ارز دیجیتال کاوا چیست و چه آینده ای دارد؟

ارسال شده در توسط احسان رباط جزی
ارز دیجیتال کاوا چیست

آیا میدانید که ارز دیجیتال کاوا چیست و برای سرمایه گذاری مناسب است یا خیر؟ در پاسخ به این که ارز دیجیتال کاوا چیست باید گفت که ارز دیجیتال kava یک آلت کوین جذاب برای سرمایه گذاری به حساب می آید که پروژه خوب و آینده داری برای سرمایه گذاری است و ما در این مطلب قصد داریم اول به این بپردازیم که ارز دیجیتال کاوا چیست و سپس به این اشاره می کنیم که چطور ارز ديجيتال كاوا را خرید و فروش و نگهداری کنیم، آینده ارز دیجیتال کاوا چگونه است و به صورت کلی همه چیز درباره ارز دیجیتالی کاوا را بررسی می کنیم تا دید شما نسبت به این رمزارز از همیشه بازتر شود، پس تا انتها با مای مانی همراه بمانید؛

ارز دیجیتال کاوا چیست

کاوا در حقیقت یک سیستم بانکی آنلاین برای ارزهای دیجیتال به حساب می آید که از انواع خدمات معمول بانکی از سپرده‌ های سود ده تا وام و سرمایه گذاری‌ های گوناگون را پشتیبانی می نماید. این سیستم در راستای ساده سازی کار خود از اعتباری به نام Kava Coin بهره می گیرد که امروزه قیمت مناسبی برای سرمایه گذاری بلندمدت دارد. به غیر از خود این پلتفرم، بایننس، هیوبی، بیکی و چندین شرکت و پلتفرم معتبر دیگر هم از این ارز دیجیتال پشتیبانی می نمایند و به وسیله آن ها می توانید برای خرید ارز کاوا اقدام کنید.

در پاسخ به سوال ارز دیجیتال کاوا چیست میتوان گفت که کاوا با نماد اختصاری KAVA یک آلت کوین یا شکلی از دارایی دیجیتال می باشد که با ارزش بازار نسبت بالا، در بازار کریپتوکارنسی فعالیت می کند. رمزارز Kava در حقیقت یک پلتفرم دیفای میان زنجیره‌ ای محسوب می شود که وام وثیقه‌ دار و استیبل کوین‌‌ هایی را در اختیار کاربران ارزهای دیجیتال اصلی بازار مثل بیت‌ کوین، ریپل، بایننس کوین، اتم و … قرار می دهد.


در صورتی که تمایل دارید در ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین، اتریوم و … سرمایه گذاری امن کنید و از امتیاز 10 درصد تخفیف کارمزد در معاملات رمزارزها بهره مند شوید، میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید؛

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال


لذا کاربران قادرند دارایی‌‌ های دیجیتالی خود را به به منظور دریافت USDX، استیبل کوین کاوا، وثیقه گذاری کنند. به عبارتی ارز دیجیتالی Kava پروتکل نرم افزاری می باشد که از چندین ارز دیجیتالی بهره می گیرد تا این امکان را برای کاربران خود فراهم کند تا بدون نیاز به یک واسطه مالی سنتی، دارایی های خود را قرض بدهند و یا وام بگیرند. بدین ترتیب، کاوا یکی از پروژه های نوظهور مالی غیرمتمرکز به حساب می آید و این در حالی است که بیشتر پروژه‌ های دیفای بر بستر اتریوم اجرا می شوند، ولی Kava بر روی Cosmos بنا شده است؛ تصمیمی که تیم آن در طراحی استدلال می کند، امکانات به مراتب بیشتری را در اختیار دارد.

کاربران پلتفرم Kava رمزارزها را در قراردادهای هوشمند Cosmos قفل می کنند تا قادر شوند وام‌ هایی به USDX، یک ارز رمزنگاری شده با ارزش دلار آمریکا، وام دریافت کنند. این شبکه از معماری Co-Chain پشتیبانی می نماید که انعطاف پذیری و سرعت بلاک چین اتریوم را با قابلیت همکاری Cosmos SDK ترکیب می کند و دو اکوسیستم پرمصرف بدون مجوز را در یک شبکه واحد و مقیاس پذیر ادغام می نماید. این ویژگی کاربران را قادر می سازد تا به پرطرفدارترین بلاک چین ها دسترسی پیدا کنند و جریان آزاد دارایی ها و پروژه ها را در اکوسیستم کاوا برقرار نمایند. در ادامه به این که ارز دیجیتال کاوا چیست با نگاهی جزئی تر پرداخته ایم؛

پلتفرم کاوا چطور کار می کند؟

از آن جایی که کاوا این امکان را در اختیار کاربران خود قرار می دهد تا بدون نیاز به یک واسطه مالی سنتی، دارایی ها را وام گرفته و یا وام بدهند، لذا کاربران این شبکه قادرند از USDX در راستای وثیقه دارایی های دیجیتالی استفاده نمایند. USDX به عنوان استیبل کوین کاوا در کل شبکه عمل می کند. به منظور دریافت وام USDX، کاربران می بایست رمزارز خود را در یک قرارداد هوشمند در شبکه ذخیره نمایند.

در واقع رمزارز قفل شده به عنوان امنیت برای وام کاربرد دارد. در پلتفرم کاوا این امکان وجود دارد که کاربران بخواهند وام های وثیقه ای گوناگونی بگیرند و با این کار برای ارزهای دیجیتال پشتیبانی شده در کاوا، اهرم تلفیقی به وجود آورد. به عنوان مثال شما قادرید ارزهای دیجیتالی خود را در کاوا قفل کرده و متناسب با ارزش دارایی که قفل نموده اید، استیبل کوین USDX بگیرید.

نقاط قوت پلتفرم ارز دیجیتال Kava چیست؟

صرافی‌ ها می توانند با استفاده از کاوا این امکان را برای کاربران خود فراهم سازند که وقتی که از طریق دفتر سفارشات صرافی برای انجام معامله اقدام می کنند، کنترل دارایی‌ های خود را هم به دست بگیرند. بهترین پلتفرمی که این روزها این امکان را فراهم ساخته است، Kava می باشد. همچنین جالب است بدانید که ابزار تبدیل ارز یا سواپ کاوا، سویچ نام دارد. سویچ امکان تبدیل لحظه ای ارزهای دیجیتال، حتی رمزارزهای مبتنی بر بلاک چین‌ های متنوع را در اختیار کاربران قرار می دهد. پلتفرم رمزارز کاوا در حال توسعه‌ یک استیبل کوین با پشتوانه‌ ریپل است که از آن در راستای تامین پوزیشن‌ های وام‌ دهی در ازای وثیقه ارائه شده توسط Kava، استفاده کند.


حتما برایتان جالب است : ارز دیجیتال کریپتو دات کام چیست؟


پلتفرم کاوا همچنین کاربران را قادر می سازد تا ارزهای دیجیتالی خود را در CDP قفل نمایند و در برابر آن‌ ها استیبل کوین‌ های USDX دریافت کنند. بلاک چین کاوا مبتنی بر الگوریتم اثبات سهام می باشد و برای بهبود خدمات دیفای، شبکه‌ اصلی خود را نیز لانچ کرده‌ است. این طور انتظار می رود که در آینده این بلاک چین، تعداد زیادی از رمزارزها مبتنی بر کازماس را شامل شود. کاوا ارتباط تنگاتنگی با کازماس دارد، به این خاطر که دقیقا مشابه کازماس از موتور اجماع تندرمیت استفاده می کند.

دلیل منحصر به فرد بودن پروژه و ارز Kava چیست؟

کاوا تنها پروتکل وام‌ دهی دیفای نیست، ولی به دلیل امکاناتی که بلاکچین کازماس برای آن فراهم کرده است، به یک پروژه خاص در دنیای کریپتوکارنسی تبدیل شده است. نخستین فرق ارز کاوا با دیگر توکن‌ های مربوط به پلتفرم‌ های وام‌ دهی اینجاست که مبتنی بر اتریوم نمی باشد و ارتباطی با این بلاکچین ندارد. یکی از حائز اهمیت ترین تفاوت‌ های کاوا با دیگر پروتکل‌ های وام‌ دهی برخوداری از قابلیت Zone در بلاکچین کازماس می باشد. لذا Kava با استفاد از این قابلیت می تواند از رمزارزهای گوناگونی مانند بایننس کوین، بیت کوین، اتریوم و… به عنوان سپرده پشتیبانی نماید.

در این پروژه دیفای مهم نیست رمزارز مورد نظر در کدام بلاکچین فعالیت دارد. البته نکته‌ مهم اینجاست که رمزارزهای موجود در لیست پشتیبانی Kava امکان رپد شدن در BEP-2 را دارا می باشند، از همین روی می‌ توانند در ZONE کازماس قرار بگیرند و به همین صورت در لیست توکن‌ های پشتیبانی‌ شده به وسیله کاوا هم قرار گیرند.

با گذشت زمان، توسعه‌ دهندگان به کسانی که دارایی‌ های خود را در این پلفترم سرمایه‌ گذاری می‌ کنند، امکانات به مراتب بیشتری ارائه می کند. یکی از جدیدترین امکانات Kava این است که در سیستم ماینینگ جدید USDX، قابلیت کسب سود برای افرادی که USDXه استخراج می‌ کنند را فراهم می سازد. در این امکان جدید، کاربران در ازای دارایی‌ هایی که در Kava سپرده‌ گذاری می‌ کنند، APY جدید دریافت نمایند.


حتما برایتان جالب است : ارز دیجیتال الگورند چیست و چه آینده ای دارد؟


در حقیقت آن ها سهمی از بازار رمزارز Kava را می گیرند که با نام HARD Protocol شناخته می‌ شود. پروژه دیفای کاوا به عنوان یک بانک کریپتویی غیرمتمرکز عمل کرده و استیبل کوین بومی آن، USDX، می‌ تواند برای دسترسی به انواع خدمات مالی مورد استفاده قرار گیرد. بعضی از پروژه‌ ها و کسب و کارهایی که با رمزارزها کار می‌ کنند، نام USDX را هم به ارزهایی که از آن پشتیبانی می‌ کنند، افزوده اند.

آیا ارز کاوا قابل استخراج است؟

یکی از روش های اصلی براس کسب رمزارز و سرمایه گذاری در بستر آن، استخراج ارزهای دیجیتال است، ولی نکته مهم اینجاست که آیا ارز دیجیتالی مورد نظر شما قابلیت استخراج دارد یا خیر؟ از آنجایی که ارز دیجیتالی کاوا از الگوریتم اثبات سهام یا PoS استفاده می کند، قابل استخراج نیست!

ارز دیجیتال kava چیست

لذا کاوا بر بستر شبکه کازماس قرار دارد و از مکانیزم اجماع اثبات سهام بهره می گیرد و به همین دلیل از شبکه ای از نودهای اعتبارسنج برای تایید تراکنش ها استفاده می کند، پس می توان این طور نتیجه گرفت که این رمزارز قابل استخراج نیست و تنها ارزهای دیجیتال مبتنی بر PoW قابلیت استخراج در بازار کریپتوکارنسی را دارا می باشند.

چطور میتوانیم ارز دیجیتالی کاوا بخریم؟

به منظور خرید رمزارز کاوا کاربران ایرانی قادرند در ابتدا یکی از استیبل کوین های بازار مثل تتر را از صرافی های داخلی بخرند و در ادامه آن را در صرافی های خارجی که در این بخش معرفی می کنیم، به ارز دیجیتال کاوا تبدیل نمایند. این را در نظر داشته باشید که حتما باید از صرافی استفاده نمایید که از رمز ارز کاوا پشتیبانی می کند.


حتما برایتان جالب است : لیست شدن ارز دیجیتال در صرافی ها


شما قادرید به منظور آشنایی با صرافی هایی که ارز دیجیتال پشتیبانی می کنند، به سایت کوین مارکت کپ مراجعه کنید ولی به صورت کلی در نظر داشته باشید که صرافی های پشتیبانی کننده رمزارز KAVA شامل صرافی بایننس، کراکن، هیوبی، کوکوین و کوین وان می باشند.

کیف پول های ارز kava کدامند؟

به احتمال زیاد پس از کسب اطلاعاتی در مورد رمزارز Kava بخواهید برای خرید این رمزارز اقدام نمایید، ولی بهتر است پیش از اقدام برای خرید و سرمایه گذاری ارز کاوا، انواع کیف پول های دیجیتالی برای ذخیره و نگهداری امن ارزهای دیجیتال را بشناسید تا بعد از خرید رمزارز، بتوانید سریعا ارز دیجیتال مورد نظر خودتان را به کیف پولی که پیش تر انتخاب کردید منتقل کنید. کیف پول های معروف و مناسب برای نگهداری ارز دیجیتال کاوا و بسیاری از ارزهای دیجیتال دیگر به شرح زیر می باشد:

کیف پول نرم افزاری تراست : تراست ولت کیف پولی است که به صورت رسمی به وسیله بایننس پشتیبانی می شود و یکی از پرطرفدارترین ولت ها بین تریدرها و سرمایه‌ گذاران به حساب می آید و مکانی عالی برای ذخیره رمزارز کاوا نیز به حساب می آید. چنانچه اخیرا با رمزارزها آشنا شده اید و دنبال کیف پول مناسب، رایگان و ساده برای ذخیره ارزهای دیجیتال مختلف به خصوص کاوا می گردید، کیف پول نرم افزاری متخصص اندروید و آی او اس تراست ولت به علت راحتی، امنیت و گزینه های پشتیبانی که ارائه می دهد، بهترین گزینه برای شما خواهد بود.

کیف پول کوینومی : کوینومی از دیگر کیف پول های دیجیتالی برای ذخیره کاوا به شمار می رود که در کنار ارز کاوا، دیگر رمزارزهای دیجیتالی را هم می توان در آن نگهداری کرد. ولتی که در ابتدای امر برای موبایل های هوشمند ساخته شده بود، ولی نسخه دسکتاپ آن هم در ادامه در اختیار کاربران قرار گرفت. کوینومی قابلیت های رایج و معمول در هر کیف پولی را در اختیار کاربرانش قرار می دهد و با این وجود امکان دسترسی سریع به دارایی دیجیتال را نیز فراهم می کند. این ولت به صورت کامل رایگان است و بنابراین کاربران بدون نگرانی از نگهداری امن رمزارزهای خود، قادرند از خدمات متنوع آن استفاده نمایند. کوینومی، همچنین یک کیف پول همه کاره به حساب می آید و این امکان را فراهم می سازد تا بدون نیاز به ارسال پیوسته ارز دیجیتال به صرافی‌ ها برای انجام معامله، مستقیما از طریق رابط کاربری، این کار رو انجام دهید.

کیف پول سخت افزاری لجر : ولت لجر از از انواع ولت ارز دیجیتال کاوا می باشد. جالب است بدانید که ولت های سخت‌ افزاری از تکنیک‌ های رمزگذاری بسیار پیشرفته بهره می گیرند تا رمزارزهای شما رو در برابر حملات پیچیده شبکه یا حتی کلاهبرداری‌ های ساده فیشینگ محافظت کنند. ولت های سرد حتی این امکان را در اختیار کاربران خود قرار می دهند که ارزهای خود را از طریق یک Mnemonic seed phrase بازیابی نمایند، آن هم فقط در شرایطی که ولت Verge به سرقت رفته باشد، آسیب دیده باشه یا در معرض خطرات دیگر قرار گرفته باشد و ارز های شما را به شکل کاملا آفلاین و امن نگه داری می نماید.

استیک ارز کاوا در ولت تراست چگونه است؟

همان طور که اشاره داشتیم، کیف پول تراست از این رمزارز پشتیبانی می نماید. لذا می توانید با خرید ارز کاوا از صرافی هایی که پیش تر معرفی کردیم و انتقال آن به تراست ولت، آن را استیک یا سهام گذاری کنید. به منظور استیک کردن ارز کاوا بایستی به شکل زیر عمل کنید:

  1. در ابتدای امر بر روی گزینه More کلیک نمایید؛
  2. سپس گزینه Stake را انتخاب نمایید؛
  3. در گام بعدی باید ولیدیتور مورد نظر خود را انتخاب کنید؛
  4. در مرحله بعد باید مقدار ارز دیجیتالی که قصد استیک آن را دارید مشخص کنید؛
  5. در گام پایانی باید بر روی گزینه Next و سپس Confirm را کلیک نمایید تا فرآیند استیک ارز دیجیتال کاوا در تراست ولت به اتمام برسد؛

نکته مهم : در نظر داشته باشید که با استیک کاوا در تراست ولت، می توانید از حدود 15 تا 18 درصد از سود شناور سالیانه بهره مند شوید.

آینده ارز دیجیتال کاوا چگونه است؟

حال یکی از اصلی ترین سوالات و ابهامات ما اینجاست که آیا این ارز برای سرمایه گذاری گزینه مناسبی به حساب می آید یا خیر؟ با گذشت زمان Kava Labs در حال توسعه و نوآوری بیشتر محصولات دیفای به منظور گسترش اکوسیستم است. بلاکچین کاوا از نقاط قوت زیادی برخوردار است و همچنین امکان استقرار تعداد نامحدودی از ایده ها را نیز فراهم کرده است. از طرفی با توجه به نقشه راه این پروژه، آن ها در حال تکمیل زیرساخت ها و تقریبا تمام اجزای کلیدی هستند و همین امر می تواند نوید بخش آینده ای به مراتب روشن تر برای این ارز دیجیتال باشد.


حتما برایتان جالب است : ارزهای دیجیتال آینده دار 2022 که اگر نخریم، باختیم!


از طرف دیگر پلتفرم کاوا اکوسیستم خود را تشکیل داده و ابتدا محصولات دیفای را روی آن طراحی خواهد کرد و این امر موجب خواهد شد که خدمات کاوا از کیفیت به مراتب بالایی برخوردار شود، ولی همچنین سرعت توسعه اکوسیستم را نیز دستخوش تغییراتی خواهد کرد. یا این حال می توان گفت در صورتی که کاوا در راستای اهداف خود حرکت کند، می توان آینده خوبی را برای آن انتظار داشت. پیش بینی قیمت رمزارز کاوا در سال های آتی به شرح زیر می باشد؛

پیش بینی قیمت ارز دیجیتال kava تا سال 2023 : این طور به نظر می آید که تا سال 2023، قیمت و آینده Kava به سطحی مشابه با بالاترین رکورد پیشین خودش برسد. تا سال 2023، این امکان وجود دارد که قیمت به سطوح 13 دلار نیز برسد. چنانچه همه چیز به خوبی پیش رود، قیمت این ارز دیجیتال در انتهای سال 2023 می تواند به 15 دلار نیز دست یابد. البته این هم امکان پذیر است که بازار بعد از یک دوره صعودی طولانی با افت همراه شود و این برای بازار رمزارزها بسیار طبیعی و رایج است.

پیش بینی قیمت رمزارز kava تا سال 2024 : کاوا پتانسیل بالایی دارد تا با همکاری‌ ها و نوآوری‌ های خاص خود، کاربران بسیار زیادی را به سمت پروژه خود جذب کند. چنانچه بازار روی سرمایه گذاری در Kava تمرکز پیدا کند، این امکان وجود دارد که قیمت کاوا افزایش بسیاری را به خود ببیند و با دید خوشبینانه قیمت این ارز تا سال 2024 میلادی می تواند به حداکثر ارزش 22 دلار نیز برسد. ولی اگر بازار در روند کاهشی قدم بردارد، Kava قیمت کاوا می تواند حتی به قیمت های 19 و یا 20 دلار نیز معامله شود.

پیش بینی قیمت ارز کاوا تا سال 2025 : یک رویکرد یکپارچه برای این ارز امکان دارد در بسیاری از وب سایت ها و انجمن ها به چشم بخورد که در این صورت قیمت ارز Kava در دوره طولانی مدتی با ثبات باقی خواهد ماند. لذا این طور انتظار می رود که تا سال 2025، قیمت کاوا حداکثر ارزشی معادل 33 دلار داشته باشد. ولی از طرف دیگر اگر روند بازار صعودی نباشد، حداقل قیمت 28 دلار خواهد بود.

پیش بینی قیمت ارز کاوا تا سال 2030 : نشانه‌ هایی وجود دارد که بازار کریپتوکارنسی در سال 2030 وارد دوره جدیدی از فعالیت خود شود. قیمت رمزارز کاوا هم به همین ترتیب صعودی خواهد شد و توجهات به مراتب بیشتری به سمت خود جلب خواهد کرد. سال 2030 احتمال دارد که با قیمت میانگین 5.3 دلار، حداقل قیمت 490 دلار و حداکر قیمت 600 دلار به اتمام برسد و به دارندگان این رمزارز، سود بسیار بالایی برساند.

نکته مهم : ولی در نظر داشته باشید که تمام این اعداد و ارقام پیش بینی است و نباید مبنای خرید و سرمایه گذاری خودتان در بازار رمزارزها و به خصوص ارز کاوا را بر اساس این اعداد و سود شیرینی که می توانید در آینده به دست آورید، قرار دهید.


نتیجه گیری و کلام پایانی

تب دیفای که از آغاز چند سالی گذشته است، موجب شد تا سودآوری رمزارزها از چیزی که فکر می کردیم بیشتر باشد. جالب است بدانید که کاربران عادی با این پلتفرم‌‌ ها سودهای خوبی کسب کردند و این سودآوری همچنان نیز ادامه دارد. سیستم‌‌ های وام‌ دهی و سپرده‌ گذاری جذابی مانند Kava، امکان سپرده‌ گذاری و دریافت سود را در اختیار تمامی کاربران قرار داده است. به همین علت ها، کاوا یکی از بهترین بازیگران حوزه دیفای به حساب می آید و می خواهد در سال های آینده نقش بیشتری در بازار کریپتوکارنسی و حوزه دیفای بازی کند.

از طرفی رمزارز کاوا یک پلتفرم میان زنجیره‌ ای با کارکرد شبیه به میکردائو دارد؛ با این فرق که میکردائو تنها از شبکه اتریوم و توکن‌ هایی با استاندارد ERC-20 پشتیبانی می‌ کند، ولی کاوا بدین صورت نیست و تنوع ارزهای دیجیتال آن بسیار بالا می باشد. بنابراین به جای استفاده از دفتر کل از یک دفتر کل اشتراکی بهره می گیرد و امکان برقراری ارتباط میان بلاک چین های گوناگون را دارا می باشد و می تواند آینده خوبی داشته باشید و سود به مراتب خوبی را در صورت صعودی دنبال شدن بازار کریپتوکارنسی نصیب سرمایه گذاران خود کند.

همان طور که در ابتدای مقاله قول دادیم، در این مطلب به این که ارز دیجیتال کاوا چیست و چه آینده ای دارد اشاره کردیم؛

همچنین اگر دوست دارید بهترین سبد سرمایه گذاری ارز دیجیتال را نیز {کاملا رایگان} بشناسید، همین الان روی لینک مورد نظر کلیک فرمایید.

حال که دیگر می دانید ارز دیجیتال کاوا چیست و چطور کار می کند، فکر می کنید این ارز برای سرمایه گذاری بلندمدت مناسب است یا خیر؟

احسان رباط جزی
Ehsan.rj1998@gmail.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *