ارز دیجیتال آراگون چیست؟

ارسال شده در توسط احسان رباط جزی
ارز دیجیتال آراگون

ارز دیجیتال آراگون یکی از آلت کوین های جذاب بازار ارزهای دیجیتال به حساب می آید که برای سرمایه گذاری بلندمدت می تواند گزینه مناسبی به حساب آید ولی آیا بهترین گزینه است؟ در این مطلب قصد داریم در مورد ارز دیجیتال آراگون صحبت کنیم و همه چیزی که درباره این رمزارز باید بدانید را به شما آموزش خواهیم داد، همچنین آینده ارز دیجیتال آراگون را نیز بررسی کرده ایم تا همه چیزی که برای تصمیم گیری خرید و سرمایه گذاری و یا عدم خرید این ارز نیاز دارید، در اختیارتان باشد، پس تا انتها همراه ما بمانید تا صفر تا صد رمزارز آراگون را به زبان ساده یاد بگیرید.

ارز دیجیتال آراگون

رمزارز آراگون با نماد ANT در بستر اتریوم و به صورت غیرمتمرکز ایجاد شاده است. شرکت‌ های گوناگونی به وسیله آراگون می توانند قدرت مدیریت بر منابع و داده‌‌ های اشتراکی در فضای مجازی را داشته باشند. این ارز دیجیتال امکان خلق ایده‌ های مجازی را در واقعیت فراهم می کند. جالب است بدانید که بنیاد آرگون مدیریت پروژه متن باز خود را بر عهده دارد. توکن اخصاصی این ارز دیجیتال ANT نام دارد و در حال حاضر فردی به نام لوئیس کوئند مسئول این پروژه به حساب می آید.

نکته جالب توجه دیگر این که در توکن آراگون هویت شما مدیریت می‌ شود، مالکیت شما مشخص می شود و همین طور کنترل دسترسی صورت می پذیرد؛ همچنین رای‌ گیری، جذب سرمایه، پرداخت حقوق کارمندان شرکت، دریافت حساب و موارد دیگر نیز در دستور کار قرار می گیرد و به صورت خلاصه آراگون عملیات شرکت مثل حسابداری، هویت و نظارت را انجام می‌ دهد؛ البته باید توجه داشت که هر شرکت، با توجه به نیازی که دارد، این موارد را شخصی‌ سازی می نماید.


در صورتی که تمایل دارید در ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین، اتریوم و … سرمایه گذاری امن کنید و از امتیاز 10 درصد تخفیف کارمزد در معاملات رمزارزها بهره مند شوید، میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید؛

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال


متن باز بودن کدهای آراگون این امکان را در اختیار شرکت ها قرار می دهد تا هر چیزی را اصلاح کنند و یا بروزرسانی کنند. یکی از چشم‌ اندازهای آراگون امکانی فراتر از کسب و کارهای فعلی می باشد. به عنوان مثال آراگون قصد دارید یک سیستم فراگیر به وجود آورد تا موضوعات حائز اهمیتی مثل حسابداری شرکت‌ های قدرتمند به سادگی به وسیله این نرم‌ افزار صورت پذیرد و یا حتی در یک کشور، انتخابات مهم بدین وسیله برگزار شود!

لوئیس کوئند که سرپرست تیم آراگون می باشد، در سال 2011 میلادی به عنوان بهترین برنامه‌ نویس اروپایی زیر 18 سال جایزه دریافت کرد و جایگاه خود را میان نفرات برتر زیر 30 سال مجله فوربس به دست آورد. جالب است بدانید که او به قائم مقام کمیسیون اروپا مشاوره می دهد و از جمله خلاقان جوان دانشگاه MIT به حساب می آید و موسس چند استارت آپ خلاقانه نیز محسوب می شود. او توانست در نخستین توزیع لینوکس، امکان تشخیص چهره را به وجود آورد. تیم آراگون بنا دارد که دیگر احتیاجی به توسعه این رمزارز باقی نماند و اعضای جامعه برای پشتیبانی اقدام نمایند.

ارز دیجیتال ant چیست؟

ANT توکن بومی شبکه آراگون به حساب می آید و چندین ابزار کاربردی دارد که یکی از آن ها رای دادن به پیشنهادات و شرکت در حاکمیت شبکه می باشد. یک سازمان غیرمتمرکز میزبانی شده در شبکه آراگون هم می تواند از طریق استفاده از برنامه Aragon Agent و قراردادهای هوشمند اتریوم تعامل مستقیم داشته باشد. آراگون یک پروژه خاص به حساب می آید که کاربرد آن، نیرو دادن به زیرساخت های سازمان های غیرمتمرکز و اتصال کاربران دائو از طریق بلاکچین اتریوم می باشد. ANT توکنی مبتنی بر استاندارد ERC-20 می باشد.

در واقع هر توکن ANT بیانگر فرصتی برای مشارکت در حاکمیت پروتکل آراگون و هر یک از DAO های درون آن است. لذا هر چقدر توکن های ANT بیشتری در اختیار داشته باشید، قدرت رای بیشتری نیز در سیستم به دست خواهید آورد. البته باید در نظر داشت که صدور توکن های ANT محدود است و حداکثر مجموع آن تقریبا 39 میلیون توکن می باشد ولی با این وجود استفاده از توکن های ANT منحصر به پلتفرم نمی باشد. برای مثال می توانید از ANT برای تبدیل آن ها به ANJ توکن بومی دادگاه آراگون بهره بگیرید، در این سیستم شرکت کنید و سود به دست آورید.


حتما برایتان جالب است : بهترین سهام برای خرید در سال 1401 کدام است؟


همچنین توانایی این را خواهید داشت تا از ANT به منظور کسب قدرت و موقعیت در DAOهای ایجاد شده به وسیله آراگون بهره بگیرید. همچنین قاردید از توکن های ANT خود در صرافی های غیرمتمرکز مثل صرافی یونی سواپ بهره بگیرید، جایی که قادرید در صورت تبدیل شدن به یک ارائه دهنده نقدینگی سود به مراتب خوبی به دست آورید.

نقشه راه پروژه Aragon

مثل دیگر DAOها، آراگون یک نقشه راه ثابت ندارد، چرا که به صورت کلی به وسیله جامعه آراگون اداره می شود. آراگون شبکه اصلی ایجاد کننده DAO خود را در سال 2018 تاسیس کرد. در سال 2019، آراگون همچنان به اضافه کردن قالب های جدید DAO و بهبود شبکه ادامه داد. همچنین آراگون وان را به عنوان تیم توسعه دهنده اصلی به صورت رسمی معرفی کرد. دادگاه آراگون هم در فوریه سال جاری به صورت رسمی راه اندازی شد.

پیشرفت های دیگر عبارت اند از Aragon Agent، یک افزونه قالب که به هر Aragon DAO اجازه می دهد با سایر برنامه های موجود در اتریوم مانند برنامه های دیفای مثل MakerDAO در تعامل باشند. آراگون همچنین اخیرا AraCred را پیاده سازی کرده است، پروتکلی که شهرت کاربران را در شبکه آراگون ردیابی می کند و به آن ه اتوکن های بومی پروتکلی که با آن در تعامل هستند پاداش می دهد مثل ANJ در دادگاه آرگون!

نحوه کار پروژه آراگون

توسعه‌ دهندگان قادرند هر سازمان خودگردان غیرمتمرکزی را با استفاده از این پلتفرم تاسیس و مدیریت نمایند. این پلتفرم در بستر اتریوم بنا شده است، لذا توسعه‌ دهندگان قادرند از پروژه‌ های گوناگونی که در اتریوم راه‌ اندازی شده، در دائوی خود بهره بگیرند. بعضی از Dappها و پروژه‌ های دیفای اتریوم صرفا به منظور ارائه خدمات به سازمان‌ های خودگردان غیرمتمرکز راه‌ اندازی شده‌ اند و بدین وسیله به کسب درآمد می پردازند.

ارز دیجیتال آراگون چیست

پروتکل آراگون از قراردادهای هوشمند پیشرفته‌ ای بهره می گیرد که امکان تکمیل اتوماتیک تراکنش‌ ها را دارند و می‌ توانند آن‌ ها را اجرایی کنند. این قراردادهای هوشمند از یک سیستم تضمینی بهره می گیرند تا پس از اجرای کامل شرایط قراردادهای هوشمند، تراکنش‌ ها تکمیل گردد و پرداخت‌ های ثبت شده در قرارداد، انجام شود.


حتما برایتان جالب است : همه چیز درباره معاملات فیوچرز


پروژه Aragon همین طور از اوراکل نیز استفاده می نماید؛ اوراکل اطلاعات قراردادهای دنیای واقعی را به داده‌ های قابل خواندن و استفاده برای بلاک‌ های بلاکچین تبدیل می کنند تا بتوان از آن‌ ها به منظور استفاده در قراردادهای هوشمند این پروتکل بهره برد. خود این پلتفرم نیز یک سازمان خودگردان غیرمتمرکز بزرگ تر می باشد و به شکل حاکمیتی مدیریت می گردد. لذا کاربران قادرند در خصوص با آراگون تصمیم گیری کنند و در سیستم قضاوت و حل اختلاف آن نیز مشارکت کنند.

ویژگی‌ های بارز پروژه آراگون

آراگون قابلیت های گوناگونی دارد؛ قسمت هایی در آن در نظر گرفته شده تا امکان مدیریت هویت کاربران و دسترسی و مالکیت برای آن‌ ها فراهم شود. همچنین قسمت هایی نیز برای رای دهی و پیش‌ برد فعالیت‌ های مالی در نظر گرفته شده است. امور مالی و سرمایه‌ گذاری در آراگون با توکن‌ های موجود در بستر آن مدیریت می‌ گردد و به این خاطر که این شبکه جهت راه‌ اندازی سازمان‌ های غیرمتمرکز فعالیت خود را آغاز کرده است، در آن قابلیت هایی برای مدیریت کارکنان و منابع انسانی در هر سازمان نیز در نظر گرفته شده است.

به عنوان مثال جبران زحمات کارکنان یا همان مقوله‌ پرداخت دستمزدها به کارمندان از طریق این شبکه امکان پذیر می باشد. کاربرد آراگون به فعالیت‌ های گوناگون قسمت های مختلف سازمان مثل حسابداری، مدیریت و بررسی هویت افراد و … معطوف می‌ شود. اکثر اقدامات مدیریتی مورد نیاز در راستای پیش‌ برد فعالیت‌ های هر سازمان در آراگون نیز در نظر گرفته شده است. آراگون کاربران را ملزم به حضور در شبکه مطابق با اسم و رسم واقعی آن ها نمی کند و این بدین معنی است که تمامی کاربران می توانند اطلاعات هویتی خود را در این شبکه مخفی نگه دارند.

این هم از قابلیت هایی است که دست کاربران را برای فعالیت در این شبکه را باز می گذارد. از لحاظ ایمنی نیز قواعد و اصول جالبی در آراگون در نظر گرفته شده است که مانع از کلاهبرداری و امور خلاف خواهد شد. مثل هر بستر غیرمتمرکز دیگری، امکان ایجاد تغییر در بستر آراگون تنها در صورت اتفاق‌ نظر کاربران حاضر در شبکه امکان پذیر خواهد بود. بنابراین این پلتفرم نیز امکانات گسترده ای دارد و قابل اعتماد نیز به حساب می آید.

آیا استخراج ANT امکانپذیر است؟

امروزه نمی توان توکن بومی آراگون را ماین کرد. لذا کاربران این توکن را به وسیله معامله یا کسب پاداش از طریق حل اختلافات دائوها کسب می کنند. آن ها قادرند زنجیره جانبی منحصر به خود را که با الگوریتم اجماع PoS کار می‌ کند، توسعه دهند.


حتما برایتان جالب است : بهترین اندیکاتورها برای ارز دیجیتال


افزایش هزینه گس موجب شده است تا راه‌ اندازی دائوها هزینه به مراتب بیشتری به همراه داشته باشد. توسعه‌ دهندگان Aragon بنا دارند با استفاده از مکانیزم اثبات سهام، مقیاس‌ پذیری را بیشتر کنند و با ارزان‌ تر شدن هزینه گس، مدل مالی به صرفه تری را در اختیار کاربران خود قرار دهند.

چطور برای خرید ارز ANT اقدام کنیم؟

معامله توکن آراگون یا همان ANT مثل معامله سایر ارزهای دیجیتال در صرافی های دیجیتالی انجام می شود. لذا به منظور معامله این ارز دیجیتال باید در یکی از صرافی های پشتیبانی کننده این ارز دیجیتال حساب کاربری داشته باشید. کاربران ایرانی می توانند به دلیل تحریم های موجود در ابتدا از یکی صرافی های داخلی یکی از استیبل کوین ها مثل تتر را بخرند و در ادامه در صرافی های خارجی آن را به ارز دیجیتالی آراگون تبدیل نمایند.

جالب است بدانید که صرافی بایننس، صرافی Huobi Global، صرافی Gate.Io، صرافی Kraken و صرافی KuCoin از معاملات این ارز پشتیبانی می کنند، البته صرافی های دیگری نیز وجود دارند که از طریق آن ها بتوانید برای معاملات این ارز اقدام کنید و شما با مراجعه به سایت کوین مارکت کپ و جستجوی ارز دیجیتال Aragon، می توانید لیست کاملی از صرافی های پشتیبانی کننده این ارز را در قسمت مارکت مشاهده فرمایید.

بهترین کیف پول برای ارز آراگون کدام است؟

کیف پول های سخت افزاری و نرم افزاری زیادی وجود دارند که به وسیله آن ها می توان ازبرای ذخیره سازی ارزهای دیجیتال بهره برد. کیف پول های سخت افزاری به نسبت کیف پول های نرم افزاری امنیت به مراتب بیشتری دارند ولی به علت این که باید برای خریداری آن ها هزینه کرد، کم تر مورد استقبال معامله گران بازار رمزارزها قرار گرفته اند. لذا استفاده از کیف پول های نرم افزاری میان کاربران مرسوم تر می باشد.

به این خاطر که این نوع از کیف پول ها، دسترسی افراد به دارایی را ساده می کنند و کاربران می توانند ولت های نرم افزاری را بر روی تلفن همراه یا سیستم کامپیوتر خود نصب و به سادگی استفاده کنند. کیف پول سخت افزاری لجر، کیف پول تراست، متامسک، اتمیک و کیف پول نرم افزاری سیف پل از جمله بهترین ولت ها برای ذخیره و نگهداری ارز دیجیتال آراگون به حساب می آیند.

نقاط قوت و ضعف پروژه آراگون

ورژن دوم توکن ANT چندی پیش راه‌ اندازی شده و مزایای گوناگونی در اختیار کاربران قرار داد. این آپدیت موجب شد تا کارمزد این پلتفرم تا ۶۶ درصد کاهش یابد. به صورت کلی بروزرسانی‌ های منظم جزو اصلی ترین مزایای این پلتفرم به حساب می آید. توسعه‌ دهندگان آراگون در تلاشند تا عملکرد پلتفرم را در هر بروزرسانی بهبود بخشند و امکانات بروزتری را به آن بی افزایند.


حتما برایتان جالب است : نحوه اطلاع از عرضه اولیه ارز دیجیتال


دومین نقطه قوت Aragon اینجاست که ابزار مورد نیاز برای راه‌ اندازی دائو را برای توسعه‌ دهندگان فراهم می کند. آن‌ ها به منظور راه‌ اندازی سازمان خودگردان غیرمتمرکز خود احتیاجی به طراحی قالب یا عملکردهای مورد نیاز ندارند، قالب‌ های ارائه شده در آراگون، امکانات گوناگونی را در اختیار توسعه‌ دهندگان قرار می‌ دهد و زحمت طراحی و کدنویسی را از روی دوش آن ها بر می دارد. قالب‌ های ارائه شده به وسیله این پلتفرم نسبت به رقبایی که فعالیت مشابه دارند، کاربردی‌ تر و جامع‌ تر می باشد.

تنها نقطه ضعف آراگون اینجاست که هنوز تعداد زیادی از کاربران بازار رمزارزها با آن آشنایی ندارند؛ از همین روی جامعه بزرگی ندارد و نمی‌ تواند از کل پتانسیلی که دارد بهره گیرد. البته این طور انتظار می رود که رفته رفته و با افزایش پذیرش رمزارزها، دیفای و دیگر پروژه‌ های غیرمتمرکز، تعداد کاربران پلتفرم‌ های گوناگون بیشتر شود.

بررسی آینده ارز دیجیتال آراگون

بازار رمزارزها همیشه با نوسانات قیمتی شدید همراه است که پیش بینی قیمت و آینده آراگون و دیگر رمزارزها را سخت می کند. همچنین می بایست به منظور پیش بینی قیمت و آینده Aragon هم فاکتورها و عوامل گوناگونی را در نظر گرفت. وضعیت اقتصادی کشورها، اخبارها و رسانه های اجتماعی، میزان تقاضا برای انجام معاملات و مواردی از این دست نمونه های از عواملی به حساب می آیند که بر قیمت روز این ارز و آینده آن اثر مستقیمی خواهند داشت.

مطابق با پست های اخیر وبلاگ آراگون و مصاحبه با یکی از بنیانگذاران این پروژه، این پلتفرم بر توسعه دادگاه اراگون و زنجیره آراگون تمرکز دارد. در حقیقت این هدف بلند مدت بنیانگذاران این پروژه به حساب می آید و امیدوارند که بنیاد آراگون به تدریج به صورت کامل به سمت این هدف حرکت کند و به آن برسد. لذا با اجرایی شدن این هدف، می شود قیمت و آینده ANT را روشن ارزیابی کرد. همچنین پروتکل آراگون در حال توسعه می باشد و به عنوان لایه دوم شبکه Aragon عمل می کند.

بر خلاف شبکه اصلی، پروتکل Aragon از مکانیزم اجماع اثبات سهام بهره می گیرد و امکان انجام تراکنش های سریع را از بین DAOها در شبکه با کارمزد بسیار کم هست. همچنین باید گفت که ایجاد بستری برای مدیریت سازمان ها در بستر بلاک چین، از جمله اقدامات اصلی پروتکل آراگون به حساب می آید و با توجه به اهدافی که شبکه Aragon در پیش روی دارد، توسعه پلتفرم می تواند توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کند و آینده ANT را به بهترین شکل رقم بزند. همان طور که پیش تر هم بیان کردیم، یکی دیگه از عوامل اثرگذار بر آینده ANT، تقاضا می باشد که با افزایش تقاضای خرید آراگون، می توان روزهای به مراتب روشن تری را برای آن در نظر گرفت.


حتما برایتان جالب است : بهترین ارز دیجیتال برای ماینینگ در سال 2022


جالب است بدانید که پایگاه اینترنتی digitalcoinprice که یکی از مراجع پیش بینی قیمت ارز دیجیتال به حساب می آید، قیمت های پیش بینی شده این ارز تا سال ۲۰۲۸ را به صورت زیر تخمین زده است :

  • قیمت ارز آراگون تا پایان سال ۲۰۲۲ : ۸.۲ دلار
  • قیمت ارز آراگون تا پایان سال ۲۰۲۵ : ۱۳.۶ دلار
  • قیمت ارز آراگون تا پایان سال ۲۰۲۶ : ۱۶.۳ دلار
  • قیمت ارز آراگون تا پایان سال ۲۰۲۸ : ۲۱.۸ دلار

توکن ANT سرمایه گذاری خوب به حساب می آید یا خیر؟

با توجه به سوابق غنی آن ها در صنعت فناوری، تیم موسس آراگون مطمئنا می داند که چه کاری انجام می دهد. پلتفرم‌ هایی مثل آراگون با اجازه دادن به شرکت‌ ها برای ایجاد و مدیریت DAO های خود، روند تمرکززدایی را در سطح سازمانی سرعت خواهد بخشید. مطابق با گفته WalletInvestor، توکن ANT قادر است در پنج سال آینده قیمت 30 دلار را نیز به خود ببیند.


نتیجه گیری و کلام پایانی

ساده تر شدن ایجاد و مدیریت سازمان‌ های غیرمتمرکز در بلاکچین، اقدامی مهم در راستای پذیرش بیشتر و کاربردی‌ تر شدن این تکنولوژی به شمار می رود و Aragon با ایجاد این بستر، می‌ تواند به پروژه‌ ای کاربردی و جالب تبدیل شود. در این مقاله در خصوص با این که آراگون چیست، چه ایده و هدفی دارد، چطور کار می‌ کند و چه آینده ای در انتظار آن است، صحبت کردیم. به صورت کلی نظر شما در مورد رمزارز آراگون چیست؟ آیا شرکت‌ ها جذب این پلتفرم خواهند شد یا خیر؟

همان طور که در ابتدای مقاله قول دادیم، در این مطلب همه چیز درباره ارز دیجیتال آراگون را مورد بررسی قرار دادیم؛

همچنین اگر دوست دارید بدانید ارز دیجیتال کاوا چیست و چه آینده ای دارد، همین الان روی لینک مورد نظر کلیک فرمایید تا به صورت رایگان اطلاعات لازم را تقدیم حضورتان کنیم؛

حال که دیگر می دانید ارز دیجیتال آراگون چیست و نحوه کار آن به چه صورت است، به نظر شما برای سرمایه گذاری گزینه مناسبی به حساب می آید یا خیر؟

احسان رباط جزی
Ehsan.rj1998@gmail.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *