ارز دیجیتال استپن چیست و چه آینده ای دارد؟

ارسال شده در توسط احسان رباط جزی
ارز دیجیتال استپن چیست

آیا می دانید ارز دیجیتال استپن چیست و چطور کار می کند؟ اگر در حوزه کریپتوکارنسی فعالیت داشته باشید، مطمئنا شنیده اید که در مورد ارز دیجیتال استپن می گویند می توانید راه بروید و پول در بیاورید! ارز ديجيتال gmt نوسانات بسیار زیادی را پشت سر گذاشته است و نگاه ها را در بازار کریپتوکارنسی به خود جذب کرده است و به همین خاطر در این مقاله تصمیم گرفتیم تا اول در مورد این که ارز دیجیتال استپن چیست صحبت کنیم و در ادامه در مورد آینده ارز استپن و این که آیا این پروژه متاورسی برای سرمایه گذاری مناسب است یا خیر نیز توضیحاتی داده ایم تا همه چیز درباره ارز دیجیتالی استپن برای شما عزیزان روشن شود، پس تا انتها همراه مای مانی بمانید تا صفر تا صد ارز دیجیتال gmt را به زبان ساده یاد بگیرید؛

ارز دیجیتال استپن چیست

استپن یکی از بازی‌ های مبتنی بر بستر بلاکچین است که این امکان را برای کاربران فراهم می آورد تا در راه حفظ سلامتی و تناسب اندام خود، اقدام کنند و درآمد هم به دست آورند، ولی دقیقا چگونه؟ بازی استپن بدین شکل است که شما با انجام پیاده‌ روی و ورزش، رمزارز به دست می آورید و با استفاده از اپلیکیشن مخصوص آن که روی گوشی همراه خود نصب کرده اید، تعداد گام‌ های خود را ثبت نموده و در ازای آن توکن به دست خواهید آورد.


در صورتی که تمایل دارید در ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین، اتریوم و … سرمایه گذاری امن کنید و از امتیاز 10 درصد تخفیف کارمزد در معاملات رمزارزها بهره مند شوید، میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید؛

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال


لذا دیگر در راستای دستیابی به وزن ایده آل، نباید منتظر فرارسیدن روز شنبه باشید، بلکه قادرید از همین امروز استارت کار را بزنید و با استفاده از این بازی هم درآمد به دست آورید و هم به تناسب اندام مورد نظر خود که همواره آرزوی آن را داشته اید دست پیدا کنید. البته برای آغاز این بازی می بایست کفش‌ های مخصوص دیجیتالی بخرید که در قالب توکن فروخته می شوند و از تنوع زیاد و البته هزینه بالایی نیز برخوردارند. در ادامه به این که ارز دیجیتال استپن چیست و چطور کار می کند بیشتر اشاره کرده ایم؛

نحوه کار بازی استپن چگونه است؟

هر کاربر در ابتدای امر می بایست برنامه استپن را دانلود نماید و در ادامه ولت دیجیتالی خود را به آن وصل کند و رمزارز سولانا را منتقل کند تا بتواند کفش های ورزشی NFT را خریداری کرده و سفر خود با استپن آغاز کند. بلاکچین سولانا، بستر اصلی برنامه STEPN به حساب می آید که روی آن اجرا می شود، لذا کاربر بایستی در کیف پول خود ارز سولانا داشته باشد. کفش‌ های ورزشی ان اف تی، تنها چیزی است که به منظور آغاز سفر خود با استپن به آن احتیاج پیدا خواهید کرد.

کاربران قادرند اپلیکیشن خود را به کفش‌ های کتانی وصل نمایند و راه بروند؛ وقتی که کاربر در هر نقطه از دنیا، در فضای باز می دود، امتیاز به دست خواهد آورد. این امتیازها به عنوان ارز بازی ارزیابی می شوند و در ادامه برای جوایز گوناگونی مثل ارتقای کفش‌ های کتانی یا توکن های ان اف تی و ارتقا سطح از آن ها بهره گرفته می شود. همچنین کاربران قادرند ارز استپن را در دنیای واقعی نقد کرده و به پول فیات تبدیل نمایند و خرج کنند.

بنابراین کاربران می بایست مراحل ثبت نام را کامل کنند، یک جفت کفش ورزشی را از بازار درون برنامه ای بخرند و در ادامه دستورالعمل‌ها را مطابق آنچه که هست دنبال کنند. شروع سفر خود با STEPN به معنای به دست آوردن روزانه توکن‌ های GST رایگان با مزایای اضافی می باشد. کار پیشرفته این توکن ها این است که کفش های ورزشی ان اف تی را ساخته است که چنانچه با آنها پیاده روی کنید، توکن دریافت خواهید کرد. کسب توکن های GST به انرژی احتیاج دارد که از طریق گام هایی که شما در برنامه بر می دارید، قابل ارزیابی می باشد.

فرمول آن هم بدین شکل است که 1 انرژی برابر است با 5 دقیقه حرکت. با این وجود انرژی فقط وقتی تامین خواهد شد که کاربر کفش ان اف تی را بخرد؛ بعد از این که کاربر بتواند همه مراحل ثبت نام را با موفقیت پشت سر بگذارد، می بایست بتواند وضعیت خود را در بالای صفحه نمایش مشاهده کند که موقعیت فعلی آن ها چه در حال راه رفتن و چه در حال اجرا را به نمایش می گذارد. همچنین کاربر امکان دارد اعلان دیگری را در بالای صفحه مشاهده کند که تحت عنوان راهپیمایی ماه در نظر گرفته شده است. این وضعیت استفاده از وسیله نقلیه یا هر نوع وسیله نقلیه غیر از استفاده از ماهیچه ها برای سفر را به تصویر می کشد.


حتما برایتان جالب است : آموزش فیوچرز بایننس به زبان ساده


در آن صورت، کاربر هیچ گونه توکن GST یا GMT را در یافت نمی خواهد کرد، به این خاطر که هدف برنامه استپن اینجاست که سلامت جامعه را ارتقا دهد. درست شنیدید، هدف بازی STEPN الهام بخشیدن به میلیون‌ ها نفر کاربر است تا در انتخاب سبک زندگی و ورزشی مناسب تر به آن ها کمک کند. این برنامه به منظور دستیابی به این هدف، کاربران را وارد دنیای وب 3.0 می نماید. به صورت کلی استپن افراد را به پیاده روی ترغیب می کند تا بدین صورت از وسایل نقلیه استفاده نکنند و کربن کم تری تولید کنند و نهایتا به محیط زیست کمک شود.

توکن gmt چیست؟

پس  از دانلود و نصب بازی استپن، حتما قصد دارید یاد بگیرید که در صورت رسیدن به میزان گام مورد نظر، چه توکن‌ هایی دریافت خواهید کرد؛ توکن‌ های GMT و GST، ارزهای دیجیتالی این بازی به حساب می آیند که تحت عنوان پاداش در اختیار کاربران قرار خواهند گرفت. لذا هر چقدر سطح شما افزایش پیدا کند، میزان GMT به مراتب بیشتری برای شما قابل دریافت خواهد بود. جالب است بدانید که gmt مخفف Green Metaverse Token است که از توکن‌ های پشت پروژه استپن به شمار می رود.

پروژه استپن بر روی یک اقتصاد توکن دوگانه اجرایی می‌ شود و هر دو توکنی‌ gmt و gst از ویژگی های مثبت گوناگونی برخوردارند. البته بازهم باید به این موضوع اشاره داشته باشیم که میزان و نوع gmt دریافتی شما به کفشی که استفاه می کنید، وابسته است. به عنوان مثال بسته به نوع کفش ورزشی خود، توکن gmt یا gst می گیرید؛ این دو رمزارز با ارزش در انتهای بازی در اختیار شما قرار خواهند گرفت که به منظور استفاده آن ها می بایست ابتدا آن‌ ها را به سولانا و در ادامه به ارز مورد نظر خود تبدیل فرمایید.

چطور از پروژه استپن کسب درآمد کنیم؟

بر خلاف بازی‌ هایی که به شکل آنلاین و با استفاده از آن گوشی یا سیستم هوشمند قابلیت کسب درآمد را فراهم می آورند، در بازی استپن شما با حرکت کردن و فعالیت قادر به کسب درآمد خواهید بود. بدین شکل که ابتدا می بایست کفش‌ های دیجیتالی آن را بخرید و هرچه کفش NFT خریداری شده کارایی های بیشتری داشته باشد، قیمت آن نیز بیشتر خواهد بود. لذا چنانچه سطح 0 تا 29 باشید، توانایی این را خواهید داشت که تحت عنوان پاداش، GST بگیرید و چنانچه به سطح بالای 30 دست پیدا کنید، می‌ توانید GMT دریافت نمایید.


حتما برایتان جالب است : انواع تریدر ارز دیجیتال کدام است؟


معیار دیگری که بر افزایش درآمد شما از این بازی موثر است، راحتی کفش‌ هاست و هر چه کفش راحت‌ تر باشد، توکن‌ های بیشتری در هر دقیقه کسب خواهید کرد و سرعت راه رفتن و دویدن از معیارهای دیگری به حساب می آید که به افزایش یا کاهش درآمد شما کمک می کند. لذا چنانچه سرعت دویدن و راه رفتن شما بیشتر از حد مجاز باشد، درآمد شما کاهش پیدا خواهد کرد و اگر انرژی شما تمام شود، می‌ توانید با توقف کردن و زدن دکمه Stop از حالت بازی خارج شوید.

چطور برای خرید ارز دیجیتال STEPN اقدام کنیم؟

خرید یک رمزارز از سایر مؤلفه‌ های است که می‌ تواند بر روی نفوذ آن موثر واقع شود. در واقع هر اندازه که مشتریان بتوانند به شیوه‌ ای ساده‌ تر یک رمزارز را مورد معامله قرار دهند، بی تردید برای استفاده از آن نیز تمایل بیشتری خواهند داشت. این معیار تحت عنوان فاکتور نقدشوندگی شهرت دارد. خوشبختانه ارزهای stepN از این نظر شرایط پایداری دارند و کاربران می توانند به ساده‌ ترین شکل ممکن این رمزارزها را به ارزهای دیجیتال پرطرفدار در بازار کریپتوکارنسی تبدیل کنند.

خود توسعه‌ دهندگان نیز می خواهند تا یک صرافی غیرمتمرکز را در داخل بازی راه اندازی کنند تا کاربران بتوانند این تبادل ارز را به راحت ترین روش ممکن انجام دهند. همچنین توکن‌ های این بازی هم در صرافی‌ های بسیاری لیست شده و بازیکنان قادرند به راحتی برای نقد کردن درآمدات خود یا خرید رمزارزهای مورد نیاز خود اقدامات لازم را انجام دهند. از جمله صرافی‌ هایی که رمزارز این پروژه را پشتیبانی می کنند می توان به صرافی های معتبر کوکوین، بایننس، اف تی ایکس، کوینکس، هات بیت، بای بیت و هوبی گلوبال اشاره کرد.

چه کیف پول هایی از توکن GMT پشتیبانی می کنند؟

پس از خرید رمزارزها، همواره نوبت به ذخیره سازی و انتخاب نحوه نگهداری ارزهای دیجیتال خریداری شده می رسد و ارز استپن نیز از این قائله مستثنی نیست و شما بعد از خرید این ارز از صرافی هایی که پیش تر به آن ها اشاره کردیم، باید کیف پول امنی را برای نگهداری این ارز انتخاب نمایید تا ارزهای مورد نظر خود را از صرافی خارج کرده و به ولت امنی واریز کنید.


حتما برایتان جالب است : پروژه متاورسی ovr چیست و چطور کار میکند؟


این نکته را در نظر داشته باشید که به منظور دانلود و استفاده از ولت های نرم افزاری فقط از سایت رسمی آن کیف پول و یا در صورت پشتیبانی کردن از سیستم عامل های گوناگون از فروشگاه های آن ها مثل پلی استور و اپ استور برای دانلود و نصب کیف پول نرم افزاری اقدام فرمایید، چرا که دانلود و نصب از سایت های ناشناس ممکن است به کلاهبرداری های مجازی و دیجیتالی منجر شود و شما نباید به هیچ عنوان همچین ریسکی را قبول کنید و این کار را انجام دهید!

ارز دیجیتال gmt چیست

بنابراین به منظور خرید ولت های سخت افزاری نیز فقط فروشگاه های معتبر و تنها به صورت پلمپ و نو بایستی خرید کنید، چرا که خرید ولت سخت افزاری به صورت دسته دو و بدون پلمپ، احتمال دزدی و کلاهبرداری از کیف پول شما را تا حدود بسیار زیادی افزایش خواهد داد. کیف پول هایی که از ارز دیجیتالی GMT پشتیبانی می کنند، به شرح زیر می باشند:

  • کیف پول های سخت افزاری لجر : کیف پول سخت افزاری لجر تنها ولت سخت افزاری به حساب می آید که از رمزارز GMT پشتیبانی می‌ کند. این ولت از دو مدل به نام های نانو اس و نانو ایکس برخوردار است و به علاوه، قیمت آن نیز بسیار مناسب است و اگر نمی‌ خواهید برای تهیه کیف پول سخت افزاری هزینه زیادی بکنید، می‌ توانید مدل نانو اس را که قیمت مناسبی دارید خریداری و استفاده نمایید.
  • کیف پول نرم افزاری تراست : ولت نرم افزاری تراست یکی از 5 کیف پول برتر و همچنین یکی از معروف ترین ولت های نرم افزاری دنیای کریپتوکارنسی به حساب می آید که از رمز ارز GMT پشتیبانی می‌ نماید که امنیت آن نیز در سطوح قابل قبولی است.
  • کیف پول نرم افزاری سیف پل : ولت نرم افزاری سیف پول یک کیف پول دیگر است که از این رمز ارز پشتیبانی می‌ کند و همواره در جایگاه خوبی در دنیای ارزهای دیجیتال قرار دارد. این کیف پول از رابط کاربری مناسبی برخوردار است؛ به شکلی که هم کاربران مبتدی و هم حرفه ای می توانند بدون نیاز به داشتن اطاعات پیش زمینه ای، از تمامی قابلیت های این کیف پول بهره مند شوند.
  • کیف پول نرم افزاری اتمیک : ولت نرم افزاری اتمیک هم مورد دیگری است که از ارز دیجیتالی استپن پشتیبانی می کنند و می توانید از آن بر روی سیستم عامل های گوناگون استفاده نمایید.

آینده ارز استپن چگونه است؟

مهم ترین موضوع برای خرید و سرمایه گذاری بلندمدت روی ارز دیجیتال، آینده آن است و البته نظر کارشناسان معتبر در رابطه با آن نیز در این خصوص اهمیت بسیار زیادی دارد. در حقیقت بیشتر این افراد می خواهند تا افق و چشم‌ اندازهای مربوط به یک پروژه را درک کنند و بدین وسیله برای سرمایه‌ گذاری در آن اقدام کنند. اکثر مواقع نظر جامعه بلاک‌ چین درباره آینده یک پروژه می‌ تواند تا حدود زیادی مسیر کلی پروژه و آینده آن را به ما نشان بدهد.

البته بایستی این را هم در نظر داشته باشید که آینده یک پروژه به معیارهای گوناگونی مثل شرایط کلی بازار، قانون‌ گذاری کشورها، شرایط سیاسی بین‌ المللی، تیم توسعه دهنده آن پروژه، رقبای موجود و موارد مشابه وابسته است. با معیار قرار دادن این موارد قادریم بگوییم که آینده ارز دیجیتال stepN تا حد زیادی ایده‌ آل می باشد؛ در واقع این پروژه ایده‌ منحصر به فردی را ارائه داده است و از طرفی این ایده را هم به شیوه ای مناسب پیاده سازی کرده است. به شکلی که کل کاربران در هر رده سنی قادرند به راحتی با آن ارتباط برقرار کنند.


حتما برایتان جالب است : درآمدزایی از متاورس | اموزش کسب درامد از متاورس


همچنین درآمدهای ارائه شده به وسیله آن نیز قابل‌ قبول است و می‌ تواند برای بازیکنان جذاب باشد. جالب است بدانید که خود تیم توسعه دهنده برنامه‌ های گوناگونی برای جلوگیری از تورم اعمال کرده تا بتواند بدین وسیله از کاهش قیمت این رمزارز و در نهایت درآمد کاربران خود جلوگیری کند. به علاوه، این تیم برنامه‌ های گوناگونی را برای توسعه بازی خود در نظر گرفته است تا بتواند بیشتر از گذشته بستر خود را برای کاربران بهبود دهد.

لذا بیشتر کارشناسان، آینده روشنی را برای این پروژه متصورند. البته می بایست رقبای این پروژه را هم لحاظ کرد. به شکلی که امروزه پروژه‌ های دیگری می بایست ایده‌ های مشابه خلق شده‌ اند که می‌ توانند امتیازهای مختلف و البته شرایط مناسب تری را نیز برای کاربران ترسیم کند. این امر می تواند تا حدودی بر روی آینده‌ این پروژه تاثیرگذار باشد، ولی به صورت کلی پروژه stepN به‌ عنوان پیشرو در این زمینه شهرت پیدا کرده است و بیشتر کارشناسان بر روی موفقیت این پروژه اتفاق نظر دارند.

پیش بینی آینده ارز استپن تا سال 2030

پیش بینی قیمت ارز دیجیتال استپن در سال 2023 : بعد از مشاهده رشد اخیر در قیمت این توکن، انتظار ارزش خوبی در سال 2023 را داریم. این طور احتمال می رود که با حمایت میلیون ها سرمایه گذار، ارزش آن به 17 دلار می رسد.

پیش بینی قیمت ارز استپن در سال 2024 : توکن Stepn که در بازار رمزارزها با نام Green Metaverse Token هم شهرت دارد که از پتانسیل رشد بسیار بالایی برخوردار است. تا پایان سال 2024، ما می توانیم انتظار قیمت 28 دلار را از آن داشته باشیم و این در حالی است که از طرفی افزایش اخیر قیمت نشانه خوبی است و احتمالا میان رمزارزهای برتر، به محبوبیت سطح بعدی دست پیدا می کند.

پیش بینی قیمت رمزارز استپن در سال 2025 : احتمال زیادی وجود دارد که شاهد افزایش شدید قیمت باشیم. احتمالا تا پایان سال 2025، ما به رشد بعدی در این رمزارز می رسیم. با بحث در مورد هدف دقیق، قصد داریم بگوییم که تا پایان سال 40 دلار را در نظر داریم. این در حالی است که ماهیت رمزارزها با نوسان همراه است و امکان دارد تغییری در پیش‌ بینی قیمت اتفاق افتد.

پیش بینی قیمت رمز ارز استپن در سال 2030 : احتمال دارد که STEPN بیشتر توسعه پیدا کند و تعداد سرمایه گذاران نیز تا این سال افزایش پیدا کنند. بعد از مشاهده هدف اصلی از توکن متاورس سبز وجود جداگانه ای میان رمزارزهای برتر گوناگون ایجاد می کند. در طول سال ما انتظار 60 دلار یا بالاتر از ارزش را داریم. با این وجود به احساسات بازار هم وابسته است.

نکات حائز اهمیت درباره پروژه StepN 

  • در صورت کرایه کردن کفش، 30 درصد از درآمد آن به دونده و 70 درصد به مالک NFT خواهد رسید.
  • برای شرکت در رای‌ گیری‌ ها و تصمیم‌ گیری در خصوص آینده و نقشه راه اپلیکیشن StepN، می بایست ارز دیجیتال GMT را بخرید یا به دست آورید.
  • برنامه StepN از زمان ارائه خود تا به امروز باعث درآمدزایی ارز دیجیتال برای ده‌ ها هزار نفر شده است که کوچک‌ ترین آشنایی با دنیای کریپتوکارنسی نداشته اند.
  • بعد از ارائه امکان کرایه کردن NFT کفش، مانع مالی ورود به این اپلیکیشن صفر خواهد شد؛ بنابراین کاربران بدون هیچ هزینه‌ ای قادرند از اپلیکیشن استفاده نمایند و در کنار سلامت جسمانی، درآمدزایی نیز بکنند.
  • پس از رساندن سطح کفش‌ خود به 30، قادرید انتخاب کنید که به جای GS، ارز یجیتال GMT به دست آورید.
  • با هر تراکنش خرید و ساخت کفش، درصد کمی برای حساب تیم توسعه دهنده StepN منظور خواهد شد.
  • در آینده امکان ماموریت‌ های روزانه و هفتگی و ماهانه و حتی ماموریت‌ های خاص به برنامه افزوده خواهد شد که هر کدام جایزه مخصوص خود را دارند.
  • جالب است بدانید که هر کفش 4 مشخصه دارد؛ Efficiency بالا باعث خواهد شد تا در هر بار دویدن مقدار GST به مراتب بالاتری نسبت به انرژی مصرف شده کسب کنید. Luck بالا نیز موجب خواهد شد تا شانس‌ شما برای کسب جعبه‌ های جایزه بالا افزایش پیدا کند. Comfort بالا نیز درآمد GMT شما را بیشتر خواهد کرد و در انتها، Resilience مشخص می کند که با هر بار دویدن شما به چه مقدار ارز دیجیتالی GST به منظور تعمیر کردن کفش‌ خود احتیاج دارید.
  • توکن GST نامحدود است ولی نگران تورم‌ زایی آن نباشید، چرا که کاربران برای ساختن، تعمیر کردن و ارتقا دادن سطح کفش‌ ها و همچنین بروزرسانی Gem های جایزه، باز کردن سوکت جم‌ ها و حتی صفر کردن امتیازات کفش، می بایست GST بسوزانند و بدین صورت است که تورم زدایی می شود و ارزش آن در بلندمدت کاهش پیدا نخواهد کرد.

سرمایه گذاری روی ارز استپن مناسب است یا خیر؟

قیمت رمزارزها به ویژه توکن های جدیدی مثل ارز GMT با نوسانات بسیار زیادی همراه است. لذا اهمیت دارد که خودتان روی یک سکه یا توکن تحقیق و بررسی های لازم را انجام دهید تا دریابید که آیا برای سرمایه گذاری شما می تواند گزینه مناسبی به حساب آید یا خیر. این که ارز استپن دارایی خوبی برای شما است یا نه، به میزان ریسک پذیری شما، مدت زمان سرمایه گذاری و اتفاقاتی که در حوزه متاورس رخ خواهد داد، بیشترین وابستگی را دارد.


حتما برایتان جالب است : میم کوین های آینده دار در سال 2022


همچنین آینده این پروژه به اخبار فاندامنتال و عملکرد تیم توسعه دهنده آن نیز وابستگی شدیدی دارد. لذا پس از بررسی عقبه و فاندامنتال پروژه، می بایست برای بررسی وضعیت ارز GMT از لحاظ تکنیکالی اقدام کنید تا موقعیت خوبی را برای ورود انتخاب کنید و سپس برای خرید این ارز دیجیتال یا هر ارز دیگری اقدام کنید.


نتیجه گیری و کلام پایانی

پروژه استپن یک پروژه خاص به حساب می آید که با فروش NFT های خود و ایجاد راهی به منظور کسب درآمد کاربرانش، کار می کند. لذا پروژه stepN را می‌ توان یکی از بهترین برنامه‌ هایی به حساب آورد که در طول چند سال اخیر، کار خود را در بازار کریپتوکارنسی آغاز کرده است. در واقع این پروژه شرایطی را ایجاد کرده است تا کاربران بتوانند به راحتی و با پیاده روی روزانه خود هم به تناسب اندامی که همیشه آرزوی آن را داشته اند دست پیدا کنند و هم به صورت همزان به کسب درآمد بپردازند.

از طرف دیگر کاربران می توانند با دیگر کاربران به رقابت بپردازند و به این شکل نیز جوایز خوبی کسب کنند. چنین ویژگی خاصی موجب شده است تا این اپلیکیشن بتواند در طی چند سال اخیر توجه سرمایه گذاران بسیاری را به سمت خود جلب کند، ولی به این حال در کشور ما خیلی شناخته شده نیست و به همین خاطر ما در تیم مای مانی تصمیم گرفتیم همه چیز درباره ارز استپن را در این مقاله مورد بررسی قرار دهیم و امیدواریم که از این مطلب راهنما و رایگان استفاده لازم را برده باشید.

همان طور که در ابتدای مقاله قول دادیم، در این مطلب به این پرداختیم که ارز دیجیتال استپن چیست و چه آینده ای در انتظار آن است؛

همچنین اگر دوست دارید بدانید ارز دیجیتال آراگون چیست، توصیه می کنم همین الان این مقاله را مطالعه فرمایید؛

حال که دیگر می دانید ارز دیجیتال استپن چیست و چطور کار می کند، فکر می کنید سرمایه گذاری روی این ارز متاورسی برای شما مناسب است یا خیر؟

احسان رباط جزی
Ehsan.rj1998@gmail.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *