امن ترین کیف پول های دیجیتال

ارسال شده در توسط احسان رباط جزی
امن ترین کیف پول های دیجیتال

آیا در بازار رمزارزها فعالیت دارید و دوست دارید امن ترین کیف پول های دیجیتال را بشناسید و از آن استفاده کنید؟ استفاده از بهترین و مطمئن ترین کیف پول ارز دیجیتال این را تضمین می کند که جای سرمایه و دارایی های دیجیتالی شما امن است و قرار نیست هکرها حساب شما را هک کنند و یا به صورت کلی احتمال کلاهبرداری از حساب کاربری شما به کمترین مقدار ممکن رسیده است؛ در این جا می توان گفت که شما بین امن ترین کیف پول های دیجیتال توانسته اید بهترین کیف پول ارز دیجیتال را برای خود پیدا کنید؛ حال ما در این مطلب شما را کمک می کنیم تا ایمن ترین کیف پول دیجیتال را برای استفاده خود پیدا کنید، پس تا انتها همراه ما بمانید.

امن ترین کیف پول های دیجیتال

در سالیان گذشته رمزارزها دنیا را متحول کرده‌ اند و به داغ‌ ترین سوژه‌ های دنیای اقتصاد تبدیل شده‌ اند. رشد عجیب و قریب قیمت دارایی‌ های دیجیتال باعث شده است تا کاربران، میلیون‌ ها دلار سود از معاملات ارزهایی مثل بیت‌ کوین، اتریوم، دوج‌ کوین یا دیگر رمزارزها به دست آورند. از طرفی افزایش محبوبیت ارزهای دیجیتال، تنوع زیاد ولت های دیجیتالی را به همراه داشته است.

بعضی از این ولت ها کارایی و امنیت زیادی ندارند. انتخاب ولت امن یکی از دغدغه‌ های مهم تریدرهای حوزه کریپتوکارنسی به حساب می آید. به این خاطر که نحوه ذخیره‌ سازی و امنیت دارایی ذخیره شده دیجیتالی، نکته حائز اهمیتی محسوب می شود، لذا انتخاب کیف پول دیجیتالی باید با دقت و تحقیق کامل صورت پذیرد. چنانچه شما هم به دنبال بهترین و امن ترین کیف پول های دیجیتالی هستید، به صفحه درستی هدایت شده‌ اید و تا انتها همراه ما بمانید.


در صورتی که تمایل دارید در ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین، اتریوم و … سرمایه گذاری امن کنید و از امتیاز 10 درصد تخفیف کارمزد در معاملات رمزارزها بهره مند شوید، میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید؛

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال


به شکل کلی ولت های دیجیتالی، ابزاری سخت‌ افزاری و یا نرم‌ افزاری به حساب می آیند که برای ذخیره دارایی های دیجیتالی استفاده می شود. این ابزارها در کنار رمزارزها، سوابق تراکنش و کلیدهای عمومی و خصوصی کاربران را هم ذخیره و نگهداری می کنند. جالب است بدانید که هر ولت دیجیتالی یک آدرس عمومی دارد و از آن به منظور انتقال ارزها به سیستم بهره می گیرد. کیف پول های دیجیتالی امنیت دارایی ما را تامین خواهند کرد، بنانبراین بعد از خرید رمزارز مورد نظرمان، بهتر است آن را به یک ولت امن شخصی انتقال دهیم.

ولت های دیجیتالی به صورت کلی به دو گروه کلی کیف پول گرم (نرم افزاری) و کیف پول سرد (سخت افزاری) تقسیم بندی می‌ شوند. ولت های گرم به شکل آنلاین فعالیت می کنند و برای ارائه خدمات می بایست وصل به اینترنت باشند. ولت های تحت وب، ولت های دسکتاپی و موبایلی، ولت گرم به حساب می آیند و ولت های سرد هم به شکل سخت‌ افزاری و فیزیکی فعالیت می کنند. این دسته از کیف پول ها جهت ذخیره‌ سازی و فعالیت به اینترنتی احتیاجی ندارند و تنها وقتی که می‌ خواهیم ارزهای دیجیتال را انتقال دهیم، برای مدت کوتاهی به اینترنت متصل می‌ شوند. ولت کاغذی و ولت سخت‌ افزاری در دسته کیف پول های سخت‌ افزاری قرار می‌ گیرند.

چرا ولت های سخت‌ افزاری امن ترین ها هستند؟

با تغییر ماهیت دارایی‌ ها از فیزیکی به دیجیتال، شکل سرقت و کلاهبرداری‌ ها هم تغییر پیدا کرده است. در حال حاضر، در دسترس‌ ترین گزینه همواره بهترین انتخاب برای هکرها می باشد. بنابراین هر اندازه رمزارزهای شما بیشتر در دسترس باشند، احتمال سرقت آن‌ ها هم بیشتر خواهد شد.

بنابراین چنانچه قصد حفاظت حداکثری از رمزارزهای خود را دارید، ولت های سخت‌ افزاری مناسب ترین گزینه برای شما به حساب می آیند. ولت های سخت‌ افزاری می‌ توانند دارایی‌ های شما را به شکل کاملا آفلاین و فیزیکی ذخیره‌ سازی نمایند. بنابراین تا وقتی که قصد واریز یا برداشت رمزارز از داخل ولت خود را نداشته باشید، به هیچ عنوان به اتصال به رایانه احتیاج ندارید.


حتما برایتان جالب است : کیف پول ارز دیجیتال سخت افزاری + راهنمای کامل


حتی در صورت اتصال یک ولت سرد به رایانه آلوده به ویروس و بدافزار هم هیچ گونه ریسکی دارایی های دیجیتالی شما را تهدید نخواهد کرد، به این خاطر که کل تراکنش‌ های ولت سخت‌ افزاری، قبل از انجام و تکمیل فرآیند به وسیله صاحب ولت ارزیابی خواهد شد و هرگونه تراکنش مشکوک به سادگی قابل تشخیص و شناسایی خواهد بود.

با توجه به ماهیت ولت های سخت افزاری، می‌ توان انتظار داشت که امن ترین کیف پول های دیجیتالی همین گروه از ولت ها باشند. به ویژه چنانچه ارزش دارایی‌ های دیجیتال شما بالا باشد و یا بخواهید به صورت بلندمدت از دارایی های دیجیتال خود نگهداری کنید. توصیه داریم حتما خرید کیف پول سرد را در اولویت خود قرار دهید، ولی از بین تمام ولت های سخت‌ افزاری، کدام گزینه می‌ تواند مناسب ترین گزینه به حساب آید؟ در این بخش 7 مورد از بهترین و امن ترین کیف پول های سخت افزاری در دنیای ارزهای دیجیتال را به شما معرفی کرده ایم؛

1. کیف پول لجر نانو ایکس – Ledger Nano X

کیف پول لجر نانو ایکس از نظر قابلیت های امنیتی، تا حد زیادی به نسخه قبلی خود که همان لجر نانو اس می باشد شبیه است. با این وجود در این نسخه می‌ توانید به قابلیت های به مراتب بیشتری به منظور معامله رمزارزها دسترسی داشته باشید. استفاده از قابلیت هایی مثل عنصر امن، رمز یا همان PIN برای ورود به دستگاه، عبارت بازیابی ۲۴ کلمه‌ ای و همچنین گواهی‌ نامه CC EAL 5+ موجب شده است تا نام لجر نانو ایکس در لیست امن‌ ترین کیف پول‌ های دیجیتالی دنیا قرار گیرد.

این ولت همچنین به نسبت لجر نانو اس از بعضی قابلیت های اضافی مثل اتصال از طریق بلوتوث، صفحه نمایش بزرگ‌ تر، باتری داخلی و همین طور امکان نصب نرم‌ افزارهای شخص ثالث بیشتر برخوردار می باشد و البته به منظور استفاده از این قابلیت ها بایستی هزینه به مراتب بالاتری را بپردازید. امروزه لجر نانو ایکس بهترین گزینه برای افراد حرفه ای به حساب می آید و برای افرادی که به دنبال یک ولت سخت‌ افزاری ایمن با امکانات بسیار گسترده هستند، بهترین گزینه به حساب می آید.

نقاط قوت:

  • امنیت بسیار قدرتمند
  • تیم توسعه‌ دهنده و پشتیبانی قوی
  • پشتیبانی از طیف گسترده ای از رمزارزها
  • دارا بودن گواهینامه CSPN یا همان گواهینامه سطح اول امنیت از ANSSI

نقاط ضعف:

  • برای استفاده‌ های روزمره شاید بهترین گزینه نباشد!

2. کیف پول لجر نانو اس – Ledger Nano S

کیف پول سخت‌ افزاری لجر نانو اس یکی از ارزان‌ ترین ولت های سخت‌ افزاری حال حاضر این لیست 7 تایی به حساب می آید. چنانچه برای نخستین بار قصد خرید یک ولت دیجیتال را دارید، احتمالا لجر نانو اس مناسب ترین گزینه برای شما خواهد بود. ابعاد این ولت دیجیتالی به اندازه یک کارت حافظه (فلش) است و به راحتی قادرید همواره برای جابجایی آن اقدام کرده و در صورت لزوم آن را به همراه خود داشته باشید.


حتما برایتان جالب است : خرید کیف پول لجر + راهنمای راه اندازی و استفاده


ولت دیجیتالی Nano S با دریافت گواهینامه CC EAL5+ و استفاده از تراشه‌ های امنیتی بسیار قدرتمند، خیال شما را از لحاظ امنیت دارایی‌ های دیجیتال تان آسوده کرده است. به علاوه استفاده از این فناوری‌ ها، لجر نانو اس به لطف پشتیبانی از فناوری FIDO قابلیت احراز هویت دو مرحله‌ ای با استفاده از سرویس‌ های پرطرفداری مثل جیمیل، دراپ باکس و گیت هاب را هم فراهم آورده است.

اگر ولت لجر نانو اس شما دچار آسیب شود، توانایی این را خواهید داشت که دارایی‌ های دیجیتال آن را با استفاده از یک عبارت بازیابی ۲۴ کلمه‌ ای در کل ولت های مبتنی بر استانداردهای BIP39 و BIP44 بازیابی کرده و رمزارزهای ارزشمند خود را نجات دهید! نکته جالب توجه اینجاست که این ولت بیش از ۱۸۰۰ نوع توکن و رمزارز گوناگون را پشتیبانی کرده و محصول مناسبی برای سرمایه‌ گذاران تنوع‌ طلب دنیای کریپتوکارنسی به حساب می آید.

در هر بار ورود و استفاده از ولت لجر نانو اس، بایستی رمز تعیین شده را وارد نمایید و در ادامه در صورت تایید، از یک احراز هویت دو مرحله‌ ای دیگر هم عبور کنید. این امکانات موجب شده اند تا حتی در صورت دزدیده شدن ولت سخت افزاری تان، هیچ خطری رمزارزهای موجود در اکانت شما را تهدید نکند که برای تمامی کاربران این حوزه بسیار جالب و کارآمد است.

نقاط قوت:

  • قیمت مناسب
  • پشتیبانی قوی
  • نرم افزار متن باز
  • ذخیره‌ سازی سرد
  • دسترسی به نرم افزار لجر

نقاط ضعف:

  • نداشتن بلوتوث و تایپ C

3. کیف پول کول ولت اس – CoolWallet S

چنانچه طرفدار استفاده از ولت های موبایلی هستید و در عین حال به فکر خرید یک کیف پول سخت‌ افزاری هستید، احتمالا ولت کول ولت اس برای شما بهترین گزینه ممکن به حساب آید، چرا که یکی از امن ترین کیف پول های دیجیتال است! کول ولت اس یک ولت سخت‌ افزاری بسیار کوچک و سبک می باشد که ظاهر آن به یک کارت اعتباری شبیه است و فقط ۶ گرم وزن دارد. لذا شما قادرید این ولت ایمن را همواره و همه جا به همراه خود داشته باشید و به سادگی آن را جابجا کنید.

نکته حائز اهمیت در مورد این کیف پول، محدودیت آن در استفاده از طریق گوشی‌ های هوشمند است. کول ولت اس تمرکز خود را بر روی تلفن های هوشمند با سیستم‌ عامل اندروید و IOS قرار داده است و امکان اتصال از طریق بلوتوث به گوشی را نیز دارا می باشد. با این وجود توجه ویژه به نکات امنیتی در این کیف پول، خیال تمامی کاربران مشتاق برای خرید کیف پول و سرمایه گذاری در بازار رمزارزها را راحت کرده است.

ولت CoolWallet S، گواهی‌ نامه امنیتی CC EAL 5+ را دارا می باشد، بنابراین تلاش برای هک کردن کول ولت اس برای سارقان نافرجام خواهند ماند. به علاوه، در کیف کول ولت اس از استاندارد AES256 به منظور رمزنگاری امواج بلوتوث بهره گرفته شده است تا در حین رد و بدل شدن داده‌ های شما میان گوشی و ولت سخت‌ افزاری، امکان دسترسی به محتوای آن وجود نداشته باشد!

همچنین استفاده از بعضی معیارهای امنیتی مثل احراز هویت دو مرحله‌ ای، امکان بازیابی دارایی‌ ها دیجیتال با استفاده از یک عبارت بازیابی ۱۲، ۱۸ یا ۲۴ کلمه‌ ای، استفاده از PIN برای ورود و استفاده از ولت و چند قابلیت این چنینی دیگر، کول ولت اس را در لیست امن ترین ولت های دیجیتالی قرار داده است. کول ولت اس گزینه مناسبی برای طرفداران معامله لحظه‌ ای رمزارزها به حساب می آید که البته به امنیت دارایی های دیجیتالی خود نیز اهمیت بسیار زیادی می دهند.

4. کیف پول ترزور مدل تی – Trezor T

شرکت ساتوشی لبز بعد از عرضه موفق نخستین محصول خود با نام ترزور وان، دومین ولت سخت افزاری از این سری با نام ترزور تی را طراحی و روانه بازار کرده است. ترزور تی هم به مانند چیزی که انتظار می رفت، به لطف امکانات کاربردی و البته امنیت بسیار بالای خود توانست در مدت کمی به یکی از ولت های پرطرفدار بازار رمزارزها تبدیل شود. ولت دیجیتال تروزر تی پیش از هر چیزی با امکان پشتیبانی متنوع از رمزارزها شناخته شده است.


حتما برایتان جالب است : خرید کیف پول ترزور + راهنمای رایگان نصب و راه اندازی


با استفاده از این ولت، توانایی این را خواهید داشت که بیش از ۱۶۵۰ نوع توکن و رمزارز را ذخیره و مدیریت نمایید. جالب است بدانید که وزن ولت ترزور تی فقط ۲۲ گرم می باشد و به راحتی قادرید همواره آن را همراه خود داشته باشید و به سادگی آن را جابجا کنید. ولت دیجیتالی Trezor T از نظر ملاحظات امنیتی هم عملکرد بسیار خوبی از خود نشان داده است. یکی از حائز اهمیت ترین امکانات این کیف، قابلیت ایجاد کلمه بازیابی به طور تصادفی می باشد که ریسک هرگونه حمله در زنجیره تامین را صفر می کند!

بهترین و امن ترین کیف پول های ارز دیجیتال

همین طور شما قادر به تعیین یک رمز عبور به عنوان یک لایه حفاظتی برای رمزارزهای ارزشمند خود هستید. ترزور تی روش های گوناگونی برای احراز هویت دو مرحله‌ ای در نظر گرفته است و در این خصوص شما قادرید گزینه مد نظر خود را انتخاب فرمایید. نهایتا باید گفت که این ولت پرطرفدار امکان تعیین دسترسی به کلیدهای خصوصی در سه لایه امنیتی جداگانه را برای کاربران خود فراهم کرده است؛ لذا به لطف این قابلیت ها، هکرها به صورت کلی از تلاش برای دستیابی به ارزهای دیجیتالی شما صرف نظر می کنند.

نقاط قوت:

  • امنیت بسیار بالا
  • اندازه و وزن مناسب
  • پشتیبانی از بیش از 1000 کوین و توکن
  • امکان همگام‌ سازی با بسیاری از نرم‌ افزارهای ولت

نقاط ضعف:

  • صفحه نمایش کوچک
  • قیمت بیشتر نسبت به رقبای خود
  • به منظور استفاده روزمره بهترین گزینه نیست!

5. کیف پول الیپال تایتان – ELLIPAL Titan

محصول دیگری که در لیست امن ترین کیف پول های دیجیتال بررسی می کنیم، از نظر ظاهری و کاربردی با دیگر محصولات معرفی تفاوت های زیادی دارد؛ ولت سخت‌ افزاری الیپال تایتان، یک ولت سخت‌ افزاری با ظاهری شبیه به یک گوشی هوشمند می باشد. این کیف پول به لطف نوآوری‌ های منحصر به فرد خود، توانسته برای جلب نظر بسیاری از کاربران این حوزه اقدام کرده و موفقیت های بسیاری کسب کند. بر خلاف بیشتر ولت های سخت‌ افزاری، در این محصول از یک دوربین ۵ مگاپیکسلی بهره گرفته شده است که تنها راه ارتباطی آن با سیستم‌ های دیگر محسوب می شود.

الیپال تایتان برای افزایش هرچه بیشتر امنیت رمزارزها، کل روش های ارتباطی فیزیکی خود را حذف کرده است. لذا اگر قصد ارسال و دریافت رمزارز در این محصول را دارید، لازم است بعد از انجام مراحل اولیه تراکنش، کد QR نمایش داده شده را به وسیله دوربین این محصول اسکن کنید و در کنار مشاهده کامل جزئیات تراکنش، امضای پایانی آن را ثبت نمایید. بدین شکل امکان هیچ گونه کلاهبرداری و خروج ناخواسته رمزارز از این ولت وجود ندارد.


حتما برایتان جالب است : بهترین کیف پول چین لینک برای ایرانی ها


این ولت قابلیت ذخیره‌ سازی بیش از ۱۰ هزار نوع رمزارز و اتصال به بیش از ۴۱ شبکه بلاکچین را در اختیار کاربران خود قرار داده است. همچنین سازگاری این ولت با سیستم‌ عامل‌ های اندروید و IOS موجب شده است تا همه جا امکان مدیریت رمزارزهای خود را داشته باشید. الیپال تایتان یکی از معدود ولت های سخت افزاری به حساب می آید که به صورت متن باز طراحی شده است.

به عبارتی کل کدهای این نرم‌ افزار در دسترس عموم قرار می گیرد و جامعه فنی طرفداران و کاربران آن می توانند هر گونه تهدید و ارائه پیشنهادات برای بهبود آن را متوجه شده و در اختیار تیم توسعه دهنده قرار دهند. بهره گیری از فناوری‌ های منحصر به فرد و تراشه‌ های امنیتی در ساخت این ولت سخت افزاری، الیپال تایتان را در برابر حملات زنجیره تأمین تا حدود بسیار زیادی مقاوم کرده است. نکته شایان ذکر دیگر این که این محصول مقاومت بالایی در برابر ضربه و آسیب‌ های خارجی دارد و همین نکته نیز بسیار در جذب کاربرانش تاثیرگذار بوده است.

6. کیف پول کول ولت مدل پرو – CoolWallet Pro

قطعا یکی دیگر از امن ترین و جدید ترین کیف پول های سخت افزاری، مدل ‏CoolWallet Pro‏ محصول شرکت ‏CoolBitX‏ محسوب می شود که ‏در سال 2021 تولید شد. ظاهر این ولت شبیه به کارت عابر بانک می باشد ولی امنیت آن اصلا قابل مقایسه ‏نیست و در حد بالایی قرار دارد. در این ولت قادرید به کمک بلوتوث به دستگاه مدنظر متصل شوید.

با این ولت سخت افزاری در کنار ذخیره سازی رمزارزهای گوناگون، امکان استیک کردن ارزهای دیجیتال نیز برای شما فراهم آمده است. همچنین بلوتوث نیز در آن تعریف شده است تا همیشه برای اتصال نیازمند کابل نباشد. باتری 3 ولتی ولت ‏سخت افزاری کول ولت پرو بعد از شارژ شدن بین 2 تا 3 ماه شارژ را نگهداری می کند از این جهت عملکرد بسیار خوبی دارد.

7. کیف پول ارز دیجیتال کیپ‌ کی – KeepKey

کیپ کی یکی دیگر از کیف پول های سخت افزاری ایمن در دنیای رمزارزهاست که بین کاربران این حوزه از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است. نکته جالب توجه این است که صفحه نمایش آن از Trezor و ledger بزرگ تر است؛ البته برخی امکان دارد این قابلیت را چالشی برای حمل این دستگاه به حساب آورند اما این یک ویژگی مثبت ارزیابی می شود.

با این دستگاه شما مجبور نخواهید بود با رفتن از برنامه‌ ای به برنامه دیگر به دانگل بروید تا از میزان دارایی ارزهای دیجیتال خود، مطلع شوید. با این حال Keep Key فاقد بعضی از قابلیت های اساسی مثل پیشخوان می باشد که در حقیقت معادل ارزش ارز دیجیتال با ارزش دلار یا دیگر ارزش‌ های فیات در زمان واقعی است.

امن ترین کیف پول موبایلی

پس از معرفی مطمئن ترین ولت های دیجیتالی از نوع سخت افزاری نوبت به بررسی مدل های موبایلی رسیده است؛ جایی ‏که سرمایه گذاران حوزه کریپتوکارنسی به دلیل دسترسی راحت و ساده آن ها بسیار راحت خواهند بود. بعضی از این ولت ‏های موبایلی امکان دارد نسخه دسکتاپ نیز داشته باشند.‏

کیف پول موبایلی تراست : یکی از امن ترین ولت های دیجیتالی موبایلی همین کیف پول تراست به حساب می آید. استفاده از ‏این ولت به صورت کلی رایگان است و تنها کافی است آن را دانلود نمایید و مورد استفاده قرار دهید. جالب است بدانید که این ولت فقط بر روی ‏موبایل قابلیت اجرا و استفاده را دارد و نسخه دسکتاپ آن در حال حاضر ارائه نشده است، مگر اینکه از شبیه سازهای اندروید استفاده کنید ‏و بر روی کامپیوتر نصب کنید.‏


حتما برایتان جالب است : استیک ارز دیجیتال در تراست ولت چگونه است؟


از قابلیت های حائز اهمیت ولت های نرم افزاری تراست وجود توکن ‏TWT‏ می باشد که در صرافی هایی مانند بایننس، ‏کوکوین، پنکیک سواپ و … می توانید آن را با رمزارزهای گوناگون مورد معامله قرار دهید. امنیت ولت ‏تراست بالاست و رابط کاربری آن نیز به گونه ای طراحی شده است تا تمامی کاربران بتوانند با آن کار کنند. تراست به عنوان مطمئن ترین کیف پول نرم افزاری دیجیتالی امکان ذخیره سازی ارزهای گوناگون و مهمی مانند بیت کوین، اتریوم، بیت کوین کش، مونرو و … را ‏دارد.‏

نقاط قوت:

  • امنیت بالا
  • رابط کاربری آسان
  • پشتیبانی از هزاران کوین و توکن

نقاط ضعف:

  • تنها در نسخه موبایلی ارائه شده است!

کیف پول مای سلیوم : به منظور خرید امن ترین کیف پول دیجیتالی میان نسخه های موبایلی قطعا یکی از گزینه های شما باید ولت مای سلیوم باشد که پس از سیف پال و تراست ولت بهترین گزینه می باشد. تمرکز اصلی این ولت روی ‏بیت کوین است که از سال 2008 تا به امروز تنها برای نسخه موبایلی در اختیار کاربران قرار گرفته است. امنیت بسیار بالا و گزینه های ‏گوناگون تراکنش ها دو قابلیت حائز اهمیت ولت مای سلیوم به حساب می آید.

در این ولت از چندین لایه امنیتی ‏استفاده شده است و کارمزد تراکنش ها برحسب اولویت و فوری بودن در 4 سطح قابلیت تنظیم دارد.‏ ولت مای سلیوم رمزارزهای گوناگون را پشتیبانی می کند و با سخت افزار خاصی برای محافظت از ‏کلیدهای خصوصی ارائه شده است. شایان ذکر است که بلوتوث این ولت امکان اتصال به برنامه لجر لایو نسخه مویایلی را ‏فراهم کرده است. باتری کیف پول ‏Mycelium‏ هم تا 8 ساعت شارژ را نگهداری می کند.‏

نقاط قوت:

  • امنیت بالا
  • امکانات جانبی زیاد
  • امکان خرج‌ کردن کیف پول کاغذی
  • قابلیت اتصال به ولت های سخت‌ افزاری

نقاط ضعف:

  • تنها  در نسخه موبایلی عرضه شده است!
  • رابط کاربری ضعیفی دارد که موجب می شود برای کاربران مبتدی گزینه مناسبی به حساب نیاید.

کیف پول نرم افزاری سیف پال : یکی از امن ترین کیف پول های دیجیتال قابل استفاده در ایران که از نوع موبایلی نیز می باشد، پس از تراست ولت، سیف پال می باشد. این ‏مدل ولت به سادگی قابل دانلود بوده و در هر جایی قادرید از طریق اپلیکیشن گوشی به آن دسترسی ‏پیدا کنید. با این وجود نسخه دسکتاپ آن در حال حاضر در دسترس نمی باشد و می بایست از شبیه ساز اندرویدی در این خصوص استفاده کنید.‏ با خرید ولت نرم افزاری سیف پال قادرید رمزارزهای اصلی مانند بیت کوین، زی کش، ریپل، ‏بایننس کوین، اتریوم، لایت کوین و … را ذخیره و مدیریت فرمایید.


حتما برایتان جالب است : آموزش کار با کیف پول سیف پال


امنیت این ولت تا حدود بسیار زیادی بالاست و تا به الان ‏مانند کیف پول تراست گزارشی مبنی بر هک کردن آن ها انتشار پیدا نکرده است. نکته حائز اهمیت درباره سیف پال ‏به عنوان امن ترین کیف پول نرم افزاری، استفاده از ‏API‏ صرافی معتبر بایننس می باشد و این بدین معنی است که قادرید ‏دارایی خود را به صرافی بایننس انتقال داده و معاملات خود را در آنجا در دستور کار خود قرار دهید تا امنیت بالاتر و ریسک ‏کم تری داشته باشد.‏

کیف پول اتمیک : یکی دیگر از کیف پول های نرم افزاری مشهور و پرطرفدار بین کاربران حوزه کریپتوکارنسی، همین اتمیک ولت می باشد که شما می توانید از آن برای نگهداری ارزهای دیجیتالی خود استفاده نمایید. برعکس کیف پول های نرم افزاری دیگری که پیش تر در این بخش معرفی کردیم، شما می توانید از ولت نرم افزاری اتمیک در سیستم عامل های موبایلی و کامپیوتری بهره بگیرید. این کیف پول قابل دانلود برای سیستم عامل های Windows، Mac OS، Ubuntu، Debian، Fedora، Android و IOS می باشد.

لذا چنانچه تمایل به استفاده از اتمیک ولت دارید، توصیه داریم که حتماً به سایت رسمی این کیف پول مراجعه کنید و از قسمت دانلود، مستقیما نسخه مورد نظر خود را دانلود و استفاده نمایید. در نظر داشته باشید که کیف پول اتمیک امنیت بسیار خوبی دارد و شما قادرید با اطمینان ارزهای دیجیتالی خود را در آن ذخیره و مدیریت نمایید.

نکته مهمی که باید در نظر داشته باشید اینجاست که در زمان استفاده شما هم بایستی به عنوان کاربر نکات امنیتی مورد نظر را رعایت فرمایید تا احتمال سرقت و کلاهبرداری تا حدود زیادی کاهش پیدا کند. این کیف پول از صرافی داخلی پشتیبانی کرده و شما می توانید با استفاده از صرافی، به سادگی در داخل خود ولت، ارزهای دیجیتال خود را سواپ نمایید. بدین وسیله دیگر  به انتقال سرمایه به صرافی احتیاجی نخواهد بود. البته باید این را هم در نظر داشت که سواپ و یا تبادل مستقیم از داخل ولت نیازمند کارمزدهای زیادی می باشد. پیش از انجام این کار به مقدار کارمزد آن توجه فرمایید.

کیف پول متامسک : در حال حاضر بیشتر کاربران به صورت معمول از افزونه کیف پول متامسک استفاده می کنند. لذا شما قادرید به سادگی افزونه ولت متامسک را دانلود و از آن استفاده کنید. به غیر از افزونه امکان استفاده از نرم افزاری موبایل این کیف پول هم امکان پذیر است. امروزه ولت متامسک بیشتر با افزونه معروف است، به این خاطر که حدودا بیشتر پلتفرم های غیر متمرکز از ولت متامسک پشتیبانی می کنند. متأسفانه چندی پیش ولت متامسک ای پی کاربران ایرانی را مسدود کرده است!

لذا این امر موجب شده است تا دیگر کاربران ایرانی به سادگی پیش نتوانند از امکانات متنوع ولت متامسک بهره بگیرند. اگر الان قصد استفاده از ولت متامسک را دارید، در گام نخست می بایست یک نرم افزار تغییر ای پی نصب کرده و در ادامه با تغییر ای پی وارد فضای کاربری ولت متامسک شوید تا قادر شوید از قابلیت های مختلف آن استفاده نمایید. البته این سوال پیش می آید که امکان دارد کیف پول حساب ما را مسدود و یا دارایی های دیجیتالی ما را بلوکه کند؟ این موضوع امکانپذیر است ولی احتمال آن بسیار اندک است، ولی چنانچه نگران این موضوع هستید، بهتر است این کیف پول را از لیست کیف پول های مورد استفاده خود خارج کنید.

ولی اگر اصرار به استفاده دارید، بایستی یک نرم افزار تغییر آی پی نصب کنید و این بدین معنی است که بعد از هر بار متصل شدن به نرم افزار تغییر ای پی، با ای پی کشور دیگر وارد نشوید و بدین وسیله آی پی مورد نظر شما ثابت بماند تا شبه ای ایجاد نشود. اگر به این امر توجه فرمایید، احتمال بلوکه شدن حساب شما تا حدود بسیار زیادی کاهش پیدا کند. رابط کاربری کیف پول متامسک آسان و همچنین کاربر پسند می باشد.


حتما برایتان جالب است : کیف پول متامسک چیست و چطور کار میکند؟


چنانچه زبان انگلیسی تان قابل قبول است، به سادگی قادرید فعالیت های مورد نظر خود را در کیف پول متامسک در دستور کار قرار دهید. به غیر از ذخیره رمزارزها، در ولت متامسک شما توانایی انجام معامله را نیز خواهید داشت. لذا به منظور خرید و فروش رمزارزها، می توانید از صرافی داخلی این ولت استفاده کنید. چنانچه قصد انجام این کار را دارید، پیش از هر اقدامی به مقدار کارمزد معامله تان توجه فرمایید.

بهترین کیف پول های تحت وب

دسته بعدی امن ترین کیف پول های دیجیتالی البته بعد از نسخه سخت افزاری، مدل های تحت وب یا دسکتاپ به حساب می آیند که بر روی سیستم عامل ‏های گوناگون مثل ویندوز، لینوکس و مکینتاش قابلیت نصب، اجرا و استفاده را دارند. در ادامه مطمئن ترین و معروف ترین کیف پول های دسکتاپی را به شما عزیزان معرفی کرده ایم:‏

کیف پول دسکتاپ کوینومی : مطمئنا امن ترین کیف پول دیجیتالی از نوع تحت وب یا دسکتاپ، مدل کوینومی به حساب می آید که کاربران ‏بسیاری از کل دنیا را به خود جذب کرده است. این ولت از نسخه موبایلی نیز برخوردار می باشد و از معدود ولت های نرم افزاری ‏دیجیتالی به حساب می آید که امکان خرید و فروش در صرافی های داخلی را نیز فراهم آورده است ولی پیش از هر چیز کارمزد ‏تراکنش را نیز بایستی مورد بررسی قرار دهید.

از امکانات خاص و متمایز کننده ولت کوینومی، می توان به امکان معامله رمزارزها به صورت درون سیستمی، امکان ذخیره سازی آفلاین کلیدهای خصوصی و پشتیبانی عالی ‏آن اشاره داشت.‏ امنیت بالای ولت دیجیتالی کوینومی بالاست و جالب است بدانید که تا به امروز گزارشی مبنی بر هک ‏یا به سرقت رفتن اطلاعات و دارایی های کاربران منتشر نشده است.

نکته جالب توجه دیگر این که این ولت به صورت کلی رایگان است و توصیه می کنیم از صفحه وب ‏سایت رسمی شرکت برای دانلود نرم افزار آن اقدام نمایید تا احتمال خطا و ریسک کلاهبرداری های مختلف کاهش پیدا کند. رابط کاربری ولت کوینومی بسیار ساده است و به صورتی طراحی شده است تا افراد تازه کار نیز بتوانند به سادگی از آن استفاده کنند.‏

کیف پول دسکتاپ اکسودوس :  پس از کیف پول کوینومی، امن ترین ولت دیجیتالی خارجی دنیا که تحت وب می باشد، کیف پول اکسودوس می باشد که بر روی تمامی سیستم عامل ‏های گوشی و دسکتاپ قابلیت نصب و استفاده را داراست. این ولت نه تنها امنیت بالایی دارد و درجه یک ‏به حساب می آید، بلکه به صورت کامل رایگان است و بابت دانلود و استفاده از آن به پرداخت هزینه احتیاجی نخواهد بود.

نکته ‏حائز اهمیتی که در خصوص با ولت نرم افزاری ‏Exodus‏ وجود دارد، عدم احتیاج به ثبت نام پیشرفته یا ‏KYC‏ می باشد. با ‏استفاده از این ولت قادرید بیش از 180 نوع رمزارز را ذخیره و نگهداری نمایید که اصلی ترین آن ها بیت کوین، بایننس ‏کوین، اتریوم، تتر، مونرو، بیت کوین کش و … هستند.‏

نقاط قوت:

  • امنیت بالا
  • رابط کاربری آسان و زیبا
  • پشتیبانی از صدها کوین و توکن
  • قابل‌ نصب روی موبایل و دسکتاپ

نقاط ضعف:

  • متن‌ باز نیست!
  • آی‌ پی ایران را مسدود کرده است!

کیف پول تحت وب بلاکچین (blockchain.com) : ولت بلاکچین یکی از ولت هایی است که امکان دارد بعضی از شما با آن آشنایی داشته باشید، چرا که این ولت به منظور ذخیره سازی ارز دیجیتال بیت کوین هم استفاده می شود و اکنون شما می توانید از این ولت دیجیتال برای ذخیره دیگر ارزهای دیجیتال هم استفاده کنید. این ولت به علت پشتیبانی از زبان های مختلف کارایی بسیار زیادی دارد.

کیف پول جکس : ولت نرم افزاری جکس از دیگر ولت های نرم افزاری می باشد که شما می توانید از آن استفاده کنید. این ولت برای تمامی سیستم عامل ها قابلیت نصب و اجرا دارد از جمله سیستم عامل های Windows، MacOS، Linux، Android، IOS. به غیر از سیستم عامل هایی که به آن ها اشاره کردیم، شما می توانید افزونه این کیف پول را در مرورگر کروم نصب کرده و از آن استفاده کنید.

لازم به ذکر است که با استفاده از این افزونه قادرید ولت جکس را به پلتفرم های غیرمتمرکز که از آن پشتیبانی می کنند وصل نمایید. در ولت جکس شما قادرید ارزهای دیجیتالی مثل بیت کوین، اتریوم، کوانتوم، لایت کوین، دش، زی کش و … را نگهداری و مدیریت نمایید. همچنین همه ارزهای دیجیتال فوق را قادرید در صرافی داخلی این کیف پول نیز مورد معامله قرار دهید، ولی پیش از انجام معاملات حتما به میزان کارمزد پرداختی توجه کافی داشته باشید، به این خاطر که به صورت معمول کارمزدها اندکی بالا در نظر گرفته می شود.

دانلود و نصب این کیف پول به صورت کامل رایگان می باشد. لذا شما به منظور دانلود ولت جکس به پرداخت هزینه احتیاجی نخواهید داشت. حتی استفاده از این کیف پول نیز به هزینه ای احتیاج نخواهد داشت، به این خاطر که توسعه دهندگان این ولت، کل خدمات را به طور رایگان در اختیارتان قرار می دهند.

کیف پول الکتروم : الکتروم یکی از ولت های اصلی بیت کوین به حساب می آید که در سال 2011 روانه بازار شد و از آن زمان تا به امروز تغییرات زیادی را تجربه نکرده است. مهم ترین موضوع در مورد الکتروم اینجاست که این ولت تنها از یک ارز پشتیبانی می‌ کند و آن هم بیت کوین می باشد! همچنین Electrum به علت گزینه‌ های پیچیده‌ ای که دارد، برای کاربران حرفه ای تر مناسب تر است. الکتروم متن باز طراحی شده است و این امکان را در اختیار کاربران خود قرار می دهد تا کارمزد تراکنش‌ ها را مشخص نمایند.


حتما برایتان جالب است : بهترین کیف پول ارز دیجیتال دسکتاپ


این ولت دیجیتالی کاربران خود را قادر می سازد تا سطح امنیتی مورد نظر خود را مشخص نمایند. برای مثال توانایی این را دارید که یک کیف پول استاندارد با احراز هویت دو عاملی یا یک ولت چند امضایی ایجاد نمایید. شما همچنین قادرید عبارت بازیابی خود را با کلمات سفارشی طولانی کنید. Electrum برای دارندگان حرفه‌ ای بیت کوین که خواهان قابلیت های امنیتی عالی، امکان سفارشی‌ سازی و رابط کاربری ساده هستند، بهترین گزینه ممکن به حساب می آید.

نقاط قوت:

  • رایگان است
  • سطح امنیتی بالا
  • امکان ذخیره سازی سرد
  • کارمزد قابل تنظیم در معاملات

نقاط ضعف:

  • رابط کاربری نسبتا پیچیده
  • بدون پشتیبانی، متکی به فروم‌ ها
  • تنها برای بیت کوین ساخته شده است!

همان طور که در ابتدای مقاله قول دادیم، در این مطلب بهترین و امن ترین کیف پول های ارز دیجیتال را خدمت شما عزیزان معرفی کردیم؛

همچنین اگر دوست داریدهمه چیز در مورد کیف پول کاغذی را به زبان ساده یاد بگیرید، توصیه داریم همین الان این مطلب را مطالعه کنید؛

امن ترین کیف پول های دیجیتال از نظر شما کدام ولت است؟

احسان رباط جزی
Ehsan.rj1998@gmail.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *