ارزهای دیجیتال آینده دار 2022 که اگر نخریم، باختیم!

ارسال شده در توسط احسان رباط جزی
ارزهای دیجیتال آینده دار 2022

اگر در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشید، مطمئنا دنبال رمزارزهایی هستید که در آینده می توانند بازدهی مناسبی را برای شما به همراه داشته باشد، لذا باید با ارزهای دیجیتال آینده دار 2022 آشنا باشید تا چنانچه قصد سرمایه گذاری و حتی هولد بلندمدت ارزهای دیجیتال را پیدا کردید، بتوانید روی ارزهای دیجیتال آینده دار 2022 سرمایه گذاری خوبی داشته باشید و به سود مورد نظر خود دست پیدا کنید، بنابراین اگر می خواهید بهترین ارزهای دیجیتال برای سال 2022 را بشناسید، اینجا ارزهای دیجیتال آینده دار 2022 که اگر در پرتفوی خود نداشته باشید، سود هنگفتی را از دست می دهید را معرفی کرده ایم.

ارزهای دیجیتال آینده دار 2022

شما اگر بخواهید در بازاز کریپتوکارنسی سرمایه گذاری کنید، کدام رمزارزها را برای خرید و هولد انتخاب می کنید؟ احتمالا بگویید که بیت کوین، اتریوم، بایننس کوین، سولانا و … جزو گزینه های شماست، ولی چطور انتخاب می کنید که کدام ارزها برای سرمایه گذاری در سال 2022 مناسب اند؟ معیارتان تنها شناخته تر بودن رمزارزهاست یا به وضعیت بنیادی و تکنیکالی آن ها نیز توجه می کنید؟ در این مطلب سعی داریم همین موضوع را مد نظر قرار دهیم که ارزهای دیجیتالی آینده دار 2022 را بتوانید شناسایی کنید.


در صورتی که تمایل دارید در ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین، اتریوم و … سرمایه گذاری امن کنید و از امتیاز 10 درصد تخفیف کارمزد در معاملات رمزارزها بهره مند شوید، میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید؛

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال


در این مقاله 12 ارز دیجیتال برتر و پرپتانسیل برای سرمایه گذاری در سال 2022 میلادی را معرفی کرده ایم و در مورد هر کدام توضیحاتی داده ایم تا بتوانید آینده این رمزارزها را در سال 2022 تصویرسازی کنید و تصمیم گیری کنید که چه ارزهایی بین این 12 رمزارز، در سال 2022 بازدهی بهتری برایتان به همراه خواهد داشت. البته این را هم در نظر داشته باشید که ما در اینجا فقط دید سرمایه گذاری به شما می دهیم و تصمیم نهایی خرید و یا سرمایه گذاری را باید خودتان بگیرید.

1) سلطان بیت کوین – BTC

بیت کوین همان طور که می دانید، نخستین رمزارزی بود که در سال 2009 به وسیله شخصی با نام مستعار ساتوشی ناکاموتو به وجود آمد. بیت کوین از فناوری بلاکچین بهره می گیرد و از طریق مکانیسم اجماع ایمن می‌ شود. معاملات بیت کوین به نسبت سریع و اقتصادی است. بر خلاف ارز‌های فیات در معاملات بیت کوین هیچ گونه احیتاجی به ارائه اطلاعات شخصی نمی باشد. بیت کوین در حال حاضر بیشترین ارزش بازار را در بازار کریپتوکارنسی به خود اختصاص داده است و وضعیت بنیادی خوبی دارد.

تیم دراپر سرمایه‌ گذار بیت کوین تخمین زده است که بیت کوین تا اوایل سال 2023 قیمت 250 هزار دلار را به خود خواهد دید. در این بین مدیر مالی شرکت FiCAS AG Swiss که پیش تر هم پیش بینی های قیمتی آن درست از آن درآمده بود، قیمت بیت کوین را بین دسامبر 2021 تا مارس 2022 بین 200 تا 300 هزار دلار پیش‌ بینی کرده است! وبسایت digitalcoinprice هم این طور تخمین زده است که بیت کوین سال 2022 را با قیمت 75 هزار دلار شروع می کند و این در حالی است که نشریه بلومبرگ پیش بینی های به مراتب عجیب تری از آینده قیمتی بیت کوین ارائه کرده است و معتقد است تا پایان سال 2022 میلادی، قیمت این ارز دیجیتال به 400 هزار دلار خواهد رسید.

2) ملکه اتریوم – ETH

اتریوم یک شبکه مبتنی بر بلاکچین می باشد که توکن بومی آن ETH محسوب می شود. این ارز به دلیل نحوه عملکرد قرارداد هوشمند یکی از مهم ترین مدعیان در بازار رمزارزها و نزدیک ترین تعقیب کننده بیت کوین از لحاظ ارزش بازار به حساب می آید. قرارداد‌های هوشمند مثل قرارداد‌های کاغذی به حساب می آیند که در صورت برآورده شدن تمامی شرایط ولی بدون نیاز به واسطه مثل بانک و… به اجرا در می آید. توسعه‌ دهندگان از اتریوم در راستای ایجاد مواردی مثل صرافی‌ های غیرمتمرکز، توکن‌ های امنیتی، توکن‌ های غیر قابل تعویض یا همان NFT بهره می گیرند.

همچنین در نظر داشته باشید که اتریوم بزرگترین شبکه بلاکچین برای برنامه‌ های غیرمتمرکز را در اختیار دارد. می توان گفت با استفاده از برنامه‌ های غیرمتمرکز و استاندارد ERC20، اتریوم کاربردهای فراوانی دارد و انتخاب اصلی برای توسعه‌ دهندگان ارز‌های جدید به شمار می رود. اتریوم تنها رمزارزی می باشد که در کوتاه مدت توانسته است رشد بیشتری از بیت کوین تجربه کند. تمامی برنامه های غیرمتمرکز، قرارداد‌های هوشمند، توکن‌ های امنیتی و غیرقابل تعویض یا دیگر محصولات به اتریوم احتیاج دارند تا بر روی بلاکچین به اجرا درآیند. امروزه بیت کوین به راه حل‌ های دیگر سطح دو مانند شبکه لایتنینگ برای اجرای قرارداد‌های هوشمند نیاز دارد.


حتما برایتان جالب است : سرمایه گذاری در ارز دیجیتال اتریوم


حتی با ارتقا به این مورد باز هم تنها عملکرد ساده و هوشمند قرارداد را ارائه خواهد داد و همچنان اتریوم برای این فرآیند گزینه مناسب تری به حساب می آید. وبسایت Digitalcoinprice پیش بین کرده است که در سال 2022 قیمت اتریوم 5 هزار دلاری شود و پیش بینی آن برای قیمت این رمزارز تا سال 2030 حدود 25 هزار دلار است. تحلیل گران بر این باورند که ارزش بازار اتریوم تا پایان سال 2025 از ارزش بازار بیت کوین سبقت خواهد گرفت و به صورت وسیع تری مورد معامله قرار خواهد گرفت، به همین خاطر تعداد زیادی از کارشناسان اتریوم را یکی از آینده دار ترین ارزهای دیجیتال برای سال 2022 به حساب می آورند.

3) سولانا – SOL

امروزه سولانا از نظر ارزش بازار بین 10 ارز دیجیتال برتر دنیا قرار دارد و با ارزهای کاردانو و اتریوم برای عنوان بهترین پلتفرم قرارداد هوشمند در رقابت می باشد. پروتکل سولانا به منظور تسهیل ایجاد برنامه غیر متمرکز ساخته شده است که هدف آن بهبود مقیاس پذیری با معرفی اجماع اثبات تاریخ همراه با اجماع اثبات سهام در زمینه بلاک چین می باشد.

مطابق با آخرین پیش‌ بینی ها، ارز دیجیتال سولانا در سال 2022 حدود 1000 دلار معامله خواهد شد. همچنین وبسایت Digitalcoinprice دیدگاه محافظه کارانه‌ تری در این خصوص اتخاذ کرده است و پیش بینی کرده است که ارز دیجیتال SOL تا 262 دلار افزایش پیدا خواهد کرد و در سال 2022 به 346 دلار، در سال 2025 به 517 دلار و در نهایت در سال 2028 به 761 دلار خواهد رسید.

4) بایننس کوین – BNB

بایننس کوین یک رمزارز به حساب می آید که توکن بومی صرافی بایننس نیز است و به منظور خرید و فروش و پرداخت هزینه در آن مورد استفاده قرار می گیرد. بایننس کوین امروزه از نظر ارزش بازار جایگاه بسیار خوبی دارد. البته بایننس کوین راهی برای پرداخت هزینه کالا و خدمات و معاملات در زنجیره هوشمند بایننس نیز محسوب می شود. اسمارت چین پروژه‌ های بیشتری برای این ارز در نظر دارد تا آن را در لیست بهترین ارزهای دیجیتال جهان قرار دهد.


حتما برایتان جالب است : توکن سوزی بایننس کوین دقیقا چیست؟


وبسایت Coin Price Forecast، قیمت بایننس کوین را تا اواسط سال 2025 حدود 1000 دلار و همچنین تا سال 2030، 1800 دلار را تخمین زده است. همچنین وبسایت Digitalcoinprice پیش بینی کرده است که قیمت BNB در سال 2022 به قیمت 824 دلار، در سال 2025 به 1287 دلار و تا سال 2028 به 1821 دلار خواهد رسید.

5) مانا – MANA

متاورس در اواخر سال 2021 داغ شد و این طور انتظار می رود که در سال 2022 هم این موضوع کاملا داغ دنبال شود. رمزارز مانا توسط تعداد زیادی از تحلیل گران و کارشناسان بازی و کریپتو، به عنوان برترین پروژه متاورس شناخته شده است. در حقیقت باربادوس از این پلتفرم برای طراحی نخستین سفارت متاورس در جهان مورد استفاده قرار خواهد داد. توکن مدیریت پروژه، MANA، در سال 2021 بیش از 200 درصد افزایش قیمت را تجربه کرد و با گسترش متاورس، قیمت این توکن به احتمال زیاد در سال های آتی نیز روند افزایش خود را حفظ خواهد کرد. نحوه خرید زمین در دسنترالند را می توانید اینجا یاد بگیرید.

6) کاردانو – ADA

یکی از ارزهای دیجیتال آینده دار 2022 که اتفاقا توانسته است توجه سرمایه گذاران کریپتو را به خود جلب کند، رمزارز کاردانو می باشد که آن را با نماد ADA در بازار می شناسیم که به وسیله یکی از توسعه دهندگان شبکه اتریوم به وجود آمد و بین ارزهای دیجیتال آینده دار 2022 از جایگاه خوبی برخوردار است. با توجه به شبکه انعطاف پذیر و تراکنش‌ های سریع در آینده یکی از پرطرفدارترین ارزهای دیجیتال دنیا خواهد بود، به ویژه اینکه توانایی قراردادهای هوشمند در این شبکه به وجود آمده است.

از دیگر قابلیت های این ارز پرپتانسیل می‌ توان به کارمزد پایین تراکنش‌ ها اشاره داشت و این که یک تیم توسعه قوی بر روی غیر متمرکز کردن کامل پروژه کار می کنند. لذا کاردانو یک سرمایه گذاری مناسب برای بلندمدت و هولد به حساب می آید که برای پیشرفت قیمتی باید زمان بیشتری در اختیارش قرار داد.

7) آوی – AAVE

آوی که در سال 2017 با نام ETHLend به جهانیان معرفی شد که یکی از پلتفرم های اصلی دیفای در بازار کریپتوکارنسی بود. Aave یک پلت فرم نقدینگی غیرمتمرکز می باشد که قابلیت استقراض دارایی ها و کسب پاداش در سپرده ها در آن تعریف شده است.

بهترین ارزهای دیجیتال 2022

پلتفرم این رمزارز وام دهندگان و وام گیرندگان را در فضایی غیرمتمرکز جمع آوری می کند تا این امکان را در اختیارشان قرار دهد که یک سیستم وام دهی با فرصت برابر برایشان در نظر بگیرد. همچنین کاربران قادرند با گذاشتن کوین AAVE در پلتفرم Aave DeFi، جوایز و تخفیف‌ هایی به دست آورند که این موضوع جذابیت این پلتفرم را چندین برابر می کند و باعث می شود که این ارز دیجیتال در لیست 12 تا ارز آینده دار سال 2022 قرار بگیرند. 

8) پولکادات – DOT

پولکادات هم تا حدود زیادی به سیستم بلاک چین اتریوم شبیه است، بدین شکل که برای توسعه دهندگان این امکان را در اختیار سایرین قرار می دهد تا بتوانند برنامه های غیرمتمرکز و همچنین قراردادهای هوشمند را در بستر بلاک چین پولکادات به اجرا در بیاورند. در مورد شبکه پولکادات باید به این نکته اشاره داشته باشیم که سرعت و مقیاس پذیری بسیار خوبی در تراکنش‌ ها از خود نشان داده است.


حتما برایتان جالب است : بهترین کیف پول های پولکادات برای ایرانیان


از دیگر مزایای این شبکه که موجب شده است تا ارزش آن بالا تلقی شود، می توان به قابلیت انطباق پذیری با سیستم سایر شبکه ها مانند اتریوم اشاره کرد. لازم به ذکر است که پولکادات از یک تیم با رویکرد رو به پیشرفت برخوردار می باشد و می تواند در آینده تحولات زیادی در دنیای کریپتوکارنسی ایجاد کند. پولکادات از نظر مقیاس پذیری سرعت خود را به نسبت اتریوم افزایش داده است. همچنین بر اساس یک نظرسنجی اکثر توسعه دهندگان، پولکادات را از تمامی جهات از اتریوم بهتر می دانند.

با توجه به شرایط ایده آل وضعیت بنیادی که دارد، می توان گفت که بدون شک یکی از بهترین ارزهای سال 2022 همین پولکادات می باشد. بر اساس بررسی ها و تحلیل‌ های بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران فعال در بازار کریپتو، با توجه به مواردی که برای این ارز دیجیتال مطرح کردیم، می توان گفت که این ارز می تواند تا سال 2023 به بازه قیمتی 75 تا 100 دلار برسد. البته تمام این‌ ها یک پیش‌ بینی می باشد و نمی‌ توان با قطعیت آن را تایید کرد ولی چیزی که می توان با اطمینان گفت، آینده روشن این این ارز دیجیتال است.

9) چین لینک – LINK

رمزارز چین لینک یک سرویس اوراکل غیرمتمرکز به حساب می آید که هدف آن اتصال قراردادهای هوشمند با داده های دنیای واقعی با استفاده از فناوری اوراکل است. چین لینک چندین پیش از راه اندازی یک پل توکن قابل برنامه ریزی خبر داده است که قابلیت برقراری ارتباط جدید بین بلاک چین های دیفای را فراهم می سازد.

این به دیفای کمک خواهد کرد تا به درستی مقیاس‌ بندی نماید و از تنگناهایی که نسل‌ های پیشین پروژه‌ های بلاک چین با آن روبرو بودند، جلوگیری نماید. این عوامل موجب شده است چین لینک به عنوان یکی از بهترین ارزهای دیجیتالی 2022 مطرح شود. اگر دوست دارید بهترین کیف پول چین لینک برای ایرانی ها را بشناسید، این مطلب شما را راهنمایی می کند.

10) سندباکس – SAND

سندباکس یکی از پرطرفدارترین پروژه ها در دنیای متاورس و بازی به حساب می آید که رشد قیمتی بسیاری را در سال 2021 تجربه کرد و به عنوان یکی از پرپتانسیل ترین پروژه های بازار شناخته می شود. با عنایت به پیش‌ بینی قیمت و تحلیل فنی رمزارز سندباکس، این طور انتظار می‌ رود در سال 2022 قیمت ارز سندباکس از قیمت 6.09 دلار نیز عبور کند. سطح قیمتی 7.25 دلار نیز در آینده نزدیک برای این ارز دیجیتال دور از دسترس نیست.

11) آوالانچ – AVAX

آوالانچ یکی از اصلی ترین رقبای اتریوم تحت عنوان بلاک چین عرضه دهنده بستری برای قراردادهای هوشمند به حساب می آید. این ارز دیجیتال نیز در سال 2021 عملکرد بسیار خوبی از خود به نمایش گذاشت و از پتانسیل های زیادی برای رشد و توسعه در سال 2022 و حتی سال های آتی برخوردار است.


حتما برایتان جالب است : ارز دیجیتال آوالانچ چیست و چه آینده ای دارد؟


پیش‌ بینی قیمت و تحلیل تکنیکال این ارز، نشنان می دهد که در سال 2022 قیمت ارز آواکس از سطح 188 دلار عبور می کند و همچنین قیمت AVAX می تواند به حداکثر سطح قیمت 218.91 دلار نیز برسد.

12) پالیگان – MATIC

پالیگان یکی از پذیرفته‌ شده‌ ترین راه‌ حل‌ های مقیاس‌ پذیری لایه ۲ اتریوم و اکوسیستم‌ های کاربردی غیرمتمرکز به حساب می آید و مطمئنا در لیست ارزهای دیجیتال آینده دار 2022 جای می گیرد. امکاناتی مانند قابلیت همکاری، مقیاس پذیری و امنیت مهم ترین ویژگی های مثبت این ارز دیجیتال به شمار می آید. جالب است بداندی که پروژه های دیفای امروزه بر روی بلاک چین اتریوم قرار دارند. لذا ازدحام کمتر در اتریوم به معنای سرعت بیشتر و مزایای بیشتر برای اکوسیستم دیفای است و این امر موجب خواهد شد تا پایگان یکی بهترین ارزهای دیجیتال 2022 به حساب آید.  


نتیجه گیری و کلام پایانی

به صورت کلی پلتفرم‌ های دیفای در شرایط خاصی قرار گرفته اند، چرا که آنها کم‌ کم از طرف مصرف‌ کنندگان و سرمایه‌ گذاران به رسمیت شناخته می شوند. سرمایه‌ های دیفای هر روز میلیون‌ ها دلار جمع‌ آوری می‌ کنند تا توسعه های مد نظر خود را پیش ببرند، پلتفرم‌ ها را بهبود ببخشند و طراحی کنند و همچنین شبکه‌ های پررونق را توسعه بخشند. می توان گفت که این پیشرفت‌ ها با افزایش دسترسی به ابزارهای مالی مهم و غیرقابل دستیابی، راه را به طرف برابری مالی هموار خواهد کرد. در واقع دیفای این شکاف را از بین خواهد برد و به صورت کلی ارزهای دیجیتالی حوزه دیفای را می توانید برای سرمایه گذاری در سال 2022 مد نظر قرار دهید.

در این مطلب سعی بر این بود که درباره هر آنچه را در خصوص با این بازار درحال گسترش بود را با شما به اشتراک بگذاریم تا شما بتوانید با اطمینان و دانش بیشتر در سال های آتی میلادی در این بازار سرمایه‌ گذاری داشته باشید. ما اینجا مفصل درباره آینده ارزهای دیجیتال در سال 2022، بهترین ارز دیجیتال ارزان برای سرمایه گذاری سال 2022 و به صورت کلی درباره بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری 2022 صحبت کردیم و 12 ارز دیجیتال برتر را خدمت شما معرفی کردیم، امیدوارم توانسته باشیم دید خوبی نسبت به این موضوع به شما عزیزان بدهیم.

همان طور که ابتدای مقاله به شما قول دادیم، در این مطلب 12 مورد از معتبرترین ارزهای دیجیتال آینده دار 2022 را خدمت مشا معرفی کردیم.

همچنین اگر دوست دارید بدانید توکن های متاورس کدامند ، توصیه می کنیم این مطلب را حتما بخوانید.

بین بهترین ارزهای دیجیتال برای سال 2022 که معرفی کردیم، شما کدام پروژه را بیشتر می پسندید؟

احسان رباط جزی
Ehsan.rj1998@gmail.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *