ارزهای دیجیتال جدید برای سرمایه گذاری

ارسال شده در توسط احسان رباط جزی
ارزهای دیجیتال جدید برای سرمایه گذاری

ارزهای دیجیتال جدید برای سرمایه گذاری را میشناسید؟ اگر دوست دارید بهترین ارزها برای سرمایه گذاری را شناسایی کنید، نیاز دارید تا پروژه های برتر و آینده دار حوزه کریپتوکارنسی را بشناسید، پس ما تصمیم گرفتیم تا چند مورد از ارزهای دیجیتال جدید برای سرمایه گذاری را اینجا معرفی کنیم تا بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری دراز مدت را بشناسید و بتوانید بین بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری مناسب ترین پروژه را برای سرمایه گذاری خود انتخاب کنید، پس تا انتها با مای مانی همراه بمانید؛

ارزهای دیجیتال جدید برای سرمایه گذاری

با گذر زمان و گسترش پیوسته سرمایه گذاری در بازار رمزارزها چه به وسیله شرکت های بزرگ و چه به وسیله افراد معمولی عرضه و تقاضا هر دو افزایش پیدا کرده است و موجبات وارد شدن رمزارزهای جدید به این بازار سودآور را فراهم آورده است. معرفی جدید ترین رمزارزها دعوت نامه خوبی به افراد ریسک پذیر است تا با سرمایه گذاری آگاهانه بر روی آن ها، شانس خود را برای دستیابی به سودهای بسیار بالا امتحان کنند.


در صورتی که تمایل دارید در ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین، اتریوم و … سرمایه گذاری امن کنید و از امتیاز 10 درصد تخفیف کارمزد در معاملات رمزارزها بهره مند شوید، میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید؛

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال


تعداد زیادی از افراد ریسک پذیر با شنیدن نام جدید ترین رمزارزهای معرفی شده، سعی می کنند با انجام تحقیقات و شناخت دقیق آن ها، بهترین و آینده دارترین ارزهای دیجیتال جدید را شناسایی و بر روی آن ها سرمایه گذاری نمایند تا بدین وسیله بتوانند سودهای بسیار خوبی به دست آورند.

چند سال پیش با معرفی نخستین رمزارز به دنیای کریپتوکارنسی، بسیاری از افراد بدون داشتن اطلاعات و آگاهی دیگران را از خرید این رمزارز ناشناخته منع می کردند و در جبهه مقابل افراد دیگری هم خوشحال از پیدا کردن منبع جدید سرمایه گذاری مبالغی را صرف انجام این کار کردند و در حال حاضر افرادی که آن زمان بیت کوین و یا رمزارزهای دیگر را خریداری کردند و تا به امروز نگهداری کرده اند، سودهای کلان و چندهزار درصدی به دست آورده اند و این در حالی است که پیش بینی می شود روند صعودی قیمت بیت کوین و بازار کریپتوکارنسی همچنان ادامه دار باشد و به صورت کلی چشم انداز خوبی برای این بازار نوپا ترسیم می شود.

لذا می بایست توجه داشته باشید مسیر پیشرفتی که از نظر ارزشمند شدن برای بیت کوین رخ داد، امکان دارد برای رمزارزهایی که در حال حاضر به عنوان ارزهای دیجیتال جدید برای سرمایه گذاری معرفی شده اند هم اتفاق افتد. به منظور خرید و یا سرمایه گذاری در بازار رمزارزها پیش از هر اقدامی بایستی دو سوال را کاملا واضح و روشن به خود پاسخ دهید تا دریابید که خرید رمزارزهای جدید برای شما مناسب است یا خیر. نخستین سوال اینجاست که چقدر سرمایه دارید؟ باید در نظر داشته باشید که چنانچه سرمایه شما اندک است و قصد استفاده سریع از آن را ندارید، خرید رمزارزهای جدید می تواند گزینه مناسبی برای شما به حساب آید. سوال بعدی اینجاست که هدف شما از خرید رمزارزها چیست؟

جالب است بدانید که هدف تعداد زیادی از افراد از خرید ارزهای دیجیتال، معامله آن ها و رسیدن به درآمد ماهیانه می باشد که ترجیح ما همواره در سرمایه گذاری، سرمایه گذاری بلندمدت در دارایی های با ارزش می باشد، رمزارزهای شناخته شده و قدیمی تر به نسبت رمزارزهای جدید گزینه های به مراتب بهتری برای کسب درآمد ماهیانه و حتی روزانه محسوب می شوند ولی تنها اگر قصد خرید ارزهای دیجیتال جدید برای سرمایه گذاری را دارید، باید در نظر داشته باشید که این رمزارزها برای سرمایه گذاری در بازه زمانی بلندمدت مناسب ترند.

بازار رمزارزها می‌ تواند در یک چشم برهم زدن تغییر کند، بنابراین باید در نظر داشته باشید که مزایا و معایب و ارزش بسیاری از این پروژه‌ ها با گذشت زمان تغییر می کند، این در حالی است که برخی امکان دارد به مسیر رشد خود ادامه دهند. نهایتا برای سرمایه‌ گذاری در هر پروژه‌ ای در دنیای رمزارزها، فناوری بلاکچین و دیفای، تحقیق کنید و در ادامه خودتان تصمیم گیری کنید.

1. کوین مترو – XCM

در دنیای پرنوسان ارزهای دیجیتال، رشد ۱۰۰ برابری یک پلتفرم در عرض یک سال و همچنین افزایش قیمت بیش از 1000 درصدی توکن کاربردی آن، هر کسی را وادار به بررسی کردن پروژه و ارز می کند. این‌ ها به پلتفرم کوین مترو و توکن بومی آن ارتباط دارد که توجه بسیاری را به خود جلب کرده است. هرچند برخی بر این باورند که این تنها ایجاد سروصدا برای معروف شدن پلتفرم می باشد!

رمزارز کوین مترو بعد از افزایش ۲.۵ میلیون یورویی در عرضه اوراق قرضه توکن خود در اوایل سال 2021 به نفع پلتفرم نسل بعدی، موفقیت بیشتری با سهام اخیر به مدت دو هفته از چهار میلیون Flux و همچنین برنامه مستمر سهام KDA خود داشت.


حتما برایتان جالب است : بهترین ارز دیجیتال برای بلند مدت کدام است؟


همچنین بانک لیتوانی مجوز نمایندگی مؤسسه پول الکترونیکی که به آن‌ ها امکان ارائه کارت، حساب‌ های IBAN فردی و بدهی مستقیم و موارد دیگر را بدهد، اعطا کرده است. پلتفرم کوین مترو در حال گسترش به بخش B2B هستند که این امکان را در اختیارشان قرار می دهد تا زیرساخت تأیید هویت مشتری خود را به جای خرید راه‌ حل‌ های آماده بسازند. آن‌ ها همچنین در حال تلاش جهت جمع‌ آوری پول برای مجوز تسهیلات تجاری چندجانبه هستند.

2. پاور لجر – POWR

به این خاطر که استخراج بیت کوین به صرف برق و انرژی زیادی نیاز دارد، حوزه رمزارزها به عنوان صنعت دوستدار محیط زیست شناخته نمی شود و از طرف دیگر با جدی تر شدن بحران گرمایش زمین علاقه کاربران به دارایی‌ های دیجیتالی که آلودگی کم تری را به وجود می آورند و یا حتی به تعادل هوا کمک می‌ کنند، بسیار افزایش یافته است.

پروژه پاور لجر می خواهد با دموکراتیزه کردن بازار، انرژی مصرفی جهان را تحت کنترل درآورد و به مردم دسترسی مستقیم به انرژی و مشارکت مستقیم بازار‌های انرژی با هدف بهبود زندگی آن‌ ها را بدهد. لذا نخستین مرحله در راستای تحقق این هدف، اعلامیه اخیر آن‌ ها مبنی بر انتقال بلاکچین پاور لجر انرژی از اتریوم به یک بلاکچین مبتنی بر سولانا بوده است. این تغییر موجبات افزایش سرعت اعتبارسنجی و افزایش توان عملیاتی پردازش تراکنش‌ ها را فراهم خواهد کرد.

همچنین طراحی سولانا نیز به نسبت بلاکچین های اثبات کار به انرژی کم تری نیاز دارد. اینکه این تغییر چه تأثیری بر توکن بومی این پروژه، پاور می‌ گذارد، مشخص نیست، به این خاطر که نهایتا توکن همچنان بر بستر بلاکچین اتریوم باقی می ماند. با این وجود تحلیل‌ گران نسبت به روند صعودی این پلتفرم خوشبین اند و حتی بعضی از آن‌ ها افزایش ۵ برابری قیمت توکن را در کوتاه مدت تخمین زده اند.

3. پولکااستارتر – POLS

۶۲ عرضه اولیه در صرافی غیرمتمرکز، بیش از 35 هزار مشارکت‌ کننده و جذب سرمایه ۲۰ میلیون دلاری پروژه پولکااستاتر را داغ‌ تر از سکوهای پرتابی می‌ کند که برانسون، بزوس و سایر میلیاردرها از آن‌ ها برای سفر به فضا بهره بردند. این پروژه یک سکوی پرتاب غیرمتمرکز برای‌ راه‌ اندازی ایده‌ های نوآورانه در عرصه بلاک چین و دارایی‌ های دیجیتالی به حساب می آید که یک پلتفرم IDO می باشد و شرکت‌ هایی در مرحله اولیه هستند را با اعضای جامعه لینک می کند.

در واقع این پروژه یک لانچ‌ پد میان زنجیره‌ ای کاملا غیرمتمرکز به شمار می رود که قادر است از آن برای شروع ایده‌ های جدید در فضای بلاکچین و دارایی های دیجیتالی بهره گیرد. نرخ ثابت مبادلات این پلتفرم، با محدود کردن میزان دارایی‌ که کاربران سرمایه‌ گذاری می‌ کنند شفافیت و امنیت را هم برای سرمایه‌ گذاران هم کاربران فراهم می‌ آورد.


حتما برایتان جالب است : بهترین ارز دیجیتال برای ماینینگ در سال 2022


رمزارز POLS، توکن بومی و کاربردی پلتفرم پولکااستارتر، پیش‌ بینی‌ های مثبتی از قیمت از سوی تحلیلگران برای ماه‌ ها و سال‌ های آینده دریافت کرده است. این پروژه یکی از بهترین پروژه‌ های جدید دنیاست که پیشنهاد اولیه صرافی غیرمتمرکز خود را در پولکااستارتر انجام داد. پولکادکس یک صرافی کاملا غیرمتمرکز همتا به همتا می باشد که مطابق با مدل اوردربوک برای اکوسیستم دیفای می باشد که بر روی سابتریت بنا شده است.

4. پروتکل مینا – MINA

پروتکل مینا خود را به‌ عنوان سبک‌ ترین پلتفرم بلاک‌ چین جهان معرفی می‌ کند، حجم بلاک چین این پروتکل ۲۲ کیلوبایت برای با اندازه چند توئیت است. جالب است بدانید که امروزه اندازه بلاکچین بیت کوین ۳۴۸ گیگابایت و اندازه بلاک چین اتریوم ۲۴۸ گیگابایت می باشد. پروتکل مینا می‌ گوید به منظور استیکینگ و مشارکت در اجماع به سخت‌ افزار گران قیمت نیاز نخواهید داشت و دیگر نیاز نیست روز‌ها منتظر همگام‌ سازی بلاکچین بمانید.

این پروتکل که پیش از این با نام پروتکل کدا شناخته می‌ شد، یک بلاکچین با پایگاه سرمایه‌ گذار قدرتمند به حساب می آید که شامل Coinbase Ventures، Paradigm، Three Arrows Capital و Polychain می‌ شود. این پروتکل نخستین فروش توکن خود را با ۴ میلیون دلار در چهار  ساعت کسب کرد. این پروتکل با همکاری توسعه‌ دهنده سابق موزیلا، ایوان شاپیرو به دنبال حل مشکل صد‌ها گیگابایت بلاکچین و افزایش قدرت و چابکی پروتکل است.

5. وراسیتی – VRA

وراسیتی، یک پروتکل اشتراک‌ گذاری ویدیو با هدف ایجاد یک سیستم منصفانه می باشد که نه تنها این امکان را در اختیار توسعه‌ دهندگان قرار می دهد تا به کسب درآمد بپردازند، بلکه فرصت خوبی را برای تبلیغ‌ کنندگان فراهم می آورد که در راستای کسب درآمد از هزینه‌ های تبلیغاتی اقدام کنند.

بر اساس توییتی از مدیرعامل وراسیتی، باشگاه مشت‌ زنس Esports که پلتفرم برگزارکننده مسابقات است، همکاری خود را با Riot Games و برگزارکنندگان مسابقات SEA برای مسابقات آتی Challengers Stage ۳ در سرتاسر جنوب شرقی آسیا اعلام کرده است. هرچند Riot Games زیر شاخه Tencent می باشد ولی نمی‌ توان به آن مشارکت گفت. هنوز معلوم نیست این پروژه چه ارتباطی بین جامعه بازی و دنیای ارزهای دیجیتالی ایجاد می کند!


حتما برایتان جالب است : بهترین ارز دیجیتال برای آینده کدام است؟


با این وجود وراسیتی به دنبال افزایش چشمگیر تعامل و درآمدزایی برای ناشران ویدئو در هر پلتفرم ویدئویی است، او محصولاتی برای تبلیغات پلتفرم‌ های اصلی ویدئو مثل توئیچف یوتیوب، ویمئو و دیگر موارد در نظر گرفته است. این پروژه با معرفی پلتفرم اشتراک‌ گذاری VOD، انتشار پخش‌ کننده ویدیوی اختصاصی EFC و لیست شدن در صرافی‌ های بین‌ المللی و مطرح در سه ماهه اول سال گذشته، نشان داد که قصدش از ورود به بازار ارزهای دیجیتال جدی است و طرفداران و سرمایه گذاران بلندمدتی خود را به آینده این پروژه امیدوار کرد.

اخیرا نیز این امکان به وجود آمده است تا از رمزارز VRA برای انجام خرید‌های درون‌ بازی، معرفی NFT، یکپارچگی برنامه‌ های موبایل با وراولت و تشخیص تقلب در تبلیغات استفاده کنید؛ نکته شایان ذکر دیگر قیمت پایین این ارز دیجیتال است که می تواند برای سرمایه گذاران و به خصوص سرمایه گذاران بلندمدتی بسیار جذاب باشد.

6. بریو – BAT

شاید از خودتان سوال کنید که مرورگر وب چه ربطی به بازار رمزارزها دارد؟ در حقیقت مرورگر بریو تحولات جالبی در دنیای کریپتو به وجود آورد. Brave یک مرورگر بلاک چینی متن‌ باز می باشد که به وسیله بنیان‌ گذاران پروژه موزیلا توسعه یافته است. این مرورگر که کارایی و حریم خصوصی را در اولویت قرار می‌ دهد، ویژگی جالبی دارد که آن را به جایگزینی عالی برای محصولات محبوب گوگل و اپل تبدیل می کند.

جالب است بدانید که توکن بومی آن بت نام دارد که یک شبکه مبادله تبلیغاتی منبع باز و غیرمتمرکز مبتنی بر اتریوم می باشد؛ بدین شکل که شما با تماشای تبلیغات در مرورگر بریو، ۷۰ درصد از پول تبلیغات را دریافت می‌ کنید و قادرید از طریق برنامه Brave Rewards مرورگر به سازندگان محتوای وب مورد علاقه خود اهدا کنید. کاربران قادرند توکن‌ های BAT خود را از طریق یک اپراتور مبادله رمزارزها به نام Uphold مورد معامله قرار دهند.

این مرورگر پیش از این و در سال ۲۰۱۶ هم پشتیبانی از بیت کوین را برای پرداخت‌ ها ایجاد کرده بود. ترکیب جالب بریو با تبلیغات دیجیتال و فناوری بلاک چین منجر به رشد مشتریان و بازده مالی بالقوه و همچنین چشم انداز آینده بسیار مثبتی شده است.

7. کادنا – KDA

با در نظر گرفتن استفاده‌ بلاک چین کادنا از الگوریتم اجماع اثبات کار، توان عملیاتی آن باورنکردنی است کادنا در اصل یک بلاکچین هیبرید می باشد و قصد دارد با بزرگترین پروژه‌ های دنیای کریپتوکارنسی یعنی اتریوم، سولانا و کاردانو به رقابت بپردازد. بنابراین به عنوان یکی از بهترین رمزارزهای جدید برای سرمایه گذاری، می توان کادنا را در نظر گرفت.

بهترین ارزهای جدید برای سرمایه گذاری

شایان ذکر است که شبکه کادنا در دل چند بلاکچین درهم‌ تنیده فعالیت می کند و ساختار آن خیلی ساده نیست. در آن از زبان برنامه‌ نویسی اختصاصی پکت استفاده می شود که بیانگر استقلال کادنا در اکوسیستم خود است. نکته حائز اهمیت دیگر این که از نظر بهره‌ روی، KDA یکی از بهترین رمزارزها برای ماین به حساب می آید.

8. استیم – Steem

استیم یک رمزارز مبتنی بر بلاکچین است که مطابق با محتوا و شبکه‌ های اجتماعی کار می‌ کند. این ارز دیجیتالی در سال 2016، به وسیله شرکتی با نام Steemit فعالیت های خود را در این حوزه آغاز کرد. استیم این امکان را در اختیار کاربران خود قرار می دهد تا با استفاده از زنجیره بلوکی این پلتفرم، تجربه‌ ای جدید از انتشار محتوا و لایک شدن در شبکه‌ های اجتماعی را به دست آورند.


حتما برایتان جالب است : بهترین ارز دیجیتال برای نوسان گیری کدام است؟


به بیان دیگر استیم سعی دارد تا بر خلاف دیگر شبکه‌ های اجتماعی که به کاربران خود هیچ پاداشی نمی دهند، کارکرد آن ها را تغییر داده و مستقیما پاداشی را برای کاربران در نظر گیرد. به همین خاطر کاربران قادرند تا مطالب خود را مثل دیگر شبکه‌ های اجتماعی، در استیم منتشر نمایند و در مقابل پاداش متناسب با آن را دریافت نمایند.

جالب است بدانید که مکانیزم این پرداخت‌ ها هم بدین شکل است که مطابق با میزان استقبال کاربران از محتوا و لایک‌ هایی که دریافت می کنید، توکن استیم تولید و میان شما توزیع خواهد شد. این موضوع که افراد در توسعه و کاربری شبکه مشارکت داشته و در قبال آن پاداش می گیرند، منجر به جذب بسیار بالای کاربر شده است و ارزش ارز استیم هم در راستای این استقبال، با رشدهای بسیار زیادی مواجه خواهد شد.

9. اومیسگو – OMG

اومیسگو پلتفرمی غیرمتمرکز و عمومی به حساب می آید که تراکنش‌ ها را در بستر شبکه اتریوم انجام می دهد. این رمزارز را می‌ توان چهارمین ارز فعال در کل شبکه اتریوم به حساب آورد. جالب است بدانید که هدف از ایجاد این ارز دیجیتال، ایجاد بستری ایده‌ آل و با امکانات بالا، برای انجام انواع تراکنشات مالی، بدون نیاز به سیستم بانکداری سنتی می باشد. در حقیقت اومیسگو در تلاش است تا نسل جدیدی از پرداخت‌ ها و نقل و انتقالات سریع را در بستر بلاکچین و با استفاده از فناوری پلاسما، به وجود آورد.

در نخستین ICO این پروژه در سال 2017 میلادی، ارزش دارایی فروخته شده حدود 25 میلیون دلار بود که در ادامه به 100 میلیون دلار هم رسید. ولت های گوناگونی وجود دارد که از این رمزارز، پشتیبانی می‌ کنند. یکی از آن ها، ولت White-Label می باشد که امکان استفاده از انواع راه حل‌ های پرداختی را در اختیار کاربران قرار می دهد و با استفاده از آن می‌ توانید معاملات رمزارزهای گوناگون، ارزهای فیات، پرداخت‌ های اعتباری، خرید کارت هدیه و … را در بستر شبکه اومیسگو در دستور کار خود قرار دهید.

تا به امروز بیش از 140 میلیون از این ارز، توزیع شده است که محدودیتی هم برای افزایش تعداد آن در نظر گرفته نشده است. اومیسگو در تلاش است تا تراکنشات درون پلتفرم را معتبر سازد، به نوعی که، این توکن می‌ تواند حکم تایید یک بلاک را درون این پلتفرم بدهد. به بیان دیگر کسانی که کوین OMG را در ولت خود داشته باشند، به نوعی از سرمایه‌ گذاران آن محسوب شده و به آن ها سهام و سود تعلق خواهد گرفت. این سود ناشی از کارمزدی است که هر یک از تراکنشات این ارز ایجاد می‌ کند. در نتیجه، کارمزد تراکنشات این ارز، بین دارندگان آن تقسیم می شود و هر چقدر شخصی توکن بیشتری داشته باشد، سهام و سود بیشتری را به وی تعلق خواهد گرفت.

10. لایو پیر – LPT

صندوق سرمایه‌ گذاری گری اسکیل روی پروژه‌ های بلاک چینی قوی سرمایه گذاری می کند که بیشتر آن‌ ها جزو رمزارزهای مطرح بازار از جمله بیت کوین، اتریوم، کاردانو، فایل کوین و چین لینک هستند. یکی از ارزهای دیجیتالی که سرمایه گذاری گری اسکیل روی آن در زمستان 1399 تعجب بسیاری را برانگیخت لایو پیر بود. ولی زمان نشان چرا این صندوق سرمایه گذاری روی LPT دست گذاشته است؛ این یکی از آینده دارترین رمزارزهاست و دنیای ویدیو استریمینگ را متحول می کند.


حتما برایتان جالب است : بهترین جا برای استیک ارز دیجیتال


لایو پیر برخلاف سرویس‌ های ویدیو استریمینگ مرسوم مانند یوتیوب فعالیت نمی کند و احتیاجی به میزبانی، ذخیره‌ سازی یا توزیع کردن ویدیو ندارد. این پروژه یک تکنولوژی خلاقانه توسعه داده است تا از توان محاسباتی اضافی نودها برای به اشتراک‌ گذاری کارآمدتر ویدیو از پخش‌ کنندگان به مصرف‌ کنندگان استفاده نماید. جالب است بدانید منبع اصلی استفاده از پهنای باند اینترنت در سرتاسر جهان ویدیو استریمینگ است و در حقیقت حدود 80 درصد استفاده جهانی اینترنت مربوط به آن است.

با توجه به این که فایل‌ های ویدیویی حجم بسیار بالاتری دارند، مهمترین هزینه برای پخش‌ کنندگان ویدیو عمل رمزنگاری است که فرآیند تبدیل و فرمت مجدد ویدیوی خام برای اطمینان از پخش آن در دستگاه‌ ها و شبکه‌ های گوناگون، از موبایل هوشمند گرفته تا بیلبوردها، به حساب می آید، ولی لایو پیر قصد دارد این روند را عوض کند.

امکان دسترسی پخش‌ کنندگان به هزاران پردازنده توزیع‌ شده به، توسعه‌ دهندگان اپلیکیشن‌ ها این امکان را می دهد تا ویدیوها را در قالب یک معماری امن، کارآمد و مقرون به صرفه ایجاد و منتشر نمایند؛ دقیقا مثل دیگر پروژه‌ های بلاک چینی و غیر متمرکز مثل فایل کوین، لایو پیر هم هزینه‌ ها را در قیاس با سرویس‌ های متمرکز به شدت کاهش و از طرف دیگر حریم خصوصی را افزایش خواهد داد، از همین روی آن را جزو رمزارزهای آینده دار و خرید ارز LPT را سودده تلقی می کنیم و نام آن را بین ارزهای دیجیتال جدید برای سرمایه گذاری آورده ایم.

11. گراف – GRT

به دلیل ساختار متفاوت پایگاه داده بلاکچینی، جستجو در آن به روش‌ های مرسوم سخت خواهد بود و زمان و منابع پردازشی زیادی نیاز دارد. این یکی دیگر از مشکلات سیستم‌ های استفاده‌ کننده از بلاکچین می باشد، ولی گراف آن را به بهترین وجه ممکن برطرف کرده است. به نظر ما، گراف نه تنها جزو ارزهای دیجیتال جدید برای سرمایه گذاری به حساب می آید، بلکه رمزارزی است که در حال حاضر از نگاه بنیادین نیز قیمت پایین‌ تری در قیاس با ارزش واقعی خود دارد.

گراف یک پروتکل ایندکسینگ متن باز و غیر متمرکز برای کوئری زدن در یک دیتابیس بلاک چینی است که به وسیله آن توسعه‌ دهندگان قادرند API های گوناگونی را که ساب‌ گرف نام دارند، ایجاد و در ادامه از طریق GraphQL اقدام به جستجو آن ها نمایند. چنانچه پلتفرم گراف نبود، اتریوم تا این اندازه رشد را تجربه نمی کرد، به این خاطر که بحث کوئری زدن و دریافت داده مورد نظر از بلاکچین غول‌ آسای اتریوم برای توسعه‌ دهندگان یک معضل اساسی به حساب می آمد.

ولی در حال حاضر از این پلتفرم به سادگی می توان برای جستجوی انواع داده در شبکه اتریوم بهره برد. گراف سعی دارد تا زیرساخت‌ های عمومی غیر متمرکز و قابل اعتماد را وارد فضای ارزهای دیجیتال نماید. به منظور اطمینان از امنیت اقتصادی شبکه گراف و یکپارچگی داده‌‌ جستجو شده، شرکت‌ کنندگان از توکن آن با نماد GRT بهره می گیرند که یکی از رمزارزهای آینده دار محسوب می شود.

12. آدیوس – AUDIO

پلتفرم‌ های غیر متمرکز کم کم در حال تهدید بزرگترین سرویس‌ های آنلاین هستند. برای مثالی دیگر باید به آدیوس اشاره کرد که پس از راه‌ اندازی در سال 2018 به اسپاتیفای غیر متمرکز معروف شد. این پروژه واقعا قدرتمند و جزو ارزهای دیجیتال جدید برای سرمایه گذاری می باشد؛ به ویژه با در نظر گرفتن این که در تابستان سال 2021 شرکت بزرگ تیک تاک تصمیم به همکاری با آن گرفت.

انتشار این خبر رشد چشم گیر توکن AUDIO را به همراه داشت. هدف از توسعه آن با در نظر گرفتن ماهیت بلاکچین و چشم‌ انداز دیگر پلتفرم‌ های غیر متمرکز کاملا واضح است؛ به لطف آن، دست واسطه‌ ها حذف شده و به دلیل وصل شدن مستقیم مخاطبان به تولیدکنندگان محتوا، کل درآمد به خود هنرمندان تعلق خواهد گرفت.


حتما برایتان جالب است : بهترین سبد سرمایه گذاری ارز دیجیتال


از طرف دیگر غیر متمرکز بودن آدیوس به عنوان یکی از رمزارزهای آینده دار، موجب شده است تا برخلاف ساندکلاد و اسپاتیفای، سرویس‌ های موزیک محور متمرکز، قابل سانسور شدن نباشد. با در نظر گرفتن همین ویژگی توسعه‌ دهنده Audius مدعی شد اینجا محل قرار دادن آثار مورد انتظار شنوندگان و خوانندگان است، نه آن چیزی که شرکت‌ های بزرگ دوست دارند!

13. ایم‌ میوتبل ایکس – IMX

در زمان صعود رمزارزهای حوزه متاورس، یکی از ارزهای دیجیتال جدید برای سرمایه گذاری که توانست سرمایه زیادی جذب کند، Immutable X بود. به ادعای سازنده، این اولین راهکار بهبود مقیاس‌ پذیری لایه دومی برای توکن‌ های غیر مثلی بر بستر اتریوم می باشد. فراهم کردن بستری با پتانسیل بسیار بالا در راستای معامله ان اف تی، بخشی جدانشدنی از دنیاهای متاورس، موجبات رشد ارز دیجیتال بومی این پروژه یعنی IMX را به عنوان یکی از بهترین ارزهای دیجیتال آینده دار فراهم کرد.

ایم‌ میوتبل ایکس امکان تایید پرسرعت تراکنش‌ ها، مقیاس‌ پذیری بالا با توانایی پردازش بالای 9 هزار تراکنش در ثانیه و کارمزدهای بسیار کم نزدیک به صفر را ارائه می‌ کند. به دلیل تمرکز روی بحث توکن‌ های غیر مثلی، توسعه‌ دهنده این پروژه حتی یک بازار NFT مجزا به نام Immutable X Exchange ایجاد کرده است. با توجه به مقیاس پذیری بالای ایم‌ میوتبل ایکس، این بستر برای معاملات انبوه NFT بهترین گزینه ممکن به حساب می آید.

دلیل موفق و جذاب بودن این پروژه فراهم کردن مقیاس پذیری بالا برای بازی‌ های غیر متمرکز و همچنین صرافی‌ ها و بازارهای مبادلات ان اف تی است. ایم‌ میوتبل ایکس پروژه‌ ای متن باز می باشد، بنابراین هر توسعه‌ دهنده ای قادر است بازار مبادلاتی غیر متمرکز و به ویژه بازی‌ های مبتنی بر بلاکچین خود را روی آن به وجود آورد. IMX به عنوان یکی از ارزهای دیجیتال جدید برای سرمایه گذاری مبتنی بر استاندارد ERC20 است و با هولد کردن آن به عنوان یک توکن حاکمیتی، در اداره پلتفرم نقش پیدا خواهید کرد.

14. ایپ کوین – APE

با افزایش طرفداران کلکسیون‌ های NFT و به ویژه قرار گیری مجموعه بورد ایپ یات کلاب یا باشگاه قایق‌ سوار میمون‌ های خسته، سازندگان این کلکسیون به فکر ارائه یک توکن اختصاصی بر بستر شبکه اتریوم افتادند که اجازه مدیریت و تصمیم‌ گیری‌ های حاکمیتی را در اختیار کاربران قرار می داد. کلکسیون بورد ایپ یات کلاب که اساسا بر مبنای 10 هزار میمون ساخته شده است و به همین دلیل توکن ایپ کوین نیز نماد و نام میمون را برای خود در نظر گرفته است.

سرمایه گذاران این اکوسیستم قادرند با خرید توکن‌ های ایپ کوین و نگهداری آن، قدرت حاکمیت و رای دادن برای تصمیمات مهم آن را نصیب خود نمایند. جالب است بدانید که این توکن در سازمان غیر متمرکز مستقل اکوسیستم بورد ایپ یات کلاب نقشی مهمی دارد. هنرمندان زیادی تا به امروز از ایپ کوین و توکن‌ های غیر مثلی BAYC حمایت و آن را خریده اند که از این گروه می توان به امینم و جاستین بیبر اشاره داشت. همین حمایت باعث علاقه حداکثری کاربران عادی به این اکوسیستم شده است.

15. سینتتیکس – SNX

سینتتیکس یک نوع پلتفرم به حساب می آید که این امکان را در اختیار کاربران قرار می دهد تا دارایی‌ های مجازی و آنلاین به وجود آورند که ارزش دارایی‌ های واقعی را دارند. این رمزارز از ارزانترین ارزهای دیجیتال در نوع خود محسوب می شود. توکن سینتتیکس هسته اصلی شبکه سینتتیکس محسوب می شود و شما را قادر می سازد تا در ایجاد سینت‌ ها شرکت کرده و از آن‌ ها پشتیبانی نمایید. توکن سینتتیکس به عنوان پاداشی برای استفاده از این توکن‌ ها در استخراج سکه، بهره گرفته می شود.


حتما برایتان جالب است : بهترین اندیکاتورها برای ارز دیجیتال


پروژه سینتتیکس در سال ۲۰۱۷ راه اندازی شد و هاون نام داشت. توکن شبکه سینتتیک در شبکه اتریوم اجرا شده است و یک توکن استاندارد ERC-20 محسوب می شود. هر هفته دارندگان سینتتیکس که توکن‌ هایی را از پیش رزرو کرده‌ اند، پاداش خود را از سهام دریافت خواهند کرد. جالب است بدانید که پاداش‌ ها می بایست ظرف دو هفته پس از دریافت جمع‌آوری شوند، پاداش‌ هایی که ظرف این دو هفته جمع‌ آوری نشوند، به کل مجموعه سینتتیکس اضافه خواهند شد.

همان طور که در ابتدای مقاله قول دادیم، در این مطلب 15 تا از ارزهای دیجیتال جدید برای سرمایه گذاری را خدمت شما معرفی کردیم.

همچنین اگر دوست دارید بدانید بهترین ارزها برای استیک را بشناسید، همین الان این مقاله را مطالعه فرمایید؛

بین ارزهای دیجیتال جدید برای سرمایه گذاری شما کدامیک را برای سرمایه گذاری بلندمدت ترجیح می دهید؟ چرا؟

احسان رباط جزی
Ehsan.rj1998@gmail.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *