آموزش خرید ارز دیجیتال وی چین + معرفی بهترین کیف پول های VeChain

ارسال شده در توسط احسان رباط جزی
آموزش خرید ارز دیجیتال وی چین

جنون ارزهای دیجیتال باعث شده تا خیل عظیمی از سرمایه گذاران و معامله گران به سمت دنیای کریپتوکارنسی روانه شوند و با افزایش قیمت بیت کوین و همین طور سایر آلت کوین ها، نگاه فعالان بازار رمزارزها به آلتکوین ها تغییر کرد و سرمایه گذاری در آلت کوین های معتبر مثل اتریوم، ریپل، بایننس کوین، وی چین، ایاس و … به شدت افزایش یافت. در این مطلب ما قصد داریم تا از بین آلت کوین ها، به آموزش خرید ارز دیجیتال وی چین بپردازیم و همچنین بهترین کیف پول برای وی چین را معرفی کنیم تا بعد از خرید وی چین از صرافی های معتبر، بدانید آن را چگونه به بهترین شکل نگهداری کنید تا مشکلی برای آن پیش نیاید، پس اگر شما هم مثل من عاشق بازار ارزهای دیجیتال هستند و دوست دارید در مورد ارز دیجیتال وی چین بیشتر بدانید، این مطلب به شما همه چیز درباره ارز وی چین را خواهد گفت و آموزش خرید ارز دیجیتال وی چین را نیز به زبان ساده برای شما بررسی خواهد کرد.

آموزش خرید ارز دیجیتال وی چین

وی چین یا همان VeChain یک پلتفرم بلاکچینی به حساب می آید که به منظور مدیریت زنجیره تامین و فرآیندهای کسب و کارها راه اندازی شده است. در واقع به بیانی ساده تر هدف ویچین ساده سازی این فرایند ها و جریان اطلاعات برای زنجیره‌ های تامین پیچیده است که این کار با استفاده از از فناوری دفتر کل توضیع شده قابل انجام است. جالب است بدانید که پلتفرم وی ‌چین دو توکن دارد که یکی VeChain Token با نام اختصاری VET می باشد و دیگری VeChainThor Energy با نام اختصاری VeChainThor Energy که اولی برای انتقال ارزش از طریق شبکه VeChain مورد استفاده قرار می گیرد و مورد دوم نیز به عنوان یک سوخت برای سرعت دادن به معاملات کارایی دارد.

حتما برایتان جالب است : روش خرید ارز دیجیتال نئو در ایران چگونه است؟

ولی به صورت کلی می توان گفت که ویچین، از معتبرترین شرکت ‌های بلاکچینی کشور چین محسوب می شود که با شرکت های بزرگی مثل PwC و دولت چین مشارکت دارد. موضوعی که موجب می ‌شود افراد به آینده آن خوشبین باشند. تا پیش از این، VET بر روی بلاکچین اتریوم بالا آمده بود، ولی امروزه بلاکچین اختصاصی ویچین راه اندازی شده است. با توجه به سرعت رشد این شرکت و همکاری آن با شرکت ‌های بزرگ کشور چین، جایگاه این ارز رفته رفته در دنیای ارزهای دیجیتال در حال افزایش است.

اهداف ارائه ارز وی چین

در ساختار وی ‌چین ذکر شده است که هدف آن ساخت یک پلتفرم قابل اعتماد برای کسب و کارها با هدف تسهیل جریان اطلاعات شفاف، همکاری کارآمد و انتقال ارزش سریع در فرآیندهای تجاری است. داده ‌های زنجیره تامین برای فرآیند های تجاری امروزه به طور شفاف بین اجزای آن به اشتراک گذاشته نمی ‌شود. این موضوع بر جریان اطلاعات، که باز هم به طور شفاف برای همه قابل دسترسی نیست، اثر می گذارد.

خرید وی ‌چین در ایران با ریال امکانپذیر است؟

در کنار ارزهای دیجیتال مشهور، خرید و فروش ویچین نیز در برخی از پلتفرم‌ های آنلاین معامله ارزهای دیجیتال ایرانی نیز امکان پذیر می باشد. در واقع شما یا می ‌توانید ارزهای دیگری را تهیه کنید و در ادامه آن ارزها را در صرافی‌ های معتبری مثل بایننس اگر همیشه وی ‌پی ‌ان شکن داشته باشید، به VET تبدیل نمایید یا می ‌توانید این توکن را به صورت مستقیم از صرافی‌ های داخلی تهیه فرمایید.

حتما برایتان جالب است : نحوه خرید ارز دیجیتال کاردانو | آموزش خرید و فروش ارز ADA

صرافی هایی که کارمزد پایین نقل و انتقال ارز دارند و حجم مناسبی از ارز مورد نظر در آن ها در حال معامله است و همچنین از امنیت بالایی برخوردار هستند، می توانند گزینه خوبی برای خرید ویچین به حساب آیند. لذا صرافی پیشنهادی برای خرید توکن ‌های VET در ازای بیت کوین و اتریوم، بایننس است. چنانچه امروزه هیچ‌ کدام از آن‌ها را ندارید، شما می ‌توانید VET را با دلار آمریکا از صرافی GDAX یا صرافی Gemini خریداری کنید و از آنجا، بیت کوین و یا اتریوم خود را به صرافی بایننس انتقال دهید و ترید کنید، لذا چنانچه به اندازه کافی اطلاعات درباره ویچین کسب کردید و قصد دارید در آن سرمایه گذاری کنید، می توانید از راهنمایی های مختصر که در ادامه عنوان کردیم، کمک بگیرید؛

  • 1) استفاده از صرافی های پشتیبان ویچین : یکی از آسان ترین روش ها برای خرید ویچین استفاده از صرافی هایی است که از این ارز پشتیبانی می کنند. می توانید با پرداخت ریال، این ارز را به کیف پول خود انتقال دهید.
  • 2) تبدیل بیت کوین به ویچین : روش بعدی نیز تبدیل بیت کوین یا دیگر آلت کوین ها در صرافی های گوناگون ارزهای دیجیتال مانند بایننس، اوکی اکس، کریپتو دات کام، کراکن و بیت فینکس به ویچین می باشد.

نکته : البته توصیه می شود که وجوه خود را در صرافی ها نگه ندارید، چرا که آن ها کلیدهای خصوصی را به شما نمی دهند و شما به این وجوه دسترسی نخواهید داشت.

بهترین کیف پول برای وی چین

چنانچه شما هم از آن دسته افرادی هستید که توکن ‌های VeChain را دریافت، ارسال یا نگهداری می ‌کنید، برای نگهداری وجوه خود به یک کیف پول ایمن احتیاج دارید. کیف پولی که برای توکن ‌های ویچین خود انتخاب می ‌کنید، باید امکان کنترل کلید خصوصی آن را در اختیار شما قرار دهد. بدین معنی که باید در هر زمان قادر باشید به دارایی‌ های دیجیتال خود دسترسی یابید.

همچنین در خاطر داشته باشید که کیف پول انتخابی، باید از رمزنگاری با کلمۀ عبور، احراز هویت دو عاملی و کد پین نیز پشتیبانی نماید. با چنین قابلیت هایی، اطمینان پیدا خواهید کرد که به جز شما، هیچ کس دیگری به محتوای کیف پول شما دسترسی پیدا نخواهد کرد، مثل دیگر ارزهای دیجیتال، برای ارز دیجیتال ویچین نیز کیف پول های مختلفی، از جمله کیف پول های دسکتاپ، سخت ‌افزاری، نرم‌افزاری، کاغذی، موبایل و … وجود دارد که ما سعی کردیم بهترین و معتبرترین کیف پول هایی که از ویچین پشتیبانی می کنند را معرفی کنیم؛

1) کیف پول VeChainThor : بلاکچین وی چین بلافاصله بعد از انتشار شبکه اصلی Thor، کیف پول Thor را راه‌ اندازی کرد. این کیف پول که به عنوان یک کیف پول سبک مبتنی بر موبایل شناخته می‌ شود، با هدف ارائۀ یک پورتال قدرتمند، ایمن، ساده و کاملا کاربردی برای ارز دیجیتال و بلاکچین وی چین توسعه داده شده است. کیف پول VeChainThor برای هر دو سیستم عامل اندروید و iOS در دسترس است. از زمان راه‌ اندازی، این کیف پول بازخوردهای مثبت زیادی از سوی کاربران دریافت کرده است. 

2) کیف پول Trust Wallet : کیف پول موبایلی تراست والت، برای هر دو سیستم عامل اندروید و iOS قابل استفاده است. این برنامه ایمن، قابل اعتماد و از یک کد متن باز برخوردار است که به وسیله کارشناسان امنیتی کنترل می ‌شود. شما همچنین قادرید از طریق یک مرورگر آنلاین به کیف پول Trust دسترسی یابید و از آن برای ارسال، دریافت یا ذخیره ارز دیجیتال وی چین خود استفاده کنید. دیگر رمزارزهای پشتیبانی ­شده به وسیله کیف پول Trust، عبارت­اند از؛ اتریوم و همه توکن ‌های ERC-20 ، ERC-223 و ERC-721 در بلاکچین اتریوم، اتریوم کلاسیک، وان‌ چین و بسیاری ارزهای دیگر که می توانید در این کیف پول ذخیره و مدیریت نمایید.

3) کیف پول Guarda : کیف پول های گوناگونی برای نگهداری و ذخیره توکن ‌های ویچین وجود دارد، ولی کیف پول Guarda رویکرد متفاوتی را در مورد شیوه مدیریت ارزهای دیجیتال ارائه می‌ دهد. کیف پول گواردا به سرمایه ‌گذاران با بیش از یک ارز دیجیتال اجازه می ‌دهد که تمام دارایی ‌های خود را در یک کیف پول نگه داری کنند. علاوه بر این، رویکرد چند پلتفرمی این کیف پول، امکان دسترسی سریع و آسان به دارایی‌های دیجیتال را از طریق نسخه‌ های موبایل، دسکتاپ و وب و با یک رابط کاربرپسند، فراهم می آورد.

حتما برایتان جالب است : همه چیز درباره دوج کوین | ماجرای شگفت آور ارز دوج کوین

این والت یک کیف پول چندارزی و چندپلتفرمی به شمار می رود که این امکان را در اختیار کاربران قرار می دهند که ارزهای دیجیتال خود را با خیال راحت ذخیره، مدیریت، ارسال، دریافت و مدیریت نمایند. توسعه ‌دهندگان کیف پول Guarda، همیشه در حال بررسی امکان افزودن دارایی‌ های جدید به کیف پول خود هستند. بعضی از ارزهای دیجیتال پشتیبانی­ شده به وسیله این کیف پول، عبارت ­اند از؛ بایننس کوین، بیت‌ کوین، لایت ‌کوین، اتریوم، کاردانو و البته وی چین که می توانید از آن استفاده کنید.

4) کیف پول Ledger Nano X : آخرین والت یا کیف پول در لیست بهترین کیف پول های ویچین، کیف پول Ledger Nano X است. لجر نانو ایکس، وسیله‌ ای ایمن و سازگار با بلوتوث است که کلیدهای خصوصی شما را در خود نگهداری می ‌کند تا از امنیت دارایی ‌های دیجیتال شما، در هر کجا که باشید، اطمینان حاصل شود. چند ارزی بود، ساده بودن کار کردن با آن و امنیت بسیار بالا از قابلیت های کیف پول لجر محسوب می شود که استفاده از آن را بسیار ایمن و ساده کرده است.

5) کیف پول Cobo : از دیگر کیف پول ‌های ارز دیجیتال وی چین، کیف پول Cobo می باشد که می ‌توانید از آن برای ارسال، دریافت و ذخیره دارایی‌ های خود استفاده نمایید. کیف پول Cobo که هم به صورت سخت ‌افزاری و هم به صورت برنامه موبایل در دسترس است، امنیت بالایی دارد و همچنین استفاده از آن نیز بسیار آسان است. انتقال امن داده، مقاومت با درجه نظامی، پشتیبانی از چندین ارز دیجیتال، امنیت نسل جدید از مزایای این کیف پول است و جالب است بدانید که این کیف پول همچنین، فروشگاه برنامه‌ های غیر متمرکز نیز به حساب می آید و از امکانات اینچنین این والت نیز می توانید استفاده کنید.

نگاه به رقبای وی چین

چنانچه بخواهیم از نگاه زنجیره تامین این موضوع را بررسی کنیم، شرکت های واتن چین، مدوم و لجستیک مثل وی چین از فناوری بلاک چین استفاده می کنند. هر یک از این سه شرکت بزرگ و معتبر در زمینه های گوناگونی تمرکز دارند و هدف اصلی آنان چیز دیگری است که از همین روی  می توان گفت که رقیب اصلی یک دیگر نیستند. وی چین درصدد این است که با شرکت های Pwc و DNV GL که به عنوان دو شرکت بزرگ و مهم یاد می شود ایجاد همکاری نماید.

آینده ارز دیجیتال وی‌ چین

بدون تردید تکنولوژی بلاک چین می تواند یک نوآوری مهم برای مدیریت زنجیره تامین به حساب آید که ارز دیجیتال وی چین در حال توسعه در همین بستر می باشد.

حتما برایتان جالب است : سرمایه گذاری در ریپل | راهنمای خرید و فروش ریپل

با رشد فهرست شرکا و پیشرفت های تکنولوژیکی، وی ‌چین خود را به عنوان نیروی جسور و نوآورانه ای که موجب شکل گیری مجدد طرز تفکر و تلقی ما از پدیده زنجیره تامین می شود، معرفی می کند.


نتیجه گیری و کلام آخر

وی چین یکی از معتبرترین شرکت‌ های بلاکچین در زمینه صنعت به حساب می آید که علاوه بر مشتریانی که از محصول کاربردی آن استفاده می‌ کنند، یک تیم با تجربه نیز دارد. آن ‌ها به علت مشارکت با غول هایی مانند Pwc و همچنین دولت چین، دیگر نباید هیچ مشکلی در افزایش مشتریان خود داشته باشند.

شاید عده ‌ای از افراد تغییر موقعیت وی چین به سمت فضای نرم ‌افزارهای غیرمتمرکز را مورد انتقاد قرار دهند، ولی این طور که میتوان حدس زد، این امر برای مشتریانی که به دنبال یک راه‌حل مبتنی بر بلاک چین مناسب برای رفع احتیاجات کسب و کار خود هستند، مفید بوده است. چنانچه پلتفرم وی چین با سرعت فعلی به پیشرفت خود ادامه دهد، تعجبی ندارد که VET، یکی از برترین‌های 5 الی 10 سال آینده باشد و از این روی آینده ارز دیجیتال وی چین برای سرمایه گذاری مثبت ارزیابی می شود.

همان طور که قول داده بودیم، در این مطلب کاملا به موضوع آموزش خرید ارز دیجیتال وی چین پرداختیم.

همچنین اگر علاقه مند به حوزه ارزهای دیجیتال هستید، می توانید مطلب نحوه خرید ارز دیجیتال از کوینکس برای ایرانیان را هم مطالعه کنید.

اگر هم هر گونه سوال یا ابهامی در مورد آموزش خرید ارز دیجیتال وی چین داشتید، حتما از بخش ارسال نظرات از ما بپرسید.

احسان رباط جزی
Ehsan.rj1998@gmail.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *