و دفتر توزیع شده عدم وجود همکاری میان پروژه‌ هاست. کوانت می خواهد تا با ارتباط بلاک‌ چین‌ ها با یکدیگر، راه حل خوبی را برای حل این مشکل ارائه دهد. شبکه Overledger در پلتفرم کوانت دسترسی به سایر بلاکچین‌ ها را امکان‌ پذیر می‌ کند. در کنار وظیفه برقراری ارتباط میان بلاک‌ چین‌ ها، کوانت لایه‌ های گوناگونی را به وجود می آورد.

جالب است بدانید که این لایه‌ های ایجاد شده، شامل لایه‌ های تراکنش، پیا‌م رسانی، فیلتر‌کردن و سفارش است. لایه تراکنش ذخیره وظیفه مدیریت تراکنش‌ ها را بر عهده دارد. انواع اطلاعات شامل داده‌ های قرارداد هوشمند و ‌ای تراکنش در لایه پیام‌ رسانی قرار دارد. لایه فیلترینگ و سفارش، پیام‌ ها به ویژه پیام‌ هایی که شامل اطلاعات تراکنش هستند را کنترل می‌ نمایند.

اهداف پروژه کوانت چیست؟

رمزارزهای بسیاری در بازار ارزهای دیجیتال هستند و پروژه های مبتنی بر بلاک چین بسیاری نیز راه اندازی شده اند که هر کدام اهداف و ایده های خاصی را دنبال می کنند که به دلیل داشتن این اهداف و چشم اندازها، مورد استقبال قرار می گیرند. جالب است بدانید که چیزی که به عنوان هدف اصلی پروتکل Quant در نظر گرفته می شود، پر کردن شکاف میان بلاک چین ها و شبکه های انتقال رمزارز به حساب می آید.


حتما برایتان جالب است : پروژه متاورسی ovr چیست و چطور کار میکند؟


به عبارتی در پروتکل کوانت، پایه اصلی، شبکه Overledger می باشد و این پروتکل به عنوان اکوسیستمی فعالیت دارد که قرار است تا بستر اقتصاد دیجیتال آینده روی آن راه اندازی شود. جالب است بدانید که شبکه اصلی پروتکل کوانت یا همان شبکه Overledger به توسعه دهنده های خود این امکان را می دهد تا برنامه هایی رو مبتنی بر MApps برای مشتری های خودشان ایجاد کنند که این برنامه ها در اصل برنامه های چند زنجیره ای غیر متمرکز به شمار می روند.

بنابراین به منظور راه اندازی آن ها می بایست میزان معینی توکن QNT را در اختیار داشته باشند. همچنین پروتکل کوانت بنا دارد تا بستری را برای توسعه دهنده و موسسه ها برای ارتباط همزمان با چند فناوری دفتر کل توزیع شده یا بلاک چین راه اندازی کند.

دلیل منحصر به فرد بودن پروژه کوانت چیست؟

از زمان معرفی بلاکچین و فناوری دفتر توزیع شده، نوآوران، موارد استفاده از آن را تقریبا در هر صنعتی پیدا کرده اند. با این حال مشکل تعامل پذیری یکپارچه میان این پروژه ها وجود داشته است. کوانت به عنوان یک حلقه گمشده میان بلاک چین های متفاوت ایجاد شد. سیستم عامل کوانت، اور لجر، به شکلی طراحی شده است که به عنوان درگاهی برای هر پروژه مبتنی بر بلاک چین برای دسترسی به دیگر بلاک چین ها عمل کند.

همچنین در اتصال یک اپلیکیشن به سایر اپلیکیشن ها در همان اکوسیستم بلاک چین، مثل اتریوم، کار می نماید. فراتر از تعاملات زنجیره ای پیوسته، کوانت لایه های گوناگونی را برای تعامل اپ ها در سطوح گوناگون ایجاد می نماید. کوانت لایه های گوناگونی برای تراکنش ها، پیام رسانی، فیلترینگ و ترتیب داده ها و یک اپ کاربردی برای اشتراک گذاری و ارجاع پیام های یکسان مربوط به سایر اپ ها برخوردار است.


حتما برایتان جالب است : ارز دیجیتال گالا چیست | پیش بینی قیمت ارز گالا


شایان ذکر است که اپ استور کوانت توانایی خواندن و نظارت بر تراکنش ها در چندین دفتر را داراست. با استفاده از اور لجر، توسعه دهندگان قراردادهای هوشمندی را در طیف وسیعی از زنجیره ها از جمله آنهایی که از آن ها پشتیبانی نمی کنند، می نویسند؛ مثل بیت کوین. توسعه دهندگان همچنین قادرند از فروشگاه برای ایجاد و انتشار اپ های چند زنجیره ای بهره بگیرند.

پروژه‌ ها و محصولات شبکه کوانت چیست؟

تیم شبکه کوانت در حال فعالیت روی طراحی اپلیکیشن کسب و کارهایی هستند که کاربران را قادر می سازد تا از مزایای ماهیت غیر متمرکز در پلتفرم کوانت و قابلیت آن در ایجاد ارتباط بین بلاکچینی استفاده کنند. این قسمت از کوانت همچنان در حال توسعه است ولی موارد زیر از جمله مزایایی به حساب می آید که اشاره به آن‌ ها حائز اهمیت است:

  • دروازه پول فیات
  • راه حل پیام رسانی غیر متمرکز
  • سوابق درمانی به صورت الکترونیکی
  • محصولات میان افزاری مثل قراردادها
  • راه حل واسطه شناسایی که به منظور تایید هویت کاربران و ایجاد دسترسی برای آن‌ ها در بلاکچین است.

نکته : در کنار مواردی که نام بردیم، تیم کوانت در حال فعالیت بر روی یک گواهینامه تدبیری در تکنولوژی مرکزی آن است که امکان استفاده در بلاک چین‌ های گوناگون را داراست.

امنیت شبکه کوانت چگونه است؟

اور لجر ستون فقرات شبکه کوانت را تشکیل می دهد. اور لجر ارتباط میان شبکه های DLT را تضمین می نماید و با بلاک چین های گوناگون ارتباط برقرار می کند. شبکه اور لجر شامل درگاه هایی جهت پیوند دادن بلاک چین های گوناگون می باشد.

ارز دیجیتال QNT چیست

جامعه کوانت نیز مشابه شبکه های اثبات سهام اتریوم، در زمینه مدیریت قراردادهای هوشمند خزانه نقش دارد. جالب است بدانید که این جامعه پرداخت های QNT را که از کاربران به درگاه ها منتقل می شود، کنترل می نماید. آن ها این کار را به شکلی در دستور کار قرار می دهند که مردم در مقابل هر ناظری جوابگو باشند.

نقاط قوت شبکه  کوانت چیست؟

  1. ارز کوانت را می توان با پول فیات خریداری کرد.
  2. شبکه کوانت بیشتر محدودیت‌ های DLT را ندارد. می‌ توان این شبکه را بدون داشتن اطلاعات رمزارزی و یا برنامه نویسی، به سادگی راه اندازی نمود.
  3. کاربران شبکه کوانت می توانند صرف نظر از پوزیشنشان، به هر بلاک چینی وصل شوند. برنامه نویسان، کاربران و کارگذارها می توانند بدون کوچک ترین دانش برنامه نویسی، این شبکه را مورد استفاده قرار دهند. ترکیب این اتفاق با انعطاف پذیری شبکه کوانت، آن را برای تعداد زیادی تبدیل به پلتفرمی جذابی کرده است.
  4. شبکه کوانت امکان ایجاد فورک و یا قطع ارتباط با سایر بلاکچین‌ ها را ندارد، از همین روی بروز موارد امنیتی در آن تقریبا امکانپذیر نیست. تیم این پروژه دوره‌ هایی را به منظور تامین امنیت، کریپتوگرافی و سیستم‌ های بلاکچینی گذرانده‌ اند. همچنین یک API اضافه به منظور تامین امنیت در این شبکه استفاده شده است.

نقاط ضعف شبکه کوانت چیست؟

  1. با این وجود که شبکه کوانت عملکرد خوبی را از خود نشان داده است، همچنان عموم کاربران بازار کریپتوکارنسی با آن آشنایی ندارند، بنابراین راه زیادی برای رقابت به پیشگامان در این حوزه پیش روی دارد، از همین روی می بایست به اندازه‌ ای قوی باشد که توانایی رقابت با سیستم مالی سنتی و جذب کاربران آن را پیدا کند.
  2. در دنیای رمزارزها اصطلاحی وجود دارد که می‌ گوید چنانچه کلیدهای خصوصی دست شما نباشد، کوین‌ ها دیگر برای شما نخواهد بود. این را هم باید در نظر داشت که صرافی‌ های متمرکز نقشی اساسی برای همکاری و سازگاری بین بلاکچینی بر عهده دارند. در واقع قدرت این صرافی‌ ها، امنیت کوین‌ های شما را تضمین خواهد کرد، از همین روی چنانچه ضعفی در عملکرد این صرافی‌ ها به وجود آید، دارایی شما در معرض سرقت قرار خواهد گرفت.

نحوه خرید و فروش ارز QNT 

به منظور معامله رمزارز کوانت قادرید از صرافی های پشتیبان کننده این ارز دیجیتال کمک بگیرید، از همین روی کافی است تا در صرافی انتخابی خود ثبت نام و احراز هویت کنید. پیش از ثبت نام بهتر است تا با شیوه کار با صرافی آشنا شوید، چرا که در این صورت قادرید عملیلات خرید، فروش و ثبت نام را به سادگی در دستور کار قرار دهید. در حال حاضر صرافی های آنلاین خارجی زیادی هستند که برای معامله رمزارزها گزینه های خوبی به حساب می آیند و کاربران بسیاری را از سراسر دنیا به خود جذب کرده اند.


حتما برایتان جالب است : ارز دیجیتال پنکیک سواپ چیست؟


کاربران ایرانی به علت تحریمات موجود نمی توانند با IP ایران برای ثبت نام اقدام کنند، از همین روی به منظور انجام ثبت نام و کار با صرافی خارجی می بایست از یک نرم افزار تغییر IP ثابت و یا VPS استفاده نمایند. صرافی های بایننس، کوکوین، کوین بیس و Gate.Io صرافی هایی هستند که شما قادرید رمزارز کوانت QNT را با جفت ارزهای USDT ،USD ،BTC و BUSD معامله نمایید.

کیف پول های QNT 

به این خاطر که کوانت، رمزارزی بر بستر اتریوم می باشد، همه ولت هایی که از این استاندارد اتریومی پشتیبانی می‌ کنند، می توانند برای نگهداری این ارز نیز مورد استفاده قرار گیرند. از جمله بهترین این ولت ها می توان به اتمیک والت و اکسودوس اشاره داشت که در کنار ارائه قابلیت های کاربردی، برای انواع سیستم عامل‌ های دسکتاپ و موبایل در دسترس هستند.

البته این را هم در نظر داشته باشید که ولت های سخت‌ افزاری لجر یا ترزور نیز برای نگهداری این ارز مناسب اند و در واقع بهترین گزینه برای نگهداری ارزهای دیجیتال در دنیای رمزارزها، همین کیف پول های سخت افزاری اند که امنیت بسیار بالایی دارند و امکان هک شدن آن ها خیلی پایین است. از دیگر نمونه‌ های ولت ها برای ذخیره رمزارز کوانت می توان به ولت های موبایلی کوینومی و یا کیف پول Coinbank و کیف پول‌ های دسکتاپی BitPanda و Freewallet.Io اشاره کرد.

آیا میشود ارز کوانت را استیک کرد؟

بله، شما می توانید ارز کوان را استیک نمایید. بدیهی است که به منظور استیکینگ این رمزارز، پاداشی از شبکه دریافت می کنید. به عنوان مثال، اپراتورهای ورودی دفترچه ابری توزیع شده با استیک ارز کوانت، می توانند در اولویت انجام تراکنش قرار گیرند. این را هم در نظر داشته باشید که مکانیسم اثبات سهام نسبت به اثبات کار امروزه بیشتر کاربرد دارد، چرا که اثبات کار به انرژی بالایی برای ماین احتیاج دارد.

آینده ارز دیجیتال کوانت چگونه است؟

یکی از معیارها و عواملی که فعالان حوزه کریپتوکارنسی در زمان سرمایه گذاری و خرید QNT به آن توجه دارند، بررسی قیمت و آینده ارز کوانت می باشد؛ شما هم چنانچه قصد سرمایه گذاری و خرید ارز کوانت را دارید، می بایست پیش از اقدام به سرمایه گذاری، قیمت و آینده این ارز را ارزیابی کنید. بازار رمزارزها همیشه نوسانات قیمتی بسیاری را تجربه می کند و همین موضوع موجب شده است تا پیش بینی قیمت و آینده کوانت خیلی ساده نباشد!

چنانچه نگاهی به تاریخچه قیمتی این ارز بی اندازیم، در خواهیم یافت که این ارز دیجیتال نوسانات قیمتی بسیاری دارد و همچنین رشدهای زیادی را تا به حال تجربه کرده است. جالب است بدانید که هر چقدر نوسانات رمزارز QNT افزایش یابد، پیش بینی قیمت هم به مراتب سخت تر خواهد شد، اما با توجه به آخرین بروزرسانی ها و تغییراتی که در پروتکل کوانت شاهد آن بوده ایم، می شود آینده QNT را مثبت ارزیابی کرد. همچنین امکانات و مزایای این پروتکل هم موجب می شود تا بیشتر مورد استقبال قرار گیرد و موجبات محبوبیت بیشتر این پروتکل را فراهم کند.


حتما برایتان جالب است : همه چیز درباره ارز فگ + پیش بینی قیمت


بدین ترتیب می توان به آینده QNT امیدوار بود. نکته حائز اهمیت اینجاست که آینده QNT به افزایش استفاده از خدمات پروتکل کوانت وابسته است. همچنین یک ظرفیت بزرگی در سیستم های بانک ها و موسسه های عالی در سرتاسر جهان وجود دارد. بدین ترتیب چنانچه توسعه دهندگان پروتکل کوانت بتوانند آن را به سمت خود جذب کنند، آینده QNT درخشان خواهد بود. لذا با توجه به توضیحاتی که ارائه کردیم، می توانیم به آینده QNT امیدوار باشیم و این رمزارز را گزینه مناسبی برای سرمایه گذاری به حساب آوریم. در ادامه به پیش بینی قیمت این ارز دیجیتال در سال های آتی پرداخته ایم؛

پیش بینی قیمت در سال 2023 : اگر روند صعودی بازار حفظ شود، قیمت کوانت تا پایان سال 2023 به 650 دلار می رسد. همچنین نیمه اول سال 2023 رشد سریعی را تا 700 دلار نشان می دهد. در ادامه این روند کاهشی خواهد شد ولی هیچ سقوط زیادی انتظار نمی رود.

پیش بینی قیمت در سال 2024 : چنانچه سطح پشتیبانی را در حدود 200-MA نگه دارد، میانگین متحرک بلندمدت 200 روز، خریداران زمان و ثبات کافی دارند تا مأموریت حمله بعدی را در سطح حیاتی 950 دلار ایجاد نمایند که موجب می شود آن را کاهش ندهد، بلکه به صورت پیوسته بازی کند.

پیش بینی قیمت ارز دیجیتال کوانت در سال 2025 : با توجه به آخرین پیش بینی ها، پیشرفت ها، سرمایه گذاران QNT می توانند انتظار مشارکت و ادغام های زیادی را در حدود سال 2025 داشته باشند. قیمت این ارز همچنان می تواند افزایش پیدا کند و به عدد 1250 دلار برسد.

پیش بینی قیمت در سال 2026 : قیمت این ارز تا سال 2026 می تواند تا 1500 دلار افزایش پیدا کند. با این وجود رسیدن به این سطح برای QNT خیلی سخت نخواهد بود، چرا که می توان اهداف قیمتی میان‌ مدت، کوتاه‌ مدت و طولانی مدتی را برای معاملات یافت. این ثابت می کند که بر اساس پیش بینی ها، QNT برای رسیدن به ATH جدید سال های آینده تلاش خواهد کرد.

چرا در پروژه کوانت سرمایه گذاری کنیم؟

شبکه کوانت با استفاده از سیستم خاصی که دارد، ارتباط میان بلاک چینی را تسهیل می‌ کند. با این که امکان همکاری و سازگاری بین بلاکچینی در دنیای حال حاضر یکی از بزرگترین مشکلات بازار رمزارزها به حساب می آید، شبکه کوانت به طور چشمگیری توانسته در این زمینه موفق باشد.


حتما برایتان جالب است : چگونگی سرمایه گذاری در فارکس برای ایرانیان


تعداد زیادی از دارندگان ارز کوانت و کاربران این شبکه پیش بینی کرده‌ اند که در آینده استفاده از تکنولوژی بلاکچین افزایش یابد و پلتفرم کوانت به شبکه‌ ای تبدیل می شود که کاربران برای تسهیل کارهای خود، به آن مراجعه می کنند. کوانت همچنین شراکتی را با بانک‌ های مرکزی نظیر فدرال رزرو، شروع کرده است که بر اساس آن امید دارد ارز کوانت در آینده نقشی اساسی در سیستم مالی را عهده دار شود.

گزارشاتی از منابعی معتبر مثل کوین مارکت کپ و WalletInvestor به دست آمده است که حاکی از آن است که ارز کوانت برای سرمایه گذاری می تواند گزینه مناسبی باشد، به خصوص چنانچه به دنبال یک سرمایه گذاری طولانی مدت می گردید. به نقل از WalletInvestor، در سال 2026 ارز کوانت با قیمت 1877 دلار در بازار رمزارزها معامله می شود. بنابراین چنانچه شما در حال حاضر برای خرید و هولد این ارز دیجیتال اقدام کنید، امکان دارد تا چند سال آینده ارزش دارایی شما 1000 درصد رشد را تجربه کند و سرمایه شما افزایش چشمگیری پیدا کند.


نتیجه گیری و کلام پایانی

رمزارز کوانت یکی از صد توکن های برتر بین رمزارزهای موجود به حساب می آید. بنیانگذاران Quant افرادی حرفه‌ ای و بابنیه علمی و فنی قوی محسوب می شوند و سال‌ ها در پروژه‌ های مهم جهانی شرکت داشته‌ اند. جالب است بدانید که مقر اصلی تیم این پروژه در انگلستان قرار دارد و هدف از راه اندازی آن، ایجاد یک پلتفرم ارتباطی بین بلاکچینی در نظر گرفته شده است.

به این خاطر که به وجود چنین پلتفرمی نیاز بود و رمزارز کوانت می‌ تواند مشکل عدم همکاری متقابل بین بلاکچین‌ ها را برطرف نماید، این رمزارز می تواند پتانسیل رشد بسیار زیادی در آینده داشته باشد. در این پلتفرم توسعه‌ دهندگان دیجیتالی قادرند قرارداد‌های هوشمند خود را به شکلی طراحی کنند که روی طیف وسیعی از بلاکچین‌ ها قابل اجرا باشد. این شبکه یک دفتر کل توزیع شده جهانی ارائه می‌ دهد و نام آن را Overledger می‌ گذارد. با استفاده از Overledger می‌ توان اپلیکیشن‌ های چند زنجیره‌ ای را ساخت.

همان طور که در ابتدای مقاله قول دادیم، در این مطلب در مورد ارز دیجیتال کوانت و پیش بینی آینده آن صحبت کردیم.

همچنین اگر دوست دارید بدانید ارز دیجیتال uma چیست و چطور کار میکند ، این مطلب را همین الان مطالعه کنید؛

حال که دیگر درباره ارز دیجیتال کوانت اطلاعات کافی را دارید، فکر می کنید سرمایه گذاری روی این پروژه مناسب است یا خیر؟

احسان رباط جزی
Ehsan.rj1998@gmail.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *