بهترین جا برای استیک ارز دیجیتال

ارسال شده در توسط احسان رباط جزی
بهترین جا برای استیک ارز دیجیتال

بهترین جا برای استیک ارز دیجیتال را میشناسید؟ اگر بخواهید دارایی های دیجیتالی خود را استیک کنید، ترجیح شما به استیک رمزارزها در صرافی هاست یا کیف پول های معتبر را انتخاب می کنید؟ سایت های مخصوص و افزونه ها هم هستند که در این زمینه خدماتی را ارائه می دهند، ولی انتخاب درست کدام است و بهترین جا برای استیک ارز دیجیتال کجاست؟ در این مطلب بهترین جا برای استیک ارز دیجیتال را خدمت شما عزیزان معرفی خواهیم کرد؛

بهترین جا برای استیک ارز دیجیتال

استیکینگ یکی از سودده ترین روش ها جهت کسب درآمد غیرفعال و لذت بردن از بازده سرمایه‌ گذاری به حساب می آید، از همین روی تعداد زیادی از سرمایه گذاران و فعالان حوزه کریپتو به دنبال بهترین پلتفرم برای استیک کردن ارزهای دیجیتال گوناگون هستند. استیک ارز دیجیتال به پروسه ای گفته می شود که شامل خرید و نگهداری مقدار مشخصی از سکه ها یا توکن‌ ها برای تبدیل شدن به یک گره فعال در شبکه است. به زبان ساده‌ استیک به معنای کسب سود در ازای نگهداری رمزارز در یک مکان مشخص تعریف می شود.


در صورتی که تمایل دارید در ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین، اتریوم و … سرمایه گذاری امن کنید و از امتیاز 10 درصد تخفیف کارمزد در معاملات رمزارزها بهره مند شوید، میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید؛

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال


البته مکان نگهداری رمزارزها در این روش می تواند کیف پول دیجیتالی شما یا یک صرافی ارز دیجیتال و یا حتی یک پلتفرم مجزا که همچین خدماتی ارائه می دهد باشد. با نگهداری این رمزارزها، خریدار به قطعه مهمی در زیرساخت امنیتی شبکه تبدیل خواهد شد. سود حاصل از فرآیند استیکینگ به کسی که ارز دیجیتال خود را در شبکه قفل کرده است تعلق خواهد گرفت، البته نرخ سود به عوامل بسیاری مثل پویایی عرضه و تقاضا، از یک شبکه به شبکه دیگر تفاوت می کند. جالب است بدانید که نخستین کسانی که معرف این روش یعنی استیکینگ رمزارزها بودند، سانی کینگ و اسکات نادال بودند. در ادامه بهترین جا برای استیک ارز دیجیتال را خدمت شما عزیزان معرفی خواهیم کرد؛

نکته مهم : البته بررسی بهترین جا برای استیک ارز دیجیتال زمانی معنا پیدا می کند که ما بهترین صرافی ها، بهترین کیف پول ها و سایت هایی که خدمات استیک ارزهای دیجیتال را ارائه می دهند، خدمت شما معرفی کنیم تا تصمیم گیری در مورد بهترین جا برای استیک ارز دیجیتال ساده تر شود؛ پس همچنان همراه مای مانی بمانید:

بهترین صرافی ها برای استیک

1. صرافی بایننس : بایننس در طول چند سال اخیر به یکی از پرطرفدارترین پلتفرم های معاملاتی در دنیا تبدیل شده است، ولی در زمینه معاملات کریپتو خدمات خود را ارائه نمی دهد؛ لذا شما می توانید توکن های گوناگون مثل کازماس را با استفاده از بایننس استیک کنید. به عنوان مثال به منظور آغاز استیکینگ ATOM در این صرافی، به حداقل 0.5 اتم در کیف پول خود احتیاج خواهید داشت؛ بنابراین استیک اتم به وسیله بایننس، گزینه ای مقرون به صرفه برای سرمایه گذاران به حساب می آید.

امروزه بایننس بازده بین 1.5 الی 3 درصدی را به منظور استیک ATOM در نظر گرفته است و همچنین بایننس هیچ هزینه ای برای استیک این کوین و یا دیگر توکن ها دریافت نخواهد کرد. هرچند امکان دارد این نرخ‌ سود در قیاس با دیگر پلتفرم ها پایینب اشد، ولی شهرت بایننس و عدم پرداخت هزینه های استیک، همچنان آن را به گزینه ای مناسب و قابل اعتماد برای استیک کردن اتم شما تبدیل می نماید.

2. صرافی Okex : این صرافی از دیگر پلتفرم هایی محسوب می شود که امکان استیک ارزهای دیجیتال را در اختیار تمامی سرمایه گذاران مبتدی و حرفه‌ ای قرار می دهد؛ به لطف دو رابط کاربری پایه و پیشرفته این سایت، تمامی افراد با هر سطح دانشی قادرند از این امکان به وجود آمده استفاده های لازم را ببرند.


حتما برایتان جالب است : بهترین ارزها برای استیک کدام است؟


همچنین پیشنهاداتی که برای اعطای سود‌ در اختیار کاربران قرار می گیرد، قابل توجه بسیاری از سرمایه گذاران قرار می گیرد. چنانچه شما 10 رمزارز گوناگون را در این صرافی استیک نمایید بین 4.4 الی 16 درصد سود بدین وسیله کسب کنید. البته این را هم در نظر داشته باشید که این نرخ با توجه به مدت زمان استیک شما که از 30 الی 90 روز می باشد، متفاوت است.

3. صرافی کوکوین : این صرافی از دیگر منابعی به حساب می آید که قادرید رمزارزهای خود را در آن قرار دهید. ویژگی که این صرافی را از دیگران متمایز می کند، امکان خرید رمزارزهای خاص است که به ندرت در سایر صرافی ها شاهد آن هستیم. به علاوه، صرافی کوکوین سود سالیانه نسبتا خوبی در قیاس با سایر صرافی‌ های دیجیتالی به کاربران خود می دهد. کوکوین دارای حدود 40 ارز دیجیتال گوناگون است آن را به یک گزینه ایده آل برای استیک کردن هر رمزارزی تبدیل کرده است.

4. صرافی Nexo : این صرافی که در زمینه استیک رمزارزها فعالیت می کند، از یک رابط کاربری ساده و فرانسوی زبان برخوردار می باشد که امکان استیکینگ 20 ارز گوناگون با نرخ سود سالیانه 4 الی 12 درصد فراهم می آورد.

بر خلاف دیگر صرافی ها، این صرافی امکان این را فراهم آورده است تا با همان ارزی که معامله کرده اند، سود خود را هم بگیرند. لذا چنانچه شما به عنوان کاربر این صرافی،‌ توکن خود سایت را به عنوان سود بگیرید، 2 درصد دیگر هم به سودی که داشتید افزوده خواهد شد. این نرخ با توجه به افزایش توکن‌ هایی که برای استیک آن ها اقدام کرده اید و مدت زمان آن بیشتر خواهد شد.

5. صرافی dYdX : این صرافی یک پلتفرم وام دهی غیر متمرکز به حساب می آید که در بستر بلاکچین اتریوم فعالیت می کند. این پلتفرم کاربران را قادر می سازد تا وام دریافت کرده و وام بدهند و قیمت‌ های آینده پرطرفدارترین رمزارزها را پیش بینی کنند. برخلاف دیگر Dapp ها، dYdX اغلب بر ایجاد ابزارهای معاملاتی پیشرفته‌ تر در بلاکچین اتریوم تمرکز دارد.


حتما برایتان جالب است : استیک ارز دیجیتال در تراست ولت چگونه است؟


این پروتکل که برای استیک ارزهای دیجیتال نیز مورد استفاده کاربران قرار می گیرد، برای تمامی کاربران قابل دسترس است و بر دارایی‌ هایی که به وسیله قراردادهای هوشمند مدیریت شده، اتکا دارد و این امر موجب می شود تا معامله ایمن تر انجام شود. dYdX یکی از بهترین پلتفرم‌ های معاملاتی غیر متمرکز به شمار می آید که می توانید برای استیک ارزهای دیجیتال از آن استفاده کنید.

6. صرافی کراکن : این صرافی در جولای 2011 راه اندازی شد و از آن زمان تا به امروز این صرافی میان پلتفرم های محبوب دیجیتالی قرار گرفته است؛ بنابراین شما قادرید طیف وسیعی از رمزارزها را در این صرافی مورد معامله قرار دهید و همچنین برای استیک ارز دیجیتالی اتریوم در آن اقدام نمایید. این را هم در نظر داشته باشید که مثل کوین بیس، برای تبدیل شدن به یک اعتبارسنج و سهام مستقل در این صرافی نیز به حداقل 32 اتریوم احتیاج خواهید داشت، ولی این صرافی توانایی پیوستن به یک استخر سهام با حداقل 0.0001 اتریوم را هم امکان پذیر کرده است.

امروزه این میزان فقط کسری از دلار ارزش دارد که این موضوع موجب می شود استیک اتریوم در این صرافی برای آن دسته از افرادی که سرمایه به مراتب کم تری را در این بازار مورد معامله قرار می دهند، بسیار کارآمدتر باشد. البته این را هم باید در نظر داشته باشید که کراکن برای استیکینگ اتریوم 15 درصد کارمزد می گیرد که این یک هزینه اداری است و نه کمیسیون، ولی از سود پاداش شما کاسته خواهد شد.

7. صرافی Bitfinex : این صرافی در سال 2013 در هنگ کنگ راه اندازی شد و در حال حاضر یکی از گزینه های روی میز بسیاری از فعالان حوزه کریپتو برای خرید و فروش انواع رمزارزها به حساب می آید و همچنین به دلایلی برای استیک اتریوم نیز می تواند بهترین گزینه به حساب آید. لذا چنانچه قصد دارید بی آنکه یک اعتبارسنج مستقل باشید، برای استیکینگ اقدام نمایید، حداقل شرط لازمی برای میزان ETH در نظر گرفته نشده است که بسیار جذاب است.

با این وجود چنانچه قصد دارید به شکل رسمی به یک اعتبارسنج تبدیل شوید، این صرافی از قانون 32 ETH پشتیبانی می کند، لذا این مورد را در نظر داشته باشید. البته هیچ کارمزدی  در این صرافی وجود ندارد! بیت فینیکس هیچ گونه هزینه ای برای استیک کردن از شما نخواهد گرفت، لذا شما دقیقا همان چیزی را که کسب کرده اید، به عنوان سود دریافت خواهید کرد.

8. صرافی کوین بیس : کوین بیس یک صرافی دیجیتالی به حساب می آید که در سال 2012 تاسیس شد و این امکان را در اختیار کاربران قرار داد تا در سال 2021 عملیات استکینگ را در این پلتفرم انجام دهند. این صرافی یک پلتفرم پرطرفدار به حساب می آید و در حال حاضر میلیاردها دلار درآمد سالانه دارد. ولی نکته حائز اهمیتی که درباره صرافی کوین بیس وجود دارد اینجاست که چنانچه در یک استخر استیکینگ انجام داده اید، حداقل میزان اتریوم برای شما لحاظ نخواهد شد.


حتما برایتان جالب است : استیکینگ ترون در تراست والت چگونه است؟


بنابراین شما قادرید از طریق این استخرهای استیک، جوایزی در قالب اتریوم هم به دست آورید. البته این را هم باید گفت که صرافی کوین بیس بابت هر پاداشی که از طریق استیکینگ کسب می کنید، 25 درصد کمیسیون می گیرد. همچنین چنانچه در خارج از آمریکا باشید، قادر به انجام فرآیند استیک ارزهای دیجیتال در این صرافی نیستید که این موضوع می تواند عامل محدود کننده بسیار قوی برای بسیاری از کاربران به خصوص کاربران ایرانی برای استیک در این پلتفرم به حساب آید.

9. صرافی کوینکس : بعد از کوکوین، کوینکس یکی دیگر از پلتفرم های معاملاتی می باشد که کاربران ایرانی بسیار از آن ها استفاده می کنند. این صرافی هم تابعیت خارجی دارد و کاربران گوناگونی قادر به استفاده از خدمات آن هستند. صرافی دیجیتالی کوینکس با کاربران ایرانی مشکلی ندارد و آن ها را تحریم نکرده است، بنابراین می توانید برای اطمینان، با استفاده از یک نرم افزار ای پی ثابت به سادگی از خدمات این صرافی معتبر بهره مند شوید.

لذا بعد از ورود به صرافی می بایست به قسمت Financial بروید تا قادر شوید ارزهای دیجیتال که می توان در این صرافی استیک را به همراه درصد سود سالانه مشاهده فرمایید و بدین منظور که بتوانید بر روی هر یک از ارزهای دیجیتال فوق عملیات استیکینگ انجام دهید، بایستی از گزینه Trasform استفاده نمایید.

10. صرافی BitStamp : این صرافی معمولا جزو 10 صرافی بزرگ دیجیتالی در کوین مارکت کپ می باشد و جالب است بدانید که آنها به صورت دوره ای برای نگهداری ارز دیجیتال برای مدت زمان معینی سود به شما خواهند داد. به عنوان مثال ALGO به صورت اتوماتیک ۲۴ ساعت پس از اینکه آن ها را در حساب خود داشته باشید، استیک خواهد شد. APY تا ۵ درصد در نظر گرفته شده است و به مبلغی که استیک کرده اید و زمان استیک بستگی خواهد داشت.

جالب است بدانید که هیچ قفلی با ALGO staking وجود ندارد، پس همچنین می‌ توانید هر زمان که دوست داشتید، دارایی های خود را به فروش برسانید. همچنین برای استیک ارز اتریوم، می بایست کل اتریوم را به ETH2 تبدیل کنید و این یعنی این که توکن‌ های اتریوم خود را به زنجیره بیکن انتقال دهید، که نهایتا بعد از ارتقای اتریوم به پروتکل Proof-of-Stake کوین‌ های اتریوم ۲.۰ شما باقی خواهد ماند.

بعد از مهاجرت، کل اتریوم به صورت اتوماتیک استیک خواهد شد و واجد شرایط کسب درآمد سالانه تا ۴.۴۴ درصد خواهد بود. مثل سهام ALGO، اندازه سهام ETH APY سهام را تعیین می‌ کند. برای ETH، سود حاصل از استیک به شکل ماهانه توزیع خواهد شد، ولی تنها بعد از اتمام دوره استیک قادر به برداشت و یا نقد کردن آن ها خواهید بود و این بدین معنی است که می بایست صبر کنید تا ارتقای اتریوم ۲.۰ به صورت کامل انجام شود.

بهترین کیف پول برای استیکینگ

1. کیف پول سخت افزاری لجر : لجر نانو اس و اکس پرطرفدارترین و امن ترین ولت های سخت افزاری در دنیای کریپتوکارنسی به حساب می آیند. این ولت ها کاربران را قادر می سازند تا تعداد زیادی ارز دیجیتال را در آن ذخیره کنند و امروزه از بیش از ۱۰ کوین برای استیک در این پلتفرم پشتیبانی می شود. برنامه لجر برای رایانه ها و موبایل ها قابل استفاده است.


حتما برایتان جالب است : خرید کیف پول لجر + راهنمای راه اندازی و استفاده


این برنامه امکان کسب درآمد از طریق استیک ارز دیجیتال را در اختیار کاربران قرار می دهد. کاربران مبتدی امکان دارد این ولت را کمی پیچیده بدانند، چرا که برنامه لجر لایو تنها از استیکینگ ترون، تزوس و الگروند پشتیبانی می‌ کند و کاربران برای استیک دیگر رمزارزها به برنامه‌ های شخص ثالث احتیاج خواهند داشت.

2. کیف پول تراست : کیف پول تراست یک کیف پول نرم افزاری قابل اعتماد و با کاربری آسان برای نگهداری، معامله و استیک ارزهای دیجیتال می باشد؛ برای مثال می توانید توکن های اتم خود را با استفاده از کیف پول تراست روی دسکتاپ یا تلفن هوشمند خود استیک نمایید. کیف پول Trust یکی از ایمن ترین ولت های نرم افزاری موجود در بازار رمزارزهاست که صرافی بایننس آن را توسعه می دهد، لذا بهتر است که از لحاظ امنیتی جوانب گوناگون را رعایت کنید ولی نیازی نیست که همواره نگران دارایی های دیجیتال خود در این پلتفرم محبوب باشید.

برای مثال شما تنها با داشتن 0.01 ATOM در ولت خود، قادر به انجام فرآیند استیک در این کیف پول خواهید بود. به این خاطر که استیکینگ با استفاده از تراست ولت از طریق واگذاری سرمایه شما به یک اعتبار دهنده صورت می پذیرد، آن سرمایه ها در طول دوره استیکینگ قفل خواهند شد. با این وجود قادرید با استیک ATOM خود با استفاده از کیف پول تراست تا 10 درصد سود به دست آورید.

3. کیف پول گواردا : ولت گواردا یک کیف پول چند ارزی امن و ساده است که از بیش از ۱۰۰ رمزارز پشتیبانی می‌ کند. گواردا یک ولت چند امضایی و غیرمتصدی به حساب می آید که برای رایانه ها، مرورگر کروم و موبایل قابل استفاده است. ولت گواردا این امکان را در اختیار کاربران قرار می دهد تا کنترل کاملی بر روی کلیدهای خصوصی خود داشته باشند. قابلیت چندامضایی هم موجب می گردد که در صورت نیاز بیش از یک کاربر، تراکنش ها را امضا نمایند.

بهترین سایت برای استیک

ولت گواردا از استیکینگ کوین های مبتنی بر گواه اثبات سهام پشتیبانی به عمل می آورد. این ولت همچنین شامل قابلیت هایی مثل خرید و تبادل رمزارزها می باشد. در برخی از نتورک‌ های بلاکچینی، پاداش استیک ارزهای دیجیتال مطابق با درصدی ثابت مشخص شده و پرداخت می گردد. در واقع این پاداش‌ ها به عنوان نوعی جبران تورم برای اعتبارسنج‌ ها بین آن ها تقسیم می شود.


حتما برایتان جالب است : بهترین کیف پول ارز دیجیتال دسکتاپ


بر اساس مفهوم اقتصادی تورم، این رویداد کاربران را به جای نگهداری ارزهای خود، به خرج کردن آن‌ ها تشویق می‌ نماید، اما بدین وسیله، اعتبارسنج ها قادرند دقیقا ارزیابی داشته باشند که چه پاداشی در انتظارشان است. برای بعضی از افراد، یک برنامه دریافت پاداش مشخص، نسبت به دریافت جایزه یک بلاک بر اساس شانس و احتمال، اولویت به مراتب بالاتری دارد.

4. کیف پول هیوبی : ولت هیوبی از ارزهای دیجیتال بسیاری پشتبانی می کند. این ولت، رابط کاربری ساده ای دارد و کاربران بدین وسیله قادرند از طریق آن برای خرید و فروش ارزهای دیجیتالی اقدام نمایند. ولت هیوبی تنها برای پلتفرم های اندروید و iOS در دسترس می باشد و شما قادر به استیک توکن های مختلف در این بستر خواهید بود.

5. کیف پول کوینومی : ولت کوینومی یک کیف پول چند رمزی می باشد که از ۱۲۵ بلاک چین و توکن‌ های متعدد پشتیبانی می کند. کوینومی از رابط کاربری ساده ای برخوردار است و می‌ توانید از آن بر روی دسکتاپ و موبایل‌ خود استفاده نمایید. همچنین این ولت شما را قادر به استیک کردن رمزارزهای خاصی می کند.

6. کیف پول اتمیک : این ولت یکی از ایمن ترین و در عین حال غیرمتمرکزترین ولت های چند ارزی است که کاربران با استفاده از آن قادرند برای ذخیره چندین کوین و توکن اقدام کنند. این ولت کاربران را قادر می سازد تا رمزارزها را با دلار آمریکا و یورو بخرند. اتمیک ولت امروزه برای پلتفرم های رایانه ای و موبایلی مثل ویندوز، macOS، اوبونتو، دبیان فدورا، اندروید و iOS قابل نصب و اجراست.

لذا کاربران قادرند رمزارزهای خود را در راستای کسب پاداش استیک بدون کارمزد به تاییدکنندگان واگذار نمایند. برای استیک ارز دیجیتال در این ولت، می بایست کوین‌ های خود را به آدرس استیکی که کیف پول در اختیارتان قرار می دهد انتقال دهید. بعد از دریافت پاداش، می توانید آن ها را به ارز فیات یا دارایی دیجیتال دیگری تبدیل نماید. امروزه شما قادرید توکن‌ های اتم، تزوس، ترون، نئو، الگورند و … را در این کیف‌پول استیک نمایید.

7. کیف پول اکسدوس : اکسدوس یک کیف پول پرطرفدار برای دسکتاپ و موبایل می باشد که برنامه آن می‌ تواند به سادگی با ولت سخت افزاری Trezor تطابق پیدا کند. ولت Exodus، به دنبال همکاری اخیر با Switchain، قابلیت استیکینگ ارزهای دیجیتالی را نیز فراهم آورده است.

این ولت فرایند استیک ارز دیجیتال را در چند مرحله کوتاه و فقط در چند دقیقه انجام می‌ دهد. امروزه نسخه دسکتاپ از بیش از ۷۰ رمزارز که اغلب  توکن‌ های ERC20 می باشند، پشتیبانی می‌‌‌ کند. لذا شما قادرید توکن‌ های نئو، ایاس، تزوس، دش، ترون، اتم و … را در این ولت مطمئن استیک نمایید و بدین وسیله درآمد غیر فعال ایجاد کنید.

8. کیف پول Trezor : از دیگر ولت هایی که می‌ توان با آن فرآین استیک ارزهای دیجیتال را در دستور کار قرار داد، می توان به ولت ترزور اشاره کرد، چرا که ولت های ترزور می‌ توانند از ولت Exodus به‌ عنوان رابط کاربری خود بهره بگیرند. چنانچه قصد دارید بدون نگهداری کلید خصوصی‌ تان در برنامه اکسودوس از استخر استیک آن استفاده نمایید، قادرید ولت Trezor خود را به Exodus پیوند دهید.

بدین وسیله، تراکنش‌ های خود را با ایمنی بالاتری انجام می دهید. جالب است بدانید که ترزور دومین ولت دیجیتالی پُرفروش در دنیاست. راه‌ اندازی استکینگ تلفیقی یا اختصاصی از Trezor در اکثر استخرها فقط با چند کلیک قابل انجام است و فرآیند آن بسیار ساده می باشد.

9. کیف پول AirGap : کیف پول Airgap ولتی امن و جایگزین ولت های سخت‌ افزاری به حساب می آید. این کیف پول کاربران را قادر می سازد تا از گوشی هوشمند خود تحت عنوان ولت سخت‌ افزاری استفاده نمایند.


حتما برایتان جالب است : کیف پول متامسک چیست و چطور کار میکند؟


امروزه ولت AirGap از توکن‌ های بیت‌ کوین، اتریوم، کاسموس، تزوس، اترنیتی، گروستل کوین و ERC20 پشتیبانی می کند. همچنین، ولت AirGap یک صرافی نیز داخل خود در نظر گرفته است تا کاربران بتوانند داخل کیف پول دارایی‌ های خود را مورد معامله قرار دهند و نیاز به پلتفرمی جداگانه برای این کار وجود نداشته باشد.

بهترین سایت برای استیک

بعضی از سایت ها نیز تنها در زمینه استیکینگ به صورت تخصصی کار می کنند. برای افراد حرف ه‌ای این سایت‌ ها مرجعی برای قرار دادن رمزارزها و کسب سود‌های بالا به حساب می آید و ما تصمیم گرفتیم در این مطلب به چند مورد از مهم ترین این سایت ها و پلتفرم های معتبر استیکینگ رمزارزها اشاره کنیم؛

1. MyContainer : این سایت که در حوزه استیکینگ رمزارزها تخصص دارد، این امکان را در اختیار شما قرار می دهد تا بیش از 75 رمزارز گوناگون را با شبکه به اشتراک بگذارید و هیچ احتیاجی به یک مقدار حداقل برای واریز نیست و کاربر قادر است توکن خود را به صورت مستقیم در سایت ارسال کرده و در فرآیند شرکت نماید.

2. CEX : این سایت کاربران خود را قادر می سازد تا ده‌ ها توکن گوناگون را برای دریافت سود 25 درصدی استیک نمایند. به لطف بروزرسانی های مکرر،‌ این امکان در اختیار شما قرار می گیرد تا سایر توکن ها را هم با نرخ بهره بسیار مناسب در فرآیند استیکینگ شرکت دهید.

3. Celcius Network : این نرم افزار کاربران را قادر می سازد تا بیش از 50 رمزارز گوناگون را با نرخ بالای 13 تا 17 درصد استیک نمایند. شبکه Celcius از آن برنامه هایی است که از بیشتر رمزارزها مثل MATIC, SNX, DAI, BNT, USDT, PAX, TAUD, BUSD, THKD و TCAD پشتیبانی می نماید.

4. Just Mining : این سایت شرایطی را در اختیار کاربران خود قرار می دهد تا بتوانند بیش از 20 رمزارز گوناگون را در فرآیند استیکینگ شرکت دهند. دسترسی ساده به این پلتفرم این امکان را در اختیارتان قرار خواهد داد تا بدون داشتن رمزارزهای مختلف در کیف پول خود، استیکینگ را در دستور کار خود قرار دهید. با این حال چنانچه بتوانید ارزهای زیادی را به سایت تزریق کنید، توانایی این را پیدا خواهید کرد که از مزایای زیادی بهره مند شوید.

5. MoonStake : با وجودی که MoonStake سابقه ای زیادی در این حوزه ندارد، ولی یکی از معدود پلتفرم‌ هایی به حساب می آید که شما را قادر می سازد تا فرآیند استیکینگ ارزهای دیجیتال مورد نظر خود را با نرخ بالای 10 الی 15 درصد انجام دهید. همچنین شما در این سایت امکان معامله مستقیم ارزهای دیجیتال را از طریق موبایل خود خواهید داشت.

6. Harmony : هارمونی یک پلتفرم مبتنی بر بلاکچین می باشد که بسیار مقیاس‌ پذیر، ایمن و کم کارمزد طراحی شده است. جالب است بدانید که شبکه اصلی این پروژه در ژوئن ۲۰۱۹ راه اندازی شد و هارمونی امروزه از ۴ شارد هزار نودی پشتیبانی می‌ کند و این بدین معنی است که هزار نود در هر شارد وجود دارند که برای تایید تراکنش های اقدام می کنند.

در سال ۲۰۲۰، هارمونی جزئیات الگوریتم استیکینگ خود را منتشر کرد؛ این نخستین بلاکچین مبتنی بر شاردینگ به حساب می آید که سهام گذاری ارز دیجیتال را در دستور کار خود قرار داهد است. شاردینگ توسعه مهمی برای بسیاری از پروژه‌ های گواه اثبات سهام به حساب می آید. شایان ذکر است که الگوریتم استیکینگ هارمونی EPoS نام دارد. سهام گذاری کریپتو در پروژه‌ های دیگر به صورت معمول طبق تعداد ارزهای دیجیتال گرو گذاشته شده است که این موجب ایجاد تمرکز خواهد شد.

هارمونی در تلاش برای حل این موضوع است و بر اساس کل ارزهای دیجیتال سهام گذاری شده پاداش نمی‌ دهد، بلکه با استفاده از روش هایی، شانس افرادی که رمزارز کم تری دارند را هم افزایش خواهد داد. بدین صورت، استیک ارز دیجیتال عادلانه‌ تر خواهد شد. ارز بومی بلاک چین هارمونی ONE می باشد و سالیانه ۴۴۱ میلیون از این توکن به عنوان پاداش استیکینگ در اختیار افراد قرار می گیرد.

نحوه انتخاب یک پلتفرم سهام‌ گذاری مناسب چگونه است؟

پلتفرمی که برای سهام‌ گذاری انتخاب می کنید، به‌ اندازه پاداشی که دریافت می‌ کنید، مهم است. با یک انتخاب اشتباه امکان دارد کل پاداش ها و کوین‌ های سهام‌ گذاری‌ شده خود را به صورت کلی از دست بدهید! در این قسمت، بعضی از موارد ضروری برای انتخاب یک پلتفرم سهام‌ گذاری را مورد بررسی قرار داده ایم که در این مسیر شما را به بهترین شکل راهنمایی می کند؛

بررسی سابقه و مدت فعالیت پلتفرم های مختلف : فریب وعده نرخ بالای سود سالانه را نخورید! عوامل مهم دیگری مثل سابقه و مدت فعالیت پلتفرم هم وجود دارد که بسیار حائز اهمیت است. پس به‌ جای به خطر انداختین سرمایه خود در پلتفرم‌ های نامعتبری که سودهای نجومی وعده می‌ دهند، تا حد امکان از پلتفرم‌ های خوش‌ سابقه و معتبر استفاده نمایید.

مطالعه دقیق شرایط سهام‌ گذاری : قبل از سهام‌ گذاری، شرایط یا قوانین حاکم بر روند سهام‌ گذاری را مطالعه نمایید. این قوانین شامل موارد گوناگونی می‌ شوند، از جمله این که آیا کیف پول باید به صورت شبانه‌ روزی به اینترنت وصل باشد، آیا پیش از برداشت رمزارزها سهام‌ گذاری‌ شده، این دارایی‌ ها می بایست مدت زمان مشخصی قفل باشند و حداقل کوین‌ های لازم برای تکمیل فرایند سهام‌ گذاری چقدر می باشد.

دوری از سرویس‌ های امانی : چنانچه قصد دارید از پلتفرم‌ های سهام‌ گذاری به‌ عنوان سرویس و سرویس‌ های سهام‌ گذاری شخص ثالث استفاده نمایید، حتماً از سایت های معتبر در این خصوص تحقیق کنید. همواره بکوشید که از سپرده‌ گذاری دارایی‌ های خود در سرویس‌ های امانی بپرهیزید، چرا که بدین وسیله، دارایی‌ های خود را در معرض خطر بالقوه کلاهبرداری و هک قرار داده اید.

جستوجو در صفحات اجتماعی : در زمان تحقیق درباره پلتفرم‌ های جدید در حوزه دیفای، هرگز به گفته‌ های بنیانگذار یا تیم پشتیبان پلتفرم اکتفا نکنید؛ به ویژ] چنانچه در این حوزه مبتدی به حساب می آیید. به رِدیت و توییتر مراجعه کنید و ببینید سایر افراد و کارشناسان این حوزه در این خصوص چه نظراتی دارند. کاربرانی که از مبانی تخصصی پلتفرم آگاهی دارند، معمولا متوجه کلاهبرداری‌ های احتمالی خواهند شد و اغلب  جامعه رمزارزها را از نشانه‌ های حاکی از فعالیت‌ های مجرمانه یا ضعف کُد پلتفرم آگاه خواهند کرد.

آینده سهام‌ گذاری ارزهای دیجیتال چگونه ارزیابی میشود؟

از نظر زیست‌ محیطی و شاید اقتصادی، فرایند سهام‌ گذاری به نسبت فرآیند ماینینگ یا همان استخراج مبتنی بر اثبات کار بسیار سالم تر و مقرون به صرفه تر می باشد. لذا بدین ترتیب سهام‌ گذاری توجه روزافزونی را به خود جلب کرده است و رفته رفته بخش بیشتری از بازار کریپتوکارنسی را به خود اختصاص می دهد.


حتما برایتان جالب است : پروژه متاورسی ovr چیست و چطور کار میکند؟


گرایش به سمت استیک ارزهای دیجیتال از وقتی بیشتر شد که اتریوم نهایتا الگوریتم خود را عوض کرد و رسما فرایند سهام‌ گذاری خود را شروع کرد. همچنین، ظاهراً همزمان با رشد و گسترش صنعت استیکینگ ارزهای دیجیتال در دیفای در سال ۲۰۲۱، محبوبیت هر دو نوع استیک متمرکز و غیرمتمرکز هم افزایش های چشم گیری پیدا کرده است.

در انتها و با توجه به این موضوع که تعداد زیادی از کاربران استیکینگ در دیفای بر مبنای ترس از جاماندن یا همان فومو جذب این حوزه می‌ شوند، در ورود به این فضا می بایست جوانب احتیاط را رعایت نماییند؛ به ویژه در زمان استفاده از پروتکل‌ های جدیدی که سودهای بیشتری را به تأمین‌ کنندگان نقدینگی و وام‌ دهندگان پیشنهاد می کنند. این را هم همواره در نظر داشته باشید که استیک کردن ارزهای دیجیتال ریسک های مربوط به خود را به همراه خواهد داشت، پس می بایست انجام تحقیقات دقیق و کامل به علاوه سرمایه‌ گذاری عاقلانه و منطقی را در دستور کار خود قرار دهید و اولویت را حفظ سرمایه تعیین کنید.


نتیجه گیری و کلام پایانی

در دنیای کریپتوکارنسی، فرصت های گوناگونی برای سرمایه گذاری و کسب سود وجود دارد که یکی از بهترین آن ها، استفاده از فرآیند استیک ارزهای دیجیتال در پلتفرم های مختلف به حساب می آید. استیکینگ تقریباً یک روش کسب سود ساده و بدون دردسر محسوب می شود. بنابراین چنانچه به دنبال یک روش جهت کسب درآمد منفعل در بازار ارزهای دیجیتال هستید، استیکینگ می تواند گزینه مناسبی برای شما به حساب آید. البته در نظر داشته باشید که APY ذکر شده به صورت کلی از همان سکه اعطا خواهد شد.

لذا در زمان قرار دادن هر رمزنگاری خاص، بیشتر مراقب باشید، چرا که حتی یک بازده به ظاهر سودده نیز در صورت شکست پروژه اصلی، معنای زیادی ندارد. همچنین انتخاب یک پلتفرم اعتباری مناسب، حتی با بهای بازدهی کم تر، کار بیهوده ای می باشد، چرا که امکان این که در معرض کاهش قیمت قرار بگیرید زیاد است و پاداش شما بی معنی خواهد بود.

نهایتا هم این نکته را تاکید کنیم که فریب بنرهای بدون پرداخت هزینه را نخورید. در عوض، APY را میان پلتفرم های گوناگون برای ارز دیجیتال مورد نظر خود مقایسه کنید و بهترین و معتبرترین و نه الزاما پلتفرمی با بیشترین پرداختی سود را انتخاب نمایید. باید بدانید که انجام این کار به اطلاعات حداقلی در این حوزه نیاز دارد و اگر فرد تازه کاری در بازار کریپتوکارنسی به حساب می آیید، فعلا فرآیند استیک ارز دیجیتال برای شما مناسب نیست مگر این که با مشورت و کمک افراد با سابقه بازار صورت پذیرد و تمامی ریسک های این فرآیند را بدانید و پذیرفته باشید.

همان طور که در ابتدای مقاله قول دادیم، در این مطلب بهترین جا برای استیک ارز دیجیتال را خدمت شما معرفی کردیم تا دید شما نسبت به پلتفرم های مختلف برای استیک ارزهای دیجیتال باز باشد و بتوانید بهترین تصمیم گیری را در این خصوص داشته باشید؛

همچنین اگر دوست دارید بدانید آموزش فیوچرز بایننس به زبان ساده توصیه می کنم همین الان این مقاله را مطالعه کنید؛

به نظر شما بهترین جا برای استیک ارز دیجیتال کجاست؟

احسان رباط جزی
Ehsan.rj1998@gmail.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *